logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

استراتژی تحلیل تکنیکال برای تازه کارها

استراتژی تحلیل تکنیکال برای تازه کارها
فرجام خانی بورس

در این بخش از آموزش تحلیل تکنیکال از مباحث بورس به سراغ استراتژی تحلیل تکنیکال برای تازه کارها می پردازیم.

بسیاری از سرمایه گزارن، سهام را بر اساس ویژگی های بنیادین آنها از جمله سوددهی، قیمت یا روند های صنعتی تحلیل می کنند  اما عوامل بنیادین همیشه قیمت بازار را منعکس نمی کنند.

تحلیل تکنیکال به دنبال پیشبینی حرکت های قیمت به وسیله ی ارزیابی اطلاعات تاریخی، در اصل حجم و قیمت می باشد.

به معامله کننده ها کمک می کند شکاف بین ارزش ذاتی و قیمت بازار را به وسیله ی استفاده از روش هایی مانند تحلیل آماری و اصول اقتصادی رفتاری جهت یابی کنند.

تحلیل تکنیکال کمک می کند تا به وسیله ی اطلاعات گذشته، معامله کننده ها را به سمت چیزی هدایت کند که بیشترین احتمال رخداد را دارد.  اکثر سرمایه گزاران از هر دو تحلیل تکنیکال و بنیادین برای تصمیم گیری استفاده می کنند.

روش درست را انتخاب کنید.

دو روش متفاوت برای تحلیل تکنیکال وجود دارند: رویکرد بالا به پایین و رویکرد پایین به بالا. اغلب، معامله کننده های کوتاه مدت از رویکرد بالا به پایین و معامله کننده های بلند مدت از رویکرد پایین به بالا استفاده می کنند.

  • بالا به پایین. رویکرد بالا به پایین یک تحلیل اقتصاد کلان است که قبل از تمرکز بر اوراق بهادار فردی، اقتصاد کلی را بررسی می کند. در مورد سهام،  معامله گر ابتدا روی اقتصاد ها تمرکز می کند، سپس بخش ها و سپس شرکت ها. معامله کننده هایی که از این رویکرد استفاده می کنند، روی دستاورد های کوتاه مدت تمرکز می کنند که بر خلاف ارزش گذاری های طولانی مدت است. به طور مثال، معامله گر ممکن است به سهامی که از میانگین متحرک 50 روزه شروع شده است، به عنوان فرصت خرید نگاه کند.
  • پایین به بالا. رویکرد پایین به بالا، برعکس دیدگاه اقتصاد کلان، روی سهام فردی متمرکز می شود. شامل تحلیل سهام هایی می شود که به طور اساسی برای نقاط ورود و خروج بالقوه جذاب هستند. به طور مثال، سرمایه گزار ممکن است در یک روند نزولی، سهمی را پیدا کند که کمتر از ارزش واقعی آن قیمت دارد و از تحلیل تکنیکال استفاده کند تا یک نقطه ی ورود مشخص را در زمانی که سهم به پایین ترین مقدار قبل از رشد می رسد، پیدا کند. آنها در تصمیمات خود به دنبال ارزش می گردند و هدف آن بلند مدت است.

علاوه بر این موارد، انواع مختلفی از معامله کننده ها ممکن است ترجیح دهند از شکل های مختلفی از تحلیل تکنیکال استفاده کنند.

معامله کننده های روزانه ممکن است از خط روند ها و اندیکاتور های حجم برای تصمیم گیری استفاده کنند، در حالیکه معامله کننده های نوسانی یا بلند مدت ممکن است الگو های نموداری و اندیکاتور های فنی را ترجیح دهند.

معامله کننده ها الگو های خودکاری را ایجاد می کنند که ممکن است به طور کلی نیاز های متفاوتی داشته باشند که از ترکیبی از اندیکاتور حجم و اندیکاتور فنی برای تصمیم گیری استفاده می کنند.

استراتژی تحلیل تکنیکال

پنج مرحله ی اصلی برای شروع به کار کردن با تحلیل تکنیکال وجود دارد.

  1. یک استراتژی تحلیل تکنیکال مشخص کنید یا یک سیستم معاملاتی ایجاد کنید.

اولین مرحله این است که یک استراتژی مشخص کنید یا یک سیستم معاملاتی ایجاد کنید. به طور مثال، یک معامله کننده ی تازه کار ممکن است تصمیم بگیرد استراتژی میانگین متحرک متقاطع استفاده کند که دو میانگین متحرک (50 و 200 روزه) را در یک حرکت قیمت سهام ردیابی می کند.

برای این استراتژی، اگر میانگین متحرک کوتاه مدت بالا ی میانگین متحرک 200 روزه برود، نشان دهنده ی روند قیمت صعودی است و یک سیگنال خرید ایجاد می کند. برعکس آن برای سیگنال فروش صادق است.

استراتژی تحلیل تکنیکال

  1. اوراق بهادار قابل معامله ای را مشخص کنید که با آن استراتژی فنی مطابقت دارند.

همه ی سهام ها یا اوراق بهادار مناسب استراتژی بالا نیستند، زیرا این استراتژی برای سهام هایی که نوسان زیاد و نقد شوندگی بالا دارند ایده آل است نه سهام های با ثبات و با نقد شوندگی پایین. سهام و قرار داد های مختلف نیز ممکن است به انتخاب های پارامتر مختلف نیاز داشته باشند- در این مورد، میانگین متحرک های متفاوت مانند 15 روزه و 50 روزه.

 

  1. حساب بورسی مناسبی برای معامله کردن بیابید.

حساب بورسی مناسبی را بیابید که نوعی از اوراق بهادار که انتخاب کرده اید را پشتیبانی کند (به طور مثال، سهام عادی، سهام کم ارزش، معاملات آتی، حق اختیار و غیره). باید کارایی لازم برای ردیابی و نظارت بر اندیکاتور های فنی انتخاب شده را ارائه دهد در حالیکه هزینه ها را پایین نگه دارد تا باعث کاهش سود نشود. برای استراتژی بالا، یک حساب پایه با میانگین متحرک ها روی نمودار شمعی کار می کند.

 

  1. یک رابط کاربری برای ردیابی و نظارت بر معامله ها انتخاب کنید.

معامله کننده ها ممکن است به سطوح مختلفی از کارایی بسته به استراتژی خود نیاز داشته باشند.

به طور مثال، معامله کننده های کوتاه مدت به یک حساب اعتباری نیاز دارند تا به سهم های سطح دو و قابلیت دیدن بازار گردان دسترسی داشته باشد. اما برای مثال ما، یک حساب پایه ممکن است به عنوان گزینه ی کم هزینه مناسب باشد.

  1. سایر اپلیکیشن هایی که ممکن است برای پیاده سازی این استراتژی لازم باشد را مشخص کنید.

ممکن است ویژگی های دیگری وجود داشته باشند که برای بهره برداری حداکثری، لازم باشند. برخی معامله کننده ها ممکن است به هشدار های موبایلی یا دسترسی موبایلی به معامله ی در حال انجام، نیاز داشته باشند، در حالیکه دیگران ممکن است از سیستم های معملاتی خودکار استفاده کنند تا معامله ها را از طرف آنها انجام دهند.

نکات و عوامل ریسک

معامله کردن میتواند چالش برانگیز باشد که به این معنی است که مهم است بیش از موارد بالا تمرین کنید. برخی نکات دیگر را در زیر مشاهده می کنید:

  • منطق و پایه و اساس سازنده ی تحلیل تکنیکال را درک کنید.
  • استراتژی های معاملاتی را با استفاده از دیتا های گذشته بررسی کنید تا که بدانید در گذشته چطور کار کرده اند.
  • معامله کردن را در قبل از بازار اصلی در حساب دمو تمرین کنید.
  • نسبت به محدودیت های تحلیل تکنیکال آگاه باشید تا از شکست ها یا غافلگیری های پر هزینه دور بمانید.
  • نسبت به مقیاس پذیری و نیازمندی های آینده مراقب و انعطاف پذیر باشید.
  • سعی کنید ویژگی های حساب معاملاتی را با استفاده از درخواست حساب موقتی آزمایشی، ارزیابی کنید.
  • در ابتدا با معاملات خود را با مقدار کم شروع کنید و با گذشت زمان و کسب تجربه آن را توسعه دهید.

جمع بندی

بسیاری از سرمایه گزاران به هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گزاری، هم از تحلیل تکنیکال و هم از تحلیل بنیادین استفاده می کنند زیرا تحلیل های تکنیکال به پر کردن شکاف های اطلاعاتی کمک می کند.

با درک تحلیل تکنیکال، معامله کننده ها و سرمایه گزاران میتوانند بازده تعدیل شده ی ریسک طولانی مدت خود را ارتقا دهند اما مهم است قبل از ورود به بازار واقعی، این روش ها را درک و تمرین کنید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: investopedia

تگ: استراتژی

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.