logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

45 نکته مهم سئو SEO – سوال و جواب

45 نکته مهم سئو SEO – سوال و جواب
هدایت عباسی طراحی سایت

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم 45 نکته مهم سئو SEO را بررسی کنیم. لیستی از سوالات و پاسخ های متداول مصاحبه SEO در زیر آورده شده است.

1) چگونه می توانید SEO را تعریف کنید؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. فرآیندی که باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت می شود. دید یک صفحه وب را افزایش می دهد و ترافیک یک وب سایت را افزایش می دهد.

اگر وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنید به رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتور جستجو دست می یابد. بنابراین، کیفیت و همچنین کمیت ترافیک یک وب سایت را از طریق نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک بهبود می بخشد. برخی از فعالیت های اساسی درگیر در فرآیند سئو به شرح زیر است:

نکته مهم سئو SEO

2) ابزارهای اساسی مورد نیاز برای سئو چیست؟

ابزار گوگل وب مستر: یکی از مفیدترین ابزارهای سئو است. برای مدیران سایت طراحی شده است. این به مدیران وب سایت کمک می کند تا با گوگل ارتباط برقرار کنند و عملکرد وب سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو ارزیابی و حفظ کنند. با استفاده از وب مستر می توان مشکلات مربوط به یک وب سایت مانند خطاهای خزیدن، مشکلات بدافزار و ... را شناسایی کرد. این یک سرویس رایگان است که توسط گوگل ارائه می شود، هرکسی که سایتی دارد می تواند از آن استفاده کند.

Google analytics: این یک سرویس تجزیه و تحلیل وب رایگان است که توسط گوگل ارائه می شود. برای ارائه ابزارهای تحلیلی و آماری برای سئو و بازاریابی دیجیتال طراحی شده است. این به شما امکان می دهد ترافیک وب سایت و سایر فعالیت هایی را که در وب سایت شما انجام می شود تجزیه و تحلیل کنید. هرکسی که اکانت گوگل داشته باشد می تواند از این سرویس استفاده کند.

Open site explorer: این یک ابزار کار با شاخص Mozscape است که برای تحقیق در مورد بک لینک ها، یافتن فرصت های ایجاد لینک و یافتن پیوندهایی که ممکن است بر رتبه بندی بد تأثیر بگذارد، طراحی شده است.

الکسا: این یک سیستم رتبه بندی جهانی است که لیستی از محبوب ترین وب سایت ها را بر اساس داده های ترافیک وب گردآوری می کند و بر این اساس رتبه الکسا را ​​به یک وب سایت ارائه می دهد. هرچه رتبه الکسا کمتر باشد، یک وب سایت محبوب تر است، به عنوان مثال، سایتی با رتبه 150 نسبت به سایتی با رتبه 160 بازدیدکننده بیشتری خواهد داشت.

Website grader: این یک ابزار آنلاین رایگان است که برای درجه بندی یک وب سایت در برابر برخی معیارهای مهم مانند عملکرد، سئو، امنیت و آمادگی موبایل طراحی شده است.

برخی از ابزارهای سئوی پولی:

SEOMoz: این یک برنامه وب سایت برتر SEO است که برای سئو طراحی شده است. تجزیه و تحلیل و بینش را برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو ارائه می دهد. این مجموعه ای از ابزارهای مختلف سئو است که تمام زمینه های حیاتی سئو را پوشش می دهد.

Spyder Mate: این نرم افزار به شما این امکان را می دهد تا رتبه وب سایت خود را بهبود بخشید و همچنین روش های مختلفی را برای تبلیغ یک وب سایت ارائه می دهد. این به شما امکان می دهد تا پورتال وب خود را مدیریت کنید تا ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید.

Bulkdachecker: برای بررسی Domain Authority چندین وب سایت به طور همزمان استفاده می شود.

3) چه کسی سئو می کند؟

به آنها مدیران سئو، وب مستر، بهینه ساز وب سایت، متخصص بازاریابی دیجیتال و غیره گفته می شود.

مجری سئو: او با استفاده از ابزارها و استراتژی های مختلف سئو، مسئول افزایش تعداد بازدیدکنندگان یا ترافیک یک وب سایت است.

تحلیلگر SEO/SMO: او مسئول برنامه ریزی و اجرای استراتژی های سئو و رسانه های اجتماعی برای مشتریان است.

مدیر وب سایت: او مسئول نگهداری وب سایت است. او اطمینان می دهد که وب سرورها، نرم افزار و سخت افزار به خوبی کار می کنند.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ: او مسئول برنامه ریزی و اجرای برنامه های دیجیتال مارکتینگ برای ارتقای برند یا افزایش فروش محصولات و خدمات مشتریان است.

4) ON page و Off page SEO را تعریف کنید؟

سئوی صفحه On page SEO: به معنای بهینه سازی وب سایت و ایجاد برخی تغییرات در عنوان، متا تگ ها، ساختار، robots.txt و غیره است. این شامل بهینه سازی صفحات وب می شود و در نتیجه رتبه بندی را بهبود می بخشد و ترافیک مرتبط بیشتری را به سایت شما جذب می کند. در این نوع سئو، می توان هم محتوا و هم کد منبع HTML یک صفحه را بهینه کرد.

جنبه های اصلی سئو در صفحه عبارتند از:

عنوان صفحه: باید مرتبط، منحصر به فرد و شامل کلمات کلیدی اصلی شما باشد.

توضیحات متا: برای هر صفحه وب باید یک توضیحات متا وجود داشته باشد و باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما باشد.

متا تگ ها: می توانید مجموعه ای از کلمات کلیدی را به عنوان متا تگ برای هر صفحه خود اضافه کنید.

ساختار URL: می توانید URL های مناسب برای موتورهای جستجو را برای صفحه وب خود قرار دهید زیرا خزیدن را بهبود می بخشد. در سئو، URL های کوتاهتر حاوی کلمات کلیدی هدفمند معمولا عملکرد بهتری دارند.

برچسب‌های بدنه (H1، H2، H3، H4، و غیره): می‌توانید از این تگ‌ها برای تقسیم محتوای خود به پاراگراف‌ها استفاده کنید تا خواندن آن آسان‌تر شود.

تراکم کلمات کلیدی: شما باید کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای خود بگنجانید اما از تکرار یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خودداری کنید.

تصویر: می توانید از تصاویر مرتبط در محتوای خود استفاده کنید تا صفحه خود را از نظر بصری جذاب تر کنید و در نتیجه می توانید سئوی سایت خود را بهبود بخشید.

لینک داخلی: می توانید برای بهبود وب سایت خود لینک هایی به سایر صفحات وب خود قرار دهید. ناوبری و خزیدن را افزایش می دهد.

سئوی خارجی Off page SEO: به معنای بهینه سازی وب سایت شما از طریق بک لینک، تبلیغات رسانه های اجتماعی، ارسال وبلاگ و غیره است.

جنبه های اصلی سئو خارجی عبارتند از:

سایت های شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی زیادی مانند فیس بوک، لینکدین، توییتر و غیره وجود دارند که می توانید صفحه کسب و کار خود را ایجاد کنید و کارهای مشابهی را برای بهبود سئوی سایت خود انجام دهید.

وبلاگ نویسی: می توانید یک وبلاگ برای وب سایت، محصول یا خدمات خود بنویسید و آن را به فهرست راهنمای وبلاگ ها و موتورهای جستجوی وبلاگ ارسال کنید.

بازاریابی انجمن: شما می توانید انجمن های آنلاین مرتبط با سایت خود را بیابید و با پاسخ دادن به موضوعات، پاسخ به سوالات، ارائه مشاوره و موارد دیگر با آنها تعامل داشته باشید.

Social Bookmarking: می‌توانید پست‌ها و صفحات وبلاگ خود را به سایت‌هایی مانند Digg، Delicious، Reddit و غیره ارسال کنید.

لینک بیلدینگ: می توانید لینک های خارجی به سایت خود بسازید و رتبه خود را ارتقا دهید.

ارسال بیانیه مطبوعاتی Press Release Submission: می توانید بیانیه مطبوعاتی خود را در رسانه های مختلف برای دریافت بک لینک های معتبر و انتقال اطلاعات به عموم توزیع کنید. می تواند سایت شما را برای کلمات کلیدی شما در صفحه اول قرار دهد.

5) تفاوت بین SEO On Page و Off Page SEO چیست؟

در On Page SEO بهینه سازی در وب سایت انجام می شود که شامل ایجاد تغییرات در برچسب عنوان، متا تگ ها، ساختار سایت، محتوای سایت، حل مشکل canonicalization، مدیریت robots.txt و غیره است. در حالی که در سئو خارجی تمرکز روی ساخت بک لینک و ارتقاء رسانه های اجتماعی است.

تکنیک های سئو در صفحه:

این عمدتا شامل بهینه سازی عناصر صفحه مانند:

  • عنوان صفحه
  • توضیحات صفحه
  • URL Canonical
  • استفاده از برچسب ها
  • سرصفحه ها
  • متن پاراگراف
  • تگ های تصویر جایگزین
  • لینک های داخلی و خارجی

تکنیک های سئو خارجی:

عمدتاً بر روی روش های زیر تمرکز دارد:

  • لینک بیلدینگ
  • وبلاگ نویسی
  • رسانه های اجتماعی
  • ارسال بیانیه مطبوعاتی

6) نام برخی از تکنیک های سئو خارجی را بگویید؟

چندین تکنیک سئو خارجی وجود دارد مانند:

ارسال دایرکتوری: شما می توانید سایت خود را به دسته خاصی از فهرست وب ارسال کنید، به عنوان مثال، اگر آموزش های آنلاین ارائه می دهید، باید سایت خود را به دسته آموزشی یک فهرست وب ارسال کنید. این به شما کمک می کند بک لینک های بیشتری بسازید.

Social Bookmarking: به شما امکان می دهد لینک های خود را در سایت های شبکه اجتماعی ذخیره کنید. این لینک ها به عنوان بک لینک عمل می کنند و در نتیجه به بهبود سئو وب سایت شما کمک می کنند.

ارسال RSS (Syndication واقعاً ساده): به شما امکان می دهد فیدهای RSS را به سایت های فهرست ارسال RSS ارسال کنید تا SEO سایت خود را بهبود بخشد.

ارسال مقاله: به شما امکان می دهد مقالات را به فهرست های ارسال مقاله محبوب ارسال کنید. به شما بک لینک می دهد و رتبه صفحه وب سایت یا وبلاگ شما را بهبود می بخشد. برای نتایج بهتر باید مقالاتی را در دسته بندی های مربوطه ارسال کنید.

ارسال وبلاگ: به شما امکان می دهد وبلاگ ها را پست کنید و بنابراین می توانید محتوای تازه را به طور منظم به کاربران خود ارائه دهید. وبلاگ ها به تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی کمک می کنند.

ارسال بیانیه مطبوعاتی: می توانید یک بیانیه مطبوعاتی در مورد رویدادها، محصولات و خدمات جدید شرکت خود بنویسید و آن را به سایت ها ارسال کنید.

ارسال در انجمن: به شما امکان می دهد با شرکت در انجمن های گفتگوی آنلاین، لینک های ورودی باکیفیت ایجاد کنید.

7) SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) چیست؟

صفحه نتیجه موتور جستجو لیستی از نتایج برای درخواست جستجوی کاربر است و توسط موتور جستجو نمایش داده می شود. هنگامی که کاربران عبارت های جستجوی خود را در قسمت جستجو در صفحه موتور جستجو وارد می کنند، در پنجره مرورگر نمایش داده می شود.

نکته مهم سئو SEO

فهرست نتایج به طور کلی شامل لیستی از لینک ها به صفحات وب است که از محبوب ترین تا کم محبوب ترین رتبه بندی می شوند. علاوه بر این، لینک ها همچنین حاوی عنوان و توضیح کوتاهی از صفحات وب خود هستند.

8) موتور جستجو چگونه کار می کند؟

برای درک نحوه عملکرد یک موتور جستجو، می‌توان کار موتورهای جستجو را به سه مرحله مختلف تقسیم کرد: خزیدن، نمایه‌سازی و بازیابی.

خزیدن: در این مرحله، صفحات وب بازدید می شوند و لینک های سایر صفحات وب سایت را دنبال می کنند. هنگامی که خزنده از یک صفحه بازدید می کند، از آن صفحه کپی می کند و URL آن را به فهرست اضافه می کند.

نکته مهم سئو SEO

نمایه سازی: شامل فهرستی از سایت های خزیده شده است که ذخیره می شود. مانند کتابی است که حاوی یک نسخه از هر صفحه وب است که توسط عنکبوت خزیده شده است. بنابراین، اطلاعات را از سراسر اینترنت جمع آوری و سازماندهی می کند.

بازیابی: در این مرحله کاربر جستجو می کند و موتور جستجو، سایت ها را بر اساس رتبه بندی که قبلا انجام داده نمایش می دهد.

9) کاربرد انکر تگ در سئو چیست؟

تگ anchor برای ایجاد متن قابل کلیک روی یک هایپرلینک استفاده می شود، یعنی متنی قابل کلیک در یک هایپرلینک است. تجربه کاربر را افزایش می دهد زیرا کاربران را مستقیماً به یک منطقه خاص از یک صفحه وب می برد. آنها برای یافتن بخش خاصی نیازی به اسکرول کردن اطلاعات به پایین ندارند. بنابراین، این راهی برای بهبود ناوبری است.

گوگل نیز با استفاده از این تگ کاربران را به قسمت خاصی از صفحه شما می فرستد. می توانید تگ anchor را به یک کلمه یا عبارت وصل کنید. خواننده را به جای صفحه دیگر به بخش دیگری از صفحه می برد.

10) مهمترین زمینه هایی که باید کلمه کلیدی خود را برای هدف سئو درج کنید کدام است؟

عنوان صفحه، H1، متن یا محتوا، عنوان متا، توضیحات متا، لینک‌های لنگر و تگ‌های جایگزین تصویر، برخی از مهم‌ترین زمینه‌هایی هستند که می‌توانیم کلمات کلیدی خود را برای هدف سئو درج کنیم.

11) ابزار وب مستر در سئو چیست؟

وب مستر یک سرویس رایگان توسط گوگل است که داده های نمایه سازی رایگان، اطلاعات بک لینک، خطاهای خزیدن، پرس و جوهای جستجو، CTR، خطاهای بدافزار وب سایت را ارائه می دهد و نقشه سایت XML را ارسال می کند. این مجموعه ای از ابزارهای سئو است که به شما امکان می دهد سایت خود را در گوگل کنترل کنید و همچنین به گوگل اجازه می دهد با وب مسترها ارتباط برقرار کند.

12) منظورتان از عنکبوت چیست؟

بسیاری از موتورهای جستجو از برنامه هایی به نام عنکبوت برای فهرست بندی وب سایت ها استفاده می کنند. عنکبوت ها به عنوان خزنده یا روبات نیز شناخته می شوند. از هر سایتی برای یافتن صفحات وب و پیوندهای جدید یا به روز شده بازدید می کنند. به این فرآیند خزیدن وب می گویند. عنکبوت ها لینک ها را دنبال می کنند و اطلاعات متنی و متا را برای پایگاه داده های موتور جستجو جمع آوری می کنند.

عنکبوت ها همچنین ممکن است محتوایی را که ایندکس می شود رتبه بندی کنند تا به موتور جستجو کمک کند تا سطوح مربوط به جستجو را تعیین کند.

13) متا تگ چیست؟

متا تگ، تگ های HTML هستند که برای ارائه اطلاعات در مورد محتوای یک صفحه وب استفاده می شوند. آنها عناصر اساسی سئو هستند. متا تگ ها در بخش head گنجانده شده اند.

متا تگ ها سه نوع هستند. هر تگ اطلاعات خاصی در مورد محتوای صفحه ارائه می دهد. مثلا:

تگ عنوان: عنوان صفحه وب را به کاربر و موتورهای جستجو نشان می دهد و در لیست های موتورهای جستجو در بالای URL صفحه وب یا وب سایت شما نمایش داده می شود.

توضیحات متا تگ: خلاصه سایت یا صفحه وب شما در این تگ گنجانده شده است. موتور جستجو را قادر می سازد تا توضیح مختصری از صفحه شما در SERP ها نمایش دهد. از طریق این تگ به کاربران می گویید که سایت شما چیست و چه چیزی را ارائه می دهید.

متا تگ کلمات کلیدی: در این تگ، شما تمامی کلمات کلیدی و عباراتی را که محتوای صفحه وب شما را توصیف می کنند، قرار می دهید.

14) آیا گوگل از متا تگ های کلمه کلیدی استفاده می کند؟

خیر، گوگل از متا تگ کلمه کلیدی در رتبه بندی جستجوی وب استفاده نمی کند. اعتقاد بر این است که گوگل کلمات کلیدی متا تگ ها را به دلیل استفاده نادرست از آنها نادیده می گیرد.

15) cloaking چیست؟

Cloaking یک تکنیک سئو کلاه سیاه است که شما را قادر می سازد دو صفحه متفاوت ایجاد کنید. یک صفحه برای کاربران طراحی شده است و صفحه دیگر برای خزنده های موتور جستجو ایجاد شده است. برای ارائه اطلاعات متفاوت به کاربر نسبت به آنچه که به خزنده ها ارائه می شود استفاده می شود. Cloaking برخلاف دستورالعمل های گوگل است، زیرا اطلاعات متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می دهد که انتظار داشتند. بنابراین، نباید برای بهبود سئو سایت خود از آن استفاده کنید.

16) آیا HTML به حروف بزرگ یا بزرگ و کوچک حساس است؟

HTML زبانی است که به حروف کوچک و بزرگ اهمیتی ندارد و در هر صورت می توانید کد خود را بنویسید. با این حال، کد نویسی HTML معمولا با حروف کوچک نوشته می شود.

17) تفاوت SEO و SEM چیست؟

سئو: فرآیندی است برای افزایش دید آنلاین، ترافیک ارگانیک (رایگان) یا بازدیدکنندگان یک وب سایت. همه چیز در مورد بهینه سازی وب سایت شما برای دستیابی به رتبه های بالاتر در صفحات نتایج جستجو است.

SEM: مخفف بازاریابی موتورهای جستجو است. شامل روش‌های مختلفی است که می‌تواند ترافیک بیشتری مانند تبلیغات PPC برای شما به ارمغان بیاورد.

18) محدودیت های برچسب های عنوان و توضیحات چیست؟

تگ عنوان باید بین 66 تا 70 کاراکتر باشد زیرا گوگل معمولاً 50 تا 60 کاراکتر اول تگ عنوان را نمایش می دهد. بنابراین، اگر عنوان شما کمتر از 60 کاراکتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که عنوان شما به درستی نمایش داده شود. تگ توضیحات متا باید بین 160 تا 170 کاراکتر باشد.

19) برای کاهش زمان بارگذاری وب سایت از چه روش هایی باید استفاده کرد؟

برای کاهش زمان بارگذاری یک وب سایت باید دستورالعمل های زیر را دنبال کنیم:

بهینه سازی تصاویر: می توانید تصاویر را بهینه کنید و حجم فایل را بدون تاثیر بر کیفیت آن تصویر کاهش دهید.

از حافظه پنهان مرورگر استفاده کنید: ذخیره سازی شامل ذخیره سازی موقت صفحات وب است که به کاهش پهنای باند و بهبود عملکرد کمک می کند. هنگامی که یک بازدیدکننده از سایت شما بازدید می کند، نسخه کش ارائه می شود که باعث صرفه جویی در وقت سرور و بارگذاری سریع صفحات می شود. بنابراین، از کش مرورگر استفاده کنید تا فرآیند را برای بازدیدکنندگان تکراری خود آسان‌تر و سریع‌تر کنید.

استفاده از شبکه تحویل محتوا: به شما امکان می دهد سایت خود را در چندین سرور در مناطق جغرافیایی مختلف توزیع کنید. هنگامی که بازدیدکنندگان درخواست بازدید از سایت شما را دارند، داده ها را از سرور نزدیک به خود دریافت می کنند. هر چه سرور نزدیکتر باشد، سریعتر بارگذاری می شود.

از ویدیوهای خود میزبان خودداری کنید: فایل‌های ویدیویی معمولاً بزرگ هستند، بنابراین اگر آنها را در صفحات وب خود آپلود کنید، می‌تواند زمان بارگذاری آنها را افزایش دهد. شما می توانید از سایر سرویس های ویدئویی مانند Youtube، Vimeo، آپارات و غیره استفاده کنید.

20) چه زمانی گنجاندن مجدد در فهرست موتورهای جستجو اعمال می شود؟

اگر وب سایت شما توسط موتورهای جستجو به دلیل استفاده از روش های کلاه سیاه ممنوع شده است و شما اشتباهات را اصلاح کرده اید، می توانید برای درج مجدد درخواست دهید. بنابراین، این فرآیندی است که در آن از موتور جستجو می‌خواهید سایت شما را که به دلیل استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه جریمه شده است، دوباره فهرست کند. گوگل، یاهو و سایر موتورهای جستجو ابزارهایی را ارائه می دهند که مدیران وب سایت می توانند سایت خود را برای بررسی مجدد ارسال کنند.

21) robot.txt چیست؟

Robots.txt یک فایل متنی است که دستورالعمل هایی را به خزنده های موتور جستجو در مورد نمایه سازی یک صفحه وب، دامنه، فهرست یا فایل یک وب سایت می دهد. معمولاً برای گفتن عنکبوت ها در مورد صفحاتی که نمی خواهید خزیده شوند استفاده می شود. برای موتورهای جستجو اجباری نیست، اما عنکبوت‌های موتورهای جستجو دستورالعمل‌های robots.txt را دنبال می‌کنند.

مکان این فایل بسیار قابل توجه است. باید در دایرکتوری اصلی قرار داشته باشد در غیر این صورت عنکبوت ها نمی توانند آن را پیدا کنند زیرا کل سایت را برای فایلی به نام robots.txt جستجو نمی کنند. آنها فقط دایرکتوری اصلی این فایل ها را بررسی می کنند و اگر فایل ها را در دایرکتوری اصلی پیدا نکردند، فرض می کنند که سایت هیچ فایل robots.txt ندارد و کل سایت را ایندکس می کند.

22) نزدیکی کلمه کلیدی چیست؟

نزدیکی کلمه کلیدی به فاصله بین کلمات کلیدی اشاره دارد، به عنوان مثال، نشان می دهد که کلمات کلیدی در یک عبارت یا بدنه متن چقدر به یکدیگر نزدیک هستند. برای اندازه گیری فاصله بین دو کلمه کلیدی در متن استفاده می شود. این توسط برخی از موتورهای جستجو برای اندازه گیری ارتباط یک صفحه معین با درخواست جستجو استفاده می شود. مشخص می کند که هر چه دو کلمه کلیدی در یک عبارت یا عبارت جستجو به هم نزدیکتر باشند، عبارت مرتبط تر خواهد بود.

23) URL چیست؟

URL مخفف Uniform Resource Locator (URL) است. این آدرس وب یک منبع آنلاین مانند یک وب سایت، صفحه وب یا یک سند در اینترنت است. مکان و نام منبع و همچنین پروتکل مورد استفاده برای دسترسی به آن را بیان می کند، یعنی یک منبع موجود در اینترنت را تعیین می کند.

24) کلمات موجود در URL چگونه از هم جدا می شوند؟

ما از خط فاصله برای جدا کردن کلمات در URL استفاده می کنیم.

25) نام دامنه چیست؟

نام دامنه نام وب سایت شما است. یک دامنه در نوار آدرس مرورگر وب نمایش داده می شود و ممکن است از هر ترکیبی از حروف و اعداد تشکیل شده باشد و می تواند با پسوندهای نام دامنه مختلف مانند .com، .net و غیره استفاده شود. نام دامنه همیشه منحصر به فرد است، یعنی هیچ دو وب سایتی نمی توانند یک نام دامنه داشته باشند.

26) لینک داخلی چیست؟

لینک داخلی یک پیوند URL است که در وب سایت شما قرار می گیرد و به صفحه وب دیگر شما اشاره می کند. این با یک پیوند خارجی که به وب سایت دیگری منتهی می شود متفاوت است. لینک های داخلی در مورد سئو بسیار مفید هستند زیرا:

ارائه ساختار سایت: لینک های داخلی یک وب سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را بخزند و فهرست کنند. خزنده های موتورهای جستجو یا ربات ها از لینک های داخلی برای ارزیابی وب سایت شما استفاده می کنند و در هنگام رتبه بندی وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو، بهتر مطلع می شوند.

بهبود تجربه کاربر: پیوندهای داخلی در صفحات محصول، پست های وبلاگ، فرم های تماس با ما و غیره، تجربه وب سایت کاربران را بهبود می بخشد. علاوه بر این، از این پیوندها می توان برای بردن مشتریان بالقوه به صفحات اصلی شما برای تبدیل آنها به مشتریان استفاده کرد.

به حداقل رساندن نرخ پرش: لینک های داخلی بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در وب سایت شما نگه می دارد و بنابراین به کاهش نرخ پرش کمک می کند و احتمال خرید محصولات یا خدمات شما را افزایش می دهد.

27) چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها نشان دهنده محبوبیت یک وب سایت هستند. آنها برای سئو مهم هستند زیرا اکثر موتورهای جستجو مانند گوگل به وب سایت هایی که تعداد زیادی بک لینک با کیفیت دارند ارزش بیشتری قائل می شوند، یعنی سایتی با بک لینک بیشتر مرتبط تر از سایتی با بک لینک کمتر در نظر گرفته می شود.

بک لینک ها باید مرتبط باشند، به این معنی که باید از سایت هایی که محتوای مرتبط با سایت یا صفحات شما دارند آمده باشند، در غیر این صورت لینک ها اگر از سایت هایی با محتوای متفاوت هستند، توسط موتور جستجو به عنوان بک لینک های نامربوط تلقی می شوند.

28) بک لینک های متنی چیست؟

بک لینک های متنی پیوندهایی به وب سایت های خارجی هستند که در محتوای یک صفحه وب قرار می گیرند، یعنی بخشی از محتوای یک صفحه هستند. آنها معمولاً از صفحات وب با اعتبار بالا ساخته می شوند. از این لینک ها می توان برای ایجاد رتبه بالاتر کلمات کلیدی در موتورهای جستجو و افزایش اعتماد دامنه آنلاین استفاده کرد.

29) از خزیدن چه می فهمی؟

خزیدن به یک فرآیند خودکار اشاره دارد که موتورهای جستجو را قادر می سازد تا از صفحات وب بازدید کرده و URL ها را برای فهرست بندی جمع آوری کنند. هنگامی که خزنده از یک صفحه بازدید می کند، از آن صفحه کپی می کند و URL آن را به ایندکس اضافه می کند که به آن نمایه سازی می گویند. موتورهای جستجو دارای ربات‌های نرم‌افزاری هستند که به عنوان عنکبوت‌های وب یا خزنده‌های وب شناخته می‌شوند.

خزنده نه تنها صفحات را می خواند بلکه لینک های داخلی و خارجی را نیز دنبال می کند. بنابراین، آنها می توانند آنچه را که در شبکه جهانی وب منتشر شده است، پیدا کنند. خزنده ها همچنین از سایت های قبلی بازدید می کنند تا تغییرات یا به روز رسانی ها را در صفحات وب خود بررسی کنند. اگر تغییرات پیدا شود، ایندکس را متناسب با آن به روز می کند.

30) نتایج ارگانیک چیست؟

نتایج ارگانیک به لیست صفحات پیدا شده توسط موتور جستجو گفته می شود. هدف اصلی سئو کسب رتبه بالاتر برای یک صفحه وب در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو است.

31) تگ Canonical چیست؟

URL کانونی که به عنوان تگ Canonical نیز شناخته می شود، یک عنصر HTML است که برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری استفاده می شود. این برچسب زمانی استفاده می شود که چندین نسخه از یک صفحه از طریق اینترنت در دسترس باشد.

این به شما امکان می دهد بهترین URL را به عنوان یک URL متعارف از بین چندین URL از نسخه های متعدد یک صفحه وب انتخاب کنید. هنگامی که یک نسخه یا کپی را به عنوان نسخه متعارف علامت گذاری می کنید، سایر نسخه ها توسط موتور جستجو در نظر گرفته نمی شوند. بنابراین، از آن برای حل مسائل تکراری محتوا استفاده می شود.

نکته مهم سئو SEO

32) رتبه بندی گوگل چگونه کار می کند؟

گوگل فاکتورهای زیادی در الگوریتم خود برای رتبه بندی وب سایت ها در SERP دارد. با استفاده از الگوریتم خود، نتایج مربوطه را برای پرس و جوهای کاربران پیدا می کند.

گوگل فاکتورهای رتبه بندی خود را به روز می کند تا بهترین تجربه را به کاربران ارائه دهد و تکنیک های سئو کلاه سیاه را بررسی کند. بنابراین، گوگل نتایج را بر اساس فاکتورهای رتبه بندی مانند محتوا، بک لینک ها و بهینه سازی موبایل نمایش می دهد.

33) نقشه سایت چیست؟

نقشه سایت به نقشه یک وب سایت اشاره دارد. این ساختار دقیق یک سایت است که شامل بخش های مختلف سایت شما با لینک های داخلی است.

34) منظور شما از تغییر مسیر 301 چیست؟

تغییر مسیر 301 روشی برای هدایت کاربران و موتورهای جستجو از URL صفحه قدیمی به URL صفحه جدید است. ریدایرکت 301 برای انتقال ترافیک لینک از URL قدیمی به URL جدید استفاده می شود. این یک تغییر مسیر دائمی از یک URL به سایت دیگر بدون تایپ URL سایت جدید است. این به شما کمک می کند تا زمانی که URL سایت به هر دلیلی تغییر می کند، اعتبار دامنه و رتبه بندی جستجو را حفظ کنید.

علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد که قراردادهای وب رایج را با یک URL مرتبط کنید تا اعتبار دامنه را بهبود ببخشید. برای تغییر نام یا تغییر نام یک سایت با URL جدید؛ برای هدایت ترافیک به یک وب سایت جدید از سایر URL های همان سازمان. بنابراین، قبل از انتقال به یک دامنه جدید، باید یک تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید.

35) خطای 404 چیست؟

خطای 404 یک کد وضعیت پاسخ HTTP است که نشان می دهد صفحه درخواستی در سرور یافت نمی شود. این خطا معمولاً مانند صفحات وب در پنجره مرورگر اینترنت نمایش داده می شود.

36) دلایل خطاهای HTTP 404 چیست؟

خطای HTTP 404 از نظر فنی یک خطای سمت کلاینت است که به این معنی است که اشتباه شماست، یعنی صفحه درخواستی در وب سایت شما وجود ندارد. اگر آن صفحه را در سایت خود نگهداری می کردید، توسط خزنده ایندکس می شد و در نتیجه در سرور وجود داشت. علاوه بر این، هنگامی که یک URL را اشتباه تایپ می کنید یا زمانی که یک صفحه وب یا منبع بدون هدایت کردن URL قدیمی به آدرس جدید منتقل می شود، این خطا را دریافت می کنید. بنابراین، هر زمان که صفحه وب خود را جابه جا می کنید، URL قدیمی را به URL جدید هدایت کنید تا از این خطا جلوگیری کنید زیرا ممکن است بر SEO سایت شما تأثیر بگذارد.

37) خطای 503 چیست؟

خطای "503 Service Unavailable" یک کد وضعیت HTTP است که نشان می دهد سرور در حال حاضر برای رسیدگی به درخواست در دسترس نیست. اغلب زمانی رخ می دهد که سرور بیش از حد شلوغ است یا زمانی که تعمیر و نگهداری روی آن انجام می شود. به طور کلی، این یک حالت موقت است که به زودی برطرف می شود.

38) خطای سرور داخلی 500 چیست؟

"خطای سرور داخلی 500" یک خطای رایج است. این یک کد وضعیت HTTP است که نشان می دهد مشکلی در سرور وب سایت ها وجود دارد و سرور قادر به شناسایی مشکل نیست. این خطا خاص نیست زیرا ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد. این یک خطای سمت سرور است که به این معنی است که مشکل از سرور وب سایت است نه رایانه، مرورگر یا اتصال اینترنت شما.

39) متن جایگزین تصویر چیست؟

متن جایگزین تصویر یک ویژگی است که به تگ تصویر در HTML اضافه می شود. زمانی که تصویر به دلیل کندی اتصال، URL خراب یا هر دلیل دیگری نمایش داده نمی شود، آن متن نمایش داده می شود.

همچنین به موتور جستجو می گویید که این عکس چیست.

40) چگونه می دانید کدام صفحات توسط گوگل ایندکس شده اند؟

ما می توانیم بررسی کنیم که کدام صفحات یک وب سایت توسط گوگل ایندکس شده اند به دو روش مختلف:

روش اول بررسی وضعیت فهرست گوگل وب سایت از طریق ابزار گوگل وبمستر است. برای این کار، باید وب سایت را در داشبورد اضافه کنید و مالکیت آن را تأیید کنید و سپس روی برگه «وضعیت فهرست» کلیک کنید. ابزار وب مستر تعداد صفحات فهرست شده توسط گوگل را نمایش می دهد.

روش دوم شامل جستجوی دستی در گوگل است. در این روش باید در نوار جستجوی گوگل site:domainname.com را تایپ کنید. صفحات ایندکس شده روی SERP منعکس می شوند.

41) پیج رنک گوگل چیست؟

PageRank یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی است که گوگل برای رتبه بندی صفحات وب بر اساس کیفیت و کمیت لینک ها به صفحات وب استفاده می کند. این یک امتیاز از اهمیت و اعتبار یک صفحه وب را در مقیاس 0 تا 10 تعیین می کند. صفحه وب با بک لینک های بیشتر نسبت به صفحه وبی که بک لینک کمتری دارد، صفحه رتبه بالاتری خواهد داشت. این توسط بنیانگذاران گوگل، لری پیج و سرگئی برین اختراع شد.

42) Domain Authority چیست؟

Domain Authority معیاری است که توسط Moz معرفی شده است. برای رتبه بندی یک وب سایت در مقیاس 1-100 طراحی شده است. نمره "1" بدترین و نمره "100" بهترین در نظر گرفته می شود. هر چه امتیاز یا DA بالاتر باشد، توانایی رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر خواهد بود. بنابراین، این یک عامل مهم است که تعیین می کند وب سایت شما چقدر در موتورهای جستجو رتبه بندی می کند.

43) الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل مجموعه‌ای از قوانین، کدها یا دستوراتی است که به گوگل امکان می‌دهد نتایج جستجوی مرتبط با درخواست‌های کاربران را برگرداند. این الگوریتم گوگل است که به آن اجازه می دهد تا وب سایت ها را بر اساس SERP ها بر اساس کیفیت و ارتباط رتبه بندی کند. وب سایت هایی با محتوای با کیفیت و اطلاعات مرتبط تمایل دارند در صدر SERP ها باقی بمانند.

بنابراین، گوگل موتور جستجویی است که مبتنی بر مجموعه ای پویا از کدها به نام الگوریتم است تا مناسب ترین و مرتبط ترین نتایج جستجو را بر اساس پرس و جوهای کاربران ارائه دهد.

44) گوگل پاندا چیست؟

Google Panda یک به روز رسانی الگوریتم گوگل است. اساساً در سال 2011 برای پاداش دادن به وب سایت های با کیفیت بالا و کاهش وب سایت های با کیفیت پایین در SERP ها معرفی شد.

پاندا بسیاری از مسائل را در SERP های گوگل مانند محتوای تکراری، محتوای بی کیفیت را حل کرد.

45) پنالتی گوگل

پنالتی گوگل به تاثیر منفی در رتبه بندی جستجوی یک وب سایت اشاره دارد. این می تواند خودکار یا دستی باشد، یعنی ممکن است به دلیل به روز رسانی الگوریتم یا استفاده از سئو کلاه سیاه برای بهبود سئوی سایت باشد. اگر جریمه دستی باشد، گوگل از طریق ابزار وب مستر به شما اطلاع می دهد. با این حال، اگر جریمه خودکار باشد، مانند الگوریتم، ممکن است مطلع نشوید. گوگل به طور کلی این جریمه را به سه روش مختلف اعمال می کند: ممنوعیت، کاهش رتبه و تغییر موقت رتبه.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.