logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
هدایت عباسی برندینگ

دیجیتال مارکتینگ به بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت یا کسب و کار از طریق کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، وب سایت ها، ایمیل، رسانه های اجتماعی، اپلیکیشن های موبایل و غیره اشاره دارد که شامل استفاده از دستگاه های الکترونیکی و اینترنت می شود.

دیجیتال مارکتینگ عمدتاً شامل بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) می شود. می توان گفت که می توان آن را به سه بخش SEO، SMO و SEM تقسیم کرد. با این حال، بازاریابی ایمیلی و افیلیت مارکتینگ نیز به اجزای مهم دیجیتال مارکتینگ در چند سال گذشته تبدیل شده اند. بنابراین، در بازاریابی دیجیتال، ما عمدتا با مولفه های زیر سر و کار داریم:

  • SEO
  • SMO
  • SEM
  • Email Marketing
  • Affiliate Marketing

دیجیتال مارکتینگ

اجازه دهید این مؤلفه های بازاریابی دیجیتال را یک به یک بررسی کنیم:

1) بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

این فرآیند بهبود ساختار و محتوای سایت شما و انجام فعالیت های تبلیغاتی برای افزایش ترافیک و در نتیجه رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو است.

سئو به دو بخش تقسیم می شود: سئوی داخلی و سئوی خارج از صفحه

سئو داخلی

به تمام اقدامات یا روش‌هایی اطلاق می‌شود که صاحبان وب‌سایت در وب‌سایت‌های خود برای افزایش ترافیک و رتبه‌بندی یک وب‌سایت در صفحات نتایج موتور جستجو استفاده می‌کنند. در داخل وب سایت به این معناست که شما با عناصری از سئو که تحت کنترل شما هستند، مانند متا تگ ها، تگ های فنی، کیفیت محتوا و غیره سروکار دارید. بنابراین، برای حفظ و بهبود رتبه بندی نباید هیچ تاخیری در حل مسائل سئوی صفحه وجود داشته باشد.

برخی از عوامل مهم سئو داخلی به شرح زیر است:

دیجیتال مارکتینگ

1) تگ های متا: متا تگ ها، تگ های HTML هستند که حاوی متا داده ها هستند و اطلاعاتی در مورد محتوای یک صفحه وب ارائه می دهند. آنها به شما می گویند که صفحه در چه زمانی بروز شده و چه کسی آن را ایجاد کرده است. این اطلاعات از نظر سئو بسیار مهم است زیرا به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه را بفهمند و فهرست کنند.

این تگ ها در قسمت head صفحه HTML قرار می گیرند، به عنوان مثال، <head> متا تگ</head>. کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند نمی توانند این برچسب ها را ببینند، اما موتور جستجو می تواند آنها را برای نمایه سازی و تصمیم گیری در مورد رتبه سایت شما ببیند.

به طور عمده سه نوع متا تگ وجود دارد:

Meta Title: تگ عنوان است که عنوان صفحه شما نیز می باشد. در نوار عنوان پنجره مرورگر در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می شود.

تگ توضیحات متا: خلاصه ای از اطلاعات موجود در صفحه شما است. زمانی که URL شما در صفحات نتایج موتور جستجو در پاسخ به درخواست جستجوی کاربر نشان داده می شود، در زیر URL صفحه شما نمایش داده می شود.

متا تگ کلمات کلیدی: این متا تگ شامل تمامی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه شما می باشد.

2) طول صفحه: موتور جستجو صفحات طولانی را ترجیح می دهد تا رتبه بالاتری نسبت به صفحات کوتاه داشته باشد. می داند که کاربران از اطلاعات اولیه و کوتاه راضی نمی شوند. در عوض، آنها انتظار توضیح کامل را دارند.

3) پیوندهای خروجی: می توانید پیوندهای سایت های دیگری را در صفحه خود که اطلاعات مشابهی ارائه می دهند، ارائه دهید. ممکن است به عنوان یک عامل اعتماد برای گوگل عمل کند.

4) پیوندهای داخلی: صفحات محبوب شما را به صفحات جدید پیوند می دهد تا ترافیک یک صفحه افزایش پیدا کند.

5) تگ Canonical: این تگ برای جلوگیری از مشکلات تکراری که هنگام داشتن دو URL با محتوای مشابه ایجاد می شود استفاده می شود. به گوگل می گوید که دو یا چند صفحه با محتوای مشابه معادل یکدیگر هستند و به صفحه اصلی تعلق دارند.

6) بهینه سازی تصویر: تصویر باید با استفاده از متن جایگزین، توضیحات و غیره بهینه شود. علاوه بر این، به جای نامگذاری تصویر خود به عنوان "image1.jpg" از نام فایل های توصیفی استفاده کنید.

7) نقشه سایت: نقشه سایت برای یک سایت ایجاد می شود. این به موتورهای جستجو در نمایه سازی صفحات سایت شما کمک می کند.

8) محتوا: محتوای صفحات شما باید منحصربفرد، مرتبط و جدیدترین باشد و باید به موضوعات، کلمات کلیدی و غیره با جستجوی زیاد مرتبط باشد.

9) بهینه سازی URL: آدرس URL خود را کمتر از 255 کاراکتر نگه دارید و از خط تیره '-' برای جدا کردن بخش های مختلف URL استفاده کنید. علاوه بر این، باید کوتاه، توصیفی و حاوی کلمات کلیدی اصلی شما باشد. همچنین، ساختار URL را با ایجاد دسته بندی هایی که به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا محتوا را به راحتی پیدا کنند، بهینه کنید.

10) سازگاری با موبایل: حدود 60 درصد جستجوها در گوگل از طریق تلفن های همراه و سایر دستگاه های مشابه انجام می شود. بنابراین، مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است.

سئو خارجی

اگرچه بهینه‌سازی خارج از صفحه همان هدف افزایش ترافیک را دارد، اما با بهینه‌سازی درون صفحه متفاوت است. در سئو On-Page با عواملی که تحت کنترل ما هستند یعنی درون وب سایت سروکار داریم اما در سئو خارج از صفحه اقدامات خارج از سایت انجام می شود که در اختیار صاحب وب سایت نیست مانند ارسال وبلاگ، ارسال مقاله، ارسال در انجمن و غیره.

برخی از عوامل مهم سئو خارجی به شرح زیر است:

دیجیتال مارکتینگ

تکنیک‌های سئو خارج از صفحه عمدتاً با افزایش لینک‌ها به یک سایت سروکار دارند. این لینک ها می توانند داخلی یا خارجی باشند. پیوندهای داخلی از صفحات وب خود شما و پیوندهای خارجی از سایر وب سایت ها یا صفحات وب می آیند. محبوبیت بالای لینک نشان می دهد که شما ارتباطات بیشتری با سایت خود دارید که یک امتیاز مثبت برای سئو است. برخی از تکنیک های مهم سئوی خارج از صفحه برای افزایش محبوبیت لینک به شرح زیر است:

1) گسترش اینفلوئنسر: اگر محتوای شما منحصر به فرد، مرتبط و جدیدترین است، باید آن را با اینفلوئنسرهای صنعت خود به اشتراک بگذارید.

2) ارسال مهمان: نویسندگان یا وبلاگ های زیادی وجود دارند که به شما امکان می دهند پست یا محتوای خود را به عنوان پست مهمان در سایت خود ارسال کنید. اگر محتوای با کیفیت نوشتاری دارید، می توانید آن را در آنجا پست کنید تا از آنها بک لینک بگیرید.

3) ارسال نشانک‌های اجتماعی: سایت‌های ارسال نشانک اجتماعی زیادی وجود دارند که می‌توانید صفحه وب یا پست وبلاگ خود را که حاوی پیوندی به سایت شما است برای هدایت ترافیک به سایت خود آپلود کنید.

4) ارسال تالار: در این روش شما در انجمن های مرتبط با کسب و کار خود، وب سایت ها شرکت می کنید. در اینجا می‌توانید به موضوعات پاسخ دهید، به سؤالات پاسخ دهید، و بازخورد و پیشنهادات خود را ارائه دهید. برای نتایج بهتر از تالارهای گفتمان "Do-Follow" استفاده کنید.

5) ارسال دایرکتوری: در اینجا، می توانید صفحات خود را در دایرکتوری ها برای ایجاد بک لینک ارسال کنید. شما باید دایرکتوری ها و دسته بندی های مربوطه را انتخاب کنید.

6) ارسال مقاله: همچنین سایت های بسیاری برای ارسال مقاله وجود دارد که می توانید مقالات خود را ارسال کنید، مجدداً دسته های مربوطه را برای ارسال مقالات انتخاب کنید.

7) ارسال ویدیو: می توانید ویدیوهایی با عنوان، توضیحات، برچسب ها و لینک های مرجع مناسب ایجاد کنید و برای دریافت بک لینک به سایت های اشتراک ویدیو ارسال کنید.

8) ارسال تصویر: می توانید تصاویر خود را در سایت های مختلف ارسال تصویر به اشتراک بگذارید. اما، فراموش نکنید که تصاویر خود را با برچسب عنوان، URL، تگ alt، توضیحات و غیره مربوطه بهینه کنید.

9) ارسال اینفوگرافیک: اینفوگرافیک نمایش تصویری اطلاعات یا داده هایی مانند نمودارها، نمودارها و غیره است که می توانید آن را با لینک هایی به وب سایت خود به سایت های ارسال اینفوگرافیک ارسال کنید.

10) ارسال Web2.0: این تکنیک سئوی خارج از صفحه به شما امکان می دهد یک زیر دامنه در وب سایت هایی با دامنه معتبر مانند بلاگر، وردپرس، مدیوم و غیره ایجاد کنید.

2) بهینه سازی شبکه های اجتماعی (SMO)

در بهینه سازی شبکه های اجتماعی، ما ترافیک و در نتیجه رتبه بندی سایت ها را از طریق سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس افزایش می دهیم. این سایت ها یک پلت فرم آنلاین برای تعامل با افراد دیگر و ایجاد یک شبکه اجتماعی در سراسر جهان ارائه می دهند. هر یک از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی ویژگی‌های متفاوتی دارند و راه‌های زیادی برای هدایت ترافیک به وب‌سایت و تبلیغ کسب‌وکار و خدمات خود به شما ارائه می‌دهند. در مورد برخی از سایت های محبوب رسانه های اجتماعی به ما اطلاع دهید:

دیجیتال مارکتینگ

فیس بوک:

فیس بوک یک پلتفرم رسانه اجتماعی آنلاین است که به شما یک پلت فرم آنلاین برای دعوت و ارتباط با افراد دیگر ارائه می دهد که می توانند اعضای خانواده، دوستان، همکاران و غیره شما باشند. این پلت فرم رسانه اجتماعی توسط مارک زاکربرگ در سال 2004 ایجاد شد. در ابتدا، برای دانشجویان برخی از کالج ها باز است، اما پس از چند سال، هر فردی که بیش از 13 سال سن داشت، اجازه داشت با استفاده از یک آدرس ایمیل به آن بپیوندد. فیس بوک در طول سال ها به توسعه ادامه داد تا به کاربران ویژگی های جدیدی برای تعامل و اشتراک گذاری ارائه دهد.

امروزه نه تنها بستری برای تعامل با دیگران است، بلکه به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل شده است.

بازاریابی فیس بوک چیست: بازاریابی فیس بوک شکل جدیدی از بازاریابی است که به شما امکان می دهد تجارت، محصول، خدمات و غیره خود را در فیس بوک تبلیغ کنید.

فیس بوک راه های زیادی برای تبلیغ کسب و کارتان به شما ارائه می دهد. برخی از ویژگی های رایج فیس بوک برای بازاریابی به شرح زیر است:

صفحه کسب و کار فیس بوک

گروه فیس بوک

توییتر:

توییتر یکی دیگر از پلتفرم های رسانه آنلاین است. این یک ابزار میکروبلاگینگ است که به کاربران امکان خواندن، نوشتن و اشتراک گذاری پیام هایی با حداکثر 140 کاراکتر را می دهد. به این پیام های کوتاه توییت می گویند. توییتر توسط جک دورسی در سال 2006 ایجاد شد. امروزه این سایت به یک سایت رسانه اجتماعی محبوب با پایگاه کاربری عظیم تبدیل شده است.

بازاریابی توییتر چیست: بازاریابی توییتر به استفاده از توییتر برای تبلیغ یا تبلیغ تجارت، محصول، خدمات و هدایت ترافیک به وب سایت شما اشاره دارد.

برخی از ویژگی های توییتر که می تواند برای بازاریابی استفاده شود به شرح زیر است:

تصاویر و ویدیوها: می‌توانید تصاویر یا ویدیوهایی را به توییت‌های خود اضافه کنید تا ترافیک بیشتری را به توییت خود وارد کنید. همچنین می‌توانید کاربران را برای بهبود نمایش توییت‌های خود تگ کنید.

هشتگ ها: می توانید از آن برای برجسته کردن کلمات کلیدی یا عبارات خاص در توییت های خود استفاده کنید. در هر توییت می توان از 3 هشتگ استفاده کرد.

چت توییتر: به شما امکان می دهد چت خود را میزبانی کنید یا در یک چت موجود شرکت کنید.

هشدار توییتر: به شما امکان می دهد زمانی که شخصی توییت می کند، اعلان دریافت کنید. این به شما کمک می کند تا کاربران خود را درک کنید و آنها را به کسب و کار خود علاقه مند کنید.

Twitter Analytics: می‌توانید از آن برای بررسی عملکرد توییت‌هایتان، بازتوییت کردن، لایک کردن توییت‌ها و غیره از آن استفاده کنید.

Twitter Moments: این ویژگی در سال 2015 معرفی شد. فهرستی از داستان‌های مدیریت شده یا رویدادهای بزرگی است که در سراسر جهان اتفاق می‌افتد. این به شما امکان می دهد داستان خود را ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان را به سایت خود جذب کنید.

بازاریابی Linkedln:

لینکدین یک سایت شبکه حرفه ای است که به شما امکان می دهد با حرفه ای ها تعامل داشته باشید و یک شبکه حرفه ای بسازید. می‌توانید اخبار صنعت، حرفه یا ایده‌های مرتبط با شغل و الزاماتی مانند فرصت‌های شغلی را به اشتراک بگذارید. امروزه به طور گسترده ای برای تبلیغ مشاغل، محصولات، برندها استفاده می شود که به آن بازاریابی لینکدین می گویند.

برخی از ویژگی های Linkedln که می تواند برای بازاریابی استفاده شود به شرح زیر است:

کمپین تبلیغاتی در Linkedln

گروه Linkedln

پینترست

پینترست یک شبکه رسانه اجتماعی است که به عنوان یک پینبرد آنلاین مجازی عمل می کند. این به شما امکان می دهد تابلوهای آنلاین مجازی خود را ایجاد کنید، جایی که می توانید تصاویر، فیلم ها را پین کنید و آنها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. کاربران از طریق تصاویر بصری تعامل دارند، آنها نمی توانند ایده ها، افکار و غیره را بدون استفاده از تصویر یا ویدیو به اشتراک بگذارند. وقتی تصاویری مانند تصاویر یا ویدئوها را در تابلوهای خود یا سایر تابلوها (مجموعه ای از پین ها) ارسال می کنید، به آن پین کردن در Pinterest می گویند.

3) بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

دیجیتال مارکتینگ

SEM یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که با SEO و SMO متفاوت است، زیرا در اینجا باید به موتورهای جستجو مانند گوگل برای بازاریابی محصولات و خدمات خود در صفحات نتایج موتور جستجو پول پرداخت کنید. هر چه بیشتر بپردازید، شانس بیشتری برای نمایش تبلیغات شما در بالای لیست موتورهای جستجو وجود دارد. بنابراین، این عمل بازاریابی یک تجارت از طریق تبلیغات پولی مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) است که در صفحات نتایج موتور جستجو در بالای نتایج ارگانیک ظاهر می شود.

در سئو، شما برای ترافیک و کلیک به گوگل پولی نمی دهید. در عوض، بر اساس کیفیت و ارتباط محتوای خود برای جستجوی کلمه کلیدی مشخص، یک تبلیغ رایگان در نتایج جستجو دریافت می کنید.

SEM همچنین بر اساس موتور جستجویی که برای بازاریابی استفاده می کنید با نام های زیادی شناخته می شود. مثلاً تبلیغات گوگل.

تبلیغات گوگل چیست

گوگل ادز که قبلا با نام گوگل ادوردز شناخته می شد، یک پلتفرم بازاریابی موتور جستجوی پولی گوگل است. همچنین به عنوان تبلیغات PPC یا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک نیز شناخته می شود. تبلیغات PPC، از جمله تبلیغات بنر، متن و رسانه های غنی را ارائه می دهد.

این به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا روی کلمات کلیدی خاصی پیشنهاد بدهند تا تبلیغات قابل کلیک آنها در نتایج جستجوی Google ظاهر شود. تبلیغ کنندگان برای این کلیک ها هزینه می پردازند و گوگل از این طریق درآمد کسب می کند. به آن PPC (پرداخت به ازای کلیک) گفته می شود زیرا زمانی که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند فقط یک بار پرداخت می کنید.

Google Ads شامل دو شبکه Google Search Network و Google Display Network است.

شبکه جستجوی گوگل: در این شبکه تبلیغات در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود. هنگامی که کاربران با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات، پرس و جو می کنند، تبلیغ شما در صفحات نتایج موتور جستجو در بالای نتایج ارگانیک نمایش داده می شود.

شبکه نمایش: در شبکه نمایش، تبلیغات شما در وب سایت هایی نمایش داده می شود که به گوگل فضایی برای اجرای تبلیغات داده اند. در اینجا، کاربران محصولات یا خدمات شما را جستجو نمی کنند. با این حال، هنگام بازدید از یک وب سایت، یک بنر تبلیغاتی را مشاهده می کنند. اگر آن را دوست داشتند، روی آن کلیک می کنند و در نتیجه به سایت شما منحرف می شوند. به عنوان مثال، تبلیغات متنی در وب سایت ها، تبلیغات تصویری در وب سایت ها، تبلیغات ویدیویی در وب سایت ها و تبلیغات در وب سایت های تلفن همراه.

نکاتی که باید قبل از ایجاد کمپین PPC به خاطر بسپارید به شرح زیر است:

اهداف خود را تعیین کنید: تصمیم بگیرید که آیا می خواهید فروش را افزایش دهید، ترافیک سایت خود را افزایش دهید، می خواهید مشترکین یا درخواست ها را افزایش دهید و غیره.

بودجه تعیین کنید: تصمیم بگیرید که چقدر می توانید برای شروع یک کمپین سرمایه گذاری کنید. شما می توانید با سرمایه گذاری اندک یک کمپین کوچک برای آزمایش بازار و عملکرد آن راه اندازی کنید. علاوه بر این، می‌توانید محدودیت‌هایی را برای میزان پرداخت به ازای هر کلیک و میزان پرداخت در روز تعیین کنید تا هزینه‌های خود را در یک راستا نگه دارید.

فهرست کلمات کلیدی بسازید: کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید که با بازار هدف شما مرتبط هستند و در حد بودجه خود، برای آن می توانید از Google AdWords Keyword Planner استفاده کنید.

پیشنهاد برای کلمات کلیدی: این مرحله مانند یک حراجی است که در آن برای کلمات کلیدی انتخاب شده پیشنهاد می دهید. اگر بودجه کافی دارید، می توانید بیشتر از رقبای خود برای یک کلمه کلیدی پیشنهاد بدهید. اگر این کار را انجام دهید، تبلیغ شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو بالاتر از رقبای شما برای آن کلمه کلیدی ظاهر می شود. هرچه بیشتر پیشنهاد دهید، تبلیغ شما در موتور جستجوی گوگل بالاتر نمایش داده می شود.

راه اندازی کمپین های کلمات کلیدی مختلف: اگر محصولات و خدمات متفاوتی دارید، می توانید کمپین های جداگانه ای برای کسب سود بیشتر ایجاد کنید.

از سرفصل های بهینه شده برای کلمات کلیدی و کپی تبلیغات استفاده کنید: کلمات کلیدی را در سرفصل ها و متن اصلی خود بگنجانید. کاربران هنگام جستجوی محصولات و خدماتی که شما می فروشید از کلمات کلیدی به عنوان عبارات جستجو استفاده می کنند.

ایجاد صفحات فرود منحصر به فرد: صفحه فرود صفحه ای است که مشتری پس از کلیک بر روی تبلیغ PPC شما در آن فرود می آید. از ارسال کاربران به صفحه اصلی خود خودداری کنید، در عوض آنها را به صفحات فرود منحصر به فردی که حاوی اطلاعات و کلمات کلیدی مرتبط هستند که توسط کاربران جستجو شده است ارسال کنید.

نحوه راه اندازی کمپین گوگل ادوردز / نحوه اجرای تبلیغات گوگل یا کمپین تبلیغاتی PPC:

ایجاد یک حساب Google: برای استفاده از AdWords به یک حساب Google نیاز است. اگر قبلاً یکی را دارید، می توانید از آن استفاده کنید.

به Adwords.Google.com بروید و وارد شوید: مراحل را یکی یکی دنبال کنید و جزئیات تکمیل فرم را برای راه اندازی کمپین خود ارائه دهید. برخی از مراحل اساسی به شرح زیر است:

بودجه خود را بر اساس نرخ روزانه یا هزینه هایی که می توانید تحمل کنید تنظیم کنید.

با تعریف مکان، گزینه های شبکه (جستجوی گوگل یا نمایشگر) و کلمات کلیدی، مخاطب هدف خود را انتخاب کنید.

مبلغ پیشنهادی را انتخاب کنید، یا Google مبلغ پیشنهادی را به‌طور خودکار به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که بیشترین کلیک را برای بودجه خود داشته باشید.

تبلیغ متنی را بنویسید، در اینجا قرار است URL صفحه فرود، دو عنوان و یک توضیح کوتاه و گزینه فعال کردن تماس تلفنی از آگهی را وارد کنید. پس از تکمیل فرم، روی «ذخیره و ادامه» کلیک کنید.

با ارائه اطلاعات پرداخت در صفحه صورتحساب، اطلاعات پرداخت خود را اضافه کنید. پس از این کار، برای تکمیل تنظیمات، روی "پایان و ایجاد تبلیغ" کلیک کنید. اکنون، کمپین تبلیغاتی گوگل شما آماده راه اندازی است.

برخی از مزایای PPC:

بلافاصله افرادی را به سایت شما می آورد که محصولات و خدمات شما را در موتورهای جستجو جستجو می کنند. بنابراین، به شما نتایج فوری می دهد. برای مثال

در طول فصول جشنواره، اگر می خواهید محصولی را که به طور خاص برای این فصل معرفی کرده اید بفروشید، باید از PPC استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است متحمل ضرر شوید. بنابراین، اجرای تبلیغات پولی گوگل (PPC) یک گزینه عالی برای کسب و کارهایی است که به دنبال پاسخ یا سود فوری هستند.

4) بازاریابی ایمیلی

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی نیز یکی از سودآورترین ابزارهای بازاریابی است، مانند SMO، PPC و غیره. این به ارسال یک پیام تجاری به گروهی از افراد، معمولا مشتریان بالقوه با استفاده از پست، اشاره دارد. به عبارت ساده، استفاده از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات و همچنین توسعه و حفظ روابط با مشتریان است.

اهداف مشترک بازاریابی ایمیلی:

برای افزایش ثبت نام های جدید برای محصول و خدمات خود

برای ایجاد مشتری جدید برای فروش بیشتر

برای رسیدن به حداکثر تعداد شرکت کنندگان برای رویداد خود، برای شرکت در رویداد

برای دریافت کمک های مالی برای هدف خود

مزایای ایمیل مارکتینگ:

به افزایش آگاهی از برند کمک می کند.

این یک راه مقرون به صرفه برای بازاریابی دیجیتال است.

این به شما امکان می دهد پیام ها یا تبلیغات بسیار شخصی سازی شده را بر اساس خرید و فروش های قبلی ایجاد کنید.

همچنین معیارهایی را برای ارزیابی عملکرد کمپین ایمیلی در اختیار شما قرار می دهد.

دامنه وسیع تری دارد.

برخی از سایت ها و ابزارهای بازاریابی ایمیلی:

  • Mail Chimp
  • Litmus
  • Reach Mail
  • Active Campaign
  • Campaign Monitor
  • Get Response
  • Infusion Soft

5) افیلیتینگ مارکتینگ

افیلیتینگ مارکتینگ (Affiliate Marketing) نوعی از دیجیتال مارکتینگ است که در آن می توانید در ازای تبلیغ و جذب مشتری، پورسانت دریافت کنید. مثلا شما دارای سایت یا شبکه اجتماعی هستید می توانید تبلیغاتی در سایت خود قرار دهید در صورتی که مشتری از طریق لینک شما خریدی انجام دهد به شما پورسانت تعلق می گیرد.

افیلیتینگ مارکتینگ چگونه کار می کند:

دیجیتال مارکتینگ

شرکت وابسته به برنامه بازرگان می پیوندد و یک شناسه منحصر به فرد و یک URL خاص برای تبلیغ محصول شرکت دریافت می کند.

شرکت وابسته پیوند را در وبلاگ یا پست خود قرار می دهد و از طریق تلاش های بازاریابی خود خوانندگان را جذب می کند تا از وبلاگ آنها بازدید کنند و در صورت پیوند محصول روی پیوند کلیک کنند.

هنگامی که یک خریدار بالقوه روی پیوند کلیک می کند و در سایت شرکت وابسته قرار می گیرد، یک کوکی که شرکت وابسته را شناسایی می کند در رایانه او قرار می گیرد. کوکی مطمئن می شود که ناشر کمیسیون خود را دریافت می کند حتی اگر فروش پس از چند روز یا چند هفته اتفاق بیفتد. شرکت وابسته در پایان هر دوره پرداخت کمیسیون دریافت می کند.

پس از تکمیل فرآیند فروش، بازرگانان فرآیند فروش را بررسی می‌کنند و در صورت یافتن کوکی با شناسه وابسته، اعتبار فروش را به شرکت وابسته می‌دهند.

تاجر مخزن‌ها را با شرکت‌های وابسته به اشتراک می‌گذارد تا آنها بتوانند سهم خود را در فروش ببینند و بر این اساس بتوانند سهم خود را دریافت کنند.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.