logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

چگونه هزینه آموزش کارکنان را کاهش دهیم - معرفی یک پیشنهاد ویژه

چگونه هزینه آموزش کارکنان را کاهش دهیم - معرفی یک پیشنهاد ویژه
نشریلا کسب و کار

یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اساسی اکثر شرکت‌ها، ادارات و سازمان، هزینه آموزش کارکنان است. بر هیچ کسی پوشیده نیست که بحث آموزش در هر سازمان یا کسب و کاری یک اصل مهم است ولی هزینه‌های آموزش در بحث مدیریت منابع انسانی یک مشکل مشترک در همه سازمان‌ها است. اگر به دنبال کاهش هزینه‌های آموزش هستید می‌توانید پس از مطالعه این مقاله، نسبت به برطرف کردن این مشکل گام محکمی را بردارید. در این مقاله راهکارهای لازم برای آموزش اصولی با کمترین هزینه را بررسی خواهیم کرد پس با ادامه این پست با ما همراه باشید.

مقدمه هزینه آموزش کارکنان

هر سازمانی برای پیشرفت خود تلاش می کند تا سطح مهارتی کارمندانش را ارتقا دهد. با پیشرفت سریع علوم و فناوری های نوین احساس می شود که نیروی انسانی شاغل در سازمان ها (که به عنوان رکن اصلی آن سازمان هستند) بایستی مهارت های به روز و جدیدی را آموزش ببینند تا برنامه های سازمان را در جهت رشد و بالندگی به مرحله اجرا درآورند. برنامه های آموزشی که منطبق با نیازهای واقعی کارمندان باشد می تواند مسیر یادگیری کارمندان را تسهیل و هموار کند. پس نوع نیاز و انتظارات کارمندان در هر سازمان می تواند به هدف آموزش مبدل شود.

چگونه هزینه آموزش کارکنان را کاهش دهیم

آموزش های مستمر و اصولی جزو اهداف مدیریت منابع انسانی در هر سازمانی است چرا مهم ترین رکن هر سازمان، کارمندان آن است. اما مسئله چالش برانگیز برای آموزش در هر ارگانی، هزینه آموزش کارمندان است. چرا که همواره برای ارتقای سطح مهارتی کارکنان و حصول نتیجه از آن، بایستی هزینه صرف شود و اکثر سازمان ها شاید هزینه کافی برای آموزش را ندارند. هزینه می تواند علاوه بر منابع مالی، زمان صرف شده برای آموزش نیز باشد. از این رو بایستی نگاهی عمیق تر به مسئله داشته باشیم تا با کمترین هزینه به نتایج قابل قبولی از لحاظ کیفی و کمی دست پیدا کنیم.

لزوم آموزش کارکنان

آموزش کارکنان یک برنامه مدون برای تجهیز کارکنان به دانش و مهارت‌هایی است که برای انجام وظایف خود و بهبود عملکردشان نیاز دارند. اکثر آموزش‌ها زمانی رخ می‌دهد که کارکنان جدید به یک سازمان می‌پیوندند (که به عنوان فرآیند حضور در سازمان نیز شناخته می‌شود). بحث آموزش می‌تواند بخشی از تعهد به آموزش و توسعه مداوم و مستمر در سازمان باشد که بسیاری از سازمان‌ها به کارکنان خود ارائه می‌دهند. اما باید توجه داشت آموزش و یادگیری نه فقط برای افراد جدیدالورود بلکه برای همه کارمندان و کارکنان سازمان در طی حضورشان در سازمان الزامی است.

برنامه‌های آموزشی و ارتقای سطح مهارتی کارکنان فرصت مناسبی را برای گسترش پایگاه دانش در سازمان فراهم می‌کند و مهم‌تر از همه، تجارب یادگیری عالی باعث ایجاد نیروی کار شادتر و مولدتر می‌شود. آموزش کارکنان برای موفقیت یک نیروی کار رقابتی بسیار مهم است. صرف نظر از بخش مالی، پر کردن شکاف‌های دانش حرفه‌ای و مهارتی کارمندان برای بهره‌وری و رضایت‌مندی آنها ضروری است. آموزش کارکنان از طریق یک برنامه آموزشی با کیفیت بالا دقیقاً می‌تواند این کار را انجام دهد.

هزینه آموزش کارکنان و تأمین هزینه‌های آموزش یکی از مشکلات اساسی در بخش مدیریت خواهد بود که با راهکارهای مناسب و تصمیم‌های مدیریتی درست می‌توان این مسئله را نیز حل کرد. در گام نخست می‌خواهیم یک آموزش از فرادرس را برای مدیریت بهتر زمان به شما عزیزان معرفی کنیم تا بهتر بتوانید در مورد مسئله پیش رو تصمیم اتخاذ کنید.

هزینه آموزش کارکنان

شکی نیست که هزینه آموزش کارکنان یک سرمایه گذاری مهم برای هر سازمان یا کسب و کاری است. ممکن است صرف هزینه برای برنامه های آموزشی کارکنان یک سرمایه گذاری بسیار بزرگ به نظر برسد. چون آموزش کارکنان نه تنها هزینه دارد، بلکه در زمان کاری یک کارمند نیز تداخل ایجاد می کند. کارمندان برای گذراندن دوره های آموزشی باید از وظایف عادی خود دست بکشند و این مسئله ممکن است زمان و هزینه زیادی را از سازمان بگیرد.

چگونه هزینه آموزش کارکنان را کاهش دهیم

اما باید در نظر گرفت، آموزش کارکنان کاملاً یک سرمایه گذاری ارزشمند است، صرف نظر از اینکه در چه شغلی هستید. مزایای بسیار متفاوتی از سرمایه گذاری در برنامه آموزشی کارکنان به دست می‌آید. از بهبودهای تقریباً فوری گرفته تا روحیه کارکنان، تا مزایای بهره‌وری طولانی مدت و غیره. آموزش کارکنان مطمئناً سازمان و کسب و کار شما را به سمت بهتر شدن تغییر می‌دهد. هزینه‌های آموزشی می‌تواند بر اساس خواسته‌های مربوط به آموزش باشد که بسته به نوع آموزش و افراد شرکت کننده در آن متفاوت است ولی به طور کلی هزینه‌های مهم در آموزش حضوری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه های مربی
  • اقامتگاه ها
  • هزینه نرم افزار یا تجهیزات مورد استفاده
  • هزینه تیم اجرایی آموزش
  • هزینه های مربوط به پذیرایی

اساساً این هزینه ها کلی نیستند و ممکن است در سازمان ها هزینه های دیگری نیز در نظر گرفته شود. بر همین اساس بایستی هنگام برنامه ریزی، بودجه آموزشی خود در نظر بگیرید و در نظر داشته باشید که چقدر قرار است برای آنها هزینه کنید. با مشاهده این موارد و در نظر گرفتن هزینه هرکدام می توان دریافت هزینه آموزش های حضوری بالا می باشد.

مزایای آموزش برای کارکنان

بدیهی ترین و فوری ترین بازگشت سرمایه ای که می توانید از آموزش کارکنان به دست آورید، مزایایی است که برای کارمندانتان دارد. آموزش ممکن است سرگرم کننده ترین کار برای کارکنان نباشد، اما به طور کلی یک راه عالی برای بهبود روحیه و استراحت دادن به تیم شما از وظایف روزانه است. وقتی به کارمندان فرصت شرکت در آموزش کارکنان داده می شود، در محل کار احساس ارزشمندی می کنند و حس وفاداری به محل کار را در خود پرورش می دهند. بیایید برخی از دلایل اصلی را بررسی کنیم که چرا آموزش کارکنان ارزش سرمایه گذاری را دارد.

  • سرمایه‌گذاری در آموزش کارکنان، نرخ جابجایی کارکنان را کاهش می‌دهد و سازمان را با یک تیم وفادار از کارکنان پرورش می دهد.
  • سرمایه گذاری در آموزش کارکنان به کارکنان احساس ارزشمندی می دهد و روحیه کارکنان را به میزان قابل توجهی تقویت کند و احساس شادی در محل کار را بهبود بخشد.
  • آموزش کارکنان می تواند مهارت های طولانی مدتی را به کارکنان بدهد و اعتماد به نفس آن ها را در انجام امورات محوله سازمان بالا می برد.
  • با سرمایه گذاری در آینده کارمندان خود، می توانید افراد را برای پیشرفت در سازمان آماده کنید و حتی افرادی را پرورش دهید که بتوانند آموزش های خود را با کارمندان جدیدتر به اشتراک بگذارند.

در طول سال ها، مطالعات زیادی در مورد مزایای آموزش کارکنان صورت گرفته است و با مشاهده نحوه عملکرد آن ها در محل کار، این موضوع اثبات شده که از طریق آموزش های موثر، اشتباهات کمتری توسط کارکنان انجام می‌شود، که این تغییرات مستقیماً به منافع مالی سازمان اثر گذار است. پس با سرمایه گذاری در آموزش اصولی کارکنان می توان منابع مالی سازمان را تقویت کرد. اما چگونه می توان در سازمان هایی که از لحاظ مالی ضعیف هستند هزینه آموزش کارکنان را تامین کرد؟

تامین هزینه آموزش کارکنان

برای اکثر سازمان ها و کسب و کارها تأمین هزینه آموزش کارکنان یک چالش بزرگ است چرا که تأمین این هزینه ها همواره با محدودیت های مالی همراه است. تفکر درست این است که آموزش را به یک سرمایه گذاری تبدیل کنید، نه هزینه، و به طور معقولی برای آن هزینه کنید. پس به طور مدام در هر سال نسبت به درآمد سازمان بایستی بودجه ای برای آموزش کنار گذاشته شود. فرقی ندارد درآمد سازمان یا کسب کار شما چقدر است. در ابتدای هر سال مالی بایستی این بودجه تصویب شود و از آن استفاده شود. استاندارد بین الملی برای سازمان ها به طور متوسط 14 درصد از بودجه کل هر سازمان است.

چگونه هزینه آموزش کارکنان را کاهش دهیم

با روش مدیریت صحیح می‌توان این بودجه را در اوایل هر دوره سالی مالی تصویب کرد و از آن برای آموزش کارکنان استفاده کرد. همچنان که حقوق ماهیانه، هزینه‌های اداری و غیره در ردیف بودجه یک سازمان است بایستی هزینه آموزش کارکنان نیز در این ردیف قرار بگیرد. البته لازم به توضیح است که شاید عدد 14 درصد برای سازمان شما هزینه بسیار بزرگی باشد بنابراین با توجه به وسعت سازمان و بودجه سالیانه آن می‌توانید عددهای کمتری را نیز در نظر بگیرید.

کاهش هزینه آموزش کارکنان با آموزش الکترونیکی

یکی از راه کارهای مهم و مؤثر برای کاهش هزینه آموزش کارکنان استفاده از آموزش‌های الکترونیکی به جای آموزش‌های حضوری است. در واقع آموزش الکترونیکی بهترین راه برای اصلاح آموزش شما با استفاده از منابع محدود داخلی است. شما می‌توانید رویدادهای آموزشی گران قیمت حضوری را با محتوای آموزش الکترونیکی جایگزین کنید که عبارت‌اند از:

  • آموزش های ویدئویی
  • وبینارها و جلسات مجازی
  • دوره های آنلاین ایجاد شده از طریق LMS
  • محتوای آموزشی مقاله محور
  • محتوای تولید شده توسط مربیان باتجربه

ویدئوهای آموزشی می‌توانند اولین راه حل شما برای حذف هزینه‌های مرتبط با آموزش‌های حضوری باشند. یافتن محتوای انتخاب شده و سازماندهی آن در لیست‌های پخش برای استفاده داخلی همیشه یک گزینه مناسب است. بر همین اساس می‌توان دوره‌های مبتنی بر آموزش ویدیویی را به کارمندان اختصاص داد و پس از گذراندن دوره و آزمون، گواهی‌های پایان کار به شرکت کنندگان داد. ولی در نظر داشته باشید که محتوای آموزش‌های ویدئویی متناسب با نیاز کارکنان یک اصل است پس کیفیت آموزش و آموزش دهنده بسیار مهم خواهد بود.

اگر در سازمان خود مربیانی دارید که به طور منظم مطالب شما را آموزش می‌دهند، انتقال آموزش این مربیان به صورت وبینار آموزشی بسیار مفید خواهد بود. وبینار یک کارگاه آنلاین است که در طی آن شرکت کنندگان می‌توانند سؤالات خود را بپرسند و نظرات خود را به ارائه کننده ارائه دهند. جلسات مجازی (یا کلاس مجازی) بخشی از فرآیند یادگیری است که به یادگیرندگان و مربیان اجازه می‌دهد تا با یکدیگر تعامل داشته باشند، ایده‌ها را به اشتراک بگذارند و در مورد موضوعات مختلفت به صورت آنلاین بحث کنند. در حوزه شرکتی، وبینارها می‌توانند یک روش آموزشی خوب برای مدیریت منابع انسانی، فروش، بازاریابی، مهارت‌های خدمات مشتری و سایر زمینه‌ها باشند.

استفاده از تجربه سازمان‌های موفق و پیشرو در آموزش، مسیر پیشرفت در آموزش کارکنان و به طبع آن ارتقای سطح سازمان را به دنبال خواهد داشت. با تحقیقات میدانی که در سطح وب انجام داده‌ایم متوجه شده‌ایم یکی از سازمان‌های موفق و پیش رو در امر آموزش کارکنان، فرادرس است. این سازمان هم اکنون با بیش از ۲۱,۰۰۰ ساعت آموزش در حوزه‌های مختلف به یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های آموزشی در ایران و منطقه تبدیل شده است.

چگونه هزینه آموزش کارکنان را کاهش دهیم

برای کاهش هزینه آموزش کارکنان می توانید از پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس استفاده کنید و سطح سازمانتان را بالا ببرید. با این کار سازمانتان را به بزرگ‌ترین کتابخانه آموزشی تجهیز می کنید و دسترسی به هزاران عنوان آموزش از مدرسین با تجربه را برای کارمندانتان فراهم می کنید.

نتیجه گیری

پس از مطالعه این پست مطمئناً شما نیز علاقه‌مند به آموزش کارکنان خود به صورت مستمر خواهید بود و حتماً بحث آموزش را نه به عنوان یک هزینه، بلکه به دید یک سرمایه گذاری بلند مدت در تصمیم‌های مدیریت خود اتخاذ خواهید کرد. شاید بزرگ‌ترین دغدغه مدیریتی شما همان هزینه آموزش کارکنان باشد که با راه کارهایی که برای کاهش این هزینه‌ها مطرح گردید به راحتی می‌توانید مسئله را مدیریت کنید و مسیر رشد سازمانتان را هموارتر کنید.

در کل در دنیای امروزی که تکنولوژی حرف اول را می زند، جا ماندن از آن جایز نیست و در بحث آموزش کارمندان نیز استفاده از ظرفیت‌های آموزش‌های الکترونیک به جای آموزش‌های حضوری و سنتی امری مهم ضروری است. البته خوشبختانه در سال‌های اخیر در کشورمان توجه ویژه‌ای به بخش آموزش‌های مجازی و وبینارها شده و غافل شدن از این ظرفیت‌ها مطمئناً به نفع هیچ سازمانی نخواهد بود. پس با تصمیم گیری مناسب نسبت به ارتقای سطح سازمان یا کسب و کار خود اقدام کنید. امیدواریم مطالب عنوان شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم. موفق و سعادتمند باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: nashrila

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.