logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

ابعاد استوری اینستاگرام - راهنمای تولید محتوا برای استوری اینستاگرام

ابعاد استوری اینستاگرام - راهنمای تولید محتوا برای استوری اینستاگرام
هدایت عباسی اینترنت

اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی پرقدرت است که ماهانه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد. استوری اینستاگرام نیز، یک قابلیت فوق‌العاده است. در واقع روزانه 500 میلیون کاربر فعال اینستاگرام، از این قابلیت استفاده می‌کنند. الان تعداد کاربران استوری اینستا، بیشتر از کاربران استوری اسنپ‌چت شده‌اند. اما هرچه کاربران اینستاگرام، بیشتر و بیشتر شود، به چشم آمدن در این شبکه اجتماعی نیز دشوارتر می‌شود. در نتیجه باید بازاریابی اینستاگرام و در واقع استفاده تخصصی از آن را به خوبی یاد بگیرید. برای این هدف می‌خواهیم در این مقاله، ابعاد استوری اینستاگرام را آموزش دهیم و ایده‌های عالی از برندهای معروف اینستاگرام را به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

ابعاد استوری اینستاگرام چقدر است؟

ابعاد استوری اینستاگرام، برابر 1080p × 1920p است. این یعنی عرض عکس شما باید 1080 پیکسل و ارتفاع آن باید 1920 پیکسل باشد. یا به عبارتی دیگر، نسبت تصویر باید 9:16 باشد.

چرا دانستن ابعاد استوری اینستاگرام اهمیت دارد؟

اگر با گوشی هوشمند خود، عکس پرتره یا ویدیو می‌گیرید، این عکس و ویدیو، دقیقاً با قاب 1080p × 1920p اینستا سازگار است. اما اگر می‌خواهید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و در برنامه‌ای مثل Photoshop یا Illustrator عکس یا ویدیو را تولید کنید، باید از ابعاد درست استفاده نمایید. اگر بخواهید عکس یا ویدیویی که با دوربین گرفته‌اید را استوری کنید، اینستاگرام اطراف آن را برش می‌دهد و ممکن است بعضی از بخش‌های تصویر، از دست برود؛ و یا ممکن است به صورتی روی محتوا زوم کند که کیفیت آن کم شود. برای مثال اگر عکس زیر را داشته باشیم و بخواهیم آن را استوری کنیم.

ابعاد استوری اینستاگرام

با این صحنه مواجه می‌‌شویم:

ابعاد استوری اینستاگرام

به طور خلاصه، هر استوری که بخواهیم به اشتراک بگذاریم، باید در قالب ابعاد مورد نظر اینستاگرام باشد. با تولید محتوا در قالب ابعاد استوری اینستاگرام، خیالتان راحت خواهد بود که کادربندی درستی دارید و کیفیت عکس و ویدیو نیز حفظ می‌گردد.

نکته: اینستاگرام برای استوری، از عکس‌های JPG و PNG پشتیبانی می‌کند و اندازه هر عکس باید کمتر از 30 مگابایت باشد. این اندازه، برای اکثر تولیدکنندگان محتوا، کافی است؛ مگر این که قصد داشته باشید تصاویر Raw را آپلود کنید.

در اینجا مایلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم؛ این آموزش حاوی مطالبی و نکاتی است که چگونگی راه اندازی یک کسب و کار در اینستاگرام تا مدیریت آن را به شما آموزش میدهد تا بتوانید با مشاهده این مطالب کسب و کار اینستاگرامی خودتان را به راه بیاندازید و از آن کسب درآمد کنید.

ساخت استوری اینستاگرام با Canva

شما می‌توانید برای ساخت استوری اینستاگرام در ابعاد درست، از Canva استفاده کنید. هرچند که می‌توانید به وسیله دوربین ویرایشگر خودِ اینستاگرام تولید محتوا کنید، اما استفاده از یک ویرایشگر بصری حرفه‌ای‌تر، نتایج بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. محتواهایی که طراحی ویژه دارند، چشم مخاطب را به خود خیره می‌کنند و جذاب‌تر از استوری‌های معمولی با ابزارهای اینستاگرام هستند.

ابعاد استوری اینستاگرام

عکس‌هایی که در بالا آوردیم، با خود اینستاگرام تولید نشده‌اند، بلکه در Canva طراحی شده‌اند. با این ابزار می‌توان بهتر برندسازی کرد، چندین عکس را در یک صفحه آورد و متن‌ها و گرافیک‌های فانتزی داشت. اپلیکیشن Canva، رایگان و آنلاین است. تنها کافی است یک اکانت بسازید، وارد آن شوید و با کلیک روی "Create a design"، طراحی خود را آغاز نمایید و یا این که با کلیک روی "Use custom dimensions" از الگوهای پیش‌ساخت استفاده کنید.

ابعاد استوری اینستاگرام

در مرحله بعد نیز لازم است ابعاد استوری اینستاگرام را روی 1080 × 1920 بگذارید و روی "Design" کلیک کنید.

ابعاد استوری اینستاگرام

استفاده از نسبت ابعاد برای آپلود سریع‌تر

ابعاد استوری اینستاگرام 1080p × 1920p، کیفیت بالایی دارد و بهترین حالت بصری است که می‌توانید آپلود کنید. البته این همیشه چیز خوبی نیست. تصاویر و ویدیوهای با وضوح بالا، چون پیکسل بیشتری دارند، در فایل‌های حجیم‌تری ذخیره می‌شوند و در نتیجه فضای بیشتری از گوشی شما را اشغال نموده و آپلود آن‌ها، بیشتر طول می‌کشد.

برای درک بهتر، مثلاً تا به حال تنظیمات مربوط به کیفیت ویدیوهای یوتیوب را تغییر داده‌اید؟

ابعاد استوری اینستاگرام

با تغییر تنظیمات به 1080p، می‌توانید ویدیو را با بالاترین کیفیت ببینید، اما بالا آمدن ویدیو، زمان بیشتری می‌برد. در نتیجه اغلب بهتر است به 720p بسنده کنید. 720p هم باکیفیت محسوب می‌شود، اما چون پیکسل کمتری دارد، سریع‌تر بارگذاری می‌گردد. همین مسئله درباره اینستاگرام نیز صدق می‌کند. اما یک نکته وجود دارد: وقتی تعداد پیکسل‌ها را کاهش می‌دهید، شکل ویدیو تغییری نمی‌کند، چون نسبت تصویر، مثل قبل است. به یاد داشته باشید که نسبت تصویر استوری اینستاگرام، 9:16 است. با دانستن نسبت تصویر، می‌توانیم با رزولوشن‌های مختلف کار کنیم:

1080p × 1920p – بهترین رزولوشن موجود

720p × 1280p – هنوز HD است، اما سریع‌تر آپلود می‌شود

450p × 800p – کیفیت کم می‌شود، اما سرعت آپلود چندین برابر سریع‌تر می‌شود.

عناصر را در ابعاد امن استوری اینستاگرام قرار دهید

گاهی اوقات، فقط محتوای استوری نیست که اهمیت دارد، بلکه عناصری که به آن اضافه نموده‌اید نیز مهم هستند. شما می‌توانید در استوری اینستاگرام، از استیکر، سؤال، متن، بومرنگ، هشتگ و عناصر دیگر استفاده نمایید تا مخاطبان را بیشتر با محتوای خود درگیر کنید. فقط باید مطمئن شوید که این عناصر، در محل مناسب قرار گرفته باشند. بگذارید بیشتر توضیح بدهیم؛ وقتی یک عکس یا ویدیو را استوری می‌کنید، اینستاگرام، حدود 250 پیکسل از پایین و بالا را خالی از استیکر، متن و دیگر عناصر نگه می‌دارد. چرا؛ زیرا این نواحی، برای عناصر مهم رزرو شده‌اند؛ عناصری مثل دکمه‌ای که برای باز کردن لینک است؛ بنابراین اگر می‌خواهید نهایت استفاده را از استوری ببرید، بهتر است در منطقه امن ابعاد استوری اینستاگرام باقی بمانید. البته اینستاگرام به شما کمک می‌کند که در این منطقه باقی بمانید. مثلاً در پایین، یک عکس از تردمیل را از گوشی انتخاب کرده‌ایم و یک استیکر را به آن اضافه نموده‌ایم تا با مخاطب ارتباط برقرار کنیم. وقتی که استیکر را به بالای سمت چپ صفحه حرکت دادیم، دو خط آبی ظاهر شد که یعنی نزدیک است از منطقه امن خارج شویم.

ابعاد استوری اینستاگرام

اگر استیکر را در خارج خطوط بگذاریم، ناحیه رزرو شده برای عکس پروفایل و اسم پروفایل را اشغال می‌کنیم. پس تنها کاری که باید انجام دهیم، این است که استیکر را از خطوط آبی، دور نگه داریم. این خطوط، در سمت پایین، چپ و راست نیز نمایان می‌شود.

ابعاد استوری اینستاگرام

اگر می‌خواهید برخی عناصر را صرفاً در وسط استوری قرار دهید، این خطوط به شما کمک می‌کنند که مرکز افقی یا عمودی را پیدا کنید. اگر از نظر ابعاد بگوییم، زمانی در منطقه امن هستید که عناصرتان در 1080p × 1420p قرار داشته باشند.

طول ویدیوی استوری

با دانستن ابعاد استوری، بد نیست بدانیم طول ویدیوی استوری باید چقدر باشد. طول ویدیو در هر استوری اینستاگرام، 15 ثانیه است. آیا می‌توانید محتوایتان را در این زمان کوتاه به اشتراک بگذارید؟ قطعاً بله. هسته چیزی که می‌خواهید به مخاطب انتقال دهید را انتخاب نموده و حول محور آن موضوع، ویدیو را تولید کنید. جذاب‌ترین فریم را برای ابتدا تنظیم کنید، سپس یک یا دو فریم کلیدی را برای انتقال پیام و جلب توجه مخاطب انتخاب نمایید. اضافه نمودن شکلک به ویدیو نیز اهمیت دارد. چون کمک می‌کند که ارتباط شخصی بین شما و مخاطب برقرار شود. البته نمی‌توان همه پیام‌ها را در 15 ثانیه جای داد؛ و اینستاگرام این را می‌داند. بنابراین به شما اجازه می‌دهد چهار استوری 15 ثانیه را پشت سر هم به اشتراک بگذارید تا محتوایتان را به صورت کامل ارائه دهید.

علاوه بر آن می‌توانید یک ویدیوی 60 ثانیه ضبط کنید و اینستاگرام، آن را به چهار استوری 15 ثانیه‌ای تبدیل می‌کند. ویدیوهای مورد قبول اینستاگرام باید در فرمت MOV. یا MP4. باشند. می‌توانید از ابزار Freemake Video Converter برای تبدیل ویدیو به فرمت مناسب استفاده کنید. اگر کیفیت ویدیو، در طول تبدیل، کاهش پیدا کرد، در عوض از یک ابزار فشرده‌سازی ویدیوی آنلاین مثل Online Uniconverter استفاده کنید. ابزارهای فشرده‌سازی، اندازه فایل را کاهش می‌دهند، بدون این که کیفیت ویدیو را قربانی کنند.

چگونه یک استوری درجه یک تولید کنیم؟

الان که ابعاد استوری اینستاگرام را یاد گرفتیم، نوبت آن رسیده که ببینیم چه نوع محتوایی را تولید کنیم. در ابتدا چند نکته را یادآور می‌شویم و سپس مثال‌هایی از برندهای حرفه‌ای ارائه می‌دهیم.

چند نکته که باید درباره ابعاد استوری اینستاگرام بدانید:

محتوایتان را قبل از آپلود به اینستاگرام ویرایش کنید

در اینستاگرام، فقط می‌توانید با برخی ابزار محدود، محتوایتان را ویرایش نموده و ارتقا دهید. اگر می‌خواهید از الگوها استفاده کنید و یا فیلترهای جذاب‌تری را اعمال کنید، بهتر است از اپلیکیشن‌های خارج اینستاگرام استفاده نمایید.

محتوای افقی در مقابل محتوای عمودی

پلت‌فرم اینستاگرام، به صورت عمودی طراحی شده است و از این رو، استوری‌های عمودی، بهترین گزینه هستند. باید این را از زمان انتخاب فرمت کارتان، در نظر داشته باشید، چون اگر از ابعاد استوری اینستاگرام به صورت عمودی استفاده نکنید، وقت خود را هدر داده‌اید. حتی اگر عکس‌های شما افقی باشند، باز هم می‌توانید آن‌ها را به صورت گروهی در کنار هم قرار دهید تا عمودی شوند.

از همه امکانات اینستاگرام بهره ببرید

اگر ابعاد استوری اینستاگرام را به درستی رعایت کرده باشید، می‌توانید بر ایجاد تعامل با مخاطب تمرکز کنید. اینستاگرام، عناصر مختلفی دارد که در منطقه امن جای می‌گیرند: مثل GIFها، تگ‌های مکان، mentionها، سوالات، موزیک (در کشورهای محدود)، مسابقه، هشتگ، لینک (دیگر نیازی نیست برای اضافه نمودن لینک قابل کلیک، حتماً 10 هزار فالوئر داشته باشید)، شمارش معکوس و استیکر. قبل از تولید محتوا، در نظر داشته باشید که می‌خواهید از چه ابزاری استفاده کنید، تا محتوا را طبق آن طراحی نمایید.

به استایل خود وفادار بمانید

یک الگوی مخصوص در ابعاد استوری اینستاگرام طراحی نموده و آن را هر چند وقت یک بار، به روز رسانی کنید. با استایل خاص، مطمئن می‌شوید که از رقیبان خود جلو خواهید زد.

مثال‌هایی از برندهای مشهور

برندسازی خوب در اینستاگرام، شامل ظاهری منسجم، شناخت هشتگ‌های مناسب و زمان‌بندی در پست‌گذاری است. همه ما این‌ها می‌دانیم، اما باز هم ممکن است با رعایت این‌ها، همچنان مخاطب را به خوبی جذب نکنیم. در ادامه چند نمونه از کارهای برندهای معروف را آورده‌ایم تا یاد بگیریم چگونه باید در بین تعداد زیاد پیج‌ها، دیده شویم.

استوری سریالی تولید کنید: Gary Vaynerchuk

این که هر روز ایده‌های استوری جدیدی به ذهنتان برسد، دشوار است. از طرفی اگر به صورت مستمر استوری نگذارید، انسجام لازم را حفظ نکنید و تم برند نداشته باشید، نمی‌توانید ارتباط قوی با مخاطب داشته باشید.

راه حل چیست؟ محتوای سریالی.

ابعاد استوری اینستاگرام

این دقیقاً کاری است که Gary Vaynerchuk انجام می‌دهد و توانسته 10 میلیون فالوئر را حفظ کند. او از هشتگ‌هایی مثل #DailyVee، #60SecClub، #WallPaperWednesday و #AskGaryVee برای تعامل مستمر با مخاطب خود استفاده می‌کند.

ابعاد استوری اینستاگرام

استوری سریالی، کار شما را راحت می‌کند. تنها کافی است یک محتوای سریالی را تولید نموده و آن را به صورت روزانه یا هفتگی به کار ببرید.

محتواهای خود را بازیافت کنید: Condé Nast Traveler

شما می‌توانید بهترین بخش از محتواهای دیگرتان را به استوری‌های اینستاگرام بازیافت کنید. این یک روش عالی برای تولید محتوای باکیفیت و سریع است. تنها کافی است پست، ویدیو و یا عکس‌ها وبلاگ خود را کمی تغییر دهید. البته می‌توانید لینکی برای انتقال به محتوای اولیه نیز بگذارید، اما توجه بفرمایید که مخاطب بتواند بدون کلیک روی لینک، اطلاعات لازم را به دست آورد. پیج Condé Nast Traveler این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. این پیج، راهنمای سفر جاده‌ای سالانه را در استوری‌ها به اشتراک می‌گذارد.

ابعاد استوری اینستاگرام

بازی درست کنید: HubSpot

تولید بازی استوری، یک روش عالی برای تعامل با مخاطب است. به لطف قابلیت poll اینستاگرام، این کار به راحتی انجام می‌شود.

بیایید به یک مثال از HubSpot نگاهی بیندازیم.

این پیج، در تم محتوایی خود به نام "2 Truths & A Lie" (دو حقیقت و یک دروغ)، سه چیز را می‌گوید و از بینندگان می‌خواهد حدس بزنند کدام دو راست و کدام یک دروغ است. سپس جواب را می‌گوید.

ابعاد استوری اینستاگرام

به اشتراک‌گذاری محتوای مشتریان: Mercedes Benz

مشتریان شما، یک منبع عالی از محتوا هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آن‌ها برای به اشتراک‌گذاری محتوایشان، اجازه بگیرید. بیشتر کاربران، خوشحال می‌شوند که محتوایشان را استوری نموده و آن‌ها را منشن کنید تا فالوئر جدید به دست آورند. شرکت مرسدس بنز، معمولاً عکس‌های مشتریان خود را استوری می‌کند تا ماشین‌های خود را تبلیغ نماید.

ابعاد استوری اینستاگرام

لحظات و وقایع را مستندسازی کنید: Vans

نویسنده معروف، Vaynerchuk می‌گوید: "مستندسازی کنید، تولید نکنید."

این یک توصیه بسیار هوشمندانه است. همه تولیدات، نوعی مستندسازی هستند. یک نقاشی رنسانس، یک مجله علمی، یا یک استوری اینستاگرام، همگی روشی برای مستندسازی چیزی هستند. نقاشی رنسانس، زیبایی را مستند می‌کند. مجله علمی، وقایع را مستند می‌کند. و استوری اینستاگرام، آنچه در لحظه‌ای خاص رخ می‌‌دهد را مستند می‌کند. بنابراین لحظات مختلف را ثبت نموده و با مخاطبان به اشتراک بگذارید. این لحظات حتی می‌تواند لحظات شخصی روزانه باشد. برند Vans، همین کار را انجام می‌دهد.

ابعاد استوری اینستاگرام

مسابقه برگزار کنید: Converse

همه ما از تاثیر یک مسابقه ساده و جایزه دادن آگاه هستیم. ببینید که Converse چگونه این کار را انجام می‌دهد:

ابعاد استوری اینستاگرام

علاوه بر آن می‌توانید کاربران را به وب‌سایت خود بفرستید و از آن‌ها بخواهید برای شرکت در مسابقه، ابتدا در آن عضو شوند. در واقع مسابقه، به عنوان یک طعمه عمل می‌کند که مخاطب اطلاعاتی همچون ایمیل را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از آن برای بازاریابی استفاده کنید. جایزه این مسابقه می‌تواند هرچیزی باشد، مثل یک کتاب آنلاین.

به پشت صحنه بروید: Aritzia

همیشه کسب و کارها، چیزی بیش از آنچه نشان می‌دهند، در پشت صحنه دارند. جزئیاتی که در پشت صحنه رخ می‌دهد می‌تواند محتوایی عالی باشد. طرفداران یک برند دوست دارند درباره نحوه اجرای کارها اطلاع داشته باشند. به همین دلیل است که بوتیک مد معروف Aritzia به تازگی نحوه استفاده از پرینت سه بعدی برای تولید محصولاتش را به اشتراک می‌گذارد.

ابعاد استوری اینستاگرام

کلام پایانی در مورد ابعاد استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام نسبت به پست اینستاگرام، شخصی‌تر است. بنابراین در به اشتراک‌گذاری محتوای خود نترسید و سعی کنید چیزهای جدید را امتحان کنید و خلاق باشید. الان که ابعاد استوری اینستاگرام را می‌دانید و با تکنیک‌های مختلف جذب مخاطب نیز آشنا شدید، هیچ محدودیتی برای جذب مخاطب ندارید. در پایان مایلم آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ با توجه به مطالب بیان شده در این آموزش می‌توانید ترفندهایی را یاد بگیرید که می‌توانند در بهبود وضعیت بازاریابی محصولات و خدمات شما در شبکه های اجتماعی نقش موثری داشته باشند. برای دریافت این آموزش همین حالا می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: nashrila

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.