logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی چه تفاوتی دارند؟

اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی چه تفاوتی دارند؟
هدایت عباسی آموزش زبان

زبان انگلیسی یکی از زبان‌هایی است که به صورت پرکاربرد در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود. ما در زبان انگلیسی قواعدی داریم که می‌تواند به کمک کند تا بهتر و شیواتر زبان انگلیسی را صحبت کنیم. در این مقاله قصد داریم اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی را بررسی کنیم و جزییاتش را مورد بررسی قرار دهیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله برویم، مایلم این نکته را یادآور شوم باتوجه به اینکه در قالب یک مقاله نمیتوان به شکل کامل زبان انگلیسی را آموزش داد پیشنهاد میکنم برای یادگیری زبان انگلیسی از فیلم های آموزشی منتشر شده در فضای آنلاین استفاده کنید؛ یکی از بهترین مجموعه های آموزش آنلاین که میتوانید از آموزش های آن به راحتی استفاده کنید مجموعه آموزشی فرادرس است؛ فرادرس با منتشر کرن آموزش های کامل و جامع در زمینه های مختلف از جمله آموزش زبان انگلیسی توسط مدرسین با تجربه این امکان را فراهم کرده است تا زبان آموزان بتوانند با دریافت فیلم های آموزشی زبان انگلیسی با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت زبان انگلیسی را در مدت کوتاهی بیاموزند. در صورتی که تمایل دارید تا زبان انگلیسی را به کمک فیلم های آموزشی یاد بگیرید پیشنهاد میکنم با مراجعه به لینک زیر مجموعه آموزش زبان انگلیسی فرادرس را دریافت و یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید.

اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی چه تفاوتی دارند؟

 

اسم در زبان انگلیسی به چه معنا می باشد؟

در زبان انگلیسی اسامی به شکل‌های مختلفی هستند به عنوان مثال گفته می‌شود که هر چیزی که جمع بسته شود اسم خواهد بود. مثلاً کلمه‌ای به نام Student را می‌توان به شکل جمع Students نوشت. و یا می‌توان گفت که School به صورت Schools نوشته می‌شود. حال اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی نیز به همین شکل می‌باشند ولی با تفاوتی کمتر.

انواعی از اسامی قابل شمارش به شکل زیر می باشند:

Dog- table- pen- pencil- apple,….

این اسامی که در بالا به آنها اشاره نمودیم اسامی قابل شمارش می‌باشند یعنی جمع بسته می‌شوند به طوری که در فارسی نیز می‌توانیم آنها را این گونه تعریف کنیم که مثلاً: من یک سیب دارم و یا من دو سیب دارم، حالت یک سیب و یا دو سیب نشان از قابل شمارش بودن کلمه سیب و دیگر کلمات مثل آن می‌باشد.

مثال هایی از اسامی قابل شمارش در قالب جمله:

I have two friends: من دو دوست دارم

I ate 5 apples yesterday: من در روز 5 سیب خوردم

مثل های بالا در مورد اسامی قابل شمارش بود که در زیر می خواهیم لیست بیست تایی از این اسامی را در زبان انگلیسی خدمت شما ارائه دهیم.

Box- house- ball- dollar- cat- hen-class- room- door- cup-job- road- dream- idea- sister- brother- table- orange- account-wall.

تمامی اسامی بالا جمع بسته می شوند، این مورد به این معنا می باشد که این اسامی قابل شمارش هستند. البته باید خاطر نشان کنیم که در برخی مواقع اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی کاربردی یکسان خواهند داشت ولی در ابتدا ما می خواهیم اسامی غیر قابل شمارش را بررسی کنیم.

اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی چه تفاوتی دارند؟

اسامی غیر قابل شمارش در زبان انگلیسی

اسامی غیر قابل شمارش در زبان انگلیسی به این گونه هستند که جمع بسته نمی‌شوند، گویا آنها در دل خودشان یک جمع بودن خاصی را دارند. به عنوان مثال ما هیچ وقت نمی‌گوییم که چند آب داریم به جای چند ما کلمه مقدار را به کار می‌بریم که در انگلیسی کلمه Some به معنای مقدار می‌باشد. برخی از اسامی انتزاعی نیز هستند که جمع بسته نمی‌شوند و جز اسامی غیر قابل شمارش نیز به حساب می‌آیند. در زیر ما می‌خواهیم برخی از اسامی غیر قابل شمارش را به شما معرفی کنیم

Water- Bread- Cheese- Milk- Tea-Love- Money-News-Air-Data

این اسامی جز اسامی غیر قابل شمارش هستند یعنی، جمع بسته نمی شوند ولی در دل خودشان جمع می باشند.

اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی چه تفاوتی دارند؟

سوالی کردن اسامی قابل شمارش

در زبان انگلیسی اگر بخواهیم اسامی قابل شمارش را سوالی کنیم از عبارت How many استفاده می کنیم مثلا:

How many children Do you have?

چند تا بچه داری

How many cars are here?

چه تعداد ماشین در اینجا هستند؟

سوالی کردن اسامی غیر قابل شمارش

سؤالی کردن اسامی غیرقابل شمارش، با استفاده از کلمه How much در زبان انگلیسی انجام می‌شود البته باید خاطر نشان کنیم که عباراتی مثل How much و یا How many چه مقدار و یا چه تعداد از یک چیز را مورد بررسی قرار می‌دهند و اگر جایی کلمه DO را برای سؤالی کردن اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی دید، تعجب نکنید.

مثال هایی برای سوالی کردن اسامی غیر قابل شمارش

How much money do you need?

چه مقدار پول نیاز داری

How much milk do you have in your refrigerator?

چه مقدار شیر در یخچالت هست؟

همان طور که میبینید دقیقا در این مثال ها مقدار مورد سوال قرار گرفته است.

نحوه استفاده از حروف اضافه در خصوص اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی

در خصوص کاربرد حروف اضافه می توانیم بگوییم که اسامی قابل شمارش به راحتی حروف اضافه می پذیرند مثلا می توانیم بگوییم یک کاغذ که این به معنای قابل شمارش بودن کاغذ است و منظور از یک در اینجا A می باشد. مثال:

I have a paper in my bag:

من در کیفم یک کاغذ دارم

اگر حرف اول اسم قابل شمارش صدا دار باشد ما از حرف An استفاده می کنیم

به عنوان مثال An apple

در خصوص اسامی غیر قابل شمارش نیز می توانیم بگوییم که هیچ حرف اضافه ای نمی پذیرند و وفقط چند کلمه مقادیر را توصیف می کنند را پذیرا هستند.

به عنوان مثال:

I have a loaf of bread:

من یک تکه نان دارم

I have some milk:

من یک مقدار شیر دارم

باز می توانیم ببینیم که مقادیر در اسامی غیر قابل شمارش با استفاده از loaf  و some مودر سوال قرار گرفته اند.

کلماتی مثل  some , any, Much , littleدر خصوص اسامی غیر قابل شمارش به کار می روند به عنوان مثال

I have little time

یا

I have a little time

معنای هر دو جمله به صورت من کمی زمان دارم می باشد.

کلماتی مثل few و many نیز در خصوص اسامی قابل شمارش کاربرد دارند که به صورت زیر می باشد:

I have many friends in my school

من در مدرسه دوستان زیادی دارم

I have a few things to do

من کمی کار برای انجام دادن دارم

اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی چه تفاوتی دارند؟

بررسی نکاتی بیشتر در خصوص اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی

کلماتی مثل A bottle of, a bunch of, a pack of, amount of و کلماتی مثل A loaf of, a piece of و مواردی دیگر در زبان انگلیسی برای اسامی غیر قابل شمارش به کار می‌روند. این اسامی بیشتر در جملاتی به کار می‌روند که در آنها اسامی غیر قابل شمارش وجود دارد. به عنوان مثال:

I need a bottle of water for my dinner

من به یک بطری آب برای شام نیازدارم.

کلماتی مثل many, several, few, a few جز صفات شمارشی می‌باشند که در قسمت‌های قبل در این مقاله آنها را مورد بررسی قرار دادیم. ولی باز می‌خواهیم در مثال‌های زیر آنها را بررسی کنیم.

A few days later, I will go to USA

چند روز دیگر به آمریکا می‌روم

کلماتی دیگر نیز هستند که جز صفات شمارشی می‌باشند و در خصوص اسامی غیر قابل شمارش به کار می‌روند که کلماتی مثل much, a bit of, a little در این خصوص به کار می‌روند به عنوان مثال در زیر داریم که:

I have so much things in my mind

من چیزهای زیادی توی ذهنم دارم.

برخی دیگر از صفات هستند که هم برای اسامی قابل شمارش و هم اسامی غیر قابل شمارش به کار می‌روند و شامل کلمات زیر می‌باشند:

All- some- more- a lot of- enough- no- any -most lots of- less

مثال:

I have lots of money in my account

من پول زیادی در حسابم دارم

We have enough time:

ما به اندازه کافی وقت داریم

در خصوص کلمه Some مثال‌هایی را در قسمت‌های قبل در این مقاله مطرح نمودیم و کاربرد آن در جملات مثبت می‌باشد. در خصوص any نیز می‌توانیم بگوییم که این کلمه در جملات منفی به کار می‌رود به خصوص جملاتی که بار معنایی منفی زیادی نیز دارند.

There is not any bread on my plate

هیچ نانی روی بشقاب من وجود ندارد.

انواع اسامی غیر قابل شمارش که در قسمت‌های قبل در این مقاله بررسی نمودیم حال انواع دیگر آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

Information- furniture- luggage-baggage- travel, hair, garbage- equipment.

این موارد اسامی‌ای هستند که بسیار توسط دانشجویان و دانش آموزان به اشتباه استفاده می‌شوند. و همان طور که گفتیم در درون خودشان جمع هستند به عبارتی در دلشان حالت جمع بودن وجود دارد.

اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی چه تفاوتی دارند؟

کلام آخر در مورد اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی

در این مقاله ما اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی را بررسی کردیم و جزییات آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته مهمی که باید در خصوص اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش بدانیم این است که این اسامی، در مهارت writing بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و از مهم‌ترین عناصر در زبان انگلیسی نیز به شما می‌آیند. در خصوص یادگیری اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش باید بگوییم که چون موارد مربوط به زبان زود فراموش می‌شود، باید با تکرار و تمرین این موارد را فرا بگیریم. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بوید تشکر میکنم؛ امیداورم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در پایان مایلم آموزش دیگری از مجموعه آموزش زبان انگلیسی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ همانطور که میدانید یکی از مهمترین مراحل یادگیری هر زبان از جمله زبان انگلیسی یادگیری لغات پرکاربرد و مهم زبان مورد نظر است؛ باتوجه به این موضوع اگر تمایل دارید تا لغات پرکاربرد زبان انگلیسی را یاد بگیرید میتوانید آموزش لغات انگلیسی سطح A2 فرادرس را دریافت و مشاهده کنید؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: nashrila

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.