logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

فواید آموزش زبان روسی چیست + فیلم آموزش زبان روسی

فواید آموزش زبان روسی چیست + فیلم آموزش زبان روسی
هدایت عباسی آموزش زبان

زبان روسی یکی از زبان‌های شیرین دنیا محسوب می‌شود که یادگیری و تسلط بر آن می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. اما متأسفانه اکثر افراد بر این باورند که یادگیری زبان روسی بسیار دشوار بوده و هر فردی قادر به فراگیری آن نیست! دوستان، زبان روسی می‌تواند در مقایسه با سایر زبان‌ها کمی پیچیده‌تر به نظر برسد، اما فراگیری آن غیرممکن نیست! آموزش زبان روسی و مسیر یادگیری این زبان می‌تواند شیرین‌تر و هیجان‌انگیزتر از آن‌ چیزی باشد که فکرش را می‌کنید! تنها کافیست که هدف خود را از یادگیری این زبان بشناسید و شیوه آموزش درستی را برگزینید. در ادامه این راهنما قصد داریم در رابطه با جنبه‌های مختلف زبان روسی و مزایای یادگیری این زبان کمی بیشتر صحبت کنیم؛ لذا از شما دعوت می‌شود تا انتهای این راهنما همراه ما باشید.

چرا باید زبان روسی را یاد بگیریم؟

در برخی موارد شنیده می‌شود که افراد می‌گویند تا وقتی زبان‌های دیگری مثل انگلیسی، اسپانیایی، چینی و... وجود دارد، چرا باید وقت خود را صرف یادگیری زبان روسی کنیم؟! نمی‌توان جواب قطعی به این پرسش دارد؛ چرا که یادگیری هر زبانی می‌تواند مزایای مخصوص به خود را در پی داشته باشد. اما آن چیزی که در رابطه با زبان روسی حائز اهمیت می‌باشد این است که زبان‌آموزان روسی در مقایسه با زبان‌آموزان زبان‌های خارجی دیگر فرصت‌های بسیار بیشتری برای رسیدن به درجات بالا از لحاظ تحصیلی، شغلی و اقتصادی به دست می‌آورند!

حال ممکن است بپرسید که چه چیزی باعث می‌شود تا این اتفاق رخ دهد؟ اگر بخواهیم نگاهی به آمار گویشوران زبان روسی در سراسر دنیا داشته باشیم، می‌بینیم که آمار روسی‌زبانان در جامعه به نسبت بالا بوده و در سراسر دنیا پراکنده است؛ بنابراین برای کسانی که به زبان روسی صحبت می‌کنند در هر جای دنیا فرصتی وجود دارد!

مروری کوتاه اما جامع بر زبان روسی

اگر قصد دارید در یک دوره آموزش زبان روسی شرکت کنید، بهتر است پیش از شروع دوره آموزشی کمی بیشتر با این زبان بی‌نظیر آشنا شوید! در درجه اول باید بدانید که زبان روسی جزو گروه زبان‌های اسلاو شرقی محسوب می‌شود. روسی زبانی است که در قرن هجدهم تکامل پیدا کرد و به یک زبان با ریشه و اصیل تبدیل شد. البته این نکته را برای دوستانی که می‌گویند زبان روسی سخت است اضافه می‌کنیم که روسی پس از انقلاب روسیه تحت تأثیر تحولات اجتماعی و فرهنگی قرار گرفت و در پی آن ساختار زبان نسبت به قبل از انقلاب بسیار ساده‌تر شد!

می‌توان گفت بزرگ‌ترین دلیل یادگیری زبان روسی، محبوبیت آن در سراسر دنیا می‌باشد. جالب است بدانید که زبان روسی در مقام هشتمین زبان پرکاربرد در دنیا محسوب می‌شود و علاوه بر این، زبان رسمی بزرگ‌ترین کشور جهان، یعنی روسیه است. البته همان‌طور که گفته شد زبان روسی در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار  می‌گیرد. به عنوان مثال اگر به کشورهایی هم‌چون اوکراین، بلاروس، قزاقستان، گرجستان، یونان، قبرس، آذربایجان،  ازبکستان و... سفر کنید، به راحتی می‌توانید از روسی برای برقراری ارتباط با مردمان کشورهای مذکور استفاده نمائید!

فواید آموزش زبان روسی چیست

مزایای آموزش زبان روسی چیست؟

چرا باید زبان روسی را بیاموزیم وقتی زبان‌های خارجی بسیار ساده‌تری برای یادگیری وجود دارد؟! در ادامه، ۵ مورد از مزیت‌های یادگیری زبان روسی را به شما عزیزان توضیح می‌دهیم که بعد از مطالعه موارد مذکور می‌توانید به یادگیری این زبان پرکاربرد و شیرین به عنوان زبان دوم، سوم یا حتی چهارم فکر کنید!

با زبان روسی به راحتی مسافرت کن!

از آن‌جایی که انگلیسی زبان بین‌المللی محسوب می‌شود و اکثر افراد برای مسافرت به کشورهای خارجی تنها به انگلیسی بسنده می‌کنند، باید بگوئیم که مردمان روس آن‌چنان به این موضوع اهمیت نداده و تنها ۵٪ از کل جمعیت روس‌زبان قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی هستند! بنابراین اگر قصد دارید به کشورهایی مسافرت کنید که عموماً به زبان روسی صحبت می‌کنند، باید بدانید که انگلیسی نمی‌تواند کاری برایتان انجام دهد و تنها راه‌حل بلد بودن زبان روسی است! ناگفته نماند که الفبای زبان روسی از نوع سیریلیک بوده و با لاتین متفاوت می‌باشد. اگر علاقمند به یادگیری الفبای زبان روسی هستید، می‌توانید از آموزش های منتشر شده در فرادرس استفاده نمائيد.

از دیگران متمایز می‌شوید!

یکی دیگر از مزایای یادگیری زبان روسی این است که شما در اکثر جمع‌ها خاص و تک محسوب می‌شوید. درواقع تسلط بر این زبان می‌تواند وجه تمایز شما با دوستان و آشنایان باشد. به عنوان مثال فرض کنید که برای مصاحبه کاری به یکی از شرکت‌های فعال در حوزه صادرات آجیل و خشکبار مراجعه کرده‌اید. در بین افراد مصاحبه کننده تنها شما هستید که می‌توانید به زبان روسی صحبت کنید. از آن‌جایی که روسیه و ایران از لحاظ ارتباطات اقتصادی در مرحله خوبی قرار دارند، اگر شرکت مذکور قصد صادر کردن محصولات و مواد غذایی به روسیه را داشته باشد قطعاً شما را از بین دیگران جدا کرده و استخدام می‌کند!

با فرهنگ و ادبیات غنی روسیه آشنا خواهید شد

هر زبان خارجی آمیخته با فرهنگ آن کشور است. در رابطه با آموزش زبان روسی نیز این موضوع صدق می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، روسیه یکی از کشورهای زیبا با فرهنگ و ادبیات غنی در دنیا محسوب می‌شود. اگر علاقمند به ادبیات، کتاب و هنر باشید، قطعا نام نویسندگان و شاعران پرآوازه و محبوب روسی هم‌چون فئودور داستایفسکی، تولستوی، الکساندر پوشکین، کارامزین، درژاوین، کانتمیر و... به گوشتان آشنا است. تصور کنید که خواندن آثار هنرمندان بزرگ مذکور به زبان اصلی چقدر می‌تواند لذ‌ت‌بخش باشد! علاوه بر این، بسیاری از آثار هنرمندان بزرگ روسی به زبان فارسی ترجمه نشده‌اند؛ از این رو شما می‌توانید اشعار و داستان‌های لذت‌بخش قدیمی روسی که کمتر کسی در ایران آن‌ها را مطالعه کرده است را بخوانید!

به دست آوردن فرصت‌های تحصیلی و شغلی با آموزش زبان روسی

آیا به ادامه تحصیلات آکادمیک در روسیه فکر کرده‌اید؟ می‌دانید که دانشگاه‌های روسیه از لحاظ علمی از درجه بسیار بالایی برخوردار هستند؟ دوستان، یادگیری زبان روسی می‌تواند درهای جدیدی را به روی شما باز کند. به عنوان مثال اگر قصد دارید در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید و اطلاعات و دانش علمی بالایی را در این حوزه کسب نمائید، روسیه می‌تواند یکی از بهترین کشورها به منظور رسیدن به این هدف محسوب شود. البته سالانه بسیاری از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیلات آکادمیک خود به روسیه و سایر کشورهای روس‌زبان مهاجرت می‌کنند، چرا شما یکی از آن‌ها نباشید؟

فواید آموزش زبان روسی چیست

با تسلط بر زبان روسی، زبان‌های دیگر را به سادگی یاد بگیرید

پیش‌تر این سوال را مطرح کردیم که چرا باید زبان روسی را یاد بگیریم وقتی زبان‌های ساده‌تری برای یادگیری  وجود دارند؟! جالب است بدانید که شما با یادگیری زبان روسی علاوه بر تسلط بر این زبان می‌توانید زبان‌های مشابه روسی هم‌چون بلاروسی، اوکراینی یا بلغاری را به راحتی یاد بگیرید؛ چرا که زبان‌های مذکور از لحاظ دایره لغات و قواعد گرامری حدود ۶۰٪ شبیه به زبان روسی هستند. بنابراین می‌توان گفت زبان روسی تحت عنوان مادر زبان‌های اسلاو شناخته می‌شود و با یادگیری آن می‌توان زبان‌های دیگری که جزو دسته زبان‌های اسلاو محسوب می‌شوند را راحت‌تر یاد گرفت.

زبان روسی سخت نیست

عموماً زمانی که از افرادی که درگیر یادگیری زبان روسی نیستند سوال می‌شود آیا زبان روسی سخت است یا خیر؟ سریعاً جواب می‌دهند: بله! سخت است! دوستان، یادگیری زبان روسی می‌تواند یا تبدیل به یک قسمت از کیک خوش‌طعم یا تبدیل به کابوس شبانه شود! همه چیز به شما، نحوه یادگیری و هدف شما و زمانی که صرف تمرین و تکرار این زبان می‌کنید بستگی دارد. پیشنهاد ما این است که پیش از آموزش زبان روسی حتماً هدف خود را بشناسید و بر اساس آن بهترین روش یادگیری را امتحان کنید.

الفبای زبان روسی

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، الفبای زبان روسی از نوع سیریلیک بوده و شامل ۳۳ حرف می‌باشد که ۲ حرف از آن علامت بوده و صدایی ندارد. نظام الفبایی سیریلیک و لاتین به طور کل با یک‌دیگر متفاوت است، اما با این حال بین دو سیستم زبانی مذکور، حروف با شکل ظاهری مشابه دیده می‌شود. برای یادگیری الفبای زبان روسی تنها لازم است که تمرین و تکرار منظم داشته باشید.

تلفظ در زبان روسی

بر اساس نظریه بسیاری از زبان‌شناسان، نحوه تلفظ در زبان روسی در مقایسه با زبان انگلیسی بسیار ساده‌تر بوده و تنها کافیست که قوانین ساده و ابتدایی نحوه تلفظ را بلد باشید. در واقع، نحوه تلفظ واژگان در زبان روسی به این شکل است که شما به همان ترتیبی که واژه را می‌نویسید، به همان ترتیب نیز می‌خوانید!  البته بحثی در زبان روسیه وجود دارد که تحت عنوان «تکیه واژه» یا «ضربه»  مشهور است. زمانی که تکیه واژه بر روی حرفی قرار می‌گیرد، آن حرف در مقایسه با سایر حروف به‌کار رفته در واژه کشیده‌تر تلفظ می‌شود. توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛‌ چرا که تمرین کافی در نحوه درست‌خوانی تکیه واژه می‌تواند تأثیر به‌سزایی در لهجه شما داشته باشد.

فواید آموزش زبان روسی چیست

بهترین منابع خودآموز آموزش زبان روسی

Duolingo

اپلیکیشن دولینگو یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان روسی و سایر زبان‌های خارجی محسوب می‌شود که در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. با استفاده از دولینگو می‌توانید واژگان و گرامر ساده زبان روسی را بیاموزید؛ بنابراین می‌توان گفت که اپلیکیشن مذکور برای سطح مبتدی می‌تواند گزینه مناسبی محسوب شود. دولینگو بازی‌های زبانی مختلفی را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید واژگان جدید روسی را به خاطر بسپارید.

YouTube

اگر هنوز از یوتیوب به اندازه کافی برای یادگیری مباحث مختلف استفاده نکرده‌اید باید بگوئیم که سخت در اشتباهید! یوتیوب یکی از بهترین منابع یادگیری زبان روسی محسوب می‌شود. در این شبکه اجتماعی می‌توانید به انواع مختلف ویدیوهای آموزشی برای سطوح پایه، متوسط و پیشرفته دسترسی پیدا کنید. نکته کلیدی که در رابطه با ویدیوهای آموزشی یوتیوب وجود دارد این است که شما بتوانید بهترین دوره آموزشی رایگان را از دل این شبکه اجتماعی بیرون بکشید؛ چرا که ویدیوهای بسیار زیادی در این بستر ارائه شده است که گاهاً می‌تواند سبب سردرگمی شما شود.

فواید آموزش زبان روسی چیست

Memrise

اگر علاقمند به یادگیری و تمرین زبان روسی با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف هستید، نرم‌افزار Memrise می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما محسوب شود. با استفاده از اپلیکیشن مذکور می‌توانید الفبای زبان روسی را بیاموزید و همچنین دایره لغوی خود را گسترده کنید.

RussianPod101

نرم‌افزار مذکور با دوره‌هایی که تعریف کرده است به شما کمک می‌کند تا زبان روسی را از سطح مبتدی تا متوسط پیش بروید. هدف اصلی RussianPod101 تقویت مهارت گفتاری زبان‌آموزان روسی می‌باشد؛ از این رو درس‌هایی را تعریف کرده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مهارت زبانی خود را تا سطح متوسط تقویت کنید.

Tandem

نرم‌افزار Tandem یکی از بهترین اپ‌ها برای تقویت مهارت نوشتاری و گفتاری زبان روسی محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌شود از این برنامه در دوره آموزش زبان روسی خود بهره‌گیری کنید. Tandem به‌گونه‌ای طراحی شده است که شما می‌توانید با استفاده از آن با افراد مختلف در دنیا که قصد یادگیری زبان روسی را دارند یا این که بومی کشورهای روس‌زبان هستند ارتباط برقرار کنید. ناگفته نماند که هدف تمامی کاربران این نرم‌افزار تقویت مهارت‌های زبانی بوده؛ بنابراین به راحتی می‌توان سطح زبانی خود را با کمک Tandem ارتقا داد.

iTalki

نرم‌افزار مذکور نیز تقریباً مشابه با Tandem بوده و با استفاده از آن می‌توان با افراد بومی کشورهایی که زبان روسی زبان بین‌المللی آن‌ها است، ارتباط برقرار کرد. البته دوستان نکته‌ای که در رابطه با منابع خودآموز معرفی شده حائز اهمیت می‌باشد این است که تمامی موارد مذکور در نقش مکمل می‌توانند کارایی داشته باشند و نمی‌توان از آن‌ها به تنهایی برای یادگیری زبان روسی استفاده کرد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که پس از انتخاب یک دوره آموزشی مناسب و شروع مسیر یادگیری، از نرم‌افزارهای مذکور به منظور تثبیت مطالعه خود استفاده نمائید.

فواید آموزش زبان روسی چیست

کلام آخر در مورد آموزش زبان روسی

در این راهنما با دلایل و فواید و همچنین برخی از منابع آموزش زبان روسی آشنا شدیم. یادگیری زبان روسی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. زبان روسی یکی از شیرین‌ترین زبان‌های اسلاو شرقی محسوب می‌شود که به منظور تسلط بر آن باید تمرین و تکرار مستمر داشت. اگر علاقمند به زبان روسی هستید و قصد دارید که یادگیری این زبان زیبا را شروع کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به فرادرس بزنید و از دوره‌های آموزشی منتشر شده در این مجموعه نیز بهره‌مند شوید. فراموش نکنید که یادگیری زبان روسی می‌تواند بسیار شیرین باشد، به شرط آن که طبق اصول و با حوصله پیش بروید!

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: nashrila

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.