logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

چگونه فریلنسر شویم

چگونه فریلنسر شویم
هدایت عباسی کسب و کار

اگر می خواهید جواب سوال اینکه چگونه فریلنسر شویم را بدانید مقاله زیر را بخوانید.

 فریلنسر چیست؟

فریلنسر (freelancer) یک فرد حرفه ای است که خدمات خود را به یک یا چند مشتری ارائه می دهد، بدون اینکه به هیچیک تعهدی داشته باشد. فریلنسرها خدمات مختلفی را ارائه می دهند و شغل آنها میتواند شکل های مختلفی به خود بگیرد.

فریلنسرها هر تقاضایی که فعالیت های تجارت داشته باشند را پاسخ می گوید.

برخی شغل های آنها شامل بازاریابی، نویسندگی، حمایت های مالی و فنی می شود.

امروزه، فریلنسرها تخصص خود را وارد بازاریابی رسانه ای، چاپ و تبلیغات کرده اند.

بسیاری از فریلنسرها متخصص نوشتن مقالات و پست های وبلاگی تجاری هستند، درحالیکه برنامه‌نویسی و طراحی هایی که تجارت نیاز دارد را نیز ارائه می دهند.

درنهایت، فریلنسرها خدمات دفترداری را نیز انجام می دهند.

آزادکاری به چه معناست؟

اخیرا آزادکاری به انتخابی حرفه ای تبدیل شده است. اتحادیه ی فریلنسرها گزارش می دهد که با 55 میلیون آمریکایی یا 35 درصد از جمعیت کارکنان آمریکایی که به شغل های آزادکاری مشغولند، درآمد کل یک میلیارد دلار در سال را به وجود آورده است.

آزاد کاری چه مزایایی دارد؟

آزاد کاری (freelancer) مزیت های فراوانی دارد. خودتان ساعت و برنامه ی کاری خودتان را انتخاب می کنید، اینکه پاره وقت یا تمام وقت کار کنید به انتخاب شماست، انتخاب های فراوانی دارید.

علاوه بر این:

کنترل بیشتر: آزاد کاری به شما اجازه می دهد کنترل بیشتری روی خروجی داشته باشید و همچنین به تولید کننده اجازه می دهد کنترل دقیق تری روی محصولات و خدمات داشته باشد.

آزاد کاری مثل این است که قرارداد مستقلی وجود داشته باشد و فریلنسر روی محصول نهایی کنترل داشته باشد.

با در نظر گرفتن سلسله مراتب حرفه ای، سازمان مالیات داخلی برای اهداف مالیاتی، همه آنها را در فهرست جدایی در نظر میگیرد.

 سودآوری بیشتر: بر فرض اینکه آزادکاری نوعی فعالیت خاص باشد، با محصولاتی که برای یک مشتری خاص تولید می شوند و با فرض بر اینکه تمرکز ویژه ی فریلنسر باید به یک پروژه اختصاص یابد، این افراد بیش از یک کارمند عادی درآمدزایی می کنند.

به این دلیل نیز هست که فریلنسر، تخصصی را ارائه می دهد که یک کارمند عادی نمیتواند همیشه آن را انجام دهد.

زمانبندی های کاری به چه صورت هستند؟

فریلنسرها زمان بندی کاری ثابتی ندارند. با فرض بر اینکه آنها زمانبندی کار را خودشان برنامه ریزی می کنند یا بر اساس حجم کاری که به عهده گرفته اند طراحی می کنند، بر خلاف کارمندان عادی، کنترل روز های خود را در اختیار دارند.

 فریلنسرها به این معروف هستند که در یک بازه ی زمانی طولانی، خدمات خود را به مشتریان خاصی ارائه می کنند.

این میتواند شامل نویسنده ای شود که چندین مرتبه در هفته برای روزنامه یا مجله ای، مقاله می نویسد. با این حال، نوع های خاصی از آزادکاری هستند که فرد یک بار مشغول می شود. این موضوع را میتوان در کار مربوط به طراحی وب دید. هنگامی که وبسایت آماده است و راه اندازی می شود، کار خیلی کمی برای طراح وب می ماند که جدا از دریافت حقوق و مزایا انجام دهد و به سراغ پروژه ی دیگری برای مشتری دیگر برود.

  به عنوان یک فریلنسر، چگونه شروع به کار می کنید؟

اگر فرد از مهارت یا خدماتی که میخواهد به مشتریان ارائه دهد اطلاع داشته باشد، شروع کار به عنوان آزاد کار، میتواند سریع انجام شود.

درک کردن این مطلب مهم و اینکه مهارت فرد در کل حوزه ی صنعت در کجا جای میگیرد، سرعت را برای فریلنسر مشخص می کند تا کار کردن را شروع کند.

هنگامی که اولین گام برداشته شود، تمرکز به مرحله ی بعدی که یافتن اولین مشتری است، انتقال پیدا می کند.

این کار را میتوانید ابتدا با ایجاد کردن یک وبسایت شلوغ برای خودتان و ارتقای پروفایل لینکداین (linkedin) و رزومه ی آنلاین انجام دهید.

در دنیای شدیدا متصل امروز، ابتدا باید این دو عرصه را بررسی کرد تا حرفه ای به نظر برسید.

شبکه سازی با بخش هایی شروع می شود از جمله، در  میان همکاران قدیمی و دورهمی های کاری یا از طریق اشاره هایی از دوستان مشوق یا به صورت آنلاین از طریق لینکداین.

 چطور به صورت موفق در حوزه ی آزادکاری، کار می کنید؟

برای ساختن شغل آزادکاری، در ابتدا باید خدمات اصلی که میخواهید به صنعت مورد نظر ارائه دهید را مشخص کنید.

این شامل نویسندگی، طراحی وب، طراحی گرافیک، عکاسی، بازاریابی، مدیریت شبکه ی اجتماعی، دفترداری و موارد این چنینی می شود.

 فریلنسر باید بازار هدف را همراه با تخصص هایی که میخواهد ارائه دهد مشخص کند، یعنی، تخصص در حیطه ی مخصوصی از خدمات یا بازار ویژه.

زمانی که صرف تصمیم گیری در مورد منحصر به فرد ترین ویژگی کالا و برندسازی می شود، زمانی است که مفید صرف شده است.

در بازاری که به صورت جهانی متصل است، حضور آنلاین، برای فریلنسر اجباری است.

این شامل وبسایت ها، پروفایل لینکداین، و شبکه سازی اجتماعی برای ارتباط با مشتریان و معرفی کار فرد است.

 این پلتفرم ها در رابطه با شبکه ی شخصی دوستان و فامیل، به همراه همکاران در صنعت مورد نظر، اولین حیطه برای یافتن کار است.

علاوه بر این، استفاده از یک وبسایت آزادکاری، مثل Freelancer.com برای یافتن کار، میتواند حضور شما در بازار را پایه گذاری کند و دریافت گواهی ها میتواند پایه ای را برای فریلنسر ایجاد کند.

در نهایت، اطلاع از قیمت گذاری متغیر و ساختار قیمت برای یک  فریلنسر بسیار لازم و ضروری است.

 آیا یک فریلنسر به وبسایت نیازمند است؟

عملکرد های آزادکاری معمولا زود شروع به کار می کنند، چون فریلنسر در فضایی حرفه ای که قبلا با آن آشنا شده است، کار می کند. به همین شکل، لوازم فیزیکی لازم در محیط کار فراهم هستند.

 کاری که فریلنسر باید انجام دهد این است که در ابزار ایجاد راه اندازی تجارت مثل وبسایت سرمایه گذاری کند.

وبسایتی که از کار فریلنسر پشتیبانی می کند، در حالیکه به صورت مفصل در بر دارنده ی تاریخچه و سوابق کاری او به شیوه ای کاملا کاربرپسند می باشد که مشتریان و پروژه ها را جذب می کند.  

آیا آزادکاری رقابتی است؟

فرد فریلنسر باید بداند در این عصر که حرفه ای ها میخواهند کنترل ساعت کاری خود را در اختیار داشته باشند، تعهد نسبت به خدماتی که ارائه شده است الزامی می باشد.

بازار آزاد کاری با حرفه ای های بیشتری که مصرانه تقاضا می‌کنند که جای خود را در این حیطه باز کنند و خدمات تخصصی را با قیمت رقابتی ارائه می کنند،  در حال رقابتی شدن است.

با فرض بر اینکه کسب و کار ها بخواهند تا حد امکان ناب شوند، آنها فریلنسرها را با اولویت هایی مربوط به تعهدات خاص درگیر می کنند.

 به لطف اینترنت و جهان کاملا متصل، موقعیت برای فریلنسرها بسیار زیاد است، با این حال با فضای کاملا رقابتی، متمایز کردن خود در بازاری یکنواخت، مهم است.  

آزادکاری چه آزادی هایی دارد؟

آزادکاری، آزادی هایی را به همراه دارد که افراد حرفه ای از آنها استقبال می کنند. آنها این آزادی را دارند که ساعت کاری و تعهدی که میخواهند متقبل شوند را خودشان مشخص کنند.

این موضوع باعث می شود آنها کنترل خیلی زیادی روی کاری که ارائه می دهند داشته باشند که در انتهای روز، دوام و ماندگاری شغلشان را مشخص می کند.

 در عین حال، فریلنسرها میتوانند مشتری های خود را انتخاب کنند.

آنها میتوانند انتخاب کنند که برای کدام مشتری خاص کار کنند.

انگیزه‌ی این انتخاب، مستقیما به نتیجه ای که میخواهند به آن دست یابند، بستگی دارد. چون ادامه ی راه آنها را مشخص می کند.

 در حالیکه فریلنسرها در ابتدای راه به سبب اشتیاق نسبت به شروع کار، هر مشتری یا پروژه ای را قبول می کنند، اما فریلنسر های باتجربه در انتخاب مشتریان احتیاط می کنند و اغلب به این مشهور هستند که از کار کردن با افراد سخت گیری که از فرهنگ کاری شخصی آنها حمایت نمی کنند، امتناع می کنند.

در نهایت، فریلنسر صاحب اختیار است که کار به چه شکل انجام شود. در حالیکه محصول نهایی همان چیزی است که مشتری نیاز دارد، فریلنسر این اختیار را دارد که زمان اتمام کار و نحوه ی انجام کار را خود مشخص کند. 

آزاد کاری چه معایبی دارد؟

  1. ابهام مربوط به ایجاد لیست مشتری: معایب آزادکاری را میتوان در مراحل اولیه ی شروع کار یک فرد مشاهده کرد. ابهام مربوط به ایجاد لیست مشتری و پروژه ها و چک های نامنظم میتوانند عذاب آور باشند.

با این حال، افراد باید متوجه باشند که آزادکاری یک حرفه ی دشوار است که در آن، مطرح شدن، زمان بر است. در نتیجه، حمایت از خانواده در ابتدای شروع کردن کار آزادکاری، درخواست دشواری است.

 همچنین فریلنسرها باید در نظر داشته باشند که در این صنعت، حق الزحمه بر اساس شهرت، تجربه و مقام است.

به همین خاطر، افرادی که به چنین کاری مشغول می شوند، در سالهای اول، درآمد مناسبی ندارند.

این اوضاع به  این خاطر بدتر شده است که اقتصاد دیجیتال، حقوق های تازه وارد ها را پایین تر آورده است.

در حالیکه گذر کردن از این حقوق ها آسان نیست، زمانی که فریلنسر در صنعت خودش تجربه کسب کند و موفق عمل کند، باکیفیت تر کار کردن و یافتن مشتریانی که پول بیشتری می دهند، آسان تر می شود.

  1.  زندگی بالا و پایین دارد: کنار آمدن با پسرفت ها و تداوم پروژه و پول، برای فرد فریلنسر مهم است. وصله های ناب وجود خواهند داشت که فریلنسر باید آنها را اصلاح کند.

 برعکس، مراحلی وجود دارد که نسبت به زمان، کار های بیشتری باید انجام شود و با این حال، فریلنسر باید تعهد خود نسبت به پروژه ها و مشتری ها را نشان دهد.

طی این زمان ها، توجه به مهلت ارسال پروژه و افزایش سرعت برای تحویل دادن کار با کیفیت، مهم است.

در نتیجه، مدیریت زمان و مهارت های سازمانی، تعیین کننده های مهم موفقیت برای یک فریلنسر به شمار می آیند.

  1. مشتری ها ممکن است چالش برانگیز باشند: مشتری های متعدد، چالش های مختلفی را با خود می آورند. در نتیجه برای یک فریلنسر، انجام کار به نحو احسن، تنها یک جنبه از حرفه ی آزادکاری است. باید به وسیله ی سیاستمداری و آداب، مشتری را مدیریت کنید. نگرش فریلنسر نسبت به مشتریان سختگیر و پرتوقع  نیز باعث می شود سبک تجارت و شهرتی که فریلنسر به دست می آورد را تنظیم کند.

 تفاوت میان فریلنسر و صاحب کسب و کار خانگی چیست؟ 

افراد ممکن است فکر کنند که صاحب کسب و کار خانگی و فریلنسر به هم شبیه هستند.

هردو افرادی هستند که صاحب کار خود هستند، برنامه ی کاری خود را خودشان مشخص می کنند، در حالیکه به صورت همزمان برای مشتریان مختلفی کار می کنند و قوانین مالیاتی یکسانی در مورد آنها به کار می رود.

با این حال، تفاوت مهم بین این حرفه ها این است که صاحب کسب و کار خانگی، برعکس فریلنسر، تحت یک نام تجاری کار می کند.

علاوه بر این، صاحب کسب و کار خانگی شکافی را در بازار میابد و آن را پر می کند، در حالیکه فریلنسر، در نیاز های موجود بازار کار می کند.
آزادکاری یک شغل چالش برانگیز است اما راهی سودمند است که در خانه کار کنید و زمان کاری خود را در اختیار داشته باشید.

اگر کسی راه و چاه این حرفه را یاد بگیرد و مزایا و معایب مربوط به این کار را درک کند، موفقیت نزدیک است.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.