logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

ارز دیجیتال و ذخیره ثروت

ارز دیجیتال و ذخیره ثروت
فرجام خانی ارز دیجیتال

در این بخش از ارز دیجیتال از تاپ سایت 98 به سراغ ارز دیجیتال و ذخیره ثروت می رویم.

اولین روند اصلی که به هنگام بررسی در مورد ارزهای رمزنگاری شده تشخیص دادم، این است که ارزهای رمزنگاری شده روش های جدیدی برای ذخیره ثروت فراهم می کنند.

پیش استخراج

پیش استخراج در اصل گرفتن واحد های ارزهای رمزنگاری شده ای است که به زودی به وسیله ی استخراج آنها پیش از اینکه ارزهای رمزنگاری شده به صورت عمومی راه اندازی شود، منتشر می شوند.

اگر ارز رمزنگاری شده موفق باشد، صاحب آن که ارز رمزنگاری شده را ایجاد کرده است، میتواند ثروت را با نرخ شگفت انگیزی ذخیره کند. تنها با استخراج یک بلاک، جنسیس بلاک، ساتوشی ناکاماتو 50 BTC به دست آورد، که اکنون معادل 333470.30 پوند می باشد.

در حقیقت، به این خاطر که بیت کوین در سال های اول به ندرت خارج جامعه علوم کامپیوتر استفاده شده است، هواداران آن اعلام کردند که  سازنده میتوانسته معادل  میلیون BTC  استخراج کند که در حال حاضر معادل 6709445980.45 پوند بود.

خب این بیت کوین است اما دیگر ارزهای رمزنگاری شده چه قابلیتی برای انجام این کار دارند؟

نگاهی بر اتریوم می اندازیم. خالق های اتریوم 60 میلیون واحد از ارز رمزنگاری شده خود را برای ارائه ی اولیه ی پول پیش استخراج کردند و 12 میلیون را برای خود نگه داشتند.

طی یک سالی که اتریوم منتشر شد، در حالی که خرید و فروش اتریوم 11.80 دلار در اول ژولای 2016 بود، خالق ها 141600000 دلار ارزش اتریوم را داشتند.

گرچه این ذخیره ثروت بر اساس ارز مجازی است، این سوال را مطرح می کند که چه دخالت دولتی باید وجود داشته باشد.

زیرا ثروت مجازی را میتوان به ارز فیات ردیابی کرد. اگر یک ارز رمزنگاری شده توجه زیادی را به خود جلب می کند، میتوانید مطمئن شوید که صاحبان آن زمانی که انتشار به وسیله ی سرمایه گذاران شروع شود، به سرعت ثروتمند می شوند.

با در نظر گرفتن رشد بسیار شدید ارزهای رمزنگاری شده و تصویر بازیکنان بزرگ که مدام در حال تغییر است، بی شک ارزشمند خواهد بود که به نرخ پیش استخراج ارزهای رمزنگاری شده جدید توجه کنیم.

عرضه های اولیه ی ارز

عرضه ی اولیه ی ارز بسیار شبیه به عرضه ی اولیه ی سهام است. عرضه های اولیه ی ارز برای جمع آوری سرمایه برای پروژه ی ارز رمزنگاری شده استفاده می شوند.

در عوض سرمایه گزاری برای پروژه، به مردم وعده ی توکن ها یا واحد های ارز رمزنگاری شده داده می شود. یک هدف بودجه رسانی وجود دارد که عرضه ی اولیه ی ارز باید آن را به دست آورد. اگر به این هدف دست یابد، پروژه ادامه خواهد یافت، اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، سرمایه گزاران سهم خود از پروژه را پس خواهند گرفت.

موسسه ی اتریوم یک چارچوب فنی تولید کرد که میتواند استفاده شود تا در نهایت تعداد بیشتری از سرمایه گزاران و حامیان را به یک شیوه ی ساده و به طور خودکار شفاف شده مدیریت کند.

تا الان تقریبا 168000000 دلار از طریق عرضه ی اولیه ی ارز (آی سی او) به خالق های ارز رمزنگاری شده اهدا شده است.

با در نظر گرفتن آن موضوع، از 2013 تا 2017 تعداد زیادی از آی سی او ها به طور کامل شکست خوردند و مشارکت کنندگان پول خود را از دست دادند. لطفا برای درک بهتر گزارش مانگرو را مشاهده کنید.

وبسایت Bitcoin.com با استفاده از دیتای tokendata.io نشان داده است که 902 فروش انبوه که سال پیش صورت گرفت، 142 مورد در سطح جمع آوری بودجه و 267 از موقع جمع آوری بودجه به بعد شکست خورده اند، یا به علت گرفتن پول و ناپدید شدن یا کم کم ناپدید شدن. 113 آی سی او اضافی را میتوان میتوان به عنوان نیمه شکست خورده به حساب آورد زیرا تیم آنها برقراری ارتباط از طریق شبکه ی اجتماعی را متوقف کرده است.

به طور کلی، این یعنی 29 درصد از فروش جمعی به عنوان شکست تایید شدند. با این حال این پروژه ها 233 میلیون دلار بین آنها سرمایه جمع آوری کردند.

ارز دیجیتال و ذخیره ثروت

تعداد زیادی از آی سی او ها به شکست منتهی شده اند.

به نظر می رسد شور و اشتیاق بیش از اندازه ای برای پیوستن به صحنه ی ارز رمزنگاری شده در حال ظهور وجود دارد. کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده اخیرا در مورد دیوانگی و شور و اشتیاق اخیر هشدار داده است و توصیه می کند که با استفاده از راهنمایی های شبکه ی های اجتماعی توکن های آی سی او را خریداری نکنید.

به نظر آنچنان سخت نیست که بتوان پول زیادی از تبلیغات زیاد به دست آورد. یک آی سی او ارائه شده به یک وبسایت که با اصطلاحات تخصصی مرتبط با ارز رمزنگاری شده پر شده باشد، یک نقطه ی راه ارائه شده و تیم توسعه دهنده نیاز دارد.

در حقیقت، آی سی او ها بدون اینکه حتی واقعی باشند، پول در می آورند. این مثال مضحک را در نظر بگیرید. میکروسکی، یک آی سی او برای یک ارز رمزنگاری شده، هدف داشت دشواری مرتبط با تراکنش های مالی را تسهیل کند.

در ابتدای مارس، تیم توسعه دهنده ای که ثبت شد، تصویر رایان گاسلینگ را به عنوان توسعه دهنده ی هدایت کننده در بر داشت.

از آن موقع ادعا شد که توسط روس ها هک شده بود. حتی اگر این ادعا درست باشد، این شگفت آور است که با این حال که این شرکت نام رایان گاسلینگ را به عنوان توسعه دهنده ی هدایت کننده داشت، 830 هزار دلار در سرمایه گذاری جمعی به دست آورد.

مثال دیگر در اواسط فوریه رخ داد، یک شرکتی که در نیویورک قرار داشت، نام خود را از لانگ آیلند آیسد تی کورپ به لانگ آیلند بلاکچین کورپ تغییر داد و سهام آن که به صورت عمومی ثبت شده بود، 200 برابر شد.

 در حالیکه تعداد زیادی از آی سی او ها کلاهبرداری هستند، بسیاری از افراد پول هنگفتی را از طریق آی سی و ها به دست می آورند، زیرا قانون گذاران ارز رمزنگاری شده باید از خود بپرسند که آیا ارزش دارد که توجه بیشتری به خالق های آی سی او ها معطوف شود یا نه.

اثبات سهام: سود سهام جدید؟

اکنون ارزهای رمزنگاری شده از روش های توافق اثبات سهام استفاده می کنند که افراد بدون مقدار زیادی ارز رمزنگاری شده میتوانند تنها با نگه داشتن واحد های خود در مکان، سود به دست آورند.

اتریوم که دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ جهان به حساب می آید، در حال تولید اثبات سهام است. همانطور که دانا ادواردز بیان می کند، هدف نهایی سرمایه گزاری ععنی سود مرکب راه خود را به ارز رمزنگاری شده باز کرده است- به ویژه الان که ارز رمزنگاری شده ی ارزشمندی مانند اتریوم اثبات سهام را پذیرفته است:

از یک جهت این توکن های ETH  میتوانند به طور تصاعدی بیش از امروز ارزشمند شوند. امروزه اگر ETH  شروع کند 8 درصد سود از اثبات سهام پرداخت کند، 100 دلار به ازای ETH  بی معنی است.

به علت مالیات 40 درصد و مالیات های سرمایه باز یافته و غیره جایزه های انگیزه دهنده درحال حاضر باید صرفا به اندازه ای که باقی بمانند نقد شوند.

در حالتی که 8 درصد سود معادل 1 میلیون دلار ثروت باشد، به این معنا خواهد بود که سهامداران فروش جمعی اتریوم ممکن است هیچگاه در زندگی خود سهام خود را تخلیه نکنند و صرفا به صورت نامحدود به سود خود تکیه کنند.

اگر توسعه دهندگان در میان ین افراد باشند، توسعه دهندگان از یک جهت با تکیه کردن به 8 درصد سهام، پول کافی برای کل زندگی خود خواهند داشت و فرض می کنند که اتریوم موفق است و با کمک آنها به رشد خود ادامه خواهد داد. 

به همین دلیل، توسعه دهندگان و سهامداران تمام دلایل را برای گسترش دادن مبلغ کلی دارند و به رشد اتریوم ادامه می دهند و از آن حمایت می کنند.

من نمونه هایی را یافته ام که نشان می دهند که از نظر فرض علمی، کسب درآمد از طریق استخراج اثبات سهام به روندی به عنوان جایگزین ارز رمزنگاری شده نیز تبدیل می شود. خریداری مسترنود ها نیز به عنوان شیوه ای برای بالا بردن احتمال اینکه جوایز را برنده خواهید شد، به روندی جدید تبدیل شده است.

وبسایت های زیر به کابران اجازه می دهند مسترنود خریداری کنند: https://masternodes.online/ and https://masternodes.pro/.

ایردراپ ها

یکی دگر از روند هایی که به چشم می خورد، ایردراپ ها هستند. ایردراپ ها زمانی هستند که پروژه بلاکچین توکن ها یا ارز های رایگان بین کاربران ارز رمزنگاری شده توزیع می کند.

کاربران اغلب برای اینکه ایردراپ ها را دریافت کنند تنها به ارز های ارز رمزنگاری شده ی ویژه ای که در کیف پوا ذخیره شده اند نیاز دارند.

به طور مثال، کاربران بایتبال، استلار لومنز و آمیزگو ارز رمزنگاری شده خود را به درون کیف پول آزاد خود ریخته اند. سایر ایردراپ ها ممکن است یک کاربر را ملزم کنند که پست های شبکه ی اجتماعی بپذارد یا با یکی از اعضای تیم در bitcointalk.com صحبت کند.

فرمت این فاش کردن های رمزی معمولا به شکل زیر است: در یک زمان پیش از اعلام، پروژه پیش از رخ دادن یک نمایش لحظه ای از بلاکچین میگیرد و هرکسی که در آن برهه از زمان اتر یا بیت کوین دارد، تعداد مشخصی توکن رایگان دریافت می کند. این کار را میتوان در سایر بلاکچین ها نیز انجام داد اما اتریوم و بیت کوین رایج ترین ها برای استفاده در فرمت ایردراپ هستند.

یک راه دیگر برای دریافت رمز رایگان، سیستم فاست است. این به این معناست که میتوانید مقدار کمی از رمز رایگان را برای مدت زمان طولانی تر دریافت کنید. یک نمونه از این، کیف پول رمزی است که بیت کوین، ان ای او، لایت کوین، دش و موارد دیگر را هر روز رها می کند.

 روند های پیش رو: حریم خصوصی گسترش یافته

توجه زیادی به بیت کوین و نقش درک شده ی آن در قادر ساختن مجرمان برای انتقال واحد های ارز رمزنگاری شده به طور ناشناس معطوف شده است.

درحالیکه دشوار است که یک کد عمومی را به یک فرد نسبت داد مگر اینکه مستنداتی قابل استفاده باشند- تراکنش ها در بلاکچینی مثل بیت کوین شفاف هستند.

در حقیقت، میتوان با استفاده از بلاکچین بیت کوین به تک تک تراکنش هایی گه تایید شده هستند، دست یافت.

در اینجا مقاله ی مفیدی در مورد اینکه چطور میتوانید تراکنش های بیت کوین را تحلیل و ردیابی کنید، وجود دارد.

در حقیقت، هرکسی آزاد است که بلاکچین بیت کوین را دانلود کند و در حال حاضر مقدار آن 145 گیگ می باشد. به این معنی است که اگر از آدرس کد عمومی فردی آگاهی داشته باشید، میتوانید تراکنش هایی که انجام می دهد را مشاهده کنید.

به علت دلایل اینچنینی است که افرادی که ارز رمزنگاری شده را خلق کرده اند، دیتابیس عمومی/بلاکچین خود را پنهان کرده اند. اکنون توجه خود را بیشتر به ارز رمزنگاری شده رمزی معطوف می کنیم.

ارزهای رمزنگاری شده خصوصی

ارزهای رمزنگاری شده ای وجود دارند که قصد دارند سطح های عمیق تری از ناشناس بودن نسبت به بیت کوین را فراهم کنند.

در زمانی که روی این موضوع تحقیق می کردم معتقد بودم که تعداد آنها کمتر از ده مورد باید باشد اما جستجو های بیشتر نشان داد که حداقل 35 ارز رمزنگاری شده وجود دارند که میتوان آنها را خصوصی در نظر گرفت.

خصوصی در این حالت به معنای تراکنش هایی است که یا ردیابی آنها برای یک کاربر دشوار است یا اینکه به طور کامل ناشناس هستند.

احتمالا رایج ترین شیوه برای تراکنش های مبهم، از طریق ترکیب کردن است زیرا معمولا از بیت کوین استفاده می شود. ترکیب ارز ها در اصل یک لایه ناشناس بودن را به تراکنش ها اضافه می کند که از طریق ارسال قسمت کوچکتری از پرداخت مورد نظر در کیف پول های متعدد صورت می  گیرد.

افرادی که میخواهند ارز ها را ترکیب کنند میتوانند با استفاده از بیت کوین طرحی با دیگران تنظیم کنند تا به این هدف دست یابند از جمله https://coinmixer.se/en. دش این را به طور درونی دارد که دارای مسترنود هایی است که تنظیمات لازم برای ترکیب ارز ها را فراهم می کنند.

سایر ارز رمزنگاری شده مبتنی بر خصوصی بودن، یا از پروتوکل کریپتو نوت یا پرتوکل آگاهی صفر به نام زد کی اسنارک (سیستم اثبات که در آن نیازی به تقابل فرد فراهم کننده و تایید کننده نیست) استفاده می کنند.

اگر بخواهیم خیلی مختصر پروتوکل کریپتونوت را شرح دهیم، این پروتوکل با بهره گیری از فناوری های رمزنگاری از جمله امضاهای حلقه و آدرس های  پنهان باعث می شود بررسی تراکنش ها دشوار شود.

به این معنی که برای هر تراکنش باید دریافت کننده ها و ارسال کننده های متعددی وجود داشته باشند که هم احتمال هستند.

اثبات های با آگاهی صفر به وسیله ی فراهم کردن این اختیار برای ایجاد کردن ارز های غیر قابل ردیابی جدید کار می کنند. سپس ارز های تولید شده با سایر ارز های تولید شده ترکیب می شوند.

زمانی که یک کاربر بخواهد یک واحد از ارز را به کاربر دیگر ارسال کند، یک سکه ی تصادفی انتخاب می شود که تصادفی به این معناست که هیچ کس نمیتواند آن را به ارسال کننده اصلی ردیابی کند.

در اینجا ده مورد برتر را بر اساس رتبه بندی coinmarketcap فراهم کرده ام:

ارز دیجیتال و ذخیره ثروت

دیتای مربوط به این در فوریه ی 2018 دانلود شده است.

مبادله ی اتمی و نود های تور

هنگامی که ده مورد برتر را تحلیل می کردم و به دنبال روند هایی میگشتم که اطلاعی از آنها نداشتم، دو روند توجه من را به خودشان جلب کردند.

یکی از آنها به کارگیری نود های تور در ارز رمزنگاری شده می باشد. به طور مثال این حالتی است که در مورد ورج ارز رمزنگاری شده وجود دارد.

ورج رویکرد متفاوتی را برای نزدیک شدن به موضوع خصوصی بودن به کار گرفته است.

برخلاف سایر ارزهای رمزنگاری شده مبتنی بر خصوصی بودن که از روش هایی از رمزنگاری استفاده می کنند تا بر ملا شدن بلاکچین خود را دشوار تر کنند، ورج از شبکه ی آی دو پی و تور استفاده می کند تا که آگاهی پیدا کردن از آدرس های آی پی افراد غیر ممکن شود.

مورد دیگر، به کار گیری ارزهای رمزنگاری شده خصوصی است که امکان مبادله ی اتمی را فراهم می کنند که هم ورج، که ان را توضیح دادیم و هم کومودو کاربران را قادر می سازند تا که ارز رمزنگاری شده را با بدون دخالت دادن تبادلگر یا واسطه با ارز رمزنگاری شده دیگر مبادله کنند.

به این معنی که مجرمان در نقاط مختلف جهان شیوه ی دیگری برای فرار کردن از دست ناظر ها دارند. تنها اگر دولت ها در جهان به معروف ترین مبادله ها دسترسی داشتند، با فرض بر اینکه افراد در حال حاضر مقداری ارز رمزنگاری شده دارند، میتوانستند آن را آزادانه برای ارز رمزنگاری شده دیگر ردیابی کنند. با این حال، مبادله ی اتمی تنها روش مبادله ی ارز رمزنگاری شده با ارز رمزنگاری شده دیگر و ارز فیات نیست و همچنین شبکه های معاملاتی غیر شفاف و قرارداد های هوشمند رو به رشد وجود دارند که دلیلی برای نگرانی های صاحبان قدرت در جهان هستند.

پیدایش شبکه های معاملاتی غیر شفاف

شبکه های معاملاتی غیر شفاف برای این استفاده می شوند تا که سرمایه گذارانی را که تمایل دارند مقادیر زیاد را خرید و فروش کنند، قادر سازند این کار را خارج از بورس های استاندارد انجام دهند.

این کار انجام می شود تا که تضمینی باشد برای اینکه هیچ تاثیری روی قیمت دارایی که خرید و فروش می کنند گذاشته نمی شود. زمانی که این موضوع برای ارزهای رمزنگاری شده به کار گرفته شود، دو تفاوت عمده وجود دارد.

ابتدا، همانطور که قبل تر بیان شد، شبکه های معاملاتی غیر شفاف برای انجام خرید و فروش ها با استفاده از مبادله های اتمی یعنی یک ارز رمزنگاری شده با ارز رمزنگاری شده دیگر، بهتر هستند.

دوم، آنگونه که اینوستوپدیا نشان می دهد، نحوه ی اجرا متفاوت است. برخی شبکه های معاملاتی غیر شفاف (به طور مثال پروتوکل جمهوری) به جای تطابق مستقیم میتوانند یک سفارش بزرگ با افراد متعددی که به دنبال فروش از طریق موتور تطابق که پروتوکل محاسبه چند طرفه (ام سی پی) شناخته می شود، تطابق انجام دهند. کراکن نیز به کاربران خود سرویسی می دهد تا ارز رمزنگاری شده را به مقدار زیاد خارج از مبادله ی استاندارد خرید و فروش کنند.

قرارداد های هوشمند برای خرید و فروش های فرد به فرد

قرارداد های هوشمند اتریوم در حال حاضر طراحی شده اند تا این امکان را برای افراد به وجود آورند تا بدون اینکه درگیر مبادله شوند، خرید و فروش دو نفره را انجام دهند. http://www.localethereum.com. این پتانسیل برای استفاده از قرارداد های هوشمند را به عنوان روشی برای پولشویی نشان می دهد. آسان خواهد بود که فهرستی سفارشی برای فروش غیرقانونی یا دریافت اتریوم یا ارز فیات ثبت کرد.

عرضه های اولیه ی ارز برای پولشویی؟

عرضه های اولیه ارز و همچنین ارائه ی توانایی برای مجرمان تا که کلاهبرداری ها را انجام دهند، شیوه ی جدیدی از رد گم کنی تراکنش ها ارائه می کند.

رد گم کنی تراکنش در اصل زمانی است که شما محصولی را برای فروش در اینترنت ثبت می کنید و فردی که میشناسید را برای پرداخت کردن برای آن مامور می کنید.

در گذشته، این کار با استفاده از "ویدیو های خبیثانه ی دیزنی" انجام می شد- ویدیو هایی که چیزی که با قیمت بسیار بالا ثبت شده و کسی جز سایر محرمان آن را خریداری نخواهد کرد.

توکن ها نیز چنین قابلیتی را ارائه می کنند. مجرم ها میتواند آی سی او هایی را شروع کنند تا بودجه ها را منتقل کنند. 

میتوان توکن های بی ارزش را در عوض اتر ارسال کرد تا بتوانند مبادله شوند. با پیدایش شبکه های معاملاتی غیر شفاف، مجرمان میتوانند مقدار های زیادی از اتر را به سرعت با ارز فیات جا به جا کنند.

 

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.