logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

ارز دیجیتال چیست

ارز دیجیتال چیست
فرجام خانی ارز دیجیتال

در این بخش از ارز دیجیتال از تاپ سایت 98 به سراغ این می رویم که ارز دیجیتال چیست؟

عبارت ارز دیجیتال

اگر قرار بود عبارت "ارز رمزنگاری شده" را جستجو کنید و معنای آن را پیدا کنید، احتمالا تعریف زیر را دریافت می کردید: یک ارز دیجیتال یا مجازی که از روش های رمز گزاری و رمز نویسی برای ایجاد واحد های ارز و تایید معاملات استفاده می کند.

با این حال مهم است اضافه کنیم که بسیاری از افراد عبارت "ارز دیجیتال" را به جای "ارز رمزنگاری شده" استفاده می کنند.

اینکه چرا اهمیت دارد که بین این  دو عبارت فرق بگذاریم را بعد تر توضیح خواهیم داد اما ابتدا اجازه دهید با دلیل و مدرک این ادعا را اثبات کنیم که این دو عبارت به جای یکدیگر استفاده شده اند.

اگر عبارت "ارز دیجیتال" را در قسمت جستجوی اخبار گوگل جستجو می کردید، به احتمال خیلی زیاد مقاله هایی در مورد ارز های رمز نگاری شده و به ویژه بیت کوین دریافت می کردید.

همانطور که در عکس زیر میتوانید ببینید، من 20 مقاله اول اخبار گوگل را گرفته ام (هفته ی بیستم فوریه) و کلمات آنها را گرفته و آنها را در یک ماتریس ورد استفاده کرده ام.

همانطور میتوانید در ماتریس زیر مشاهده کنید، واژه "بیت کوین" رایج ترین موضوع مرتبط با واژه "دیجیتال" می باشد.

ارز دیجیتال چیست

ارائه تعریف واضح ارز دیجیتال

حال ارائه تعریف واضح ارز دیجیتال را بررسی می کنیم.

برای هرکسی که به ارز دیجیتال علاقه داشته باشد خیلی ساده خواهد بود که در حال حاضر روی بیت کوین تمرکز کند زیرا در واقع تنها بخش کوچکی از چیزی است که "ارز دیجیتال" نامیده می شود.

برای تعریف کردن واژه ی ارز رمزنگاری شده، ابتدا باید درک کنیم چه چیزی آن را از دیگر ارز های دیجیتال جدا می کند.

ارز دیجیتال به عنوان یک عبارت کلی، میتواند در بردارنده ی هر چیزی باشد که به شیوه ی دیجیتال، معرفی کننده ی ارزش است.

ارز دیجیتال در وهله ی اول میتواند در بر دارنده ی چیزی باشد که ما آن را پول الکترونیکی می نامیم، پول که به سادگی بیان کننده ی پول بدون پشتوانه ای (ارز فیات) است که دولت منتشر می کند.

ارز فیات، دارای پشتوانه ی دولتی است، در نتیجه با اینکه ارزش ذاتی ندارد، یعنی به کالایی مثل طلا بسته نیست، اما به عنوان پول قانونی در نظر گرفته می شود.

ارز دیجیتال نیز میتواند ارز مجازی را در بر بگیرد- پول الکترونیکی که به عنوان پول قانونی در نظر گرفته نمی شود.

ارز های مجازی به واسطه ی خلق کننده های آنها ساخته و کنترل می شوند و ارزش آنها در جوامع خاصی قابل پذیرش است.

یک مثال خوب میتواند امتیاز های نینتندو باشد که کاربران میتوانند با تمام کردن مرحله های بازی یا با تبادل ارز فیات برای آنها، واحد های ارز یا امتیاز دریافت کنند. امتیاز های نینتندو زمانی که خریداری شوند، تنها در دنیای نینتندو استفاده می شوند و به ندرت در جای دیگری استفاده شوند.

حال که مطالب بالا درک شد، آخرین محدوده ی ارز دیجیتال که باید بررسی شود، ارز رمزنگاری شده است- یک ارز مجازی غیر متمرکز . یک ارز مجازی است زیرا واحد های آن به عنوان پول قانونی در نظر گرفته نمی شوند اما از سایر ارز های مجازی جداست زیرا واحد های آن بدون اینکه نیازی به ناظر و سرپرست وجود داشته باشد، ایجاد و مدیریت می شوند.

صندوق بین المللی پول و بانک اروپا بانک مرکزی اروپا اخیرا رده بندی خود در مورد ارز دیجیتال را باهم ترکیب کردند. در تصویر زیر میتوانید مشاهده کنید که من به چه نحوی عبارات را تعریف کرده ام.

رده بندی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیست

 

ارز دیجیتال پیش از بیت کوین

حال ارز دیجیتال پیش از بیت کوین را بررسی می کنیم.

اگر درک کنیم که ارز دیجیتال تنها تجسم الکترونیک هر گونه دارایی است، مفید است که اشاره کنیم و درک کنیم که ارز دیجیتال به دهه ی 1960 میلادی باز می گردد. در اینجا مورد های مهم اصلی که از جستجو یافته ام را میتوانید مشاهده کنید:

1. دهه ی 1960: آی بی ام و امریکن ایرلاینز با شراکت هم اس ای بی آر ای (محیط تحقیق تجارت نیمه خودکار) را ساختند. سیستمی که پایانه های دفتر از خط های تلفن برای تبدیل پول به اعتبار مجازی استفاده کردند. این را میتوان ارز مجازی در نظر گرفت.

2. دهه ی 1970: بانک ها به تدریج از کامپیوتر های بزرگ برای ردیابی تراکنش ها بین شعبه ها و سایر بانک ها استفاده می کنند. این در اصل اولین استفاده ها از پول الکترونیک است.

3.  دهه ی 1980: پایانه های مینیتل در فرانسه معرفی شدند تا به مشتریان اجازه دهند از خانه بهای کالا ها را پرداخت کنند. چهار بانک نیویورک (سیتی بانک، چیس، منهتن، کمیکال بانک و منیوفکچررز هانور) موقعیت بانک آنلاین از خانه با استفاده از اتصالات دایل آپ را ارائه می کنند.

4. دیجی کش متعلق به دیوید چاوم: یک ارز دیجیتال که امکان تراکنش های ناشناس مربوط به بودجه ها را فراهم کرد. گرچه این چشمگر و انقلابی بود اما افراد کافی و شرکت های کافی علاقه مند وجود نداشتند تا که آن را پیش ببرند.

5: سال 1998: پی‌پل: امکان این را فراهم می کند که پول الکترونیک از طریق آدرس جیمل  به طور الکترونیکی ارسال شود.

6: سال 2008: ساتوشی کاغذ سفید را برای بیت کوین، یعنی اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهان تولید می کند

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.