logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

سطح های زبان انگلیسی تا تافل + فیلم آموزش زبان انگلیسی

سطح های زبان انگلیسی تا تافل + فیلم آموزش زبان انگلیسی
هدایت عباسی آموزش زبان

زبان انگلیسی، سطح‌های زیادی دارد و دانش هر زبان‌آموز باید ارزیابی شود تا سطح او مشخص گردد. یک زبان آموز باید سطح خود را بداند تا روند یادگیری زبان انگلیسی را به صورت اصولی پیش ببرد. هر سطح نشان می‌دهد که زبان آموز، چه میزان مهارت دارد و آیا هنوز به مرحله‌ای رسیده که بتواند مدرک آزمون بین‌المللی را کسب کند یا خیر. در نتیجه دانستن سطح های زبان انگلیسی تا تافل، به شما کمک می‌کند بدانید چه زمانی آمادگی دارید در این آزمون شرکت کنید. در این صفحه می‌خواهیم سطح های زبان انگلیسی تا تافل را معرفی کنیم تا اطلاعات شما را در این زمینه بالا ببریم. همچنین اگر تمایل دارید تا زبان انگلیسی را به کمک فیلم های آموزشی بیاموزید پیشنهاد ما دریافت مجموعه آموزش زبان انگلیسی فرادرس است؛ برای دریافت این مجموعه آموزشی ارزشمند روی لینک زیر کلیک کنید:

استاندارد  CEFR

CEFR، یک استاندارد اروپایی است که برای زبان انگلیسی تعیین شده و مخفف Common European Framework of Reference for Languages است. CEFR، به عنوان اصلی‌ترین استاندارد برای زبان انگلیسی در جهان شناخته می‌شود. در این استاندارد توضیح داده می‌شود که زبان آموز در هر سطح باید چه مهارت‌هایی داشته باشد. هرچند که CEFR، یک استاندارد اروپایی است، اما نه فقط برای زبان آموزان کشورهای اروپایی، بلکه برای همه کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و در سیاست‌های آموزشی به کار رفته برای آموزش انگلیسی، نقشی مهم ایفا می‌کند. علاوه بر آن، استاندارد CEFR نشان می‌دهد که زبان آموزی که در هر سطح قرار دارد، قادر است چه نمره‌ای را در آزمون‌های بین‌المللی کسب کند. سطوح زبان انگلیسی تا تافل، از سطح A آغاز شده و تا C ادامه دارد. در واقع سطوح استاندارد CEFR، بین A1 تا C2 هستند و به طور کلی در سه دسته مبتدی، متوسط و پیشرفته قرار می‌گیرند. شایان ذکر است که استاندارد CEFR، نه تنها برای زبان انگلیسی بلکه برای بیشتر زبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سطح های زبان انگلیسی تا تافل

سطح مبتدی

A1 یا سطح مبتدی (Starter)

سطح A1، ابتدایی‌ترین سطح محسوب می‌شود. زبان آموزانی که در این سطح قرار دارند، تنها قادرند عبارات روزمره‌ی آشنا و دیگر عبارات ساده برای نیازهای اولیه را متوجه شوند و به کار ببرند. علاوه بر آن، زبان آموزان سطح A1 این توانایی را دارند که خودشان و دیگر افراد را معرفی نمایند و از پس پرسش و پاسخ راجع به مسائل شخصی مثل محل زندگی یا افراد و ویژگی‌های آن‌ها برآیند. این زبان آموزان برای درک بهتر باید با فردی در تعامل باشند که باحوصله است و به صورت واضح صحبت می‌کند. زبان آموز سطح A1، مشکلات گرامی فراوانی دارد و تعاملات او، بسیار محدود است. زبان آموز سطح A1، می‌تواند در Cambridge BULATS نمره‌ای بین 10 تا 19 کسب کند و در زبان انگلیسی نوجوانان، در سطح Movers قرار می‌گیرد.

A2 یا سطح پیش متوسطه (Elementary)

زبان آموز سطح A2 قادر است عبارات و جملاتی که به صورت مکرر شنیده است را درک کند. این جملات ممکن است درباره اطلاعات شخصی و خانوادگی، خرید کردن، درباره محل و جغرافیا و یا شغل افراد باشد. علاوه بر آن می‌تواند از پس تعاملات ساده و مستقیم برآید و درباره اتفاق‌هایی که در طول روز برای او می‌افتد صحبت کند. البته فهم و درک بسیاری از اصطلاحات و کلمات پرکاربرد انگلیسی، هنوز برای او زود است. زبان آموز A2 می‌تواند در آزمون Cambridge BULATS، نمره 20 تا 39 را کسب کند و در سطح بندی زبان انگلیسی نوجوانان نیز در سطح Flyers قرار دارد.

سطح های زبان انگلیسی تا تافل

سطح متوسط زبان

B1 یا سطح متوسط (Intermediate)

زبان آموز سطح B1 می‌تواند موضوعی که برای او آشنا است و یا درباره کار، اوقات فراغت، خرید و یا مدرسه هستند را بخواند و بشنود و متوجه شود. این زبان آموز قادر است هنگام سفر، موقعیت‌های مختلف را کنترل می‌کند. علاوه بر آن می‌تواند به صورت ساده و درباره موضوعاتی که برایش آشناست و یا به آن‌ها علاقه دارد، متن بنویسد و یا درباره آن‌ها مکالمه کند. علاوه بر آن، این توانایی را دارد که درباره رویاها، آرزوها، اتفاقات جدید و تجربیات خود صحبت کند و همچنین مختصراً درباره نظرات و عقاید خود سخن بگوید. زبان آموز B1 در سطح مقدماتی BEC و سطح مقدماتی دانشگاه کمبریج (PET) است و می‌تواند در آزمون Cambridge BULATS، نمره 40 تا 59، در آیلتس نمره 4 و در تافل نمره 57 تا 86 را کسب کند.

B2 یا سطح فرامتوسطه (Upper-Intermediate)

زبان آموز سطح B2، قادر است متن‌های پیچیده را متوجه شود و مباحثه‌های فنی درباره زمینه‌ای که در آن تخصص دارد را درک نماید. زبان آموز این سطح، برای صحبت روان، کمتر به فکر کردن نیاز دارد و از این رو تا حدی از پس مکالمه با انگلیسی زبانان بومی برمی‌آید. او می‌تواند درباره موضوعات مختلف، متونی با شفافیت بالا را به طور مفصل بنویسد و نظرات خود را درباره این موضوعات، با جزئیات بالا و با مزایا و معایب بیان کند. زبان آموز B2 در سطح برتر BEC و سطح نخستین مدرک زبانی دانشگاه کمبریج (FCE) قرار دارد و می‌تواند نمره 60 تا 79 در آزمون Cambridge BULATS، نمره 5 تا 6 در آیلتس و نمره 87 تا 109 در تافل را کسب کند.

سطح های زبان انگلیسی تا تافل

سطح حرفه‌ای

C1 یا سطح پیشرفته (Advanced)

این زبان آموز قادر است متون دشوار طولانی را متوجه شود و حتی مفاهیم و اشارات غیرمستقیم را درک نماید. زبان آموز سطح پیشرفته، منظورش را به طور شفاف و روان و بدون ایراد، به شخص مقابل می‌رساند. زبان آموز سطح C1، می‌تواند انگلیسی را برای اهداف مختلفی همچون کار یا تحصیل به کار بگیرد و همچنین در نوشتن متن، از ساختارهای پیچیده استفاده کند و از آرایه‌های ادبی و هنری بهره ببرد. زبان آموز C1، در سطح پیشرفته BEC و سطح پیشرفته مدرک زبانی دانشگاه کمبریج (CAE) است و می‌تواند نمره 70 تا 89 در آزمون Cambridge BULATS، نمره 7 در آیلتس، نمره 110 تا 120 را در تافل و 880 را در TOEIC کسب کند.

C2 یا سطح حرفه‌ای (Mastery)

زبان آموزی که موفق شده به این سطح برسد، هر مطلبی که می‌خواند یا می‌شنود را متوجه خواهد شد. علاوه بر آن قادر است این مطالب خلاصه‌نویسی کند و مفاهیم و استدلال‌های درون آن را طی یک سخنرانی دقیق و منسجم ارائه دهد. زبان آموز C2، می‌تواند در شرایط پیچیده و دشوار نیز، با حضور ذهن بالا، نظراتش را به طور دقیق بیان کند و منظور خود را به درستی برساند. به طور خلاصه سطوح زبان انگلیسی تا تافل، به شرح زیر هستند (توجه بفرمایید تافل اینترنتی (iBT) از 120 نمره است:

  • سطح A1: نمره بین 0 تا 10
  • سطح A2: نمره بین 10 تا 30
  • سطح B1: نمره بین 30 تا 50
  • سطح B2: نمره بین 60 تا 80
  • سطح C1: نمره بین 80 تا 100
  • سطح C2: نمره بین 100 تا 120

سطح های زبان انگلیسی تا تافل

درباره مدرک بین‌المللی تافل

حالا که سطح های زبان انگلیسی تا تافل را معرفی نمودیم، لازم است اطلاعاتی را درباره این آزمون در اختیار شما قرار دهیم. تافل، قدیمی‌ترین مدرک و آزمون برای تعیین سطح زبان انگلیسی است. برگزارکننده تافل، سازمان ITS: Educational Testing Service است که تأسیس آن به 1947 میلادی برمی‌گردد. در سال‌های ابتدایی برگزاری آزمون تافل، بیشتر تمرکز، روی گرامر آمریکایی و لهجه بود و نحوه برگزاری امتحان، به صورت کاغذی بود. تا این که در نهایت، آزمون اینترنتی نیز به راه‌های دریافت مدرک تافل اضافه شد. در ابتدا، چون تأمین امنیت آزمون اینترنتی کمی مسئله‌ساز بود، استقبال زیادی از آن نشد. اما در نهایت یک آزمون تافل تحت عنوان Internet based TOEFL: ibt معرفی شد که با استقبال وسیعی از زبان‌آموزان روبرو گردید.

آزمون تافل iBT، برخلاف آزمون‌های قدیمی، محدود به بررسی گرامر، لهجه و نوشتار نیست. آزمون تافل، چهار مهارت اصلی رایتینگ، ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ را شامل می‌شود. آزمون مهارت‌های چهارگانه، همگی در یک روز هستند. در حالی که مثلاً آیلتس، مهارت اسپیکینگ را در روزی جدا از سه مهارت دیگر، مورد آزمون قرار می‌دهد. مدرکی که پس آزمون به شما داده می‌شود، تا 2 سال اعتبار دارد و در طول این مدت می‌تواند برای کار، ادامه تحصیل و مهم‌تر از همه، مهاجرت به کشورهای خارجی مورد استفاده قرار گیرد. مدرک آزمون تافل، مورد قبول حدود 10 هزار دانشگاه و موسسه آموزشی در سراسر جهان است. تافل، در کنار آیلتس، از پرطرفدارترین آزمون‌هایی است که افراد با هدف مهاجرت تحصیلی و پذیرفته شدن در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان در آن شرکت می‌کنند.

سطح های زبان انگلیسی تا تافل

مزایای شرکت در آزمون تافل

بد نیست درباره مزایای این آزمون، کمی صحبت کنیم.

  • اکثر دانشگاه‌های دنیا و تمام دانشگاه‌های آمریکا، تافل را قبول دارند. تقریبا 10,000 دانشگاه در 130 کشور دنیا مثل انگلستان، استرالیا و کانادا، مدرک تافل را از شما می‌پذیرند. 100 دانشگاه برتر دنیا نیز، تافل را مورد تایید قرار داده‌اند.
  • رزرو آزمون تافل، خیلی راحت است. رزرو به صورت آنلاین است و از این رو هر کجا که هستید می‌توانید این کار را انجام دهید. مراکز برگزارکننده آزمون در سراسر دنیا پخش شده‌اند. سالانه 50 بار آزمون تافل iBT برگزار می‌شود و نتایج آزمون نیز پس از 15 روز اعلام می‌گردد.
  • به دلیل محبوبیت بالای آزمون تافل، منابع و مطالب زیادی برای آن منتشر شده که بسیاری از آن‌ها رایگان هستند. این منابع، شامل کتاب، فیلم و دوره‌های مختلف می‌شوند.
  • مقیاس ارزیابی سطح شرکت‌کننده، بسیار دقیق است. مثلا در بخش مهارت مکالمه، سه تا چهار متخصص، آزمون شما را ارزیابی می‌کنند.

سطح های زبان انگلیسی تا تافل

معایب شرکت در آزمون تافل

حالا که از مزایای آزمون تافل صحبت کردیم، لازم است شما را در جریان معایب آن نیز بگذاریم.

چون تافل، طرفداران زیادی دارد، حوزه‌های برگزارکننده آزمون آن، به سرعت تکمیل می‌شود. از این رو، حتی با وجود تعداد بالای تکرار آزمون در طول سال، ممکن است نتوانید در تاریخ‌های دلخواه ثبت نام کنید، پس حواستان به تاریخ‌ها باشد.

برای شرکت در آزمون تافل باید از پس هر چهار مهارت برآیید. فقط با تسلط بر یکی دو مهارت قادر نخواهید بود نمره قابل قبولی را به دست آورید، چون امکان دارد در مهارتی که نسبت به آن اطمینان دارید، با کلمات جدید و سخت روبرو شوید و ضرر کنید. اگر سطح های زبان انگلیسی تا تافل را به طور حرفه‌ای طی کرده باشید، نباید بابت مهارت‌ها، نگرانی داشته باشید.

طول زمان آزمون تافل iBT، حدوداً 4 ساعت است. لازم است تمرکز خود را در این زمان طولانی حفظ کنید. میزان تمرکز شما، مخصوصاً هنگام بخش شنیداری، بسیار اهمیت دارد.

نداشتن مهارت کامپیوتری مناسب، آزمون تافل اینترنتی را برایتان چالش‌برانگیز خواهد کرد. برای این آزمون باید بتوانید با کامپیوتر کار کنید و مهم‌تر از همه، مهارت تایپ داشته باشید. علاوه بر آن، باید سرعت تایپ خوبی داشته باشید چون زمان نوشتن مقالات، محدود است.

سطح های زبان انگلیسی تا تافل

چگونه نمره خوبی بگیریم؟

اگر سطح خود را از بین سطح های زبان انگلیسی تا تافل دیدید و فکر می‌کنید نسبت به سطحی که در آن هستید، هنوز به نمره بیشتری احتیاج دارید، این قسمت از مقاله را بخوانید.

  • هر بخش مهارت تافل، نمره‌ای بین 0 تا 30 دارد که در مجموع 0 تا 120 نمره را تشکیل می‌دهند. با بخش‌های آزمون تافل، آشنایی داشته باشید. اگر فکر می‌کنید حالا که تسلط بالایی به زبان انگلیسی دارید، می‌توانید درک بخش‌های مختلف آزمون را به همان سر جلسه موکول کنید، سخت در اشتباهید. آشنایی با بخش‌ها از قبل، نه تنها در زمان شما صرفه‌جویی خواهد کرد، بلکه با تسلط بر نحوه ساختار سوال‌ها، می‌توانید تمرین بیشتری داشته باشید و سر جلسه بهتر به سوالات پاسخ دهید.
  • اگر تجربه شرکت در آزمون با کامپیوتر را ندارید، این نوع آزمون را برای خود شبیه‌سازی کنید تا دچار اضطراب نشوید.
  • جهت آمادگی بیشتر برای آزمون تافل، سعی کنید فیلم انگلیسی‌زبان ببینید و موزیک و پادکست‌های انگلیسی گوش دهید تا مهارت شنیداری‌تان بهتر شود.
  • سازمان مدیریت آزمون تافل، ETS، منابع خیلی خوبی برای کمک به شرکت‌کنندگان آزمون ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.
  • با شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون تافل می‌توانید بیشتر با سوالات این آزمون آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، باز هم دوره‌های مخصوص آزمون را سپری کنید تا ساختار تافل را بدانید.

کلام آخر در مورد سطح های زبان انگلیسی تا تافل

در این مقاله، سطح های زبان انگلیسی تا تافل را معرفی کردیم. این سطوح شش‌گانه، توسط CEFR تنظیم شده‌اند و توانایی زبان شما را نشان می‌دهد. پس از بررسی توانایی فرد در سطح های زبان انگلیسی تا تافل، درباره این آزمون صحبت کردیم، از مزایا و معایب آن گفتیم و بخشی را نیز به راهکارهای آمادگی بهتر برای آزمون اختصاص دادیم. امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات شما درباره سطح زبان و آزمون تافل را افزایش دهد. در پایان مایلم آموزش مهار نگارش در آزمون تافل فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: nashrila

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.