logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

دی اکتیو کردن اینستاگرام - چگونه اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

دی اکتیو کردن اینستاگرام - چگونه اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟
هدایت عباسی اینترنت

وقتی که بحث از رسانه اجتماعی به میان می‌آید، ذهن‌ها اول به سمت اینستاگرام می‌رود. اینستاگرام، قابلیت‌های منحصربه‌فردی برای به اشتراک‌گذاری عکس و فیلم ارائه می‌دهد و امروزه روی بیشتر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نصب است. با وجود محبوبیت بالای این اپلیکیشن، باز هم ممکن است به دلایل مختلف بخواهید مدتی از آن دور باشید. در این صورت، لازم است حساب کاربری اینستاگرام خود را غیرفعال و یا به اصطلاح انگلیسی آن، دی اکتیو کنید. با قابلیت دی اکتیو، حساب شما، برای مدتی موقت، غیرفعال می‌شود و کاری است که می‌توانید به جای حذف کامل حساب کاربری خود انجام دهید، چون این امکان را به شما می‌دهد که بعداً دوباره به اینستاگرام برگردید، بدون این که پست‌ها و فالوئرهای خود را از دست داده باشید. در این مقاله قصد داریم دی اکتیو کردن اینستاگرام را با جزئیات کامل آموزش دهیم. پس همراه ما باشید.

دی اکتیو کردن اینستاگرام

قبل از اینکه به سراغ ادامه آموزش برویم مایلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم تا اگر روزی دوباره تصمیم گرفتید به این شبکه اجتماعی پرطرفدار برگردید و کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید بتوانید با مشاهده مطالب بیان شده در این آموزش به این هدف دست پیدا کنید و اصول کسب و کار در اینستاگرام را بیاموزید؛ برای دریافت این آموزش همین حالا می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

چگونگی دی اکتیو کردن اینستاگرام

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که نمی‌توانید از طریق خود اپلیکیشن، دی اکتیو کنید. برای این کار لازم است از طریق سایت اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود شوید. از این رو، باید نام کاربری و رمز خود را در دسترس داشته باشید.

برای دی اکتیو کردن اینستاگرام، گام‌های زیر را طی کنید:

گام 1: مرورگر دسک‌تاپ را باز کنید.

گام 2: به سایت رسمی اینستاگرام بروید.

گام 3: وارد حساب کاربری اینستاگرام شوید.

گام 4: روی عکس پروفایلتان در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.

گام 5: Edit Profile را انتخاب نمایید.

گام 6: به پایین صفحه رفته و روی Temporarily Disable My Account در پایین سمت راست صفحه کلیک کنید.

گام 7: الان از شما سوال می‌شود که چرا می‌خواهید اینستاگرام خود را غیرفعال کنید. یک گزینه را انتخاب نمایید.

گام 8: رمز خود را مجدداً وارد کنید.

گام 9: روی Temporarily Disable My Account کلیک کنید.

توجه بفرمایید که اگر با این روش جلو بروید، همه محتواهای شما، از فالوئرهایتان پنهان می‌شود و تا زمانی که به اینستاگرام برنگردید، هیچکس نمی‌تواند اکانت شما را ببیند.

برای چه مدت میتوان اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کرد؟

تا هر چه قدر که بخواهید می‌توانید در حالت غیرفعال بمانید و هر وقت که می‌خواهید برگردید. فقط یک محدودیت وجود دارد. در حال حاضر اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد فقط یک بار در هفته اکانت خود را دی اکتیو کنید. بنابراین اگر آن را دی اکتیو کردید، برگشتید و خواستید مجدداً آن را غیرفعال کنید، باید تا یک هفته صبر کنید.

آیا فالوئرهایم را از دست میدهم؟

خیر؛ چون وقتی دی اکتیو می‌کنید، با وجود این که این طور به نظر می‌رسد که اطلاعات شما حذف شده‌اند، اما اینستاگرام، همه داده کاربری شما را ذخیره می‌کند. اسم شما از لیست فالوئینگ‌های کاربران، موقتاً حذف می‌شود و نمی‌توانند شما را ببینند که آنفالو کنند، چون شما را پیدا نمی‌کنند.

چگونه اینستاگرام را دوباره فعال کنم؟

برای فعال کردن مجدد حساب کاربری، تنها کافی است لاگین کنید و وارد آن شوید. این کار، هم از طریق اپلیکیشن اینستاگرام و هم از طریق سایت، ممکن است. وقتی که پیج را مجدداً فعال‌سازی کردید، می‌بینید که همه اطلاعاتتان را کاملاً در اختیار دارید.

حذف دائم حساب اینستاگرام

اگر قبلاً دی اکتیو کردن اینستاگرام را امتحان کرده‌اید یا حتی سابقه حذف موقت اپلیکیشن را دارید، و الان می‌خواهید یک قدم بلندتر بردارید، می‌توانید حساب اینستاگرام خود را حذف کنید. فقط توجه بفرمایید که این حذف، دائمی است و دیگر نمی‌توانید آن را برگردانید.

چگونه حساب اینستاگرام را با iPhone حذف کنیم؟

در حال حاضر نمی‌توانید اینستاگرام را از خود اپلیکیشن روی آیفون حذف کنید. اما می‌توانید از طریق مرورگر موبایل، نسبت به حذف آن اقدام نمایید. برای این کار باید مسیر زیر را طی کنید:

گام 1: به صفحه  Delete Your Accountدر اینستاگرام بروید.

گام 2: اگر وارد حساب کاربری خود نشده‌اید، این کار را انجام دهید.

گام 3: الان از شما سوال می‌شود که چرا می‌خواهید اینستاگرام خود را غیرفعال کنید. یک گزینه را انتخاب نمایید.

گام 4: رمز خود را مجدداً وارد کنید.

گام 5: گزینه Permanently Delete My Account را بزنید.

دی اکتیو کردن اینستاگرام

چگونه حساب اینستاگرام را با کامپیوتر حذف کنیم؟

خوشبختانه حذف حساب کاربری اینستاگرام با کامپیوتر، خیلی آسان است و به این صورت انجام می‌شود:

گام 1: مرورگر دسک‌تاپ خود را باز کنید.

گام 2: اگر قبلاً وارد حساب کاربری خود نشده‌اید، این کار را انجام دهید.

گام 3: الان از شما سوال می‌شود که چرا می‌خواهید اینستاگرام خود را غیرفعال کنید. یک گزینه را انتخاب نمایید.

گام 4: رمز خود را مجدداً وارد کنید.

گام 5: گزینه Permanently Delete My Account را بزنید.

دی اکتیو کردن اینستاگرام

چگونه قبل از حذف اکانت، عکس های اینستاگرام را دانلود کنیم؟

اگر قصد دارید حساب کاربری اینستاگرام خود را حذف کنید، اما نمی‌خواهید عکس‌ها و ویدیوهایتان را از دست بدهید، می‌توانید از اطلاعاتتان کپی بگیرید. اطلاعات اینستاگرام را می‌توان از اپلیکیشن و یا از طریق سایت، دانلود کرد.

برای این کار، باید مراحل زیر را از طریق دستگاه اندروید یا آیفون طی کنید:

گام 1: به پروفایل خود بروید و روی سه خط در گوشه بالا سمت راست بزنید.

گام 2: Your Activity را باز نموده و به پایین صفحه باز شده بروید و Download Your Information را پیدا کنید.

گام 3: آدرس ایمیلی که می‌خواهید داده‌تان به آن ارسال شود را وارد کنید و سپس روی Request download بزنید.

گام 4: در این مرحله از شما خواسته می‌شود که رمزتان را وارد کنید.

گام 5: داده شما به ایمیل‌تان فرستاده می‌شود.

دی اکتیو کردن اینستاگرام

چگونه داده اینستاگرام را از سایت، دانلود کنیم؟

برای دانلود داده اینستاگرام به وسیله کامپیوتر یا مرورگر وب، گام‌های زیر را طی کنید:

گام 1: با کلیک روی عکس پروفایلتان در گوشه بالا سمت راست، وارد پروفایلتان شوید.

گام 2: Settings را انتخاب نموده و به پایین صفحه بروید و روی Privacy and security کلیک کنید.

گام 3: آدرس ایمیلی که می‌خواهید داده‌تان به آن ارسال شود را وارد نموده و انتخاب کنید که آیا می‌خواهید داده را در قالب HTML دریافت کنید یا JSON.

گام 4: در نهایت، رمز اینستاگرام خود را وارد کنید و روی Request download بزنید.

چگونه در اپلیکیشن اینستاگرام از حساب کاربری خارج شویم؟

اگر نمی‌خواهید اینستاگرام را غیرفعال و یا حذف کنید، همیشه می‌توانید از حساب کاربری خود در اپلیکیشن اینستاگرام خارج شوید.

به این صورت عمل کنید:

گام 1: اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.

گام 2: روی آیکون عکس پروفایل که در پایین سمت راست است بزنید.

گام 3: روی فلاش رو به پایین که در کنار نام کاربری‌تان است و در وسط صفحه قرار دارد بزنید.

گام 4: روی خطوط افقی در وسط بالا سمت راست بزنید.

گام 5: روی گزینه Setting زده و سپس Log Out را انتخاب کنید.

این روش فقط در صورتی کار می‌کند که وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شده باشید. اگر چند حساب کاربری دارید، این کار کمی پیچیده می‌شود چون اینستاگرام، این قابلیت را دارد که همزمان همه اکانت‌ها را لاگین می‌کند. اما برای این مشکل نیز راه حلی داریم:

گام 1: از طریق آیفون، اپلیکیشن Instagram را فشرده و نگه دارید.

گام 2: Delete App را انتخاب کنید.

گام 3: چند دقیقه صبر نموده و سپس App Store را باز کنید.

گام 4: اینستاگرام را سرچ و دانلود کنید.

گام 5: اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.

گام 6: اکانتی که می‌خواهید از آن خارج شوید را انتخاب نموده و روی Remove بزنید.

دی اکتیو کردن اینستاگرام

با انجام این کار، نام کاربری و رمز شما، توسط اپلیکیشن فراموش می‌شود و اگر بخواهید مجدداً وارد شوید، باید دوباره اطلاعات خود را وارد کنید. زمانی که اپلیکیشن را دوباره نصب کردید، می‌توانید به آسانی وارد اکانت‌هایی شوید که می‌خواهید در اپلیکیشن باقی بمانند و آن‌هایی که دیگر ازشان استفاده نمی‌کنید را از لیست حذف کنید.

وقتی که اینستاگرام خود را حذف یا غیرفعال می‌کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر می‌خواهید از شرّ حساب اینستاگرام خود راحت شوید، باید این سوال را از خود کنید که آیا می‌خواهید حساب را غیرفعال کنید و یا این که قصد دارید آن را برای همیشه حذف نمایید؛ دی اکتیو کردن اینستاگرام خیلی با حذف آن، فرق دارد. با دی اکتیو اینستاگرام، آن را به صورت موقت، غیرفعال می‌کنید. همه عکس‌ها، کامنت‌ها، لایک‌ها و حتی پروفایل شما، برای بقیه پنهان می‌شود، اما شما برای همیشه نرفته‌اید. اکانت شما تا وقتی که خودتان تصمیم بگیرید، پنهان می‌ماند. حذف حساب کاربری، حالتی دائمی دارد. با حذف حساب کاربری، کل تاریخچه اینستاگرام شما پاک می‌شود.

این یعنی همه عکس‌ها، ویدیوها، آرشیوهای استوری، پیام‌ها، لایک‌ها و فالوئرها دائماً حذف می‌شوند و نمی‌توانید آن را برگردانید. اینطور می‌شود که انگار اکانت شما هیچوقت وجود نداشته است. پردازش درخواست حذف اکانت شما، 30 روز زمان می‌برد. بنابراین تا 30 روز وقت دارید که پشیمان شوید. در طول این 30 روز، اطلاعات حساب شما، در دسترس اینستاگرام است، اما برای بقیه کاربران اینستاگرام، قابل نمایش نیست. اینستاگرام بیان نموده که اتمام کامل روند حذف، ممکن است به 90 روز نیز برسد و ممکن است کپی‌های محتوای شما، تا این مدت نیز باقی بماند. اینستاگرام همچنین بیان کرده که ممکن است اطلاعاتتان را برای مسائل حقوقی نگه دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه کار Meta می‌توانید بخش سیاست‌های داده آن را مطالعه کنید.

فقط خود شما هستید که می‌توانید حساب کاربری اینستاگرامتان را حذف کنید. شرکت اینستاگرام، به دلایل امنیتی، این کار را برای شما انجام نمی‌دهد. علاوه بر آن، مهم است بدانید که شرکت اینستاگرام نمی‌تواند اکانت حذف شده را مجدداً فعال کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم فقط اگر 100% مطمئن هستید، نسبت به حذف دائم اکانت، اقدام کنید. توجه بفرمایید که بعداً حتی نمی‌توانید با نام کاربری قبلی خود، یک حساب جدید بسازید. اینستاگرام، یک اپلیکیشن فوق‌العاده است، اما برای همه افراد، مناسب نیست. چه بخواهید از دنیای پر از اطلاعات آن، دوری کنید و چه بخواهید مدتی از افراد درون آن، فاصله بگیرید، امیدواریم که این مقاله توانسته باشد اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

کلام آخر در مورد دی اکتیو کردن اینستاگرام

در این پست آموزشی با موضوع دی اکتیو کردن اینستاگرام تلاش کردیم به شکل کامل چگونگی حذف اکانت اینستاگرام را بررسی کنیم و گام به گام تا دیلیت اکانت اینستاگرام به پیش برویم؛ امیدواریم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید. در پایان مایلم آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: nashrila

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.