logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

ارز رمزنگاری شده نسل دوم

ارز رمزنگاری شده نسل دوم
فرجام خانی ارز دیجیتال

در این بخش از ارز دیجیتال از تاپ سایت 98 به سراغ ارز رمزنگاری شده نسل دوم می رویم

ارزهای  رمزنگاری شده ای که باعث می شوند ساختن اپلیکیشن های غیر متمرکز و قرار داد های هوشمند ساده شود، اغلب ارزهای رمزنگاری شده نسل دوم نامیده می شوند.

در حالیکه تعداد کمی قرار داد های هوشمند بر اساس بیت کوین ساخته شدند از جمله مسترکوین (در حال حاضر آمنی) و کالرد کوینز، ساخت اینها دشوار بود.

اتریوم با ساختن یک زبان کاملا منحصر به فرد که می تواند به سادگی با پلتفرم خود که برای هدف خاصی ساخته شده است، یکپارچه شود، ساختنِ قرارداد های هوشمند را ساده کرد.

در اصل اتریوم به سادگی امکان این را به وجود آورد که جزئیات به روز شده ی قرار داد های هوشمند جاری اضافه شوند یا جزئیات قرارداد هوشمند به درون بلاک ها به صورتی که تراکنش ها به طور همزمان در شبکه پردازش شوند، اضافه شوند.

اتریوم با اختلاف رایج ترین پلتفرم استفاده شده برای ایجاد انواعی از اپلیکیشن های غیر متمرکز مختلف است.

قرارداد هوشمند

قرارداد هوشمند یک تکه کد است که قوانین اختیاری را به کار می برد.

یک روش برای فکر کردن به قراردادهای هوشمند این است که درک کنیم قرارداد های هوشمند همانند قرارداد های عادی هستند با این تفاوت که به صورت خودکار هرگونه اقدامی که طرفین دخیل بر سر آن توافق کرده باشند را اجرا می کند.

برای اینکه توضیح دهیم که قرارداد هوشمند چیست، از جریان ویتالیک بوترین (خالق اتریوم) استفاده می کنیم. علاوه بر این، بهتر است بگوییم که داستان این است که A میخواهد 500 دلار به B بدهد تا یک وبسایت طراحی کند.

  1. توافق قرارداد: A 500 دلار در قرار داد میگذارد، بودجه ها قفل می شوند.
  2. B وبسایت را تمام می کند و پیامی به قرارداد می دهد و درخواست می کند که
  3. اگر A موافق باشد که بودجه ها منتشر شوند، بودجه ها باز شوند.
  4. اگر B تصمیم بگیرد که وبسایت را تمام نکند، B میتواند با ارسال پیامی برای چشم پوشی از بودجه ها، از قرارداد خارج شود.
  5. اگر A و B موافق نباشند، تصمیم گیری بر عهده ی یک قضاوت کننده ی مشخص شده  (هم A و هم B در ابتدا توافق می کنند که این فرد چه کسی باشد) خواهد بود.

داستان از زبان خود ویتالیک: مفهوم پایه ای {قرارداد هوشمند} این است که اگر اپلیکیشن جدیدی دارید، کاری که می کنید این است که قوانین اپلیکیشن خود را در تکه ای کد مینویسید. فرض کنید نام این تکه کد را قرارداد می گذارید. زمانی که آن را در بلاکچین آپلود کنید، یک نوع خاصی از حساب کاربری دارید که در اصل به وسیله ی کدی کنترل می شود که نوشته اید. لحظه ای که یک اتر را به یک حساب کاربری  ارسال می کنید، شما از کنترل آن حساب کاربری صرف نظر می کنید و دیگر هیچکس آن را کنترل نخواهد کرد- در اصل یک روبات در بالای بلاکچین نشسته است.

اپلیکیشن های غیر متمرکز

اجازه دهید در ابتدا توضیح دهیم اپلیکیشن چیست.

اپلیکیشن یک نرم افزار است که برای هدف خاصی طراحی شده است.

به طور مثال پاورپوینت مایکروسافت یک اپلیکیشن است که به شما اجازه می دهد برای ارائه ها اسلاید های نمایشی ایجاد کنید.

یک اپلیکیشن غیر متمرکز صرفا یک اپلیکیشن است که نقطه ی واحدی از اطلاعات برای راه اندازی اپلیکیشن ندارد.

به طور مثال، اپلیکیشن وب مثل فیسبوک یک سرور مرکزی برای اتصال دارد. در حالیکه هر اپلیکیشنی که بر اساس بلاکچینِ اتریوم ساخته شود، از طریق قرارداد های هوشمند که طراحی شده اند تا ان را راه اندازی کنند، راه اندازی خواهد شد.

تعریف دقیقی از اپلیکیشن غیرمتمرکز وجود ندارد که مورد توافق همه باشد اما توافق گسترده ای در مورد سه ویژگی اصلی که در مورد ارزش پولی برای اپلیکیشن غیرمتمرکز است، وجود دارد.

در ابتدا، یک اپلیکیشن غیرمتمرکز باید اپن سورس باشد: DApp (اپلیکیشن غیرمتمرکز) به وسیله ی ماهیت شفاف آن توصیف می شود.

اپن سورس به این معناست که هرکسی میتوان کدی را که برای ساختن DApp استفاده شده است ببیند.

دوم، یک DApp  دارای ارز بین المللی یا توکن های بین المللی می باشد: از آنجایی که اپلیکیشن های غیر متمرکز اپن سورس هستند، مطالبه ی هزینه از کاربر به علت خدمات، بیهوده خواهد بود.

پاسخ این است که  با استفاده از یک توکن نادر در شبکه، منابع نادر معین شود. صاحبان منابع نادر به عنوان درآمد، واحد هایی دریافت می کنند که ویژه ی DAppاست.

از آنجایی که DApp بزرگتر می شود و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، این منابع نادر بیشتر ارزشمند می شوند. سوم، یک DApp دارای مکانیسمی برای به دست آوردن توافق غیر متمرکزخواهد بود: از آنجایی که نهاد فردی وجود ندارد که اپلیکیشن را کنترل کند، توافق جمعی باید بدون اعتماد به دست آید. به همین دلیل، بیت کوین را میتوان به عنوان یکی از اولین DApp های پولی و همچنین اولین ارز رمزنگاری شده به حساب آورد.

پیشرفت DApp: تصویر فعلی

همانطور که قبل تر بیان شد، دلیل اصلی که بسیاری از DApp ها با اتریوم ساخته می شود این است که در اولین ارزی بود که یک کد منحصر به فرد را به کار برد تا که پذیرش گسترده ی آنها را قابل انجام کند.

با وجود قرارداد های هوشمند، اتریوم شرایط را برای طراحان DApp آسان کرده است که توکن های خود را برای تقویت کردن و سوخت رسانی به DApp خود ایجاد کنند.

استاندارد توکن ERC20  که در سال 2015 ایجاد شد، یک فهرستی از قوانین رایج را تعریف می کند که توکن اتریوم باید به کار ببرد.

پروتوکل اتریوم با شرکت های که افراد زیادی بودجه رسانی می کنند، بسیار مشهور شده است. اتریوم حتی راهنمایی خود را فراهم می کند که نشان می دهد چطور از قرارداد های هوشمند استفاده کنید تا که توکن ایجاد کنید- در انتها باید بگوییم که آنها برای فروش های انبوه مردم بسیار مفید هستند www.ethereum.org/token.

چه تعداد توکن با اتریوم مرتبط هستند؟

از ژانویه 2018، بیش از 21000 ERC20  قرارداد توکن وجود داشته اند. موفق ترین توکن ها در وبسایت www.coinmarketcap.com ثبت شده اند که کلا 476 وجود دارند که بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده اند.

دیتا های گرفته شده از www.coinmarketcap.com نشان می دهند که این توکن ها ارزش بازاری بیش 42 میلیارد دلار دارند (از تاریخ 21/02). به عنوان پلتفرمی که افراد می توانند در آن توکن ها را بسازند، اتریوم با اختلاف بزرگترین پلتفرم است.

اما سایرین در حقیقت وجود دارند، و شکی نیست که به خاطر موفقیت اتریوم است. به طور مثال، آمنی در ارزش بازار 2 میلیارد دلار و ان ای او 738 میلیون دلار ارزش دارد. سلطه ی اتریوم به عنوان پلتفرم توکن در زیر نمایش داده شده است.

ارز رمزنگاری شده نسل دوم

اتریوم مالکیت تعداد زیادی از توکن ها را دارد.

تحلیل ده توکن برتر اتریوم

کد

نام توکن

توضیح

ارزش بازار

EOS

EOS.IO

زیر ساخت برای اپلیکیشن های غیرمتمرکز. علی رغم راه اندازی این توکن ها، ای او اس به طور کلی روی بلاکچین متفاوتی منتشر می شود.

6172324185 دلار

TRX

TRON

ترون اپلیکیشنی است که قصد آن این است که اجازه دهد خالق های محتوا به خاطر اینکه محتوای خود را به اشتراک می گذارند، چیزی دریافت کنند.

3053997241 دلار

VEN

VeChain

شرکت بلاکچین به عنوان یک سرویس با ماموریت به وجود آوردن یک دنیای تجارت توزیع شده و بدون اعتماد، برای اینکه جریان اطلاعات شفاف، همکاری کارآمد و انتقال ارزش با سرعت بالا ممکن است.

2941319037 دلار

OMGHAIN

OmiseGo

آمیس‌گو قصد دارد به رتبه ی اول سیستم تبادل ارز رمزنگاری شده فرد به فرد تبدیل شود. قصد دارد به کاربران ارز رمزنگاری شده یک جایگزین برای تبادلات انلاین ارائه دهد.

1917287709 دلار

ICX

ICON

میخواهد به وسیله ی ایجاد یکی از بزرگترین شبکه های غیرمتمرکز در جهان جهان را به شدت به هم متصل کند. در حال ایجاد یک پلتفرم است که به بلاکچین های مختلف اجازه می دهد از طریق قرارداد ها با یکدیگر برهم کنش داشته باشند.

1614402246 دلار

BNB

Binance Coin

پلتفرم خرید و فروش که به طور ویژه برای فاکتور های فرد به فرد است.

974212608 دلار

PPT

Populus

قصد دارد به یک پلتفرم برای فاکتور های فرد به فرد تبدیل شود.

895508552 دلار

RHOC

Rchain

یک نوع جدید از فناوری بلاکچین. ادعا می کند تحویل محتوا در مقیاس فیسبوک و فراهم می کند و تراکنش ها را با سرعت visa پردازش می کند.

835089650 دلار

SNT

Status

سیستم عامل موبایل اتریوم

703276

MKR

Maker

یک ارز دارای ثبات (غیر قابل فرار) 1 دی= یک دلار

650585812 دلار

 

برخی از این توکن ها ارزشمند در نظر گرفته شده اند که در لیست 20 برتر http://www.coinmarketcap.com قرار گرفته اند.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.