logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

معرفی الگوریتم های گوگل برای سئو + فیلم آموزش سئو

معرفی الگوریتم های گوگل برای سئو + فیلم آموزش سئو
هدایت عباسی طراحی سایت

برای اینکه بفهمیم الگوریتم گوگل چیست، ابتدا باید به معنای خود کلمه الگوریتم بپردازیم. تعریف الگوریتم این است: مجموعه‌ای از قوانین برای حل یک مسئله با تعداد محدودی از مراحل. در زبان کامپیوتر، یک الگوریتم زمینه را برای کامپیوتر فراهم می‌کند تا یک کار بسیار خاص را انجام دهد. برای مثال، کامپیوتر ممکن است طوری برنامه ریزی شود که به طور تصادفی عددی بین 1 تا 100 به دست آورد. بنابراین، متناهی است. راه دیگری برای نگاه کردن به یک الگوریتم این است که آن را به عنوان یک معادله ریاضی در نظر بگیریم. ممکن است از شما خواسته شود که با فاصله چهار عدد از 100 تا 80 برعکس بشمارید. سپس می‌گویید: "100، 96، 92، 88، 84، 80." بر روی کاغذ، ممکن است نمایش دهید که در یک ستون، چگونه با تفریق عدد 4 به هر پاسخ دست یافته‌اید. این یک مثال ساده از الگوریتم است. در این مقاله قصد داریم جدیدترین الگوریتم های گوگل برای سئو را معرفی و بررسی کنیم؛ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی الگوریتم های گوگل برای سئو

الگوریتم های گوگل برای سئو

الگوریتم های گوگل برای سئومجموعه قوانینی هستند که موتور جستجوی گوگل از آنها برای رتبه بندی وب سایت‌ها در نتایج جستجو استفاده می‌کند. سیستم پیچیده گوگل، داده‌ها را از صفحات بازیابی می‌کند و به دنبال درک آن چیزی است که جستجوگران به دنبال آن هستند و رتبه بندی صفحات را بر اساس ارتباط بین محتوا و کلمات جستجو شده و کیفیت آن انجام می‌دهد. الگوریتم‌های گوگل از همان تعریف و قانون اساسی الگوریتمی پیروی می‌کنند که توضیح دادیم. به آخرین باری که چیزی را در گوگل جستجو کردید فکر کنید. چه «ویدیوی زیبای گربه» یا «فروشگاه کفش در تهران» را تایپ کرده باشید، موتور جستجو هزاران نتیجه را برای انتخاب شما آورده است. اما چگونه تصمیم گرفت کدام نتایج را زودتر به شما نشان دهد و به چه ترتیبی این کار را کرد؛ با الگوریتم این کار انجام شده است. گوگل، الگوریتم بسیار پیچیده‌ای برای ارائه نتایج جستجو دارد که مرتباً با تغییرات وسیع، بروز رسانی می‌شود. اگرچه این شرکت الگوریتم دقیق خود را عمومی نمی‌کند، اما چند عنصر وجود دارند که می‌دانیم بر نمایش نتایج برای کلمات کلیدی تأثیر دارند:

  1. نمایان شدن کلمه کلیدی در عنوان صفحه، تگ‌های صفحه و توضیحات متا
  2. تعداد پیوندهای طبیعی و ارگانیک به صفحه
  3. نحوه عملکرد وب سایت در دستگاه‌های تلفن همراه، مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها

البته، اینها تنها برخی از ویژگی‌هایی است که الگوریتم گوگل هنگام تعیین نحوه ارائه و رتبه بندی صفحات بررسی می‌کند. احتمالاً ده‌ها، و شاید صدها مورد دیگر هم وجود دارند.

گوگل چگونه تعیین می‌کند که کدام عناصر بیشتر اهمیت دارند؟

همان‌طور که الگوریتم گوگل یک صفحه وب را می‌خواند، یک مقدار عددی از پیش تعیین شده را برای هر صفتی که در صفحه، جستجو می‌کند؛ تجویز می‌کند. سپس آن مقدار عددی به نتیجه نهایی اضافه می‌شود. بنابراین، صفحه وبی که دارای مطلوب‌ترین صفات است به بالای رتبه بندی صفحه ارتقا می‌یابد زیرا الگوریتم به آن اهمیت بیشتری می‌دهد. این محاسبات توسط پلتفرم گوگل بسیار سریع انجام می‌شوند و رتبه بندی ممکن است در نوسان باشد زیرا توسعه دهندگان وب ویژگی‌هایی را که در رتبه بندی صفحات در یک وب سایت یا در یک صفحه نقش دارند، دست‌کاری می‌کنند. بنابراین، رتبه‌بندی‌هایی که توسط الگوریتم های گوگل برای سئوتخصیص داده می‌شوند سیال هستند. صفحه‌ای که برای یک کلمه کلیدی در رتبه سوم قرار می‌گیرد، ممکن است با تغییر محتوای آن و سایر صفات، در نتایج به رتبه اول یا دهم سقوط کند. معمولاً افرادی که بهینه سازی موتور جستجو یا SEO را در سایت خود انجام می‌دهند، رتبه‌های برتر را در اختیار دارند.

معرفی الگوریتم های گوگل برای سئو

الگوریتم گوگل برای جستجو چیست؟

الگوریتم اصلی گوگل برای هر جستجوی انجام شده مشترک است، اما توسط جستجوگر شخصی سازی می‌شود. به عنوان مثال، فردی که "خرید کفش دویدن" را وارد می‌کند، نتایج بسیار متفاوتی از کسی که "ویدیوهای گربه" را تایپ می‌کند، می‌خواهد. الگوریتم برای هر جستجو تنظیم می‌شود و می‌توان آن را حتی با کوچک‌ترین تغییرات در املا و ترتیب کلمات تغییر داد. سپس نتایج به کاربر داده می‌شود و او می‌تواند تصمیم بگیرد که از کدام سایت بازدید کند. باز هم، این به سرعت اتفاق می‌افتد. علاوه بر این، نشان می‌دهد که الگوریتم گوگل برای ارائه طیف گسترده‌ای از شخصی سازی طراحی شده است. در سال‌های اخیر، جستجوی گوگل به اندازه‌ای پاسخ‌گو و مطمئن شده است که وقتی یک عبارت توسط کاربر تایپ می‌شود، پیشنهاداتی بسیار صحیح ارائه می‌دهد. این نشانه‌ای از نوع متفاوتی از الگوریتم است که بر اساس سابقه مرورگر و همچنین سایر عوامل ایجاد می‌شود.

در صورتی که تمایل دارید تا دانش خودتان را در زمینه دیجیتال مارکتینگ افزایش دهید یکی از بهترین راه برای یادگیری سریع مباحث دیجیتال مارکتینگ مشاهده فیلم های آموزشی است؛ با توجه به این موضوع مایلم در اینجا مجموعه آموزش دیجیتال مارکتینگ فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش میتوانید روی لینک زیر مراجعه کنید:

الگوریتم گوگل برای سئو چیست؟

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، الگوریتم گوگل تا حدی از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه بندی صفحات استفاده می‌کند. بهترین راه برای گرفتن رتبه برای کلمات کلیدی خاص، انجام سئو است. سئو در اصل راهی است که به گوگل بگوید یک وب سایت یا صفحه وب در مورد یک موضوع خاص بهینه شده است. سال‌ها پیش، برای بسیاری از سایت‌ها عادی بود که محتوای خود را سرشار از «کلمه کلیدی» کنند. در اصل، آنها فرض می‌کردند که الگوریتم گوگل فکر می‌کند که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری نوشته شود، صفحه باید اهمیت بیشتری داشته باشد. هنگامی که گوگل متوجه این ترفند شد، الگوریتم خود را تغییر داد تا سایت‌هایی که صفحات خود را با کلمات کلیدی پر می‌کنند تشخیص داده و همچنین بسیاری از روش‌های سئوی کلاه سیاه دیگر را جریمه کند. به همین دلیل، باید از هر گونه تاکتیکی که با هدف فریب موتورهای جستجو انجام می‌شود، اجتناب کنید. اگرچه ممکن است گوگل فوراً متوجه نشود، اما در نهایت رتبه‌بندی شما آسیب خواهد دید.

معرفی الگوریتم های گوگل برای سئو

آینده الگوریتم گوگل چیست؟

به ندرت نشانه‌ای علنی از تغییرات در الگوریتم های گوگل برای سئوخود ارائه می‌شود، مگر اینکه این تغییرات عمده باشند. تغییرات کوچک‌تر در داخل ایجاد می‌شوند و معمولاً احساس نمی‌شوند. اما موارد مهم‌تر و عمده‌تر به اطلاع وب مستران می‌رسند. بسیار مهم است که از اطلاعیه‌های الگوریتم گوگل مطلع شوید، اما به همان اندازه مهم است که الگوریتم‌ها را نادیده نگیرید یا سعی نکنید آنها را «بازی» بدهید. در عوض، ضروری است که قدرت الگوریتم گوگل را بشناسید و سعی کنید بهترین وب سایت و محتوای ممکن را برای آن تولید کنید. هدف الگوریتم‌های گوگل، جلب رضایت کاربران است. در نتیجه، بازدیدکنندگان از آنچه می‌بینند خرسند خواهند شد، و این همیشه یک سیگنال رتبه بندی مثبت برای گوگل محسوب می‌شود. اگر برای بهینه سازی سایت خود برای الگوریتم گوگل به کمک نیاز دارید، با ما تماس بگیرید! تیم اختصاصی ما متشکل از کارشناسان سئو، خرسند هستند که به شما کمک می‌کنند تا استراتژی مناسب را برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر سایت در اختیار بگیرید.

الگوریتم‌های جستجو چگونه کار می‌کنند؟

با حجم وسیع اطلاعات موجود در وب، یافتن آنچه نیاز دارید تقریباً غیر ممکن خواهد بود اگر مرتب سازی و رتبه بندی درستی روی آن صورت نگیرد. سیستم‌های رتبه‌بندی Google دقیقاً برای انجام این کار طراحی شده‌اند: صدها میلیارد صفحه وب را در فهرست جستجوی خود مرتب می‌کنند تا مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج را در کسری از ثانیه یافته و آنها را به گونه‌ای ارائه کنند که به شما کمک کند آنچه را که خواهان آن هستید پیدا کنید. این سیستم‌های رتبه بندی نه از یک، بلکه از مجموعه‌ای کامل از الگوریتم‌ها تشکیل شده‌اند. برای ارائه مفیدترین اطلاعات، الگوریتم‌های جستجو به عوامل زیادی از جمله: کلمات درخواستی شما، ارتباط و قابلیت استفاده از صفحات، تخصص منابع، موقعیت مکانی و تنظیمات شما نگاه می‌کنند. وزن اعمال شده برای هر عامل بسته به ماهیت جستجوی شما متفاوت است. برای مثال: تازگی محتوا در مورد موضوعات خبری اهمیت بیشتری نسبت به تعاریف فرهنگ لغت دارد. برای مورد اول اولویت با مطالب جدیدتر است. الگوریتم جستجوی گوگل نوعی فرآیند داخلی گوگل است که برای رتبه بندی محتوا استفاده می‌شود. هنگام تعیین این رتبه بندی‌ها، فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می‌شوند، تا کیفیت محتوا در برابر جستجوی انجام شده، ارزیابی شود.

به طور کلی این فرآیند به سه مرحله زیر تقسیم می‌شود:

خزیدن: مرحله اول شامل ربات‌های گوگل (عنکبوت‌ها) است که در وب می‌خزند و به دنبال صفحات وب جدید یا به روز می‌گردند. یعنی در جستجوی محتواهایی هستند که اخیرا منتشر شده‌اند.

نکته مهم این است که هرچه یک صفحه پیوندهای بیشتری به آن وجود داشته باشد، مکان‌یابی آن برای گوگل آسان‌تر است. یعنی به آن آدرس یا صفحه، از بیرون چقدر لینک داده شده است.

صفحات برای رتبه بندی باید خزیده و نمایه شوند. بنابراین از نظر فنی، سایت شما باید برای خزنده‌های گوگل بهینه باشد.

نمایه سازی: گام بعدی گوگل این است که این‌URL ها را تجزیه و تحلیل کند و سعی کند بفهمد هر صفحه درباره چیست. این کار را با مشاهده دقیق محتوا، تصاویر و سایر فایل‌های رسانه‌ای موجود در صفحه انجام می‌دهد و سپس این اطلاعات را در یک پایگاه داده بزرگ به نام فهرست گوگل ذخیره می‌کند که همان ایندکس شدن نام دارد.

در این دو مرحله اول ضروری است که سئوی فنی شما در وضعیت خوبی باشد و نقشه سایت، هدرها و تگ‌های شما به درستی پیکربندی شده باشند.

سرویس دهی: مرحله نهایی تعیین این است که کدام یک از این صفحات برای یک جستجوی خاص مرتبط‌ترین و مفیدترین هستند. این مرحله به عنوان مرحله رتبه بندی شناخته می‌شود و اینجاست که الگوریتم جستجوی گوگل وارد عمل می‌شود.

معرفی الگوریتم های گوگل برای سئو

رتبه بندی سایت با الگوریتم گوگل

متأسفانه، پاسخ کوتاه به این سؤال این است که خارج از حلقه داخلی عوامل گوگل، هیچ کس واقعاً نمی‌داند که گوگل دقیقا چطور کار میکند. دو دلیل خوب برای این پنهان کاری وجود دارد.

اولاً، الگوریتم گوگل یک راز تجاری کاملاً محافظت شده است و انتشار آن ارزش شرکت را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. در واقع تفاوتی که گوگل با سایر موتورهای جستجوی ضعیف‌تر از خود دارد همین الگوریتم او می‌باشد.

دوما، اگر الگوریتم عمومی میشد، هر کسی می‌توانست از آن سوء استفاده کند و سیستم را به نفع خود اصلاح کند. این امر نتایج جستجوی غیر مفیدی را برای کاربران ایجاد می‌کرد و با توجه به تأثیر و اهمیت گوگل به عنوان یک ابزار آنلاین، بدون شک اینترنت تبدیل به جای ناامن و بلااستفاده‌ای میشد.

البته مخفی بودن رازهای گوگل به این معنا نیست که گوگل کاملا ساکت باشد و چیزی در اینباره نگوید. در نتیجه گوگل کلیات کار و موارد مهم را پنهان نگه داشته است اما مواردی که به عنوان قانون و اصل هستند و مطلع شدن از آنها نمی‌تواند صدمه‌ای به فضای وب زند را افشا کرده است.

بنابراین، بسیاری از بازاریابان دیجیتال و سئوکارها اغلب در مورد نحوه عملکرد الگوریتم گوگل و آنچه که باید برای رتبه بندی در SERP انجام دهند، حدس می‌زنند.

کانال‌های ارتباطی رسمی گوگل

در واقع، از سال 2019، گوگل اطلاعات و توصیه‌های زیادی را از طریق کانال‌های ارتباطی رسمی خود ارائه کرده است، از جمله دستورالعمل‌های دقیق در مورد آنچه که هنگام رتبه‌بندی محتوا برایش ارزش قائل است. جان مولر، تحلیلگر ارشد روندهای وب‌مستر این شرکت، اغلب به عنوان یک سخنگوی غیررسمی گوگل در این زمینه عمل می‌کند. او اغلب از طریق وبلاگ‌های منظم، پست‌های رسانه‌های اجتماع، و حضور در وبینارها، کنفرانس‌ها و سایر رویدادهای رسانه‌ای، تلاش می‌کند تا شکاف دانش مابین خودِ گوگل و جامعه گسترده‌تر SEO را پر کند. بنابراین، به عنوان یک سئوکار، بازاریاب محتوا یا بازاریاب حوزه دیجیتال، توصیه می‌شود به ارتباطات رسمی گوگل و مولر توجه زیادی داشته باشید. البته هیچ‌کدام هیچ اطلاعات رسمی در مورد خود الگوریتم فاش نمی‌کنند، اما اغلب نکات بسیار بزرگی در مورد پیشرفت‌ها و رشد گوگل ارائه می‌کنند که می‌تواند برای شما راه گشا باشد.

کلام آخر در مورد الگوریتم های گوگل برای سئو

در مقاله الگوریتم های گوگل برای سئوما به بررسی موتور جستجوی گوگل و الگوریتم‌های گوگل بر مبنای سئو پرداختیم و جزییات آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. اگر شما می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید می‌توانید از نکاتی که در این مقاله گفته شده است، استفاده کنید. در پایان مایلم آموزش تولید محتوای متنی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: nashrila

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.