logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

کمپانی فورد موتور

کمپانی فورد موتور
فرجام خانی خودرو

در بخش خودرو از تاپ سایت 98 ، کمپانی فورد موتور را بررسی می کنیم.  کمپانی فورد موتور ، یکی از شرکت های موفق دنیاست.

کمپانی فورد (Ford Motor Company) سعی دارد برای جهان هوشمند، خودروهای هوشمند بسازد.

این کمپانی که در کنار جی ام و فیات کرایسلر، جزو سه کارخانه ی بزرگ خودروسازی آمریکا به شمار می آید، خودرو های سواری، کامیون و خودرو های شاسی بلند را با برند فورد و لینکلن روانه بازار می کند – مشهور ترین مدل های آن اف 150، لینکلن نویگیتر و موستانگ- و فروش ها را از طریق شرکت فورد کردیت تامین مالی می کند.

فورد که در سطح جهانی فعالیت می کند، سرمایه گذاری های چشمگیری می کند تا تغییرات اساسی در سیاست کاری خود اعمال کند و به جای اینکه تنها یک خودروساز باشد، به پیشتاز فناوری و خدمات مالی تبدیل شود.

فورد در سال 2018 گفت که تقریبا تولید تمامی محصولات خود بجز موستانگ را متوقف خواهد کرد تا روی کامیون ها و شاسی بلند های پر سود تری کار کند.

کمپانی فورد موتور

عملکرد کمپانی فورد موتور

حال به عملکرد کمپانی فورد موتور (Ford Motor) می پردازیم.

بخش خودرویی فورد بیش از 90 درصد از درآمد را ارائه می کند که شامل فروش خودرو های برند فورد و لینکلن می شود.

بخش خدمات مالی  در بیش از 5 درصد از درآمد نقش دارد و شامل تامین مالی مرتبط با خودرو ها و اجاره دادن خودرو ها از طریق کمپانی فورد موتور کردیت می شود.

خارج از آمریکا، اروپا بزرگترین محدوده ی فورد کردیت به شمار می رود که تقریبا 60 درصد از دریافتی های منطقه در بریتانیا و آلمان هستند.

بخش موبیلیتی فورد شامل فورد اسمارت موبیلیتی می شود که خدمات حمل و نقل را طراحی و تولید می کند و در استارت‌آپ ها و شرکت های فناوری سرمایه گذاری می کند.

همچنین بخش موبیلیتی، محلی برای توسعه ی فناوری های خودرو خودمختار است.

کمپانی فورد موتور

وسعت جغرافیایی

در این بخش ، وسعت جغرافیایی را بررسی میکنیم.

واحد های تجاری فورد در پنج منطقه ی آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، خاور میانه و آفریقا و آسیا گسترش یافته اند. بیش از نیمی از 60 واحد صنعتی در آمریکای شمالی و 25 درصد در اروپا هستند.

آمریکا بیش از 60 درصد از درآمد فورد را تامین می کند. سایر بازار های بزرگ، بریتانیا، کانادا و آلمان هستند که هر یک 5 درصد از فروش را دارند.

کمپانی فورد موتور

فروش و بازاریابی فورد

در این قسمت فروش و بازاریابی فورد را بررسی می کنیم.

خودرو های فورد، قطعات، لوازم یدکی آن از طریق 11000 نمایندگی در سطح جهانی به فروش می رسند که اکثر آنها مالکیت مستقل دارند.

علاوه بر فروش های خرده فروشی، این نمایندگی ها خودرو ها به مشتریان تجاری، شرکت های اجاره ی خودرو و دولت ها می فروشند.

کمپانی فورد موتور

عملکرد مالی

حال عملکرد مالی فورد را بررسی می کنیم.

درآمد فورد طی 5 سال اخیر رشد مداوم را تجربه کرده است و از سال 2014 تا 2018 بیش از 11 درصد رشد داشته است.

فروش های بخش خودرویی در آمریکا، بیشترین رشد را داشته اند، در حالیکه صنعت خودروسازی جهانی چندین سال رشد قدرتمند داشت، اما فروش های خودرویی جهانی در سال 2018 شروع به کاهش کرد.

فروش ها در سال 2018 در مقایسه با سال 2017 ، 2.2 درصد افزایش یافت و به 160.3 میلیارد دلار رسید.

رشد در سال 2018 ناشی از فروش های آمریکا در بحش خودرویی بود. گرچه درآمد در هر سه بخش فورد ارتقا یافت، اما بخش خودرویی بیش از 90 درصد از فروش ها را در اختیار داشت.

درآمد خالص در سال 2018 نسبت به سال 2017  52 درصد کاهش یافت و به 3.7 میلیارد دلار رسید که عمدتا به علت درآمد های ضعیف در بخش خودرویی بود.

فورد در این سال با تعرفه های گمرکی بالاتر و قیمت بالاتر ماده اولیه رو به رو شد. همچنین تغییر نرخ ارز نیز روی درآمد خالص تاثیر گذاشت.

نقدینگی و معادل های وجه نقد در انتهای 2018، 16 میلیارد دلار بودند، افزایش 2.6 میلیارد دلاری از سال قبل. نقدینگی از عملکرد ها در 19.9 میلیارد دلار به صندوق ها سهم داشتند، در حالیکه فعالیت های سرمایه گذاری از 25.3 میلیارد دلار استفاده کردند، که در اصل برای تصاحب مطالبات مالی و اجرای اجاره ها و خریداری اوراق قرضه استفاده شدند. فعالیت های مالی 1.7 میلیارد دلار به وجود آوردند که عمدتا از انتشار بدهی طولانی مدت بودند.

کمپانی فورد موتور

استراتژی فورد

فورد حرکت های قابل توجهی در راستای تمرکز بر محصولات و بازار های کلیدی انجام می دهد، در حالیکه به سرمایه گذاری در خدمات موبیلیتی ادامه می دهد که انتظار می رود آینده ی  این صنعت را شکل دهد.

در سال 2018، فورد اعلام کرد تولید خودرو های سواری را در بازار آمریکای شدیدا کاهش داده است.

فورد قصد دارد در سال 2020، در پاسخ به کمبود علاقه به خودرو های چهار در، 90 درصد از محصولات خود در آمریکای شمالی را به کامیون، شاسی بلند، کراس اور و خودرو های تجاری اختصاص دهد- موستانگ تنها خودرویی است که از این قائده مستثنی است. در همین زمان، این شرکت 75 درصد از محصولات خود را در آمریکا اصلاح خواهد کرد.

فورد توجه خاصی به برقی کردن و خود مختار کردن خودرو ها دارد. این شرکت 11 میلیارد دلار در برقی کردن خودرو ها سرمایه گذاری کرده است و برنامه دارد نسخه های برقی شده ی برخی از محصولات مشهور خود را معرفی کند، از جمله اف 150.

فورد در سال 2023، 4 میلیارد دلار روی فناوری رانندگی خودمختار سرمایه گذاری خواهد، که 1 میلیارد دلار را در حال حاضر روی استارت‌آپ خودروی خودمختار آرگو ای آی سرمایه گذاری کرده است.

فورد برای دست یابی به اهدافش در ابتدای 2019 معامله ای را با فولکس واگن کرد که به هر دو شرکت کمک می کند هزینه های توسعه برای خودرو های خودمختار و برقی، ون های تجاری و پیکاپ های متوسط را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

این معامله فلوکس واگن را وارد سرمایه گذاری فورد در آرگو ای آی می کند. این اتصال به هر دو شرکت دسترسی مستقل به فناوری رانندگی خودمختار آرگو ای آی را می دهد و اجازه می دهد برنامه های مربوط به خودرو های خودمختار را رشد دهند.

همچنین معامله به فورد اجازه می دهد به  معماری خودروی برقی فلوکس واگن دسترسی داشته باشد که باعث سرعت بخشیدن به استراتژی فورد در اروپا می شود.

فورد در سال 2019 توجه بیشتری بر اروپا داشت.

فورد قصد دارد ساختار اروپایی کمپانی را تازه کند و عملیات ها را ساده کند و سودآوری را به شرکت بازگرداند.

بخش اروپایی فورد در آینده بر اساس سه محدوده متمرکز بر مشتری سازمان دهی خواهد شد: خودرو های تجاری، خودرو های سواری و واردات (محصولات تولید آمریکا مثل موستانگ).

فورد طی 5 سال حداقل سه مدل معرفی خواهد کرد و محصولات برقی تر شده ای را ارائه خواهد داد. فورد همچنین برنامه دارد حضور قدرتمند خود در بازار خودروی اروپا را تقویت کند.

در اواخر 2019، شرکت ماهیندرا و ماهیندرای هندی و فورد یک سرمایه گذاری اشتراکی شکل دادند که خودرو هایی ر با برند فورد برای بازار هند، و خودرو هایی با برند فورد و ماهیندرا برای سایر بازار هایی که رشد کننده ظاهر می شوند، تولید می کند. ماهیندرا 51 درصد از سهام و فورد 49 درصد از سهام جدید را خواهند داشت. 

کمپانی فورد موتور

مالکیت ها و تصاحب ها

در اواخر 2018، فورد شرکت اسپین، استارت‌آپ اسکوتر برقی سانفرانسیسکو را 100 میلیون دلار خرید.

این اسکوتر های برقی سرپایی باعث گسترش پورتفوی بخش اسمارت موبیلیتی فورد خواهد شد که بر هدایت خدمات و محصولات حمل و نقل جدید تمرکز کرده است.

همچنین در سال 2018، فورد دو شرکت نرم افزاری حمل و نقل، آتونومیک و ترنس‌لوک را تصاحب کرد- این اقدام در راستای برنامه برای سرعت بخشیدن به محصولات جدید از جمله خدمات حمل و نقل خرد و خودرو های رانندگی خودکار می باشد.

در سال بعدی فورد اعلام کرد که شرکت Journey Holding را هم خواهد خرید، یک شرکت نرم افزاری سیستم حمل نقل هوشمند. فورد قصد دارد عملکرد Journey Holding را با ترنس‌لوک  یکپارچه کند تا تلاش های خود را بیشتر کند تا به شهر ها اجازه دهد خدمات حمل و نقل یکپارچه تری را ارائه کنند. 

کمپانی فورد موتور

تاریخچه ی شرکت فورد

حال تاریخچه شرکت فورد را بررسی می کنیم.

هنری فورد در سال 1903 کمپانی فورد موتور را در دیربورن، میشیگان شروع کرد. در سال 1908 فورد مدل تی را معرفی کرد که بر یک خط تولید متحرک تولید شد و تولید خودرو را متحول کرد. تا سال 1920 تقریبا 60 درصد از تمامی خودرو ها در جاده ها متعلق به شرکت فورد بودند.

پس از اینکه فورد در سال 2016 سود سهام معمولی خود را حذف کرد، سهام داران شکایت کردند. فورد در سال 1919 تمام سهام را خودش خرید و اجازه مالکیت خارجی را تا سال 1965 نداد.

علی رغم آغاز به کار کردن مرکوری (1938)، سهام بازار بعد از جنرال موتورز و کرایسلر قرار گرفت.

هنری فورد دوم پس از مدل جی ام، شرکت فورد را غیر متمرکز کرد.

هنری فورد در سال 1947 در سن 83 سالگی در گذشت. در سال 1950 این شرکت به رتبه دوم رسید. فورد خط بدنام ادزل را در سال 1958 متوقف کرد و در یال 1964موستانگ را شروع کرد.

فورد در سال 1994 هرتز را تصاحب کرد. فورد برای اینکه روی عملیات های خودرویی خود تمرکز کند، در سال 2005 تجارت اجاره ی خودروی هرتز را فروخت.

با وجود مشکلاتی که پس از رکود بزرگ برای صنعت خودرو مطرح شد، کمپانی ها تصمیم گرفتند عملیات های خود را ساده کنند تا باقی بمانند.

در میانه ی 2010 فورد تمام سهامی عام خودروی ولوو را به صنعت اتوموبیل جیلی، شرکتی از Zhejiang Geely Holding Group چین فروخت. در ابتدای 2010، خط تولید مدل مرکوری فورد متوقف شد.

تصاحب خدمات شاتل جمع سپاری مبتنی بر اپلیکیشن چریوت به قیمت 65 میلیون دلار ( که در 2017 تکمیل شد)، به این کمپانی اجازه می دهد از الگوریتم های دیتا استفاده کند تا سفر ها را در زمان واقعی برنامه ریزی کند.

چریوت از 100 ون فورد با ظرفیت 15 صندلی استفاده خواهد کرد؛ 28 مسیر آن بر اساس درخواست های مسافران بوده است.

فورد در حال گسترش خدمات از دو شهر (سانفرانسیسکو و آستین) به هشت شهر، و یک شهر خارج از آمریکا، می باشد.

به علت تغییر سلیقه ی مشتریان، فورد در سال 2018 اعلام کرد تمامی محصولات خود بجز موستانگ را متوقف خواهد کرد تا روی کامیون ها، شاسی بلند ها و کراس اور های پر سود تر تمرکز کند.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.