logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است + معرفی منابع آموزشی

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است + معرفی منابع آموزشی
هدایت عباسی برنامه نویسی

همه افرادی که به کار در زمینه هک علاقه‌مندند دوست دارند بهترین زبان برنامه نویسی برای هک را بشناسند تا با استفاده از آن به راحتی بتوانند اقدام به هک نمایند. البته هک همیشه به معنای یک کار خلاف و غیرقانونی نیست و افرادی که به این زمینه علاقه داشته باشند می‌توانند به طور قانونی نیز از این مهارت استفاده کنند. شما به عنوان یک هکر می‌توانید کاملاً به صورت قانونی در یک مجموعه مشغول به کار شده و مانع از نفوذ خرابکاران به شبکه‌ها شوید. برای تبدیل شدن به یک هکر قانونمند باید به خوبی با مهارت هک و برنامه نویسی هک آشنایی داشته و روش‌های مختلف نفوذ را بدانید. پس اگر شما نیز قصد یادگیری این حرفه را دارید حتماً این مطلب را تا انتها دنبال کنید چرا که قرار است بهترین زبان برنامه نویسی برای هک را معرفی نماییم.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است

قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله معرفی بهترین زبان برنامه نویسی برای هک برویم مایلم آموزش امنیت در شبکه های کامپیوتری و اینترنت فرادرس را به شما معرفی کنم. برای دریافت این آموزش می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

لزوم و اهمیت یادگیری برنامه نویسی هک

هر هکر قانونمندی بایستی برای آن که در کار خود موفق باشد بایستی زبان برنامه نویسی هک را بیاموزد. هکرها باید با شناسایی آسیب پذیری­ها و نقاط ضعف قادر به تست نفوذ یک شبکه باشند. برای این کار بسیار مهم است که فرد مهارت استفاده از سیستم عامل های مناسب همچون کالی لینوکس یا پاروت و نیز تسلط به ابزارهای تست نفوذ و اسپکریپت نویسی را بداند. البته اگر چه این سیستم عامل ها سبب راحتی هر چه بیشتر کار هک و تست نفوذ خواهند شد اما در نهایت شما برای هک کردن باید یک زبان برنامه نویسی را بدانید.

پیش از هر نوع هکر کردنی شما باید قادر به شناسایی سیستم یا برنامه هدف و نوع زبان لازم برای آن باشید. در واقع باید بدانید که به دنبال چه چیزی باید بوده و نحوه پیاده سازی آن را نیز بلد باشید. برای این کار نیز تنها دانش برنامه نویسی به کمک شما خواهد آمد. قبل از یادگیری بهترین زبان برنامه نویسی برای هک نیاز است که در وهله اول به خوبی نسبت به اهمیت برنامه نویسی هک شناخت داشته باشید.

کدنویسی

هک کردن به معنای شکستن پروتکل‌های شبکه و ورود به آن است. از این رو یک هکر برای انجام کد نویسی با یک زبان نرم‌افزار را بداند.

طراحی برنامه

مهارت برنامه نویسی سبب شده که شما قادر به ساخت برنامه‌های مخرب اختصاصی خود باشید که تشخیص آن توسط آنتی ویروس ها بسیار دشوار است.

آنالیز کد

با یادگیری برنامه نویسی شما می‌توانید کدها را تجزیه و تحلیل کرده و قادر به طراحی و تغییر اسکریپت‌های لازم باشید.

درک هر چه بیشتر

با تسلط بر کدها امکان درک هر چه بهتر تمامی برنامه‌ها، نحوه عملکرد آن‌ها و نیز شناسایی استراتژی پشت یک حمله برای شما فراهم خواهد شد.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است

آشنایی با انواع هک

پیش از شناخت بهترین زبان برنامه نویسی برای هک، نیاز است که در وهله اول با انواع هک آشنا شده و به این پی ببریم که به عنوان یک هکر قادر به انجام چه کارهایی هستیم. با شناخت روش‌های هک می‌توان بسته به نیاز خود بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کردن را پیدا نمود. هر فردی ممکن است از هک کردن هدف خاص خود را داشته باشد. گاهی صرفاً فرد قصد داشته نقاط ضعف یک سیستم را شناسایی نموده و مانع از ورود هکرهای مخرب شود. گاهی نیز ممکن است هدف نفوذ به یک سیستم و دسترسی به اطلاعات خصوصی آن یا تخریب باشد. لذا از نظر هدف و انگیزه، پروسه هک در انواع زیر انجام می‌شود.

هک به روش فیشینگ

روش فیشینگ در واقع سرقت اطلاعات مهمی چون رمز عبور حساب‌ها، جزئیات کارت‌های بانکی و.. است. این نوع هک معمولاً با هدف سوءاستفاده از اطلاعات شخصی فرد و دسترسی به منابع اطلاعاتی یا مالی فرد نظیر حساب بانکی او صورت خواهد گرفت.

هک به روش ویروس

ویروس‌ها در دنیای کامپیوتر عملکردی همچون ویروس در دنیای واقعی خواهند داشت. ویروس‌ها اغلب از همان ابتدا با هدف تخریب طراحی می‌شوند. با این حال برخی نیز دزدی اطلاعات یا منابع یک سیستم یا وب‌سایت را بر عهده خواهند داشت.

هک به روش ui redress

در این روش با طراحی یک رابط جعلی، هکر سعی داشته خود به عنوان هدفی خاص معرفی نماید. زمانی که کاربر بر روی رابط کلیک کند به سمت یک وبسایت مشخصی فرستاده خواهد شد.

هک به روش دزدی کوکی

هکرها این امکان را داشته تا با کدهای مخرب به بعضی از سایت‌ها نفوذ کنند و اقدام به دزدیدن کوکی‌های حاوی اطلاعات ورود به حساب سایت را که متعلق به کاربران است نمایند و به این شکل امکان دسترسی به حساب این افراد را پیدا کنند. این نوع هک اغلب با هدف سرقت اطلاعاتی و مالی انجام خواهد شد.

هک به روش انکار سرویس یا DDoS

هدف از این نوع هک کنترل کردن یک وبسایت است، به گونه‌ای که کاربران امکان دسترسی به آن و نیز گرفتن خدمات را نداشته باشند. در واقع در این روش هکر به نحوی پتانسیل سرور را صرف کاری دیگر خواهد نمود تا قادر به ارائه خدمات به کاربران نباشد و به اصطلاح Down شود.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است

هک به روش DNS Spoofing

هکر در این روش هک، به حافظه کش یک سرور DNS دسترسی پیدا نموده و قادر به تغییر آدرس سرورها و نیز ارسال اطلاعات کاربران به سمت سرور موردنظر خود خواهد بود.

هک به روش مهندسی اجتماعی

در برخی از روش‌های این نوع از هک کردن احتیاجی نیست که برای هک با زبان برنامه نویسی آشنایی داشته باشد. چرا که در این روش بیشتر به منظور فریب قربانیان از تکنیک‌های روانشناسی و اجتماعی بهره گرفته می‌شود.

هک با استفاده از پج­ های امنیتی

ابزارهای امنیتی رفته‌رفته در شناسایی و پیشگیری حملات قدرت اولیه خود را نخواهند داشت و نیاز به به‌روزرسانی دارند. گاهی با یک برنامه به‌روزرسانی نشده همچون آنتی‌ویروس می‌توان به راحتی نفوذ و حمله نمود.

هک با استفاده از دستگاه­ های مخرب

معمولاً برای ورود به سیستم‌ها و تزریق نرم‌افزارهای مخرب از سخت‌افزارها کمک گرفته می‌شود. گاهی با یک فلش مموری آلوده می‌توان به راحتی به یک سیستم از راه دور حمله نمود.

هک با روش شناسایی رمز

شناسایی رمزهای عبور به روش‌هایی چون brute force attack نیز از دیگر روش‌های هک می‌باشند. با این روش می‌توان با شناسایی رمزهای ضعیف به یک سیستم حمله نمود و وارد آن شد.

انواع هکرها

هکرها را می‌توان بسته به نوع هدف و انگیزه‌ای که داشته به دسته‌های زیر تقسیم نمود:

هکر کلاه سیاه

این نوع هکر با هدف تخریب و سرقت اطلاعات وارد سیستم‌ها شده و هدف از این کار اغلب آسیب زدن به یک سازمان یا کسب‌وکار موردنظر است.

هکر کلاه سفید

هدف هکر کلاه سفید بهبود جنبه‌های امنیتی است و اصطلاحاً به آن هک قانونی گفته می‌شود.

هکر کلاه خاکستری

هکر کلاه خاکستری یا یک متخصص سایبری صرفاً برای تفریح وارد شبکه­ ها و سیستم ­ها شده و از این کار قصد خرابکاری ندارد.

هکر Script Kiddies

Script Kiddies یا بچه هکر در واقع هکرهای آماتوری هستند و به دلیل عدم برخورداری از مهارتی بالا، صرفاً برای نفوذ، از بدافزارهای ساخته شده توسط هکرهای متخصص استفاده می‌کنند. این هکرها اغلب با جنبه اختلال و جلب توجه اقدام به هک می‌کنند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است

هکر کلاه سبز

هکرهای کلاه سبز در واقع هکرهای تحت تعلیمی هستند که به تازگی قصد یادگیری هک تخصصی را خواهند داشت. معمولاً این هکرها صرفاً با هدف بالا بردن مهارت و علم خود به سیستم‌ها و شبکه‌ها نفوذ کرده و زمان زیادی را برای یادگیری صرف خواهند نمود.

هکر کلاه آبی

این هکرها در یک سازمان استخدام شده و نقاط ضعف برنامه‌های سازمانی را پیش از ارائه نهایی شناسایی می‌کنند.

هکر کلاه قرمز

هکر کلاه قرمز، افرادی هستند که به استخدام آژانس‌های دولتی درآمده تا به شناسایی هکرهای کلاه سیاه بپردازند و مانع از نفوذ آن‌ها به سیستم شوند.

هکر تحت حمایت دولت

این نوع هکرها به استخدام دولت درآمده‌اند. این هکرها برای جلوگیری از حملات در سطح بین‌المللی، باید با تمامی زبان‌های برنامه نویسی آشنایی داشته باشند.

هکر Whistleblower

این هکرها به استخدام سازمان‌های سایبری درآمده تا با نفوذ به یک سیستم یا سامانه به اطلاعاتی در مورد سازمان، شخص یا اتفاقی خاص دست پیدا کنند. این هکرها اصطلاحاً هکر خبرنگار نیز نامیده می‌شوند.

هکر Cryptojackers

این نوع هکرها که در واقع نوع جدیدی هستند که برای استخراج ارزهای دیجیتال به سیستم قربانی نفوذ خواهند نمود. البته این هکرها اغلب تخریب و سرقتی انجام نداده و تنها برای ماینینگ از منابع یک سیستم بهره می‌گیرند.

معرفی بهترین زبان برنامه نویسی برای هک

زبان نشانه گذاری HTML

هر چند HTML یک زبان برنامه‌نویسی نیست اما برای تبدیل شدن به یک هکر باید با آن آشنا شوید. از HTML برای ساخت و طراحی صفحات وب بهره گرفته می‌شود و هکرها معمولاً از آن به منظور ساخت صفحات فیشینگ بهره می‌گیرند. البته منظور این نیست که شما با هدف ایجاد صفحات فیشینگ با HTML آن را بیاموزید اما یادگیری آن سبب شده که از برنامه‌های وب درک بیشتری داشته باشید. این زبان به سادگی قابل یادگیری است و برای یادگیری آن نیازی به شناختی از زبان‌های برنامه نویسی نیست.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است

زبان برنامه نویس C

برنامه نویسی C به عنوان مادر تمامی زبان­های برنامه نویسی شناخته می‌شود. اگر چه از نظر خیلی از افراد این زبان دیگر منسوخ شده است اما واقعیت آن است که این زبان در هنوز در کشورهای آسیایی به صورت وسیعی استفاده می‌شود. این زبان به راحتی قابل یادگیری است و با یادگیری آن راحت‌تر می‌توانید دیگر زبان‌های برنامه نویسی را یاد بگیرید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است

زبان برنامه نویسی JavaScript

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی چند منظوره است که در توسعه وب به صورت وسیعی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این زبان جزو زبان‌هایی است که برای تبدیل شدن به یک هکر حتماً باید آن را بلد باشید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است

زبان برنامه نویسی PHP

PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور می‌باشد که در توسعه وب استفاده بسیاری دارد. گفتنی است که اکثر وب سایت‌های امروزی با وردپرس ساخته شده که با PHP نوشته شده و توسعه یافته است. هر هکر باید دست کم با یک زبان برنامه نویسی سمت سرور آشنایی داشته و به آن مسلط باشد. این روزها اکثر نقض داده‌ها با استفاده از وب صورت گرفته و این موضوع ناشی از ضعف‌های امنیتی در برنامه نویسی سمت سرور است. زبان برنامه نویسی PHP را می‌توان بهترین زبان برنامه نویسی برای هک در سمت سرور در نظر گرفت.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است

زبان پایگاه دادهSQL

برای ارتباط با پایگاه داده SQL یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب است که از آن به منظور خواندن، نوشتن، حذف و به‌روزرسانی داده‌ها در پایگاه داده بهره گرفته می‌شود. با این زبان حتی امکان حذف پایگاه داده نیز وجود خواهد داشت. هکرها برای نفوذ به پایگاه داده از تکنیک تزریق به پایگاه داده (SQL Injection) استفاده می‌کنند. این تکنیک همچنین یافتن نقاط ضعفی که سبب تزریق به پایگاه داده شده برای شرکت‌ها بسیار اهمیت دارد.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است

زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون زبانی تفسیری است که یک زبان برنامه نویسی چند منظور و با رشد سریع شناخته می‌شود. از این رو امروزه در زمینه فناوری اطلاعات در زمینه‌های یادگیری ماشین و علوم کامپیوتر این زبان از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای نوشتن خیلی از ابزارهای حرفه‌ای هک از پایتون استفاده شده است. این روزها هکرها به دلیل پایان یافتن پشتیبانی از python2 در حال انتقال ابزارهای خود به پایتون 3 هستند. این زبان در زمینه هک بسیار مهم و پرطرفدار است.

هترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است

زبان برنامه نویسی جاوا

هنوز هم جاوا به عنوان یک زبان برنامه نویسی محبوب شناخته می‌شود و شرکت‌های بسیاری اقدام به استخدام توسعه‌دهندگان جاوا می‌نمایند. جاوا در واقع زبان رسمی توسعه اندروید است که از ابزارهای قدرتمندی چون Pentesting همچون مجموعه Burp برخوردار هستند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است

زبان برنامه نویسی Perl

این زبان نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است و برای نوشتن بسیاری از برنامه‌های معروف از آن استفاده شده است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کدام زبان است

زبان برنامه نویسی Bash

معرفی Bash به عنوان آخرین برنامه به معنای کم اهمیت بودن آن نیست. در صورت شناخت این برنامه حتماً به خوبی از قدرت ابزار Nmap آگاه هستید. این برنامه در بین هواداران لینوکس بسیار محبوب است. این زبان توسط هکرها بسیار بیشتر از دیگر گزینه‌ها استفاده می‌شود.

کلام آخر در مورد بهترین زبان برنامه نویسی برای هکر

در این مطلب سعی شد تمامی آن چه که باید در مورد بهترین زبان برنامه نویسی برای هک بدانید در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در پایان مایلم مجموعه آموزش برنامه نویسی فرادرس را به شما معرفی کنم تا بتوانید با مراجعه به آن آموزش هر زبان برنامه نویسی را به صورت مجزا مشاهده و در صورت تمایل دریافت کنید؛ برای دریافت این مجموعه آموزشی به لینک زیر مراجعه کنید:

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: nashrila

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.