logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟
فرجام خانی ارز دیجیتال

 بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در ژانویه ی 2009 ایجاد شده است.

این مقاله متعلق به تاپ سایت 98 می باشد.

ایده ای را دنبال می کند که توسط توسعه دهنده ای با نام مستعار و مرموز ساتوشی ناکاموتو در اوراق سفید نمایش داده شد.

هویت فرد توسعه دهنده هنوز تایید نشده است.

بیت کوین وعده ی حق الزحمه ی پایین تر تراکنش نسبت به مکانیسم های پرداخت آنلاین سنتی را می دهد و بر خلاف ارز های منتشر شده توسط دولت، به وسیله ی مرجع قدرت غیر متمرکز عمل می کند.

بیت کوین های فیزیکی وجود ندارند، تنها تراز ها روی دیتابیس عمومی در فضای ابری نگهداری می شوند- همراه با تمامی تراکنش های بیت کوین- که به وسیله ی مقدار عظیم قدرت محاسباتی تایید شده است.

بیت کوین ها به وسیله ی هیچ بانک یا دولتی  پشتیبانی یا منتشر نمی شوند و بیت کوین ها به عنوان کالا ارزشمند نیستند.

علی رغم اینکه بیت کوین یک پول قانونی نیست، بسیار مشهور است و باعث راه اندازی صد ها ارز مجازی دیگر شده است که به طور کلی به آنها آلتکوین گفته می شود.

موارد مهم بیت کوین

  •  بیت کوین که در سال 2009 راه اندازی شد، از جنبه ی ارزش بازار، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان است.
  • برخلاف ارز فیات، بیت کوین با استفاده از سیستم دیتابیس غیر متمرکز که بلاکچین نامیده می شود، ایجاد شده، توزیع شده، خرید و فروش شده و ذخیره می شود.
  • تاریخچه بیت کوین به عنوان ذخیره ی ارزش، آشفته بوده است؛ این ارز رمزنگاری شده رشد بسیار خیره کننده ای داشت و تقریبا به 20000 دلار به ازای هر ارز در سال 2017 رسید اما از دو سال بعد کمتر از نیمی از آن قیمت، خرید و فروش می شود.
  • بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده ای که به موفقیت و شهرت رسید، باعث الهام گروه زیادی از مقلد ها و زیرشاخه ها شد.

درک کردن بیت کوین

 بیت کوین یک نوع ارز رمزنگاری شده است. تراز های توکن های بیت کوین با استفاده از کد های عمومی و خصوصی حفظ می شوند که شاخه های طولانی از اعداد و حرف ها هستند که از طریق الگوریتم رمزنویسی ریاضی که برای ایجاد آنها استفاده شده است، به هم متصل می شوند.

کد عمومی ( قابل مقایسه با شماره حساب بانکی) به عنوان آدرسی عمل می کند که در جهان منتشر شده است و دیگران میتوانند به آن بیت کوین بفرستند.

کد خصوصی (قابل مقایسه با پین کد خودپرداز) ایجاد شده است تا به طور پنهانی حفظ شود و تنها برای اعتبار دهی تراکنش های بیت کوین استفاده شود.

کد های بیت کوین نباید به خاطر کیف پول بیت کوین گیج شوند که یک دستگاه فیزیکی یا دیجیتال است که خرید و فروش بیت کوین را تسهیل می کند و به کاربران اجازه می دهد مالکیت سکه ها را ردیابی کنند.

عبارت "کیف پول" کمی گمراه کننده است، زیرا ماهیت غیر متمرکز بیت کوین به این معناست که هیچگاه در یک کیف پول ذخیره نمی شود بلکه در عوض به طور غیر متمرکز روی بلاکچین ذخیره می شود. حالت اختصاری آن به صورت BTC است.

بیت کوین چگونه کار می کند

 بیت کوین یکی از اولین ارز های دیجیتال است که از فناوری همتا با همتا برای تسهیل پرداخت های فوری استفاده می کند.

افراد مستقل و شرکت هایی که دارای قدرت محاسباتی تعیین کننده هستند و در شبکه ی بیت کوین شرکت می کنند و به اصطلاح "استخراج کننده" نامیده می شوند، به خاطر جایزه (آزادشدن بیت کوین جدید) و حق الزحمه تراکنش که به صورت بیت کوین پرداخت می شود، این کار را انجام می دهند.

این استخراج کننده ها را میتوان به عنوان مرجع قدرت غیر متمرکز در نظر گرفت که اعتبار شبکه ی بیت کوین را تحمیل می کنند.

بیت کوین جدید به صورت نرخ ثابت اما در طی زمان رو به کاهش، به استخراج کننده ها منتشر می شود به طوریکه کل عرضه ی بیت کوین به 21 میلیون برسد.

در حال حاضر، تقریبا 3 میلیون بیت کوین وجود دارند که هنوز باید استخراج شوند.

به این شکل، بیت کوین (و ارز های رمزنگاری شده که به شیوه ی مشابه ایجاد شده اند) متفاوت از ارز فیات عمل می کند؛

در سیستم های بانکی متمرکز، ارز با نرخی که مطابق با رشد کالا ها در تلاشی برای حفظ ثبات قیمت است منتشر می شوند، در حالیکه یک سیستم غیر متمرکز مانند بیت کوین نرخ انتشار را پیش از زمان و بر اساس الگوریتم قرار می دهد.

استخراج بیت کوین روندی است که به وسیله ی آن بیت کوین ها به درون چرخه منتشر می شوند.

به طور کلی، استخراج کردن نیازمند حل کردن پازل هایی است که از نظر محاسباتی دشوار هستند تا که یک بلاک جدید کشف شود که به بلاکچین اضافه می شود.

استخراج کردن برای دخالت داشتن در بلاکچین، سوابق تراکنش ها را در شبکه اضافه و تایید می کند.

استخراج کننده ها بابت اضافه کردن بلاک ها به بلاکچین جایزه ای به شکل چند بیت کوین دریافت می کنند؛ جایزه هر 210000 بلاک تقسیم می شود.

جایزه ی بلاک در سال 2009 تعداد 50 بیت کوین بود اما در حال حاضر 12.5 است.

هرچه تعداد بیشتری بیت کوین ایجاد شوند، دشواریِ روند استخراج  که مقدار قدرت محاسباتی دخیل ، می باشد- افزایش می یابد.

دشواری استخراج در 1.0 با پیدایش بیت کوین در سال 2009 شروع شد؛ در انتهای سال تنها 1.18 بود. 

از تاریخ اکتبر 2019، دشواری استخراج بیش از 12 تریلیون است. یک زمانی کامپیوتر خانگی معمولی برای روند استخراج کافی بود؛ اکنون، برای جنگیدن با سطح دشواری، استخراج کنندگان باید از سخت افزار های پیچیده و گرانقیمت مانند مدار های یکپارچه ویژه کاربرد (ای اس آی سی) و واحد های پردازش کننده ی پیشرفته تر مانند واحد های پردازش گرافیک استفاده کنند. این پردازش کننده های با جزئیات استخراج به عنوان ریگ استخراج شناخته می شوند.

یک بیت کوین را میتوان به هشت قسمت اعشاری تقسیم کرد (100 میلیونم یک بیت کوین) و این کوچکترین واحد را ساتوشی می نامند.

در صورت نیاز و اگر استخراج کننده های شرکت کننده تغییر را بپذیرند، بیت کوین میتواند در نهایت به قسمت های اعشاری بیشتری تقسیم شود.

ارزش بیت کوین چیست؟

ارزش بیت کوین چیست؟  تنها در سال 2017 قیمت بیت کوین تقریبا از 1000 دلار در ابتدای سال به 19000 دلار در انتهای سال رسید که نزدیک به 1400 درصد بالاتر از قیمت اولیه است.

اخیرا ارزش ارز رمزنگاری شده کاهش یافته است و کم و بیش ثبات پیدا کرده است، حفظ قیمت نسبتا پایین تر (ابتدای 2019 زمانی که قیمت حول 3500 دلار بود) و قیمت های بالاتر (ژوئن و ژولای 2019، که قیمت ها به یک باره به بیش از 13000 دلار رسیدند).

از تاریخ اکتبر 2019، بیت کوین به نظر می رسد یک نقطه ی قیمت جدید در دامنه ی 8000 تا 9000 دلار یافته باشد.

قیمت بیت کوین کاملا به اندازه ی شبکه ی استخراج آن بستگی دارد زیرا هرچه شبکه بزرگتر باشد، تولید کردن بیت کوین جدید دشوار تر و پر هزینه تر می شود. به عنوان نتیجه، قیمت بیت کوین باید افزایش یابد زیرا هزینه ی تولید آن نیز بالا می رود.

قدرت پردازش کلیِ شبکه ی استخراج بیت کوین که به عنوان نرخ هش شناخته می شود و به تعداد دفعاتی در ثانیه که شبکه میتواند برای تکمیل کردن پل هش تلاش کند، قبل از اینکه بلاک بتواند به بلاکچین اضافه شود؛ گفته می شود. از تاریخ 23 اکتبر 2019، شبکه به رکورد 114 کوانتیلیون در ثانیه رسید.

بیت کوین چگونه شروع شد

 18 آگوست 2008: نام دامنه ی bitcoin.org ثبت شده است. امروزه این دامنه حداقل WhoisGuard Protected است که یعنی اینکه هویت فردی که آن را ثبت کرده است، جزو اطلاعات عمومی نیست.

31 اکتبر 2008: فردی با استفاده از نام ساتوشی ناکاموتو یک اعلامیه در فهرست پستی رمزنگاری در وبسایت metzdowd.com منتشر کرد: من روی یک سیستم پولی الکترونیکی کار می کرده ام که کاملا همتا با همتا است و نیازی به شخص سوم مورد اعتماد ندارد.

این مقاله را در سایت http://www.bitcoin.org/bitcoin.pdf می توانید مشاهده کنید. این لینک به ورق سفیدی که امروزه مشهور است و در bitcoin.org با عنوان  بیت کوین: سیستم پولی الکترونیکی همتا با همتا منتشر شد.

 این مقاله به منشور بزرگی تبدیل شد برای اینکه امروزه بیت کوین چگونه کار  کند.

3 ژانویه 2009: اولین بیت کوین استخراج شد، Block 0. همچنین این بلاک به عنوان "بلاک خلقت" شناخته می شود و این متن را دارد: "روزنامه ی تایمز 03/ژانویه/2009 صدراعظم در آستانه ی دومین کمک مالی دولت برای بانک ها"، احتمالا به عنوان اثبات اینکه این بلاک در آن تاریخ یا بعد از آن تاریخ استخراج شده است و احتمالا به عنوان یک گزارش سیاسی مرتبط است.

8 ژانویه 2009: اولین نسخه از نرم افزار بیت کوین در فهرست پستی رمزنگاری اعلام شده است.

9 ژانویه 2009: Block 1 استخراج شده است و استخراج بیت کوین به طور جدی آغاز می شود.

چه کسی بیت کوین را ابداع کرد؟

 هیچکس نمیداند که چه کسی بیت کوین را ابداع کرد یا حداقل به طور قطع نمی داند.

ساتوشی ناکاموتو نامی مربوط به فرد یا گروهی است که ورق سفید بیت کوین اصلی را در سال 2008 منتشر کردند و روی نرم افزار بیت کوین اصلی کار کردند که سال 2009 منتشر شد.

پروتوکل بیت کوین کاربران را ملزم میدارد که هنگام ثبت نام، تاریخ تولد خود را وارد کنند و ما میدانیم که فردی با نام ساتوشی ناکاموتو ثبت نام کرده است و 5 آوریل را به عنوان تاریخ تولد نوشته است.

طی سالها از آن تاریخ، بسیاری از افراد یا ادعا کردند  یا به آنها اشاره شده است که افراد واقعی پشت آن نام مستعار باشند، اما تا تاریخ اکتبر 2019، هویت (یا هویت های) واقعی پشت ساتوشی ناشناخته باقی مانده است.

پیش از ساتوشی

گرچه این وسوسه کننده است که داستان رسانه را باور کنیم که ساتوشی ناکاموتو یک فرد ایده آل گرای نابغه است که بیت کوین را از عالم غیب ایجاد کرده است، اما چنین اختراعاتی معمولا بدون سابقه رخ نمی دهند.

تمامی کشف های علمی مهم، مهم نیست که تا چه اندازه اصلی به نظر برسند، بر اساس تحقیقات قبلی ایجاد شده اند.

پیشرو هایی برای بیت کوین وجود دارد: هش‌کش متعلق به آدام بک که در سال 1997 ابداع شد، و در نتیجه بی-مانی متعلق به وی دی، بیت گلد متعلق به نیک زابو و اثبات قابل استفاده ی مجددِ هال فینی. ورق سفید بیت کوین خودش به هش کش و بی-مانی و سایر کار هایی که در رشته های تحقیقی متعدد بوده اند، استناد می کند.

احتمالا شگفت آور نیست که گمان شده است بسیاری از افراد پشت سایر پروژه هایی که قبل تر بیان شد، در ایجاد بیت کوین نیز نقش داشته اند.

چرا ساتوشی ناشناس است؟

 دو انگیره ی اصلی برای اینکه سازنده ی بیت کوین هویت خود را پنهان نگه دارد ، وجود دارد. 

یکی از آنها حریم خصوصی است. از آنجایی که بیت کوین مشهور شده است- به یک پدیده ی جهانی تبدیل شده است- ساتوشی ناکاموتو توجه خیلی زیادی را از رسانه و دولت ها به خود جلب می کند.

دلیل دیگر، امنیت است. اگر تنها با سال 2009 نگاه کنیم، 32489 بلاک استخراج شدند؛ با نرخ جایزه ی 50 بیت کوین به ازای هر بلاک که بعدا اعلام شد، سود کلی در سال 2009 1624500 بیت کوین بود که در تاریخ 25 اکتبر 2019، معادل 13.9 میلیارد دلار است.

ممکن است افراد نتیجه بگیرند که ساتوشی و احتمالا چند نفر دیگر در سال 2009 مشغول استخراج بوده اند و این که آنها مقدار زیادی از آن گنجینه ی بیت کوین را تحت تملک دارند.

فردی با چنین دارایی بیت کوین ممکن است هدف مجرم ها قرار بگیرد، به ویژه به این علت که بیت کوین ها کمتر شبیه به سهام هستند و بیشتر شبیه به پول هستند که کد های اختصاصی نیاز است تا که اجازه خرج کردن داده شود.

در حالیکه که احتمال دارد مخترع بیت کوین جانب احتیاط را رعایت کرده باشد و انتقال هایی که به صورت اخاذی هستند را قابل ردیابی کرده باشد، اما ناشناس باقی ماندن، شیوه ی خوبی برای ساتوشی است تا که در معرض دید قرار گرفتن را محدود سازد.

مظنونین بیت کوین

 برنامه های خبری رسانه و کارشناسان ارز رمزنگاری شده و سایر افراد علاقه مند حدس هایی در مورد اینکه چه فرد یا گروهی پشت شخصیت ساتوشی ناکاموتو است، زده اند.

مجله ی نیویورکر در 10 اکتبر 2011 مقاله ای منتشر کرد که گمانه زنی می کرد که ناکاموتو ممکن است  مایکل کلیر یک دانشجوی رمزنویسی ایرلندی، یا اقتصاد دان و جامعه شناس ویلی لدون ویرتا باشد.

یک روز بعد، مجله ی فست کامپنی مطرح کرد که احتمالا ناکاموتو، گروهی سه نفر است - نیل کینگ، ولادیمیر اوکسمن و چارلز بری- که همراه با یکدیگر در حق امتیازی مرتبط ارتباط های امن ظاهر شدند که دو ماه پیش از اینکه bitcoin.org ثبت شود، به ثبت رسیدند.

یک مجله ی وایس در می 2013 منتشر شد که مظنونین بیشتری به این لیست اضافه کرد، از جمله گاوین آندرسن، توسعه دهنده ی ارشد پروژه ی بیت کوین؛ جد مک‌کالب، یکی از موسسان بورس بیت کوین ام تی.گاکس که الان از بین رفته است؛ و  ریاضی دان مشهور ژاپنی، شینیچی موچیزوکی. 

در دسامبر 2013، خبرگزاری تک‌کرانچ مصاحبه ای با پژوهشگر اسکای گری منتشر کرد که مدعی بود تحلیل متنیِ نوشته های منتشر شده نشان از ارتباط بین ساتوشی و نیک زابو، خالق بیت گلد دارد. و احتمالا مشهور ترین مورد، در مارس 2014، مجله ی نیوزویک یک مقاله ی پوشش دهنده چاپ کرد که ادعا می کرد ساتوشی در حقیقت فردی است که ساتوشی ناکاموتو نام دارد- یک مهندس آمریکایی‌ژاپنی 64 ساله که در کالیفرنیا زندگی می کند.

اخیرا، دانشمند استرالیایی علوم کامپیوتر و حامی ارز رمزنگاری شده، کریگ رایت ادعا کرده است که ساتوشی ناکاموتو است- گرچه رایت همچنین ادعا کرده است که ناکاموتو تئوری او در مورد ارز رمزنگاری شده را در سال 2008 سرقت ادبی کرده است.

پس از اینکه یک دهه از ظهور بیت کوین می گذرد، جهان هنوز نمیداند که چه کسی پشت برترین ارز دیجیتال جهان است و ممکن است این راز هیچگاه حل نشود.

آیا میتوان هویت ساتوشی را اثبات کرد؟

 به نظر می رسد حتی اولین افرادی که روی این پروژه کار می کردند هم اثبات قابل تایید از هویت ساتوشی نداشته باشند.

برای اینکه به طور قطع آشکار شود که چه کسی ساتوشی ناکاموتو است، یک ارتباط قطعی باید بین فعالیت او با بیت کوین و هویت او برقرار شود. 

این میتواند به شکل مرتبط کردن فرد پشت دامنه ی ثبت bitcoin.org، حساب های ایمیل و فوریوم استفاده شده توسط ساتوشی ناکاموتو، یا مالکیت بخشی از بیت کوین های استخراج شده ی اولیه باشد. 

گرچه بیت کوین های که احتمالا ساتوشی مالکیت آنها را دارد  روی بلاکچین قابل ردیابی هستند، اما به نظر می رسد او هنوز آنها را به گونه ای که هویتش را آشکار سازد، نقد کرده است.

اگر قرار بود ساتوشی بیت کوین های خود را امروز به یک بورس منتقل کند، این ممکن است جلب توجه کند اما غیر محتمل به نظر می رسد که یک بورس موفق با بودجه ی خوب به حریم خصوصی یک مشتری خیانت کند.

دریافت بیت کوین به عنوان پرداخت

 میتوان بیت کوین ها را به عنوان وسیله ای از پرداخت برای محصولاتی که فروخته شده یا سرویس هایی که ارائه شده پذیرفت.

اگر ذخیره ای از خشت و ملات داشته باشید، یک تابلو با این پیام" در اینجا بیت کوین پذیرفته می شود" در معرض نمایش قرار دهید و بسیاری از مشتریان شما ممکن است به خاطر آن، به سراغ شما بیایند؛ تراکنش ها را میتوان با پایانه ی سخت افزار لازم یا آدرس کیف پول از طریق کد های QR  و اپلیکیشن های صفحه نمایش لمسی مدیریت کرد.

یک کسب و کار آنلاین به سادگی میتواند با اضافه کردن گزینه ی پرداخت به سایر خدماتش، مانند کارت اعتباری، پی‌پل و غیره، بیت کوین را بپذیرد.

پرداخت های آنلاین به ابزار کسب و کار بیت کوین نیاز خواهند داشت ( پردازش کننده های خارجی مثل کوینبیس یا بیت پی). 

کار کردن برای بیت کوین

 افرادی که برای خودشان کار می کنند، میتوانند بابت کاری در بیت کوین ها درآمد کسب کنند. وبسایت ها و کار های متعددی هستند که مربوط به ارز دیجیتال می باشند.

  • وبسایت Cryptogrind کارجویان و کارفرمایان را دور هم جمع می کند.
  • وبسایت Coinality شغل هایی - به صورت آزاد کاری، نیمه وقت یا تمام وقت- که پرداخت آنها به صورت بیت کوین و سایر ارز رمزنگاری شده مثل دوجیکوین و لایت کوین است را ارائه می کند.
  • Jobs4Bitcoins، بخشی از reddit.com
  • BitGigs

بیت کوین از قماربازی

 این احتمال وجود دارد که در کازینویی بازی کنید که به حامیان بیت کوین سرویس دهی می کند و گزینه هایی مانند لاتاری های آنلاین، جک پات، شرط بندی های خاص و سایر بازی ها را دارد. بی شک، مزیت ها و مضرات و خطر هایی که شامل هر نوع کار های شرط بندی و قمار بازی می شود در اینجا این وجود دارند.

نحوه ی خریداری بیت کوین

حال نحوه ی خریداری بیت کوین را بررسی می کنیم.

سرمایه گذاری در بیت کوین

 بیت کوین حمایت کنندگان بسیاری دارد که معتقدند ارز دیجیتال یعنی آینده. بسیاری از افرادی که بیت کوین را توصیه می کنند، باور دارند که این ارز باعث تسهیل و بسیار سریعتر شدن سیستم پرداخت بدون حق الزحمه برای تراکنش ها در سطح جهان می شود.

گرچه هیچ دولت یا بانک مرکزی آن را پشتیبانی نمی کند، اما میتوان آن را با ارز های سنتی مبادله کرد؛

در حقیقت، نرخ تبادل آن در مقابل دلار، سرمایه گذاران بالقوه ای را جلب می کند و خرید و فروش کنندگان به این ارز علاقه مند هستند.

در حقیقت، یکی از دلایلی که باعث رشد ارز های دیجیتال همچون بیت کوین می شود این است که این ارز ها میتوانند به عنوان جایگزینی برای ارز فیات و کالاهای سنتی مثل طلا باشند.

سرویس IRS در مارس 2014 بیان کرد که تمامی ارز های مجازی، از جمله بیت کوین، به جای ارز، به عنوان ملک مالیات بندی می شوند.

سود و زیان ها از بیت کوین به عنوان سرمایه، به عنوان سرمایه یا ضرر باز یافته در نظر گرفته می شود، در حالیکه بیت کوین که به عنوان موجودی کالا، متحمل سود و زیاد معمولی می شود.

فروش بیت کوین که استخراج کرده اید یا از فرد دیگری خریداری کرده ای، یا استفاده از بیت کوین برای پرداخت بابت کالا یا خدمات، نمونه هایی از تراکنش هایی هستند که مشمول مالیات می شوند.

همانند هر دارایی دیگری، اصول خریداری پایین و فروش بالا در مورد بیت کوین نیز به کار می رود.

مشهور ترین روش گردآوری ارز، از طریق خریداری آن در بورس بیت کوین است اما شیوه های دیگری هم برای به دست آوردن بیت کوین وجود دارد.

خطر های سرمایه گذاری در بیت کوین

 گرچه بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری عادی طراحی نشده است (هیچ سهامی منتشر نشده است)، برخی سرمایه گزاران نظری پس از اینکه پول دیجیتال در می 2011 و یک مرتبه دیگر در نوامبر 2013 توجه زیادی را به خود جلب کرد، به سمت آن کشیده شدند.

در نتیجه، بسیاری از افراد بیت کوین را برای ارزش سرمایه داری خریداری می کنند نه به عنوان واسطه ی تبادل.

با این حال، عدم وجود ارزش ضمانت شده و ماهیت دیجیتالی آنها به این معناست که خریداری و استفاده از بیت کین خطر های ذاتی متعددی را در بر دارد.

بسیاری از سرمایه گذاران از طریق کمیسیون بورس و امنیت (اس ای سی) ، سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (اف آی ان آر ای)، اداره ی حفاظت مالی مشتری (سی اف پی بی) و سایر آژانس ها در این خصوص هشدار داده اند.

مفهوم ارز مجازی هنوز جدی است و در بیت کوین در مقایسه با سرمایه گزاری های سنتی سوابق طولانی مدت یا تاریخچه ی معتبر که پشتوانه ای برای آن باشد را ندارد.

بیت کوین با افزایش روز افزون محبوبیت آن، هر روزه کمتر آزمایشی می شود؛ هنوز بعد از 10 سال، ارز های دیجیتال در مرحله ی توسعه باقی مانده اند و به طور مداوم تکامل پیدا می کنند. 

بری سیلبرت، مدیرعامل گروه ارز دیجیتال، که بیت کوین و شرکت های بلاکچین می سازد و در آن ها سرمایه گذاری می کند، می گوید، "ریسکی ترین و پر سود ترین سرمایه گذاری است که میتوانید انجام دهید."

خطر قانون گذاری بیت کوین

 سرمایه گذاری روی بیت کوین به هر شکلی ریسک پایینی ندارد. بیت کوین رقیب ارز دولتی به حساب می آید و ممکن است برای تراکنش های بازار سیاه، پولشویی، فعالیت های غیرقانونی و فرار از مالیات استفاده شود.

به عنوان نتیجه، دولت ها ممکن است به دنبال قانونمند کردن، محدود یا ممنوع کردن استفاده و فروش بیت کوین باشند و برخی دولت ها در حال حاضر چنین کاری کرده اند.

سایر کشور ها قوانین مختلفی را وضع می کنند. به طور مثال، در سال 2015، دپارتمان خدمات مالی ایالت نیویورک، قوانینی را به مرحله ی پایانی رساند که شرکت هایی که با خرید، فروش، انتقال یا ذخیره ی بیت کوین سر و کار دارند را ملزم داشت هویت مشتریان را ثبت کنند و مسئول شناسایی ملزومات قانونی داشته باشند و از اندوخته سرمایه حمایت کنند. تراکنش هایی که ارزش 10000 دلار یا بیشتر دارند باید ثبت و گزارش شوند.

عدم وجود قانون گذاری های یکپارچه در مورد بیت کوین (و سایر ارز های مجازی) باعث مطرح شدن سوال هایی در مورد طول عمر، نقدینگی و عمومیت آنها شده است.

خطر امنیت بیت کوین

 اکثر افرادی که صاحب بیت کوین هستند یا از آن استفاده کرده اند، توکن های خود را از طریق عملیات های استخراج به دست نیاورده اند.

در عوض، آنها بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در تعدادی از بازار های آنلاین مشهور که به عنوان بورس های بیت کوین شناخته می شوند، خرید و فروش کرده اند. بورس های بیت کوین کاملا دیجیتال هستند و همانند هر سیستم مجازی، در خطر هکرها، بدافزار ها و عیب های فنی عملیاتی هستند.

اگر یک دزد به سخت افزار کامپیوتر صاحب بیت کوین دسترسی پیدا کند، و کد رمزی اختصاصی او را سرقت کند، او میتواند بیت کوین سرقتی را به حساب دیگری انتقال دهد. (اگر بیت کوین ها را بتوان روی کامپیوتری ذخیره کرد که به اینترنت متصل نباشد، یا از کیف پول کاغذی استفاده کنند- پرینت گرفتن کد های اختصاصی بیت کوین و آدرس ها - کاربران میتوانند از این امر جلوگیری کنند. هکر ها نیز میتوانند بورس های بیت کوین را هدف قرار دهند و به هزاران حساب  و کیف پول های دیجیتال که بیت کوین ها ذخیره می شوند، دسترسی پیدا کنند.

یکی از هک های شناخته شده در 2014 رخ داد، زمانی که ام تی. گاکس، یک بورس بیت کوین در ژاپن بالاجبار پس از اینکه میلیون ها دلار ارزش بیت کوین به سرقت رفتند، بسته شد.

این به ویژه زمانی مشکل ساز است که به یاد آورید که تمامی تراکنش های بیت کوین دائمی و غیر قابل بازگشت هستند.

همانند سر و کار داشتن با پول نقد است: هر تراکنشی که با بیت کوین انجام گیرد را تنها میتوان در صورتی بازگرداند که فردی که آنها را دریافت کرده است، آنها را بازپرداخت کند.

هیچ طرف سوم یا پردازش کننده ی پرداختی وجود ندارد، مانند کارت دبیت یا کارت اعتباری-در نتیجه هیچ منبع حفاظت یا ارجاعی نیست که به هنگام مشکل به سراغ آن بروید.

خطر بیمه

 برخی از سرمایه گذاری ها از طریق شرکت حفاظت از سرمایه گذار اوراق بهادار بیمه می شوند.

حساب های عادی بانکی از طریق شرکت بیمه ی سپرده فدرال بر اساس قانون گذاری تا میزان خاصی بیمه می شوند. به طور کلی، بورس های بیت کوین و حساب های بیت کوین به وسیله ی هیچ نوعی از برنامه های دولتی یا فدرال بیمه نیستند.

در سال 2019، پلتفرم خرید و فروش و معامله ی اصلی اس اف او ایکس اعلام کرد که قادر خواهد بود بیمه ی اف دی ای سی را برای سرمایه گذاران بیت کوین فراهم کند اما تنها برای بخشی از تراکنش ها که شامل پول نقد می شوند.

خطر های کلاهبرداری بیت کوین

 در حالیکه بیت کوین از رمزنویسی کد اختصاصی برای تایید صاحبان و ثبت تراکنش ها استفاده می کند، کلاهبرداران و شیادان ممکن است تلاش کنند بیت کوین جعلی بفروشند.

به طور مثال، در ژولای 2013، اس ای سی اقدام قانونی علیه یک عامل طرح پونزی مرتبط با بیت کوین انجام داد. اسنادی مبنی بر تغییر قیمت بیت کوین وجود دارد که شیوه ی دیگری از کلاهبرداری است.

خطر بازار

 همانند هر سرمایه گذاری دیگری، ارزش بیت کوین نوسان می کند. در حقیقت، ارزش ارز در طول عمر کوتاهی که دارد، به طور شدید در قیمت نوسان داشته است.

از آنجایی که سوژه ی خرید ها و فروش ها با حجم بالا در بورس است، حساسیت زیادی نسبت به اخبار دارد.

بر اساس سی اف پی بی؛ قیمت بیت کوین در سال 2013 در یک روز 61 درصد کاهش یافت، در حالیکه که سقوط  قیمت یک روزه ی در سال 2014 ، 80 درصد بود.

اگر افراد کمتری بیت کوین را به عنوان ارز بپذیرند، این واحد های دیجیتال ممکن است ارزش خود را از دست بدهند و بی ارزش شوند.

در حقیقت، این گمانه زنی وجود داشت که حباب بیت کوین زمانی که در طی تب ارز رمزنگاری شده در اواخر 2017 و ابتدای 2018 از قیمت بالای همیشگی خود کاهش یافت، ترکیده است.

هنوز رقابت های بسیاری وجود دارد و گرچه بیت کوین  به لطف شناسایی برند و پول سرمایه گذاری خطر پذیر خیلی از سایر ارز های دیجیتال که ظاهر شده اند جلو است، اما یک پیشرفت فنی به شکل ارز مجازی بهتر، همیشه یک تهدید قلم داد می شود.

خطر مالیات بیت کوین

 از آنجایی که بیت کوین فاقد شرایط لازم برای شامل شدن در حساب های دارای مزیت مالیاتی می باشد، هیچ گزینه ی قانونی یا خوبی برای حفاظت از سرمایه گذاری در مقابل مالیات وجود ندارد.

شاخه های بیت کوین

 طی سال هایی که بیت کوین راه اندازی شده است؛ نمونه های بیشماری وجود داشته اند که مخالفت میان دسته هایی از استخراج کنندگان و توسعه دهندگان باعث جدایی های بزرگ جامعه ی ارز رمزنگاری شده، شده است.

در برخی از این موارد، گروه های کاربران بیت کوین و استخراج کنندگان پروتکل شبکه ی بیت کوین را تغییر داده اند.

این روند به عنوان چند شاخه شدن معروف است و معمولا منجر به ایجاد نوع جدیدی از بیت کوین با نام جدید می شود.

این جدایی میتواند چند شاخه ای شدن شدید باشد که ارز جدید تاریخچه ی تراکنش با بیت کوین را تا یک نقطه ی قطعی به اشتراک می گذارد که در آن نقطه یک توکن جدید ایجاد می شود.

نمونه های ارز رمزنگاری شده که به عنوان نتیجه ی چند شاخه ای شدن شدید، ایجاد شده اند، شامل بیت کوین کش (در آگوست 2017 ساخته شده است)، بیت کوین گلد (در اکتبر 2017 ساخته شده است) و بیت کوین اس وی (در نوامبر 2017 ساخته شده است) می باشد.

چند شاخه ای شدن ملایم، یک تغییر پروتکل است که در آن هنوز با قوانین سیستم قبلی سازگار است. به طور مثال چند شاخه ای شدن ملایم بیت کوین باعث افزایش اندازه ی بلاک ها شده است.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.