logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید از مقدماتی تا پیشرفته

دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید از مقدماتی تا پیشرفته
هدایت عباسی موبایل

یکی از سازهای اصیل و پرطرفداری که در ایران محبوبیت بالایی دارد و در موسیقی سنتی به آن توجه زیادی می شود ساز سه تار است که می توانیم با استفاده از آموزش های مختلفی که برای این ساز در نظر گرفته شده است آن را فرا بگیریم و به آن مسلط شویم. هرکسی که بخواهد آموزش هر سازی را شروع کند باید با شیوه کار کردن با آن و روش های نواختن آن آشنایی پیدا کند که هرکدام از این تکنیک ها به صورت کاملا مشخص وجود دارد و افراد می توانند آنها را یاد بگیرند ولی معمولا برای اینکار نیاز به وقت و هزینه بالایی هست که بعضی از افراد امکان انجام آن را ندارند. به همین خاطر یکی از روش های جدیدی که می توانیم با استفاده از آن آموزش سه تار را شروع کنیم دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید است که اخیرا با استقبال افراد زیادی مواجه شده است و دیگر نیازی به رفتن سر کلاس های موسیقی بصورت حضوری نیست و می توانیم با کار کردن نرم افزارهای معرفی شده گام مهمی در یادگیری این ساز پرکاربرد برداریم. قبل از هر چیزی می خواهیم آشنایی اولیه درباره ساز سه تار پیدا کنیم.

دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید

معرفی ساز سه تار

از جمله ساز هایی که در ردیف ساز اصیل ایرانی قرار می گیرد ساز سه تار است که در بسیاری از کنسرت ها و موسیقی های سنتی محلی مورد استفاده قرار می گیرد. ساز سه تار از جمله ساز های مضرابی و زهی می باشد که در موسیقی ایرانی بسیار شناخته شده و پرکاربرد است و برای نواختن صدای آن کافیست ناخت انگشت اشاره دست راست یا چپ را بر روی تارهای صوتی آن لمس کنیم تا صدای زیبا و بَم آن دربیاید. ساز سه تار در اصل دارای 4 تار یا سیم است که جنس این سیم ها از جنس فولاد برنج بوده و به موازات دسته سه تار از کاسه تا پنجه آن کشیده شده است.

دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید

ساز سه تار 26 پرده حرکت بر روی دسته خود دارد که جنس آنها ابریشم و یا روده حیوانات است. صدایی که از ساز سه تار نواخته می شود بسیار ظریف بوده که احساس غمگینی به مخاطبین خود می دهد. ساز سه تار را از قدیم جزء گروه ساز های تنبور و دو تار معرفی کرده اند ولی امروزه به دسته ساز تار نزدیکتر می دانند که موسیقی دستگاه های ایرانی بخوبی می توانیم با آن نواخته می شود. از استفاده های سه تار می توان به تکنوازی در کنسرت ها اشاره کرد که در موسیقی سنتی ارزش و مقام بالایی دارد. برای اینکه ساز سه تار را برای دستگاه های موسیقی مختلف آماده کنیم باید آن را به شکل های مختلف کوک کنیم. برای ساختن ساز سه تار از چوب درخت توت یا گردو می توانیم استفاده کنیم که بدنه اصلی ساز را تشکیل می دهد و بخش دسته و صفحه سه تار هم می توانیم از جنس فلز استفاده کنیم که جنس آن از فولاد یا برنج می باشد.

درآمدی بر گذشته ساز سه تار

ساز سه تار قبلا از خانواده تنبور بوده که در بالا به آن اشاره شد و از نظر روش نواختن و روش تکنیکی و شکل دسته آن شبیه به ساز تار است و امروزه آن را از خانواده تار می دانیم. باید بدانیم که ساز سه تار که در گذشته سه عدد تار و سیم داشته در حال حاضر دارای 4 تار است ولی بخاطر 3 تار اصلی آن هنوز به این ساز سه تار می گویند. سیم چهارم که به آن اضافه شده در کنار سیم سوم قرار دارد که البته بهم نزدیک تر هستند و هنگام نواختن ساز همراه با هم نواخته می شوند و البته به سیم های سوم و چهارم اصطلاحا سیم بَم گفته می شود.

داستان اضافه شدن سیم چهارم جالب است و این سیم با گذر زمان و با تسلط موسیقی دانان بزرگی مانند صفی الدین ارموی، ابوالحسن خان صفا، ابونصر فارابی، ابوعلی سینا توسط آنها به ساز سه تار اضافه شده است که همگی آنها وجود سیم چهارم را لازم دانسته و کمبود آن را درک کرده اند. پس در حال حاضر هم برای ساز 3 تار ما در اصل 4 سیم و تار خواهیم داشت.

در مورد محل قرار گرفتن سیم چهارم باید گفت که با اینکه این سیم آخر از همه ابداع شد ولی در حال حاضر در ردیف سوم تارهای سه تار قرار دارد و به این سیم مشتاق نیز می گویند که اسم آن از مشتاق علی شاد که اولین بار از این سیم استفاده کرده بود گرفته شده است. با دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید می توانیم تمامی جزئیات مربوط به نحوه ساخت ساز سه تار را یاد بگیریم.

دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید

سه تار را چگونه یاد بگیریم؟

مانند آموزش هر دانش و علمی روش های مختلفی برای یادگیری ساز های موسیقی مانند سه تار است که یکی از آنها مراجعه به اساتید خبره آموزش سه تار می باشد. در کلاس های حضوری که البته نیاز به صرف زمان و هزینه و دقت بالا است بایستی زیر نظر یک استاد موسیقی کار شناخت اصوات و آهنگ های نواخته شده با ساز سه تار را یاد بگیریم و در این راه هر مقدار زمان مورد نیاز است طبق نظر استاد باید گذاشته شود تا به یک آهنگساز چیره دست تبدیل شویم.

معمولا این روش از اصلی ترین روش های آموزش ساز سه تار است ولی از حوصله و زمان و توان مالی برخی از افراد خارج است و هرکسی نمی تواند به این شکل آموزش و یادگیری ساز سه تار را تا انتها انجام دهد. از اینرو یکی از راه های دیگری که می توانیم بدون مشکلات کلاس های حضوری یادگیری ساز سه تار را شروع کنیم استفاده از فیلم های آموزشی فرادرس است که می توانید با صرف زمان و هزینه بسیار کمتر دوره های درسی آموزش سه تار را آغاز کنید.

به همین خاطر پیشنهاد می کنیم برای اینکه مشکلات کلاس های حضوری را نداشته باشیم از روش های آموزش آنلاین استفاده کنیم که با استفاده از فناوری و تکنولوژی های جدید آموزشی می توانیم یادگیری ساز سه تار را انجام دهیم. در روش آموزش های آنلاین دیگر نیازی نیست که حتما در وقت و زمان مشخصی تمرین ها شروع کنیم و در هر زمان و مکانی می توانیم به کار با این ساز و تمرین های خودمان بپردازیم. از طرفی هزینه ای دیگر برای استفاده از اپلیکیشن ها و سایت های آموزش سه تار پرداخت نخواهیم کرد یا با کمترین هزینه همراه خواهد بود که کمک می کند هرکسی با کمترین بودجه مورد نظر بتواند این ساز را یاد بگیرد.

روش دیگری که چند سالی است بسیار مورد توجه قرار گرفته است دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید است که تمامی افراد می توانند اپلیکیشن هایی که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت بر روی گوشی های اندرویدی خود نصب کنند و به یادگیری تمامی دروس ارائه شده در آن بپردازند. در این نرم افزار ها براحتی هر کسی می تواند از تجربیات و مستندات کامل مربوط به آموزش های ساز سه تار بصورت یکجا استفاده کند و انگار که کاربران توانسته اند یک استاد خبره و کار آزموده را در منزل خود بعنوان معلم شخصی شان در اختیار داشته باشند.  از مزیت های مهم این اپلیکیشن ها رایگان بودن آنهاست که کمک قابل توجهی به افرادی می کند که بودجه لازم برای شرکت در کلاس های آموزشی حضوری ندارند و نمی توانند شهریه های آن را بپردازند.

پیشنهاد می کنیم در کنار استفاده از اپلیکیشن های آموزشی سه تار برای اندروید از کتاب های جامع و کاملی که برای آموزش سه تار در نظر گرفته شده است نیز استفاده کنید تا هروقت که بخواهید حتی در تعطیلات و سفر هم به امر آموزش ساز سه تار بپردازید. در ادامه می خواهیم به معرفی ساختار و اجرای ساز سه تار بپردازیم.

دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید

آشنایی با اجزای سه تار

سه تار از بخش های مختلفی تشکیل شده است که مانند هر ساز دیگری تقسیم بندی خاص خود را دارد و برای هر بخش تنظیمات و خصوصیات مشخصی وجود دارد. از ویژگی های ساز سه تار صدای ظریف و لطیف آن است که از آن بعنوان ساز تنهایی هم یاد می شود چون به خاطر صدای نازک و دلنشین آن معمولا افراد در سکوت و تنهایی آن را می نوازند. مطمئنا صدا و طنین جذاب آن بخاطر اجزای خاص تشکیل دهنده آن است که این صدای زیبا را تولید می کند.

ساز سه تار از دسته سازهای مضرابی زهی است که صدایی که از آن مرتعش می شود بخاطر برخورد مضراب و انگشت با سیم های موجود در آن است و بوسیله کاسه آن این صدا شدت پیدا می کند. بدنه اصلی ساز سه تار از 3 قسمت تشکیل شده است که این اجزا عبارتند از :

  1. کاسه
  2. دسته
  3. سرپنجه

کاسه ساز سه تار

بخش کاسه سه تار که بصورت گلابی شکل است از جنس چوب توت می باشد که روی دهانه آن یک صفحه از جنس چوب قرار گرفته و این بخش می تواند بصورت یک تکه و یا از ورقه های چوب بهم چسبیده تشکیل شده باشد. کاسه سه تار از نظر ساختار و شکل خود مانند کاسه ساز عود و تنبور است ولی از آنها کوچکتر است.

دسته ساز سه تار

بخش دسته سه تار در مقایسه با کاسه باریکتر بوده که بصورت یک لوله چوبی تو پُر می باشد و این بخش نیز از جنس چوب است. روی دسته سطحی صاف و مسطح می باشد و پشت آن هم نیم دایره شکل است. بر روی دسته پرده هایی بسته می شود که تعداد آنها به 26 عدد می رسد و جنس آنها از ابریشم است. یک طرف دسته به بخش سرپنجه وصل می شود و طرف دیگر آن بخش کاسه متصل است.

سرپنجه ساز سه تار

بخش سرپنچه نیز از جنس چوب می باشد که در ابتدای دسته ساز قرار دارد که در آن 4 پیچ و گوشی بصورت دو به دو در اطراف سرپنجه قرار گرفته است. در این بخش می توانیم ساز را کوک کنیم و براساس دستگاه های مختلفی که برای ساز سه تار در نظر گرفته شده است گوشی های آن کوک کنیم.

آشنایی با برنامه های آموزش سه تار برای اندروید

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با محبوبترین اپلیکیشن ها و برنامه های مناسب برای یادگیری و آموزش ساز سه تار آشنا کنیم و با دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید می توانیم آموزش ها را لازم را در قالب یک نرم افزار جامع بصورت رایگان و در هر زمان و مکانی انجام دهیم.

یادگیری سه تار با اپلیکیشن آموزش سه تار

دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید

از جمله نرم افزارهایی که بصورت تخصصی برای یادگیری ساز سه تار پیشنهاد می کنیم مربوط به نرم افزار آموزش سه تار است که نحوه استفاده از ساز سه تار را برای کلیه افراد تازه کار و مبتدی آموزش می دهد و می توانیم با بهره بردن از این نرم افزار بصورت جامع و کامل با بخش های مهم ساز سه تار آشنا شویم و از ابتدایی ترین آموزش های لازم مانند درست در دست گرفتن ساز گرفته تا کوک کردن و اجرای نوت های آن را بخوبی انجام دهیم. با استفاده از این برنامه می توانیم فاصله پره ها را تنظیم کرده و تمرین های مورد نظر برای افزایش مهارت سه تار را انجام دهیم. برای دانلود و استفاده از این اپلیکیشن می توانید آن را از فروشگاه های معتبر Android برای گوشی های اندرویدی خود دانلود کنید.

دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

یکی دیگر از نرم افزارهایی که می توانید از آن جهت یادگیری ساز سه تار استفاده کنیم اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس است که در خود فیلم های آموزشی متنوعی را برای آموزش انواع سازها و وسایل موسیقی عرضه کرده است. از جمله آموزش های کاربردی که در این نرم افزار وجود دارد دوره آموزش سه تار است که توسط اساتید باتجربه و خبره ایرانی تدریس شده است. یکی از مواردی که می توانید جهت دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید در نظر داشته باشید استفاده از اپلیکیشن فرادرس است که با بیش از 20000 ساعت آموزش های کاربردی توانسته است به عنوان بزرگترین دانشنامه مجازی کشور شناخته شود. برای دانلود این برنامه می توانید از طریق فروشگاه گوگل پلی و یا لینک زیر آخرین نسخه آن را دریافت کنید.

آموزش سه تار با اپلیکیشن زخمه

یکی دیگر از انواع برنامه های آموزش سه تار که می توانید برای یادگیری این ساز استفاده کنید اپلیکیشن زخمه است که با 40 درس مقدماتی می توانید فیلم های آموزشی درباره نحوه کار کردن با ساز سه تار را فرا بگیرید. در این نرم افزار آموزش های تئوری موسیقی ایرانی، نت خوانی و نت شناسی را مشاهده خواهید کرد. از مزایای خوب این برنامه وجود فیلم های آموزشی دسته بندی شده برای نواختن مضراب ها و گرفتن پرده ها می باشد که در کنار رابط کاربری ساده و راحت آن می توانید نت ها را خیلی خوب بشناسید و با ساز سه تار بطور کامل آشنا شوید.

جمع بندی درباره دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید

در این مطلب سعی کردیم درباره ساز سه تار اطلاعات مناسبی را به شما ارائه کنیم و درباره اجزاء و ساختار آن مطالبی را مطرح کردیم تا افراد تازه کار بتوانند بطور کامل با این ساز آشنا شوند. در ادامه جهت استفاده از این ساز دانلود برنامه آموزش سه تار برای اندروید را معرفی کردیم تا هرکسی بتواند با کمترین هزینه یادگیری آن را آغاز کند. جهت تسلط کامل بر ساز سه تار پیشنهاد می کنیم از فیلم های آموزشی فرادرس برای یادگیری هرچه بهتر آن استفاده کنید و از نظرات معلمان موسیقی ایرانی که در آن وجود دارد بهرمند شوید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: nashrila

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.