logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

ابزار Path Selection Tool در فتوشاپ

ابزار Path Selection Tool در فتوشاپ
فرجام خانی آموزش فتوشاپ

در این بخش از آموزش فتوشاپ cc (ورژن های 2017 و 2018 و 2019) از تاپ سایت 98 به سراغ ابزار Path Selection Tool در فتوشاپ می رویم.

ابزار Path Selection چیست؟

ابزار Path Selection چیست؟ فتوشاپ دسته ای از ابزار های کشیدن مسیر بردار را ارائه می کند که همانند ابزار های مسیر pen در ایلاستریتور و همچنین برنامه های مختلف دیگر کار می کند که به شما اجازه می دهد مسیر های بردار را رسم کنید. اگر اولین مرتبه است که با فتوشاپ آشنا می شوید، و هیچگاه تجربه کار کردن با بردار ها را با استفاده از ابزار های کشیدن مسیر نداشته اید، مطالب زیر را مطالعه نمایید.

نحوه ی استفاده از ابزار Path Selection

حال نحوه ی استفاده از ابزار Path Selection را بررسی می کنیم.

ابزار path selection را میتوان برای انتخاب مسیر یا زیر مسیر استفاده کرد. اگر مسیری دارید که در سند فتوشاپ ظاهر می شود، به وسیله ی ابزار path selection کلیک کنید تا مسیری را انتخاب کنید و این کار باعث می شود تمامی نقاط لنگری فعال شوند. اگر نقاط لنگری همانند مربع های پر باشند، فعال هستند. زمانی که تمامی نقاط فعال باشند، میتوانید از ابزار path selection استفاده کنید تا محل مسیر را تغییر دهید یا از کلید های پیکان استفاده کنید تا محل مسیر را حرکت دهید. توجه داشته باشید که ترکیب کلید های Command + Option/Control + Alt را نیز میتوانید استفاده کنید تا ابزار pen را به ابزار path selection تغییر دهید. گزینه های ابزار path selection را در شکل 1 مشاهده می کنید.

ابزار Path Selection Tool در فتوشاپ

شکل 1 نوار گزینه های ابزار path selection. اگر دو یا چند مسیر انتخاب شده باشند، میتوانید از منوی کنترل های محدوده شکل استفاده کنید تا محدوده ها را به یکدیگر اضافه کنید، آنها را از هم کم کنید، آنها را قطع کنید یا محدوده های هم پوشانی را باقی بگذارید. علاوه بر این شما کنترل های تطابق را دارید. زمانی که دو یا چند مسیر انتخاب شده باشند، میتوانید از آن استفاده کنید تا مسیر های انتخاب شده را هم راستا کنید. گزینه های توزیع را نیز میتوانید در این منو مشاهده کنید. زمانی که سه تا چند مسیر انتخاب شده باشند، میتوانید از این گزینه استفاده کنید تا انتخاب کنید که مسیر باید چگونه توزیع شود.

ابزار Path Selection قسمت های بردار/مسیر موجود را انتخاب می کند و از نقاط لنگری/ بخش های ماسک حرکت می دهد:

  1. در جعبه ابزار، ابزار Path Selection را انتخاب کنید.
  2. روی یک مسیر یا شکل در پنجره عکس کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید.
  3. مسیر انتخاب شده را بکشید تا آن را حرکت دهید.
  4. برای حذف مسیر انتخاب شده یا اجزای آن، کلید delete را فشار دهید.
  5. دو یا چند جزء، روی هر یکی از آنها shift-click کنید.
  6. در حالیکه اجزای متعدد انتخاب شده اند، میتوانید با استفاده از دکمه ها در نوار گزینه ه، آنها را با هم در یک راستا مرتب کنید یا آنها را به یک مسیر ترکیب کنید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.