logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

آموزش بیت کوین - بیت کوین چگونه کار می کند؟

آموزش بیت کوین - بیت کوین چگونه کار می کند؟
فرجام خانی ارز دیجیتال

در این بخش از ارز دیجیتال از تاپ سایت 98 به سراغ آموزش بیت کوین - بیت کوین چگونه کار می کند؟ می رویم.

هک کردن روند ایجاد یا استخراج بیت کوین دشوار است و این به بیت کوین امنیت می دهد. لایه ی امنیتی دیگر، این شرط است که هر تراکنش باید قبل از اینکه اعتبار دهی شود، تایید شود. این تایید کردن، نتیجه ی استخراج کردن است. استخراج کردن، روندی است که در آن بخری محاسبات سطح بالا مانند رمزگشایی SHA256 انجام می شود تا انتقال های بیت کوین تایید شود.

بیت کوین در کیف پول دیجیتال ذخیره می شود که یا روی کامپیوتر فرد یا در فضای ابری وجود دارد. کیف پول یک نوع حساب بانکی مجازی است که ارسال و دریافت بیت کوین، پرداخت برای کالا ها و خدمات یا ذخیره پول را آسان می کند.

تراکنش های بیت کوین به چه صورتی کار می کنند؟

هر حساب بیت کوین از کد عمومی که مانند آدرس بیت کوین عمل می کند و یک کد اختصاصی تشکیل شده است. هر کسی که کد عمومی شما را بداند، میتواند به شما بیت کوین ارسال کند. برای ارسال بیت کوین، باید از کد اختصاصی خود برای تعیین اعتبار و صحت استفاده کنید. تمامی تراکنش های بیت کوین روی شبکه ی بیت کوین ظاهر می شوند. استخراج کننده ها، تراکنش ها را پس از تایید کردن، ثبت می کنند تا آنها را اعتبار دهی کنند.

آدرس ها

یک نمونه آدرس بیت کوین به صورت زیر است:

73nRKoXJAUqKYYbzw6Nrqh9gW2p26zerpZ

دو به توان 160 یا حدود 10 به توان 48 آدرس ممکن وجود دارد.

کد اختصاصی مربوطه به شکل زیر است:

5HuEupY3DNF87UypjFtXDTm4BVuAwZtAgYf94sMALPyakgafVnU

کد های اختصاصی 256 بیت طول دارند. حدود 10 به توان 77 کد اختصاصی ممکن وجود دارد.

نحوه ی ارسال بیت کوین

در بخش قبلی مشاهده کردیم که تراکنش های بیت کوین به چه نحو کار می کند. اکنون، به نحوه ی ارسال بیت کوین می پردازیم.

برای خریداری کالا ها یا پرداخت برای برخی خدمات، باید بیت کوین را به آدرس فروشنده ارسال کنید. برای دریافت بیت کوین، باید آدرس خود را با فروشنده به اشتراک بگذارید.

در زیر میتوانید روند ارسال بیت کوین به فرد دیگر را مشاهده کنید:

  • آدرس فروشنده را کپی کنید . کیف پول بیت کوین خود را باز کنید.
  • روی Send coins کلیک کنید و آدرس را در جای خالی Pay to که به آن میخواهید بیت کوین ارسال کنید، وارد کنید.
  • اگر میخواهید بیت کوین را چندین مرتبه به یک فرد یا یک گروه ارسال کنید، میتوانید یک برچسب ایجاد کنید تا آنها را در کتابچه آدرس ها ببینید.
  • مقدار را در قسمت خالی بعدی وارد کنید و روی دکمه ی send  کلیک کنید تا عملیات را تکمیل کنید.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

تصدیق

در روند استخراج، تمامی تراکنش در جعبه ای به نام بلاک، جمع آوری می شوند. بلاک جدید حدودا هر 10 دقیقه یک بار ایجاد می شود. در مورد پرداخت های کوچک یا تراکنش های با افراد مورد اعتماد، تصدیق ها ممکن است ضروری نباشند. با این حال، برای اینکه تراکنش های بزرگ امن باشند، در حالت عادی 6 تایید صورت می گیرد.

بی نام و نشان بودن تراکنش های بیت کوین

سطح بی نام و نشان بودن، میتوانید بسته به نیاز سفارشی شود. هر تراکنش از یک آدرس به آدرس دیگری، عمومی است. تحلیل تراکنش ها از طریق آدرس های آنها یا کد های عمومی که سوابق آنها عمومی هستند، تحلیل ترافیک نامیده می شود. هرچه انتقال بزرگتر باشد، تحلیل ترافیک راحت تر است.

برای افزایش غیر قابل ردیابی بودن، از ترکیب خدمات استفاده می شود. همچنین توصیه می شود یک کلید عمومی جدید یا آدرس جدید برای هر تراکنش ایجاد کنید تا میزان غیر قابل ردیابی بودن و امنیت را بالا ببرید. از دیدگاه یک کاربر، بیت کوین چیزی نیست جز یک اپلیکیشن موبایلی یا یک نرم افزای که امکان استفاده از کیف پول بیت کوین را فراهم می کند که به کاربر اجازه می دهد بیت کوین را ارسال و دریافت کند. با این حال، در پشت پرده، شبکه ی بیت کوین یک دیتابیس عمومی بزرگ را به اشتراک می گذارد که بلاکچین نامیده می شود. این دیتابیس، سوابق تمامی تراکنش هایی که تا به حال پردازش شده اند را حمل می کند که این امکان را برای سیستم کاربر فراهم می کند تا اعتبار هر تراکنش را تایید کند.

نیاز به توافق عمومی برای سازگاری

به منظور حفظ سازگاری با یکدیگر، تمامی کاربران بیت کوین باید از نرم افزاری استفاده کنند که قوانین مشابهی را دنبال می کنند. بیت کوین تنها میتواند تا زمانی درست کار کند که توافق کاملی میان تمامی کاربران وجود دارد. در نتیجه، ضروری است که تمامی کاربران و توسعه دهندگان از این توافق حمایت و مراقبت کنند.

امن کردن بلاکچین

در این بخش از آموزش بیت کوین به سراغ امن کردن بلاکچین می رویم.

بیت کوین تنها زمانی روی کامپیوتر شما ذخیره می شود که یک نود روی شبکه داشته باشید. شما یک کپی از دیتابیس را حمل می کنید که امن است زیرا پیش از اینکه به زنجیره بپیوندد، هش شده است. این به معنای این است که تغییر دادن حتی یک بیت از هر دیتایی روی بلاک های قبلی، هش مربوط به دیتابیس را تغییر می دهد که آن را به عنوان جعلی و ساختگی مشخص می کند.

تابع هش یک تابع برگشت ناپذیر است که به طور گسترده در رمزنویسی استفاده می شود؛ خروجیِ این تابع کوتاه تر از ورودی آن است. اعتبار دهیِ تراکنش های بیت کوین تنها یک روند از بررسی سریعِ کد هاست مانند یافتنِ اینکه آیا ارسال کننده کد های اختصاصی که میتواند هر سوابقی را در دیتابیس /بلاکچین باز کند دارد یا نه

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.