logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

آموزش کارکنان منابع انسانی + یک پیشنهاد ويژه آموزشی

آموزش کارکنان منابع انسانی + یک پیشنهاد ويژه آموزشی
نشریلا کسب و کار

اهمیت آموزش در تمامی زمینه‌ها رمز موفقیت است و این موضوع برای کسب و کارها بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در واقع برای آن که یک کسب و کار همواره حرکتی رو به جلو داشته باشد همواره باید کارکنان در حال آموزش باشند و اطلاعات و دانش خود را ارتقاء ببخشند. این موضوع به خوبی اهمیت آموزش کارکنان منابع انسانی را نشان خواهد داد. در ادامه مطلب به طور کامل در خصوص لزوم آموزش کارکنان در هر کسب و کار و هر سازمانی را به مورد بررسی قرار خواهیم داد. قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله برویم مایلم آموزش های فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت آموزش های فرادرس در زمینه آموزش کارکنان به لینک زیر مراجعه کنید:

لزوم آموزش کارکنان منابع انسانی

آموزش همواره یکی از موثرترین و کارآمدترین راه‌ها جهت توسعه دانش تمامی کارکنان به شمار می‌آید. اما خیلی از مدیران بنا بر دلایلی چون هزینه بالای موقعیت‌های آموزش و توسعه از این موضوع مهم صرف نظر خواهند نمود. از طرفی به عقیده و نظر برخی کارفرمایان حضور کارکنان در دوره‌های آموزشی باعث شده زمان کار کارکنان صرف شود و این امر موجب تعویق تکمیل پروژه‌ها خواهد شد. این در حالی است که در فارغ از این معایب ظاهری، برای هر سازمانی بسیار ضروری است که به فکر آموزش و توسعه باشد. چرا که این امر نقشی پررنگ در افزایش بهره‌وری داشته و با وجود صرف هزینه و زمان در نهایت به فرصتی عالی برای سرمایه‌گذاری بزرگ و مؤثر خواهد شد.

مزایای آموزش کارکنان منابع انسانی

آموزش نیروهای کار در هر سازمانی، مزایای متعددی را به همراه خواهد داشت. در ادامه مهم‌ترین و برجسته‌ترین مزایای آموزش منابع انسانی شرح داده خواهند شد:

آموزش کارکنان راهی برای رفع نقاط ضعف کارکنان

طبیعی است که هر یک از کارکنان در برخی مهارت‌های شغلی خود عملکردی رو به پایین داشته باشند و به نوعی کلیه کارکنان نقاط ضعفی دارند. برنامه آموزشی کارکنان اما فرصتی بسیار عالی برای تقویت این نقاط ضعف و تبدیل آن­ها به مهارت‌هایی کاربردی است. از طریق برنامه توسعه می‌توان به ارتقاء سطح تمامی کارکنان کمک کرد تا تمامی آن­ها به یک سطحی قالب توجه از مهارت‌های موردنیاز دست پیدا کنند. بعد از آموزش، کارکنان با مهارت و تسلط بیشتری به کارهای خود پرداخته و برای انجام آن­ها نیاز به کمک افراد دیگر نخواهند داشت.

آموزش کارکنان منابع انسانی

نقش موثر آموزش کارکنان در بهبود عملکرد آن­ها

قطعاً عملکرد کارکنان آموزش دیده با افرادی که به حال خود رها شده و دیگر هیچ برنامه آموزشی برای ارتقاء آن­ها در نظر گرفته نشده یکسان نخواهد بود. یک کارمند آموزش دیده می‌تواند در شغل خود عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان دهد. چرا که به خوبی با شیوه‌های امن و روندهای مناسب جهت اجرای وظایف ابتدایی خود آگاهی و تسلط بیشتری خواهد داشت. اعتماد به نفس کارکنان نیز از طریق آموزش به واسطه دستیابی به درک صحیح‌تر از صنعت موردنظر و مسئولیت‌های شغلی خود به مراتب افزایش پیدا می‌کند. این اعتماد به نفس به خوبی خود را به شکل ارتقای بیشتر عملکرد کارکنان خود را نشان می‌دهد و افراد توانسته برای دستیابی به عملکرد بهتر، به سراغ ایده‌های جدید و ناب بروند. به کمک آموزش صحیح می‌توان همواره شاهد پیشرو بودن کارکنان در زمینه توسعه و ارتقا عملکرد در صنعت مورد فعالیت بود. با کارکنان شایسته، آموزش دیده و آگاه از استانداردهای در حال تغییر در حوزه صنعت مربوطه، می‌توان همچون رقیبی سرسخت جایگاه مدیریتی خود را حفظ نمود.

آموزش و توسعه ساختار یافته از طریق آموزش کارکنان

با یک برنامه آموزش و توسعه نظام‌مند می‌توان مطمئن بود که کارکنان قادر به حفظ تجربه و دانش زمینه‌ای ثابتی هستند. این ثبات ارتباط بسیار نزدیکی با خط مشی و رویه‌های اساسی سازمان خواهد داشت. بسیار مهم است که تمامی کارکنان به انتظارات و رویه‌های درون سازمانی آگاهی و اشراف کامل داشته باشند که این مسئله ایمنی، وظایف اداری و تمایزات را نیز در بر خواهد گرفت. در صورتی که کارکنان در این حوزه‌ها آموزش‌های کاربردی دریافت کنند قطعاً می‌توان تضمین نمود که تمامی کارکنان حداقل با اطلاعات ضروری این حوزه آشنایی پیدا کرده‌اند.

دستیابی کارکنان به رضایت شغلی

چنانچه برای کارکنان برنامه‌های آموزشی صحیحی در نظر گرفته شود قطعاً کارکنان در مقایسه با کارکنانی که در زمینه آموزش به خود واگذار شده‌اند از مزایای بیشتری برخوردار خواهند بود. به نوعی کارکنان آموزش دیده به این موضوع کاملاً واقف خواهند بود که سازمان برای آن­ها ارزش قائل می‌باشد. کارکنان از طریق بهره‌مندی از آموزش‌هایی کاربردی در جهت ارتقاء دانش و مهارت سازمانی خود و نیز با اطلاع از هزینه و حمایتی که از سوی سازمان متوجه آن­ها بوده قطعاً دچار احساس قدردانی بیشتری شده و در مورد شغل خود، به رضایت بیشتری دست پیدا می‌کنند.

آموزش کارکنان منابع انسانی

درک بیشتر سیاست­ های سازمانی توسط کارکنان

به واسطه آموزش کارکنان همچنین می‌توان به خوبی کارکنان را با سیاست گذاری‌های سازمان در خصوص مواردی چون رفتار منصفانه، پرهیز از اذیت و آزار، تعرض و تبعیض قائل شدن آشنا نمود. غالباً کارکنان آموزش دیده در خصوص مسائل قانونی مربوط به محیط کار دست به رفتارهای نامناسب و ضرر آفرین برای سازمان نخواهند زد. هنگامی که کارکنان به درستی آموزش دیده باشند در مورد توقعاتی که از جایگاه شغلی آن­ها انتظار می‌رود هوشمندانه‌تر عمل نموده و حس کار گروهی در آن­ها تقویت خواهد شد. از این رو سازمان به بهره‌وری بیشتری دست پیدا نموده و به راحتی سازمان را در راستای رسیدن به اهدافی که داشته یاری خواهد کرد.

نقش موثر آموزش کارکنان منابع انسانی در رشد کارکنان

از طریق آموزش کارکنان منابع انسانی می‌توان به خوبی برنامه‌های آموزشی را در راستای تقویت نقاط قوت کارکنان فراهم نمود و به این شکل به کاهش تعارضات پیش آمده میان کارکنان کمک کرد. متخصصین منابع انسانی بعد از آموزش این امکان را داشته تا با برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی، به ارتقاء مهارت‌های رهبری کارکنان کمک کنند. با ارتقاء مهارت کارکنان، می‌توان به یک سازمانی دست پیدا نمود که در آن کارکنان حداکثر توانایی و مهارت خود را برای کار صرف کرده و هر یک از کارکنان همچون یک مدیر، به موفقیت کسب و کار و سازمان می‌اندیشد.

دستیابی به سودآوری بیشتر

متخصصین منابع انسانی به واسطه آموزشی صحیح و بهینه قادر به توسعه و بهبود یک سازمان و در نتیجه افزایش سودآوری آن خواهند بود. در واقع بعد از آموزش می‌توان انتظار داشت که کارکنان، از طریق قدرت تصمیم‌گیری صحیح، تفکری خلاق‌تر، و مهارت حل مسئله‌ای که به آن دست پیدا کرده‌اند به پیشرفت هر چه بیشتر سازمان کمک کنند. به نوعی می‌توان کاری کرد که کارکنان اهداف شخصی خود را با اهداف سازمان یکی بدانند و در پی تحقق آن­ها تلاش کنند.

آموزش کارکنان منابع انسانی

تاثیر آموزش گروهی در زمینه آموزش کارکنان منابع انسانی

تا به این جا به طور مفصل در مورد مزایایی که یک سازمان می‌تواند از طریق آموزش کارکنان منابع انسانی به آن­ها دست پیدا کند صحبت کردیم. اما این آموزش بایستی چگونه باشد؟ این روزها همه مدیران به خوبی به اهمیت یادگیری گروهی و ارجح بودن آن بر یادگیری فردی پی برده‌اند. در واقع یادگیری در یک گروه و جمع برای افراد آسان‌تر و با تأثیرگذاری بیشتری همراه خواهد بود. افراد با قرارگیری در جمع به خلاقیت بیشتری دست پیدا خواهند نمود و با انرژی بیشتری به یادگیری می‌پردازند. از جمله تأثیرات مثبت آموزش و یادگیری گروهی بر افزایش آگاهی کارکنان می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. به ­کارگیری کلیه افراد در تمامی سطوح سازمان
  2. حذف فردگرایی و احترام و استقبال نسبت به تمامی عقاید و دیدگاه ­ها
  3. کمک به خلق دانش و بهره­ وری بهینه از آن
  4. ایجاد دیدی سیستمی و کل گرایانه به سازمان
  5. احترام به علایق، انتظارات و نیازهای مخاطبان بسته به شرایط جسمی، روحی و فکری آن­ها
  6. آگاهی نسبت به بهره­ وری در تمامی فعالیت ­های سازمان
  7. فراهم سازی الگوهای جدید یادگیری
  8. ارتقا مهارت ­ها، دانش­ ها و توانایی ­های ادراکی کارکنان
  9. کمک به افزایش اعتماد به نفس کارکنان
  10. ایجاد جو تفکر میان کارکنان و عدم درگیری آن­ها در کارهای اجرایی صرف
  11. توجه هر چه بیشتر به کیفیت، کمیت و فرآیندهای تعریف شده یادگیری تا کسب نتیجه مشخص و عینی
  12. استقبال از بازخوردهای همکاران جهت انتقال پیشنهادها و انتقادها

ادغام آموزش غیرحضوری و آموزش گروهی در آموزش کارکنان منابع انسانی

در بخش بالا به این موضوع اشاره کردیم که می‌توان از طریق آموزش گروهی، سطح یادگیری و اشتیاق به یادگیری را در کارکنان افزایش داد. اما خیلی از مدیران ممکن است شرایط استفاده از آموزش حضوری را برای کارکنان خود بنا بر دلایلی چون هزینه بالا، نداشته باشند. این در حالی است که مدیران این امکان را داشته تا به آسانی از بهترین ویدئوهای آموزشی در خصوص آموزش کارکنان منابع انسانی خود بهره‌مند شوند. خوشبختانه این روزها ویدئوهای باکیفیتی در خصوص آموزش‌های غیرحضوری کارکنان، توسط مجموعه آموزشی فرادرس در اختیار مدیران قرار گرفته است تا بتوانند در جلسات آموزشی منابع انسانی خود، از آن­ها استفاده نموده و بدون صرف هزینه بالای آموزش حضوری، بهترین آموزش‌ها را برای کارکنان خود تدارک ببینند.

در واقع شما به عنوان یک مدیر به آسانی می‌توانید با تهیه یک ویدئوی آموزشی حرفه‌ای در خصوص مبحثی که کارکنان شما نیاز به یادگیری خواهند داشت به ارتقاء دانش و مهارت کارکنان خود کمک نموده و سبب پیشرفت سازمان شوید. استفاده از این آموزش‌ها در جلسات کارکنان، شرایط بسیار مطلوبی را فراهم خواهد نمود تا کارکنان این امکان را داشته تا حین یادگیری مباحث ارزشمند، با یکدیگر تعامل داشته و سطح یادگیری آن­ها به مراتب افزایش پیدا کند. البته در صورت لزوم می‌توان این ویدئوها را در اختیار کارکنان قرار داد تا در اوقات فراغت به تماشای آن­ها نشسته و در زمان مناسب با همکاران خود در مورد آن­ها به گفتگو بپردازند.

آموزش کارکنان منابع انسانی

اهمیت انتخاب آموزش اصولی برای آموزش کارکنان منابع انسانی

در مورد اهمیت آموزش صحبت کردیم اما منظور هر آموزشی نیست. کارکنان هر سازمان بایستی بنا بر شرایط سازمان و نیز مهارت‌ها و دانش‌های موردنیاز تحت آموزش قرار بگیرند. در واقع صرفاً در نظرگیری یک آموزش کلی برای کارکنان، نمی‌تواند تأثیر چندانی در ارتقاء یک سازمان یا کسب و کار داشته باشد. لذا در این رابطه باید بسیار هوشمندانه و مدبرانه عمل نمود. از آن جایی که قرار است شما به عنوان مدیر، برای آموزش کارکنان منابع انسانی خود هزینه صرف کنید و در این میان، از بودجه سازمان برای این کار صرف خواهید نمود نیاز است که با جدیت بهترین آموزش را برای کارکنان در نظر بگیرید. شما باید نیازسنجی نموده و بسته به اولویت، آموزش‌هایی را برای کارکنان خود انتخاب نمایید که بیشترین نیاز سازمان را برطرف کرده و نقشی مؤثر در بالا رفتن سطح دانش و مهارت کارکنان داشته باشد. در این زمینه بهترین کار این است که با یک برنامه‌ریزی سریع کارکنان را در بازه زمانی مشخصی در معرض آموزش‌هایی که اولویت بندی شده‌اند قرار دهید. شما می‌توانید از آموزش ­سازمانی فرادرس در این خصوص این امر مهم بهره بگیرید؛ برای مشاهده شرایط استفاده از طرح آموزش سازمانی فرادرس روی لینک زیر کلیک کنید.

ویژگی­ های یک آموزش اصولی و باکیفیت برای آموزش کارکنان منابع انسانی

در صورتی که قصد داشته برای یادگیری کارکنان خود، از ویدئوهای غیرحضوری آموزش سازمانی استفاده کنید نیاز است که به برخی موارد در انتخاب یک آموزش مناسب دقت داشته باشید. از ویژگی‌های یک آموزش اصولی و صحیح و صد البته کارآمد در این زمینه می­توان موارد زیر را یادآور شد:

آموزش از طریق بهترین مدرسین

هر آموزشی هر چند که ارزشمند باشد تا زمانی که به شیوه‌های صحیح و جذاب بیان نشود تأثیر چندانی نخواهد داشت. برای همین بسیار مهم است که ویدئوهای آموزشی انتخابی توسط بهترین مدرسین تهیه شده باشند. این کار قطعاً نقش بسیار موثری در یادگیری هر چه بیشتر کارکنان خواهد داشت.

آموزش کارکنان منابع انسانی

تنوع آموزشی

در این زمینه باید به سراغ سازمان آموزشی و علمی بروید که به خوبی به تمامی مباحث موردنظر سازمان شما پرداخته باشد. این موضوع به شما این امکان را خواهد داد تا در بازه‌های زمانی مختلف، آموزش‌های مختلف این سایت را برای کارکنان خود انتخاب نمایید. یکی بودن سبک آموزش و کیفیت برابر ویدئوهای آموزشی قطعاً در یادگیری مؤثر کارکنان نقش پررنگی دارد.

امکان سنجش میزان پیشرفت هر یک از کارکنان

ویدئوهای آموزشی باید از سایت و سازمان آموزشی تهیه شده باشد که صرفاً تحویل ویدئوها را پایان کار ندانند. بلکه شرایطی را برای بررسی میزان پیشرفت تک‌تک کارکنان برای مدیران فراهم نموده باشد. از این طریق به خوبی می‌توان دریافت که این آموزش چقدر در رشد کارکنان نقش داشته است.

کلام آخر آموزش کارکنان منابع انسانی

در این مطلب ما تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اطلاعات کامل و جامعی در خصوص آموزش کارکنان منابع انسانی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تیم فرادرس با ارائه پلتفرم آموزش سازمانی بهترین و ایده آل ترین شرایط را برای یادگیری کارکنان هر سازمانی فراهم نموده است. شما عزیزان می‌توانید از آموزش‌های متعدد این تیم در خصوص افزایش بهره‌وری سازمان خود استفاده کنید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: nashrila

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.