logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

آموزش بیت کوین – اصطلاحات

آموزش بیت کوین – اصطلاحات
فرجام خانی ارز دیجیتال

در این بخش از ارز دیجیتال از تاپ سایت 98 به سراغ آموزش بیت کوین و اصطلاحات بیت کوین  می رویم.

در این بخش، عبارات و اصطلاحات مورد استفاده در بیت کوین را توضیح می دهیم.

آدرس

آدرس بیت کوین به ما اجازه می دهد بیت کوین را در شبکه بیت کوین ارسال و دریافت کنیم. همچنین کد یا آدرس اختصاصی است که برای داد و ستد بیت کوین استفاده می شود.

آلتکوین

آلتکوین گروهی از ارزهای رمزنگاری شده فرعی بجز بیت کوین هستند. نمونه هایی از آلتکوین را میتوان اتریوم، لایتکوین و پی‌پی‌کوین نام برد.

ای اس آی سی

مدار یکپارچه ویژه کاربرد (ای اس آی سی) به طور ویژه برای پردازش معادلات هش SHA- 256 ساخته شده اند که برای استخراج بیت کوین استفاده می شوند.

استخراج کننده ای اس آی سی

استخراج کننده ی ای اس آی سی آخرین سخت افزار استخراج استفاده شده در استخراج بیت کوین است. برای محاسبه ی معادلات SHA-256 سریعتر از سی پی یو یا جی پی یو استفاده می شود. استخراج کننده های ای اس آی سی به سفارشی هستند و از طریق اتصال اینترنت به شبکه متصل هستند.

شاخص قیمت بیت کوین (BPI)

شاخص قیمت بیت کوین، به وسیله ی Coin Desk طراحی شده است که میانگین قیمت بیت کوین در بورس های ارز جهانی برتر را نشان می دهد.

اوراق سفید بیت کوین

اوراق سفید بیت کوین به عنوان کتاب مقدس دنیای بیت کوین در نظر گرفته می شود که به وسیله ی بنیان گزار رمزآلود این ارز، ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 ثبت شد. توضیحات مفصلی در مورد پروتکل بیت کوین ارائه می دهد و ماده ی ارجاع خوبی برای تازه کار ها و افراد بدون تجربه است.

بلاکچین

این زنجیره در بر دارنده ی سوابق تمامی بلاک های بیت کوین است که از لحظه ی شروع این ارز استخراج شده اند. این زنجیره به نحوی طراحی شده است که هر بلاک دارنده ی هشِ بلاک قبلی خود است که باعث می شود زنجیره در مقابل عملیات استخراج جعلی امن باشد.

جایزه ی بلاک

جایزه ای به هر استخراج کننده ای که یک بلاک تراکنش را کامل کند، داده می شود. میتواند به صورت سکه یا کارمزد تراکنش باشد؛ شبکه بیت کوین در حال حاضر 25 بیت کوین برای هر بلاک کامل شده جایزه می دهد. زمانی که آستانه ی بلاک ها استخراج شده باشد (در حال حاضر 210000 بلاک است)، جایزه نصف می شود؛ به چنین اتفاقی نصف شدن گفته می شود. نصف شدت بعدی در سال 2020 رخ می دهد. سپس جایزه 12.5 بیت کوین برای هر بلاک خواهد بود.

BTC

حروف اختصاری بیت کوین است، مانند USD  برای دلار.

پردازشگر بیت کوین

این برنامه ی نرم افزار که یک دستگاه ، یا یک کامپیوتر خانگی، لپتاپ یا موبایل را به شبکه ی بیت کوین متصل می کند.

تایید

تایید تراکنش، هش موفقیت آمیز آن در بلاک مربوط به بلاکچین است. میتواند 10 دقیقه طول بکشد، گرچه تراکنش های بزرگتر ممکن است ا 6 تایید را لازم داشته باشند.

سکه های رنگی

سکه های رنگی، یک ویژگی جدید از بیت کوین است که به کاربران اجازه می دهد ویژگی های خود از این ارز را تعریف کنند. هدف آن این است که کاربران بتوانند بیت کوین را به عنوان دارایی فیزیکی مشخص کنند که بعد تر میتواند به عنوان توکن با ملک معاوضه شود.

کوینبیس

نام عامل کیف پول بیت کوین که پردازش پرداخت برای کالا ها را ارائه می کند و به عنوان واسطه در بورس های بیت کوین عمل می کند.

سن سکه

سن سکه به وسیله ی محصول مقدار ارز و مدت زمانی که آن سکه تحت تملک بوده، محاسبه می شود.

ارز رمزنگاری شده

ارز رمزنگاری شده به عنوان یک پول قانونی به وسیله ی توافق عمومی در نظر گرفته می شود و به وسیله ی استفاده از رمزنویسی بر مبنای فرمول های ریاضی امن شده است.

رمزنویسی

زمینه ای است که فرمول ها و الگوریتم های ریاضی برای ایجاد کد هایی که اطلاعات را رمزی و رمزگشایی می کنند، استفاده می شوند.

خرج کردن دوباره

این یک کار غیر قانونی در مورد خرج کردن یک مقدار بیت کوین بیش از یک مرتبه است. کاربر یک تراکنش را با استفاده از بیت کوین های خود تکمیل می کند و سپس تراکنش دوم را با فرد دیگر با استفاده از همان بیت کوین ها انجام ی دهد در نتیجه تایید برای معتبر کردن یک تراکنش و جلوگیری از خرج کردن دوباره لازم است. در نتیجه تراکنش هایی که هیچ تاییدی ندارند خطرناک هستند زیرا احتمال دارد شامل خرج کردن دوباره باشند.

تراکنش داست

این تراکنشی است که در بلاکچین سابقه دارد اما ارزش بسیار ناچیزی دارد. اقداماتی در حال انجام است تا که تعداد تراکنش های داست به حداقل برسد.

ECDSA

ECDSA نام کد و اختصار الگوریتم امضای دیجیتال مبتنی بر منحنی بیضوی است. در پروتکل بیت کوین از آن برای امضا کردن تراکنش ها استفاده می شود.

اسکرو

اسکرو نوعی کیف پول آنلاین شخص ثالث است که سرمایه ها را صورت امن در طول تراکنش بین دو طرف ذخیره می کند. از آن در مواردی استفاده می شود که طرفین نمیتوانند بیت کوین رد و بدل کنند تا زمانی که شرایط به خصوصی برآورده شوند و بخواهند اطمینان حاصل کنند که پول آنها به صورت دیجیتالی سرقت نمی شود.

فاست

فاست یک روش استخراج کردن تعداد به خصوصی از سکه ها در هنگام راه اندازی ارز رمزنگاری شده جدید و سپس ارائه آنها به افراد برای افزایش علاقه به ارز جدید است. سایت های فاست بیت کوین متعددی وجود دارند که مقدار های بیت کوین را برای ترویج آنها، به افراد می دهند.

ارز فیات

ارز فیات نام دیگری برای پول توکن است که در جهان استفاده می شود و به عنوان پول قانونی از سوی دولت ها و بانک های مرکزی اعلام می شود و پشتوانه ی کالای فیزیکی ندارد.

شاخه شاخه شدن

شاخه شاخه شدن زمانی در بلاکچین رخ می دهد که گروهی از استخراج کننده ها شروع کنند دسته ی متفاوتی از بلاک های  تراکنش را هش کنند. همچنین زمانی رخ می دهد که نسخه ی جدیدی از پردازشگر بیت کوین معرفی شود. شاخه شاخه شدن زمانی موفق تلقی می شود که به نسخه ی طولانی تر زنجیره تبدیل شود.

بلاک پیدایش

بلاک اصلی در زنجیره.

جی پی یو

واحد پردازشگر گرافیکی است که در کارت گرافیک های کامپیوتر های خانگی معمولی یافته می شود. از آنجایی که جی پی یو ها برای پردازش اطلاعات عظیم با سرعت بالاتر در بازی های کامپیوتری با پیکسل سنگین طراحی شده اند؛ برای پردازش محاسبات مورد نیاز در استخراج ارز رمزنگاری شده هم عالی هستند.

هش

هش، پردازش ریاضی است که طی استخراج بیت کوین انجام می شود. یک روند پیچیده است که باعث می شود ارز امن باشد و رمزگشایی را بسیار دشوار و تغییر خروجی را قابل پیگیری می کند.

نرخ هش

نرخ هش، تعداد محاسبات هش انجام شده در یک ثانیه را می شمارد. به طور کلی نشان میدهد عملیات استخراج تا چه اندازه سریع و موفقیت آمیز است.

ورودی

ورودی نشان می دهد تراکنش بیت کوین از کجا ناشی شده است و در اصل آدرس بیت کوین است، مگر اینکه تراکنش ایجاد باشد که یعنی این بیت کوین تازه استخراج شده است.

لایتکوین

نوعی ارز رمزی فرعی است که از فرمول هش اسکریپت استفاده می کند.

Megahashes/SEC

تعداد هش ها در ثانیه که در میلیون ها هش (مگاهش) محاسبه شده است.

سفارش بازار

سفارش بازار را میتوان در یک بورس قرار داد زمانی که خرید و فروش بیت کوین به سرعت و با نرخ بازار غالب انجام می گیرد.

MBTC

مقدار کوچک: یک هزارم بیت کوین (0.001 BTC).

میکرو تراکنش

پرداخت مقدار بسیار کوچک به عنوان بخشی از آنلاین تراکنش، که انجام آنها تحت سیستم پرداخت سنتی دشوار است. مانند پرداخت برای بسته ی خوراکی با کارت اعتباری است.

استخراج کردن

استخراج کردن میتواند به وسیله ی هرکسی که میخواهد بیت کوین های جدید برای کیف پول خود استخراج کند، انجام شود. برای این کار، باید یک بلاک از تراکنش های برجسته را اعتبار دهی کند و معادلات رمزنویسی را با استفاده از برخی الگوریتم های هش حل کند.

نود ها

هر کامپیوتر متصل در شبکه ی بیت کوین که تراکنش ها را به سایر کامپیوتر ها منتقل می کند، نود نامیده می شود.

بلاک جدا افتاده

هر بلاکی که بخشی از شاخه ی کنار گذاشته شده باشد، به عنوان بلاک جدا افتاده شناخته می شود. این به عنوان بخشی از بلاکچین معتبر نیست.

خروجی

خروجی، آدرس نهایی تراکنش بیت کوین است. کاملا امکان پذیر است که خروجی های بسیاری برای یک تراکنش وجود داشته باشند.

کیف پول های کاغذی

ثبت فیزیکیِ آدرس های بیت کوین عمومی و کد های اختصاصی آن. میتواند تکه ای کاغذ باشد، و راهی امن تر برای ذخیره بیت کوین ها باشد که امکان هک یا خراب شدن آن ها وجود ندارد.

استخر (شبکه)

گروهی از استخراج کننده ها که باهم کار می کنند، استخر (شبکه) نامیده می شوند. این استخراج کننده ها کار خود را با هم ترکیب می کنند تا یک بلاک استخراج کنند و سپس جایزه را بر اساس آن تقسیم می کنند. استخر های استخراج شانس موفقیت استخراج یک بلاک را افزایش می دهند.

پی‌پی‌کوین

پی‌پی‌کوین گاهی اوقات به عنوان سکه همتا یا P2P coin شناخته می شود. یک آلتکوین است که از محاسبات اثبات سهام جدا از اثبات کار برای اعتبار دهی کاری که انجام شده است، استفاده می کند.

کد اختصاصی

امنیت کد اختصاصی در حفظ امن بیت کوین ها اهمیت دارد. کد اختصاصی مربوط به یک حساب منحصر به فرد است و تنها صاحب حساب باید از آن اطلاع داشته باشد. معمولا رشته ای از امضا ها و ارتباطات دیجیتال است که با کد عمومی مربوطه هش شده است.

اثبات کار

این محاسبه استفاده می شود تا بابت کار استخراج انجام شده، به صورت بیت کوین جایزه داده شود. زمان و تلاش زیادی لازم است تا با موفقیت یک بلاک هش شود و این به عنوان اثبات کار در نظر گرفته می شود که به طور مناسب جایزه داده می شود.

کد عمومی

کد عمومی یک آدرس بیت کوین است که عمومی است یا شناخته شده است یا همه میتوانند به آن دسترسی داشته باشند. زمانی که یک کد عمومی با کد اختصاصی هش شود، یک امنیت ارتباطات دیجیتال به وجود می آید.

کد QR

کد QR یک گرافیک است که دنباله دیتا را در بر دارد. کد های QR به وسیله ی گوشی های موبایل و سایر دستگاه ها اسکن می شوند و در کدنویسی آدرس های بیت کوین و تسهیل تراکنش های بیت کوین استفاده می شوند.

ریپل

ریپل یک شبکه ی پرداخت است که کاربران در آن هر ارزی را مبادله می کنند. پرداخت ها روی پایه ی IOU و بر مبنای اعتماد انجام می شوند. این شبکه از نود ها و اتصال هایی تشکیل شده است که به وسیله ی افراد مرجع کار می کنند.

ساتوشی

ساتوشی، نام ایجاد کننده ی بیت کوین، کوچکترین کسر بیت کوین هم هست. یک ساتوشی:0.00000001 BTC

اسکریپت

سیستم اثبات کار برای استخراج کننده های آلتکوین هاست؛ نسبتا در مقایسه با SHA-256 ساده است؛ به این دلیل است که آلتکوین هایی که از اسکریپت استفاده می کنند، بیش از آنهایی که از تنظیمات سی پی یو و جی پی یو استفاده می کنند استخراج می شوند.

امضا

زمانی که کد های اختصاصی و عمومی با همدیگر هش شوند، آنها یک امضای دیجیتال ایجاد می کنند که آدرس اصلیِ تراکنش بیت کوین را تصدیق می کند.

SHA-256

معادله ی رمزنویسی استاندارد است که برای سیستم اثبات کار مربوط به استخراج بیت کوین استفاده می شود.

SPV

تایید پرداخت ساده شده این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا تراکنش های خود را بدون دانلود کردن زنجیره ی بلاک کامل که حجم بالایی دارد، اعتبار دهی کنند. کاربران تنها لازم است سر بلاک ها را دانلود کنند.

بلاک تراکنش

بلاکچین، سوابق تراکنش است که سازماندهی و هش شده اند و سپس به زنجیره ی بلاک متصل شده اند.

کارمزد تراکنش

برخی تراکنش های بیت کوین زمانی که در شبکه ارسال شوند، کارمزد کمی را مطالبه می کنند. این کارمزد به استخراج کننده ای که با موفقیت بلاکی که در بر دارنده ی آن تراکنش است را هش کرده است.

UBTC

لقب بسیار کوچک بیت کوین؛ یک uBTC ، یک میکروبیت کوین است.

uBTC = 0.000001 BTC

بی ثباتی

نوسانات قیمت بیت کوین به عنوان بی ثباتی آن تعریف می شوند.

انتقال وایر

انتقال وایر (انتقال الکترونکی پول از بانکی به بانک دیگر) روش انتقال بیت کوین به یا از بورس بیت کوین است. این انتقال به صورت الکترونیکی انجام می شود و میتواند با یک حساب بانکی در هر جای دنیا امن شود.

تراکنش های بدون تایید

تراکنشی است که فروشنده یک محصول یا خدماتی را به ازای پرداخت بیت کوین می فروشد، با این حال تراکنش نمیتواند به وسیله ی استخراج کننده تایید شود یا به زنجیره اضافه شود. این زمانی است که خرج کردن دوباره رخ می دهد.

 

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.