logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

آموزش زبان انگلیسی از پایه + فیلم آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی از پایه + فیلم آموزش زبان انگلیسی
هدایت عباسی آموزش زبان

امروزه به دلیل مشغله‌های زیاد و زمان ناکافی، همه افراد دوست دارند تا زبان انگلیسی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن یاد بگیرند. با توجه به اینکه در حال حاضر منابع آموزشی متعددی در این حوزه در دسترس هستند، امکان آموزش زبان انگلیسی از پایه در خانه هم وجود دارد. بنابراین اگر به زبان انگلیسی علاقه دارید، بهتر است از زمان خود برای آموزش زبان انگلیسی از پایه استفاده کنید و یک برنامه مطالعاتی منظم داشته باشید که بتوانید به آن عمل کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که سطح زبان انگلیسی، نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کنید. برای مثال شاید شما در گرامر خوب باشید اما در مهارت‌های گفتاری و صحبت کردن خیلی خوب نیستید. سپس باید یک برنامه مطالعاتی شخصی تنظیم کنید تا در مواردی که ضعف دارید، بیشتر تمرین کنید. سطح زبان انگلیسی به میزان مطالعه و تمرین شما بستگی دارد.

آموزش زبان انگلیسی از پایه

روش های کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی از پایه

برای آموزش زبان انگلیسی از پایه، کارهای زیادی را می توانید در خانه انجام دهید. در ادامه لیست کارهایی که می توانید برای بهبود زبان انگلیسی خود انجام دهید، آمده است:

در کلاس انگلیسی آنلاین شرکت کنید

کلاس‌های آنلاین روشی مناسب برای تمرین مهارت‌های گفتاری (speaking) و شنیداری (listening) است. سایت‌های متعددی در این حوزه فعالیت می‌کنند مثل سایت Cambly و Italki که دو نمونه از سایت‌های خارجی برای شرکت در کلاس زبان انگلیسی هستند. با استفاده از این سایت‌ها می‌توانید با یک معلم زبان انگلیسی تماس بگیرید و یک ساعت برای مکالمه برنامه‌ریزی کنید. این روش بهترین مسیر برای تمرین مکالمه به زبان انگلیسی در خانه است. اگر برخی از مبحث گرامر یا واژگان جدید را درک نمی‌کنید، می‌توانید از معلم خود بخواهید که آن را برای شما توضیح دهد.

کتاب های انگلیسی بخوانید

خواندن مطالب و کتاب‌هایی که به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند، روشی عالی برای گسترش دایره لغات است و درک شما از زبان انگلیسی را بهبود می‌بخشد. همیشه باید یک کتاب یا داستان کوتاه انتخاب کنید تا علاقه و انگیزه خود را حفظ کنید. چرا که خواندن یک کتاب طولانی، دشوار خواهد بود و ممکن است شما را خسته کند. یادگیری زبان به کمک کتاب‌های کمک آموزشی هم برای اکثر افراد کسل کننده است. به همین دلیل، دیدن آموزش‌های ویدئویی به کتاب خواندن ترجیح داده می‌شود. اگر علاقه‌ای به خواندن کتاب ندارید، آموزش‌های ویدئویی فرادرس که به زبان فارسی منتشر شده است، منابع مفیدی هستند که شما را از خواندن کتاب‌های آموزشی بی نیاز می‌کند و مهارت‌های شنیداری، خوانایی، گفتاری و نوشتاری را در شما تقویت می‌کند. برای مشاهده مجموعه آموزش‌ زبان انگلیسی فرادرس به لینک زیر مراجعه کنید:

فیلم تماشا کنید

تماشای فیلم‌های انگلیسی زبان، یک روش جذاب و محبوب برای ارتقای مهارت listening و حتی گسترش دایره لغات است. تماشای فیلم یا شبکه‌های انگلیسی زبان، از دو جهت می‌تواند برای یادگیری مفید باشد. یکی اینکه آن را به عنوان بخشی از مطالعه خود در نظر بگیرید. به این شکل که یک ویدیو می‌گیرید و به آرامی آن را تماشا می‌کنید و سعی می‌کنید تک تک کلمات را با زیرنویس‌ها درک کنید و واژگان جدید را یادداشت کنید. راه دوم که احتمالاً رایج‌تر هم هست، تماشای تلویزیون به صورت غیرفعال و منفعل است. توجه داشته باشید که این کار چندان مؤثر نیست، اما اگر برای مطالعه خیلی خسته هستید این کار را انجام دهید.

آموزش زبان انگلیسی از پایه

دروس انگلیسی را در یوتیوب تماشا کنید

یوتیوب یک منبع آموزشی عالی برای آموزش زبان انگلیسی از پایه است. در یوتیوب ویدیوهای یک دقیقه‌ای به زبان انگلیسی وجود دارند و گرامر را نیز آموزش می‌دهند. یکی از بهترین کانال‌های یوتیوب برای آموزش زبان انگلیسی کانال EngVID است که ویدیوهای کاربردی را از حدود 15 استاد مختلف منتشر می‌کند.

به رادیو گوش کنید

امروزه با استفاده از اینترنت، می‌توانید به ایستگاه‌های رادیویی از سراسر جهان گوش دهید و موج رادیوی خود را برای هر موضوعی که به آن علاقه دارید، تنظیم کنید. اگر به کشوری سفر می‌کنید و می‌خواهید با لهجه آنجا آشنا شوید و در این زمینه تمرین کنید، این روش بسیار عالی است.

پادکست گوش دهید

گوش دادن به پادکست هم روش مناسبی برای بهبود مهارت listening و همچنین یادگیری گرامر و لغات جدید است. پادکست ها روشی برای رهایی از مطالعه هستند و کافی است که شما روی تخت خود دراز بکشید و انگلیسی را تمرین کنید.

آموزش زبان انگلیسی از پایه

به موزیک گوش دهید

گوش دادن به موزیک هم یک روش مناسب برای آموزش زبان انگلیسی است. در این مورد موزیک‌های متنوعی به زبان انگلیسی وجود دارند که نمونه‌ای از آنها در سایت lyricstraining.com است. با این روش، در عین حال که از موسیقی لذت می‌برید، زبان انگلیسی خود را هم ارتقا خواهید داد. در واقع این روش گوش دادن به جزئیات است و تمرین بسیار خوبی برای کسانی است که حدود 70% زبان انگلیسی را می‌فهمند و می‌خواهند به درصد بالاتری از درک زبان انگلیسی برسند.

گرامر مطالعه کنید

مطالعه گرامر بسیار جالب است چرا که با استفاده از آن می توانید جملات درست و با قاعده بسازید و بیان کنید. شما می توانید یک کتاب دستور زبان مثل English Grammar in Use و یا منابع آنلاین پیدا کنید و شروع به مطالعه گرامر زبان انگلیسی کنید.

توصیه هایی برای مطالعه گرامر در خانه

  • سطح خود را پیدا کنید.
  • از فهرست مباحث گرامری یک مبحث را متناسب با سطح خود پیدا کنید و از همان مبحث شروع به مطالعه کنید و برای محک زدن خود، در آزمون های انگلیسی شرکت کنید.
  • هر روز یک موضوع را انتخاب کنید و برای تمرین بیشتر می توانید از ExamEnglish و MyEnglishPages استفاده کنید.

برای یادگیری لغات بیشتر، از اپلیکیشن ها استفاده کنید

برنامه های رایگانی مثل Duolingo، Babbel، Memrise و Busuu در دسترس هستند که می توانید از آنها برای آموزش زبان انگلیسی از پایه استفاده کنید. با توجه به اینکه در این برنامه ها تنوع دروس زیاد است، منابع آموزشی خوبی برای یادگیری لغات به شمار می آیند.

در یک دوره آنلاین انگلیسی شرکت کنید

دوره های آنلاین انگلیسی یکی از بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی از پایه هستند چرا که شما می توانید به روشی ساختاریافته و با برنامه پیشرفت کنید. دوره های انگلیسی اسپرسو (Espresso) یکی از معروفترین دوره های آنلاین هستند و شما می توانید این دوره ها را با سرعتی متناسب با خودتان پیش ببرید.

آموزش زبان انگلیسی از پایه

یک دفترچه خاطرات به زبان انگلیسی بنویسید

نوشتن خاطرات به زبان انگلیسی تمرینی فوق العاده برای ارتقای مهارت نوشتاری (writing) خواهد بود. این روش بسیار آسان است چرا که فقط باید افکار خود را هر روز صبح به زبان انگلیسی بنویسید. این کار به شما کمک می کند تا به زبان انگلیسی فکر کنید و تسلط خود را به زبان انگلیسی بهبود بخشید. نگران اشتباه کردن هم نباشید و اگر می‌خواهید کسی نوشته‌های شما را بررسی کند، می‌توانید در Italki ثبت‌نام کنید و در بخش «نوت‌بوک» بنویسید. نوشتن افکار روی کاغذ برای سلامت روان هم عالی خواهد بود.

در یک انجمن (Forum) عضو شوید

اگر در مورد آموزش زبان انگلیسی سوالی دارید، تالارهای گفتگو مکان مناسبی برای این کار هستند. انجمن هایی در این حوزه فعالیت می کنند که برخی از انها عبارتند: Reddit و Word Reference. اگر سوالی در مورد گرامر یا یادگیری زبان انگلیسی دارید یا اگر مطمئن نیستید که چگونه از یک کلمه خاص استفاده کنید یا هر سوال دیگری را در این تالارها مطرح کنید و به آنها بپیوندید.

بازی های ویدئویی را با زبان انگلیسی انجام دهید

در حال حاضر دسترسی به اینترنت تقریبا برای هر کسی امکان پذیر شده و بازی های آنلاین زیادی در سطح وب وجود دارند. شما می توانید از طریق Twitch TV، بازی ها را تماشا کرده و بازی های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. در بسیاری از این بازی ها باید با حریف خود ارتباط برقرار کنید. بنابراین بازی های ویدئویی راهی مناسب برای صحبت کردن به زبان انگلیسی با دیگران است. در این روش علاوه بر لذت بردن و سرگرم شدن، سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا خواهید داد.

مهارت های جدید را با زبان انگلیسی یاد بگیرید

مهارت های جدید مثل یادگیری آلات موسیقی را از منابعی که به زبان انگلیسی هستند دنبال کنید. اگر موسیقی را دوست ندارید، می‌توانید دستورات آشپزی را به زبان انگلیسی پیدا کنید و طبق آن آشپزی کنید. همچنین می توانید تمارین دیگری را به زبان انگلیسی انجام دهید برای مثال نحوه کدنویسی برنامه نویسی را یاد بگیرید. این روش بسیار سرگرم کننده است؛ حتما امتحان کنید.

یک شریک برای تمرین زبان پیدا کنید

داشتن شریک زبان و کسی که بتوانید با او به زبان انگلیسی صحبت کنید کمک بسیار زیادی به شما می کند. چرا که مجبور خواهید شد تا به طور منظم به زبان انگلیسی صحبت کنید. شما می توانید به یکدیگر انگیزه دهید و با کمک به یکدیگر در حل مشکلات مؤثر باشید.

چیزهای که اطرافتان هست را نام ببرید

آموزش زبان انگلیسی از پایه

با این روش می توانید دایره لغات خود را گسترش دهید. یک دفترچه یادداشت بردارید و نام تمام اشیاء خانه و محل کار خود را بنویسید و روی آنها یک یادداشت دیگر بچسبانید که نام آن وسایل را به زبان انگلیسی نوشته اید.

اطراف خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید

راه هایی پیدا کنید که انگلیسی را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کنید، مانند نوشتن لیست خرید، خواندن روزنامه، گوش دادن به رادیو، نوشتن یک دفتر خاطرات به زبان انگلیسی، گوش دادن به مطالب انگلیسی هنگام رفتن به محل کار.

برای خود اهداف واقع بینانه تعیین کنید

دلیل برای یادگیری داشته باشید و به خودتان انگیزه بدهید. آیا می خواهید در حرفه و شغل خود پیشرفت کنید و ترفیع بگیرید؟، یا بتوانید با همکاران خارجی خود صحبت کنید؟، در خارج از کشور تحصیل کنید یا تعطیلات بعدی خود را در یک کشور انگلیسی زبان بگذرانید؟ پس باید برای خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید و پیشرفت خود را پیگیری کنید.

به صورت طبیعی به زبان انگلیسی گوش کنید

گوش خود را با گوش دادن به زبان انگلیسی با سرعت معمولی عادت دهید، حتی اگر همه چیز را نمی فهمید. همچنین گوش دادن را بدون دیدن نوشته ها، تمرین کنید و از شنیدن چندین باره صداها نترسید تا لغات جالب یا غیرعادی را پیدا کنید. شنیدن پادکست های رایگان انگلیسی و همچنین خبرهای صوتی و تصویری شبکه های انگلیسی زبان، بسیار کمک کننده خواهد بود.

روش های سرگرم کننده برای یادگیری کلمات جدید پیدا کنید

اگر به آواز خواندن علاقه دارید، کلمات مربوط به آهنگ های انگلیسی مورد علاقه خود را جستجو کنید. یا اگر آنچه را که می بینید به خاطر می آورید، کلمات جدیدی را یادداشت کنید و آنها را در اطراف خانه خود بچسبانید. جملات خنده دار بسازید یا تصاویر کوچکی را در کنار لغات جدید بکشید تا به شما کمک کند آن را به خاطر بسپارید.

با فرهنگ ها آشنا شوید

با مردم و فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان آشنا شوید. یادگیری زبان فقط مربوط به گرامر و لغات نیست، بلکه برقراری ارتباط با افرادی است که طرز تفکر و همچنین صحبت کردن متفاوتی با شما دارند!

اوقات خوشی برای خود بسازید

برای یادگیری یک زبان، زمان زیادی باید صرف کنید؛ اما اگر از این کار خود لذت ببرید، به احتمال زیاد به آن پایبند خواهید بود و متوجه گذر زمان نمی شوید. بنابراین می توانید برای جذاب کردن یادگیری، بازی کنید، جدول کلمات متقاطع حل کنید، آهنگ بخوانید و زیاد نگران اشتباه کردن نباشید چرا که اشتباه کردن اغلب بهترین راه یادگیری است!

با خودتان صحبت کنید

آموزش زبان انگلیسی از پایه

این لزوماً به این معنی نیست که شما دیوانه هستید! بخشی از یادگیری زبان، آشنایی بیشتر با آن و افزایش اعتماد به نفس شماست. می توانید گفتگو را جلوی آینه تمرین کنید یا اینکه ویدئو و صدای خود را ضبط کنید. این کار روشی مناسب برای دیدن صدای واقعی شما هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی است. شما می توانید تلفظ خود را با برنامه های تلویزیونی مقایسه کنید.

کلام آخر در مورد آموزش زبان انگلیسی از پایه

حالا شما چند روش عالی برای آموزش زبان انگلیسی از پایه دارید و می‌توانید در آسایش کامل و در خانه خود به یادگیری بپردازید. با یک فنجان چای اوقات خوشی را برای خود فراهم کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که برای تسلط بر زبان انگلیسی نیازی به زندگی در یک کشور انگلیسی زبان نیست. اگر برای یادگیری زبان انگلیسی تصمیمی جدی گرفته‌اید، حتی نیازی به ترک خانه خود هم ندارید. مواردی که در این مقاله بیان شده است را انجام دهید تا تأثیر آنها را ببینید. در کنار موارد ذکر شده، فیلم‌های آموزشی فرادرس که به زبان فارسی تهیه شده است، منابع بسیار مفیدی برای آموزش زبان انگلیسی هستند و می‌توانند به پیشرفت شما کمک کنند. برای مشاهده فهرست این آموزش‌ها به لینک زیر مراجعه کنید:

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: nashrila

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.