logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

آموزش شکست خط روند

آموزش شکست خط روند
هدایت عباسی بورس

آموزش ویدئویی شکست خط روند

در این ویدئو قصد داریم بر روی نمودار بیت کوین ، شکست را توضیح دهیم. شرایطی که باید شکست داشته باشد تا شکست موفقی داشته باشیم.

چنانچه مشکلی در اجرای فیلم دارید از مرورگر فایرفاکس استفاده نمایید یا روی لینک زیر کلیک نمایید.

مشاهده یا دانلود فیلم بالا

آموزش شکست خط روند همراه با توضیحات کامل و مثال. در این بخش در مورد شرایط شکست ، استراتژی شکست و معامله بر اساس شکست خط روند ، حمایت و مقاومت بحث خواهیم کرد. پس با ما باشید. این آموزش متعلق به تاپ سایت 98 میباشد.

معامله شکست توسط سرمایه گذاران فعال برای کسب سود در مراحل اولیه روند استفاده می شود. به طور کلی ، این استراتژی می تواند نقطه شروع حرکتهای عمده قیمت ، گسترش نوسانات باشد و هنگامی که به درستی مدیریت شود ، می تواند ریسک محدودی را به همراه داشته باشد.

در طول این مقاله ، ما شما را با آناتومی این تجارت آشنا می کنیم و چند ایده برای مدیریت بهتر این سبک معاملاتی ارائه می دهیم.

شکست یک فرصت معاملاتی بالقوه است که زمانی رخ می دهد که قیمت دارایی از سطح مقاومت بالاتر برود یا با افزایش حجم به زیر سطح حمایتی حرکت کند.

اولین قدم در شکست معاملات ، شناسایی الگوهای روند فعلی قیمت به همراه سطوح حمایت و مقاومت به منظور برنامه ریزی نقاط ورود و خروج احتمالی است.

هنگامی که بر اساس یک استراتژی شکست عمل کردید ، بدانید چه زمانی ضررهای خود را کاهش دهید و در صورت شکستن شکست ، وضعیت را دوباره ارزیابی کنید.

مانند هر استراتژی معاملاتی ، اجازه ندهید احساسات از شما سبقت بگیرد. به برنامه خود پایبند باشید و بدانید چه موقع وارد شوید و خارج شوید.

شکست چیست؟

در این بخش از آموزش تحلیل تکنیکال از مباحث بورس به مبحث شکست چیست؟ می پردازیم.

زمانی که قیمت بالاتر از خط مقاومت برود یا پایین تر از خط حمایت برود شکست (breakout) اتفاق می افتد.

یکی از بهترین استراتژی ها ، استراتژی شکست میباشد و می تواند سود زیادی را به ما برساند.

اما در نظر داشته باشید شکست می تواند موفق یا ناموفق باشد. بیش از 78 درصد شکست ها ناموفق است. در ادامه در مورد شکست موفق و شکست ناموفق بحث خواهیم کرد.

در یک روند صعودی ، شکست ها نشان می دهد که احتمال افزایش قیمت در جهت شکست وجود دارد.

چنانچه شکست با قدرت انجام شود احتمال موفقیت شکست بیشتر است و دارای اهمیت زیادی است و این مسئله به تنهایی کافی نیست.

شکست معمولا با الگوهایی مانند پرچم ، مثلث ، سر و شانه و غیره می تواند همراه باشد.

مثال زیر را ببینید که از الگوی مثلث استفاده شده و سپس شکست اتفاق افتاده است.

نمودار زیر افزایش قابل توجه حجم را نشان می دهد ، زیرا قیمت از طریق محدوده مقاومت یک الگوی نمودار مثلث شکسته می شود.

شکست این قدر قوی بوده که موجب شکاف قیمت شده است .

قیمت با قدرت به سمت بالا حرکت کرده و نشانه ای از شکست بسیار قوی میباشد.

آموزش شکست خط روند

شکست یک قیمت ارز دیجیتال و سهام است که خارج از سطح حمایت یا مقاومت مشخص با افزایش حجم حرکت می کند.

یک معامله گر شکست پس از شکستن قیمت سهام یا ارز دیجیتال در بالای مقاومت وارد معامله خرید buy می شود یا پس از شکست سهام در زیر حمایت ، وارد یک موقعیت فروش sell می شود.

هنگامی که سهام یا ارز دیجیتال فراتر از محدوده قیمت معامله می شود ، نوسانات تمایل به افزایش دارند و قیمت ها معمولاً در جهت شکست حرکت می کنند.

دلیل شکستن چنین استراتژی تجاری مهمی این است که این تنظیمات نقطه شروع افزایش نوسانات در آینده ، نوسانات شدید قیمت و در بسیاری از موارد ، روندهای اصلی قیمت است.

شکست در همه انواع بازارهای مالی (بورس ، ارز دیجیتال ، فارکس) رخ می دهد. به طور معمول ، انفجاری ترین حرکات قیمتی ناشی از شکست کانال و شکستن الگوهای قیمتی مانند مثلث ، پرچم یا الگوهای سر و شانه است.

از آنجا که نوسانات در این بازه های زمانی منقبض می شود ، معمولاً پس از حرکت قیمت ها از محدوده مشخص شده ، گسترش می یابد.

صرف نظر از بازه زمانی ، معاملات شکست یک استراتژی عالی است و می توانید در تایم فریم های ساعتی، روزانه یا هفتگی استفاده کنید. شما می توانید این استراتژی را در معاملات روزانه ، معاملات نوسان یا هر نوع معاملاتی اعمال کنید.

نکات مهم شکست روند

نکات مهم شکست روند عبارتند از :

مشخص کردن خط حمایت و مقاومت

تعداد برخورد به خطوط مقاومت و حمایت

یکی دیگر از فاکتورهای مهم مدت زمان ماندن قیمت در محدوده حمایت و مقاومت است.

تایید کندل شکست نیز بسیار مهم است.

معمولا شکست ها با قدرت اتفاق می افتد.

آموزش شکست خط روند

هنگام شکست معاملات ، در نظر گرفتن سطح حمایت و مقاومت سهام پایه مهم است. هرچقدر قیمت سهام این مناطق را لمس کرده است ، این سطوح معتبرتر و اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

در عین حال ، هرچه این سطوح حمایت و مقاومت طولانی تر بوده باشد ، وقتی قیمت سهام بالاخره به نتیجه می رسد ، نتیجه بهتری خواهد داشت.

با تجمیع قیمت ها ، الگوهای مختلف قیمت در نمودار قیمت ظاهر می شود. هنگام جستجوی سهام برای تجارت ، الگوهایی مانند کانال ها ، مثلث ها و پرچم ها وسیله ارزشمندی هستند.

گذشته از الگوها ، قوام و مدت زمانی که قیمت ارز دیجیتال و سهام به سطوح حمایت یا مقاومت پایبند بوده ، عوامل مهمی هستند که هنگام یافتن یک نامزد مناسب برای معامله باید در نظر گرفته شود.

شرایط شکست خط روند

در این قسمت در مورد شرایط شکست خط روند بحث خواهیم کرد.

در موارد زیر معمولا شکست با موفقیت انجام می شود:

شکست زمانی اتفاق می افتد که کندل تایید مشاهده شود یعنی کندل بالاتر از کندل شکست ، بسته شود.

حجم معاملات بالا باشد.

احتمال دارد واگرایی صورت گیرد.

معمولا بعد از شکست ، احتمال دارد پولبک ایجاد شود.

بیشتر سازمان های بزرگ در شکست دخیل هستند و تاثیر زیادی در شکست دارند.

احتمال دارد الگوی برگشتی تشکیل شود.

پس از یافتن یک ابزار خوب برای تجارت ، زمان آن است که تجارت را برنامه ریزی کنید. ساده ترین نکته نقطه ورود است. وقتی صحبت از ایجاد موقعیت در یک شکست است ، نقاط ورود تقریبا سیاه و سفید هستند.

هنگامی که قیمت ها بالای سطح مقاومت بسته می شوند ، سرمایه گذار موقعیت صعودی و خرید را ایجاد می کند. وقتی قیمت ها زیر سطح حمایتی بسته شوند ، سرمایه گذار موقعیت نزولی و فروش را در پیش خواهد گرفت.

برای تعیین تفاوت بین برک آوت اصلی و تقلبی ، منتظر تأیید باشید. به عنوان مثال ، جعلی ها زمانی رخ می دهند که قیمت ها فراتر از سطح حمایت یا مقاومت باز می شوند ، اما در پایان روز ، در محدوده معاملات قبلی عقب می روند.

اگر سرمایه گذار خیلی سریع یا بدون تأیید اقدام کند ، هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که قیمت ها به قلمرو جدید ادامه یابد.

بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال حجم بالای متوسط ​​به عنوان تأیید هستند یا منتظر پایان دوره معاملاتی می مانند تا تعیین کنند که آیا قیمت ها به سطوح قبلی خود ادامه خواهند داد یا خیر.

استراتژی شکست خط روند

حال به بررسی استراتژی شکست خط روند می رسیم.

شکست خطوط حمایتی و مقاومتی یکی از پرسودترین استراتژی های معاملاتی می باشد.

حدود 72 درصد شکست ها ناموفق است.

خروجی های از پیش تعیین شده یک عنصر اساسی برای یک رویکرد تجاری موفق است. هنگام شکست معاملات ، سه برنامه خروج قبل از ایجاد موقعیت وجود دارد.

1. با سود از کجا خارج شوید

بستگی دارد شما بر اساس کدام الگو معامله می کنید مثلا خط حمایت و مقاومت بعدی ، بالا یا پایین کانال ، یا استفاده از فیبوناچی. این موارد می تواند در پیدا کردن حد سود به شما کمک کند.

ایده دیگر این است که نوسانات قیمت اخیر را محاسبه کرده و میانگین آنها را برای دستیابی به هدف نسبی قیمت محاسبه کنید. اگر سهام در طول چند نوسان قیمت گذشته به طور متوسط ​​چهار واحد نوسان قیمت داشته باشد ، این یک هدف منطقی خواهد بود.

2. با ضرر از کجا خارج شوید

مهم است بدانید چه زمانی یک معامله شکست خورده است. معاملات برک آوت این بینش را به روشی کاملاً واضح ارائه می دهد. پس از شکست ، سطوح مقاومت قدیمی باید به عنوان حمایت جدید و سطوح حمایت قدیمی باید به عنوان مقاومت جدید عمل کنند.

این یک ملاحظات مهم است زیرا این یک روش عینی برای تعیین زمان شکست معامله است و راهی آسان برای تعیین محل سفارش حد ضرر شما است. پس از اتخاذ موضعی ، از سطح حمایت یا مقاومت قدیمی به عنوان یک خط در ماسه استفاده کنید تا معامله بازنده را ببندید.

پس از شکست معامله ، مهم است که به سرعت از معامله خارج شوید.

3. کجا می توان حد ضرر را تنظیم کرد

هنگام در نظر گرفتن محل خروج از موقعیت با ضرر ، از سطح حمایت یا مقاومت قبلی که قیمت آن فراتر رفته است استفاده کنید. قرار دادن حد ضرر به راحتی در این پارامترها یک راه مطمئن برای محافظت از موقعیت بدون ایجاد ریسک منفی زیاد در معاملات است.

تعیین حد ضرر بالاتر از این احتمالاً باعث خروج زودهنگام می شود زیرا معمولاً قیمت ها مجدداً سطوح قیمتی را که اخیراً از آن خارج شده اند دوباره آزمایش می کنند.

تبدیل خطوط بعد از شکست

تبدیل خطوط بعد از شکست زمانی اتفاق می افتد که خط روند شکست می خورد و خط حمایت به مقاومت تبدیل می شود.

در تصویر و مثال زیر می بینید که خط بعد از شکست به همان نقطع برگشته است و خط حمایت به مقاومت تبدیل شده است.

آموزش شکست خط روند

خط روند صعودی هنگامی که بصورت موفق شکسته می شود به خط مقاومت تبدیل میشود و به همین ترتیب خط روند نزولی نیز وقتی شکسته شود تبدیل به حمایت میشود.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.