logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

کمپانی جنرال موتورز

کمپانی جنرال موتورز
فرجام خانی خودرو

در بخش خودرو از تاپ سایت 98 ، کمپانی جنرال موتورز را بررسی می کنیم.  کمپانی جنرال موتورز ، یکی از شرکت های موفق دنیاست.

کمپانی جنرال موتورز (جی ام) یکی از بزرگترین تولید کننده های خودرو در جهان است که خودرو های سواری و کامیون ها را با برند های معروفی مثل بیوک، کادیلاک، شورولت، جی ام سی و هلدن تولید می کند و میفروشد.

بخش های تجاری GM North America و GM International بخش تولید خودرو را در دست دارند در حالیکه General Motors Financial Co. خدمات مالی را ارائه می کند.

برنامه ی این کمپانی برای آینده، سرمایه گذاری در توسعه ی خودرو های برقی و خودرو های خودمختار است و خدمات اشتراک گذاری رانندگی، به نام Maven را به وجود آورده است. بزرگترین بازار جی ام، آمریکا است که تقریبا 80 درصد از فروش ها را بر عهده دارد.

کمپانی جنرال موتورز

عملکرد جنرال موتورز

حال عملکرد جنرال موتورز را بررسی می کنیم.

جنرال موتورز از سه بخش تشکیل شده است: بخش آمریکایی شمالی GM North America (GMNA) ، بخش بین الملل GM International (GMI) و بخش مالی GM Financial.

GMNA بیش از 75 درصد از درآمد را ایجاد می کند و خودرو هایی را تولید می کند که با برند بیوک، کادیلاک، شورولت و جی ام سی فروخته می شوند. GMI (15 درصد از فروش ها) همین برند ها را در خارج از آمریکای شمالی به اضافه ی تنظیمات هلدن خودرو ها به مشتریان می فروشد. 

این کمپانی همچنین سهام مالکیت در شرکت های چینی دارد که خودرو ها با برند های  Baojun، Jiefang و Wuling فروخته می شوند.

GM Financial  10 درصد از کل درآمد کمپانی را ایجاد می کند. تامین بودجه تولید خودرو، وام خرده فروشی و اجاره خودرو را ارائه می کند. همچنین محصولات تجاری را به فروشنده ها ارائه می کند از جمله تامین مالی موجودی های خودو های نو و کارکرده، بیمه ی موجودی ها، سرمایه در گردش، وام های ارتقای سرمایه و تامین مالی مرکز ذخیره.

واحد GM Cruise در این کمپانی شامل عملیات های تجاری مربوط به توسعه ی فناوریِ خودرو های خودمختار می شود، گرچه این بخش هنوز درآمد زایی نداشته است.

کمپانی جنرال موتورز

وسعت جغرافیایی

حال وسعت جغرافیایی را بررسی می کنیم.

ساختمان اصلی آن در دیترویت است و در بیش از 100 نقطه ی آمریکا مشغول به تولید، مونتاژ، توزیع، انبارداری، مهندسی و آزمایش است.

در 35 کشور دیگر نیز مکان هایی دارد که همین عملکرد ها را دارند. تاسیسات اصلی آن در خارج از آمریکا، در برزیل، کانادا، چین و مکزیک هستند.

GM Financial در 40 نقطه از جهان فعالیت می کند. 25 مورد از آنها در آمریکا هستند. آمریکا تقریبا 80 درصد از کل درآمد جنرال موتورز را تولید می کند.

کمپانی جنرال موتورز

بازاریابی و فروش جنرال موتورز

به بازاریابی و فروش جنرال موتورز می رسیم.

خودرو های جنرال موتورز از طریق شبکه ای متشکل از 12500 توزیع کننده ی مستقل، فروشنده ها و مراکز فروش معتبر، خدمات و لوازم یدکی در جهان فروخته می شوند.

خودرو ها همچنین به طور مستقیم به شرکت هایی فروخته می شوند که شامل شرکت های اجاره ی خودرو، مشتریان تجاری، شرکت های لیزینگی و دولت ها می شوند.

جنرال موتور حضور پر رنگی در تلویزیون و سایر رسانه ها دارد که بیش از 4 میلیارد دلار سالانه برای تبلیغات هزینه می کند.

کمپانی جنرال موتورز

عملکرد مالی جنرال موتورز

در ادامه به عملکرد مالی جنرال موتورز می رسیم.

در حالی که جنرال موتورز در سال 2014 پس از یک دوره ی رکود به درآمد بالای 156 میلیارد دلار رسید، اما فروش ها در سطح های پایین تری نوسان می کنند.

این کمپانی در سال 2018 کمی رشد داشت و با رشد 1 درصد، در مقایسه با 145.6 میلیارد دلار در سال 2017، به 147.0 میلیارد دلار رسید.

در سال 2018، در آمریکای شمالی، فروش های افزایش یافته ی کراس اور ها و ناوگان خودرو به وسیله ی کاهش فروش خودرو های سواری و کامیون های متوسط، خنثی شد.

فروش ها در بخش بین الملل هم به علت تعطیل شدن کارخانه در کره و دوری از بازار آفریقای جنوبی و هند پایین بود.

این کاهش ها به وسیله ی فروش های بالای برزیل بابت مدل های Onix، Tracker و Equinox شورولت کمی خنثی شد. درآمد در بخش مالی بیشتر بود که ناشی از درآمد بیشتر در خودرو های لیزینگی و درآمد افزایش یافته بابت حق الزحمه های مالی بود.

پس از 3.8 میلیارد دلار زیان خالص در سال 2017 به علت هزینه های مرتبط با قانون مشاغل و کاهش مالیات ها و فروش واکسول/اوپل در اورپا، سود تا 8 میلیارد دلار در سال 2018 بازگشت که بیشتر هم راستا با سطح های سود معمولی جی ام بود.

نقدینگی در سال مالیاتی 2018، 23.5 میلیارد دلار بود، افزایش 5.6 میلیارد دلاری از سال قبل. نقدینگی از عملیات ها 15.3 میلیارد دلار به صندوق بود، در حالیکه فعالیت های سرمایه گذاری از 20.8 میلیارد دلار استفاده کردند، که در اصل برای خریداری ملک و خوردو های لیزینگ شده و سرمایه گذاری در اوراق قرضه بود. فعالیت های مالی از 11.5 میلیارد دیگر برای افراد به سهامداران و برنامه ی بازخرید سهام شرکت استفاده کرد.

کمپانی جنرال موتورز

استراتژی جنرال موتورز

در این قسمت استراتژی جنرال موتورز را بررسی می کنیم.

جی ام قصد دارد اوضاع بازار را تغییر دهد زیرا فروش خودرو های کوچک و متوسط به علت تغییر سلیقه ی مشتری برای خرید خودرو های کراس اور و کامیون ها، کاهش یافته است.

در نتیجه، در اواخر 2018، جی ام به یک تغییر چشمگیر در عملیات های خود اشاره کرد و اعلام کرد 5 کارخانه را در آمریکای شمالی متوقف خواهد کرد و 14000 شغل را از بین خواهد برد- تقریبا 10 درصد از نیروی کار در آنجا. این کمپانی واکنش های شدیدی را از جانب اتحادیه های کارگری، انجمن ها و حتی رئیس جمهور در مورد تلاش های بازسازی دریافت کرده است.

این کمپانی معتقد است بازسازی در زمانی که کمپانی در حال اصلاح و سود دهی است، آینده ی بهتری را برای کمپانی رقم می زند.

تغییرات به این علت بودند که تولید خودرو های کوچک تر متوقف شود و تمرکز بیشتر روی سرمایه گذاری در خودرو های برقی و خودرو های خودختار باشد.

جی ام قصد دارد در آینده خودرو های تمام برقی بسازد. فناوری های خودرو های نسل بعد، کادیلاک ای وی، برنامه ریزی شده است که در سال 2022 آغاز شود. همچنین در نظر دارد سیستم های جعبه دنده و موتور خود را سبک تر کند.

از لحاظ جغرافیایی، جی ام در سال 2017 در اروپا، هندوستان و آفریقای جنوبی حضور داشت که سودمند نبودند و روی سرمایه گزاری در چین و آمریکا متمرکز است.

هدف آن در چین این است که تعداد خودرو ها با برند بیوک، شورولت و کادیلاک را افزایش دهد و کسب و کار خود را با برند های  Baojun، Jiefang و Wuling رشد دهد. این کمپانی در سال 2019، 2.6 میلیارد دلار در دو واحد صنعتی خود در برزیل سرمایه گذاری کرد تا خودرو هایی بسازد که در آمریکای جنوبی فروخته می شوند.

کمپانی جنرال موتورز

تاریخچه ی کمپانی جنرال موتورز

تاریخچه ی کمپانی جنرال موتورز را در ادامه بررسی می کنیم.

در اولین روز های صنعت خودرو سازی، صد ها خودروساز وجود داشتند که هر یک چند مدل ساختند.

ویلیام دورانت که در سال 1904 شرکت در حال شکست بیوک موتورز را خریداری کرد، به این فکر افتاد که تولید کننده ها میتوانند با هم همکاری کنند و در سال 1908 کمپانی جنرال موتورز را در فلینت، میشیگان ایجاد کرد.

جی ام در سال 1909 کادیلاک، کمپانی AC Spark Plug و Rapid Motor Vehicle  را خریداری کرد. بعد تر کمپانی جنرال موتور تراک (بعد تر جی ام سی نام گرفت)، شورولت موتور میشگان، کمپانی صادرات جنرال موتور و جنرال موتور کانادا را ایجاد کرد.

بعد از سقوط بازار سهام در سال 1929، جی ام کمپانی Fokker Aircraft  را خریداری کرد و General Motors Aviation شروع به کار کرد.

حین جنگ هانی دوم، این کمپانی شروع به ساخت خودرو های نظامی مثل کامیون، تفنگ، موتور هواپیما، هواپیما و قطعات آن، تانک و سپر کرد.

همچنین در زمان ماموریت فضایی آپولو 15 در سال 1971، سیستم حرکت را برای خودروی Lunar Roving فراهم کرد.

جنرال موتورز برخی از مشهور ترین خودرو هایی که تا به حال ساخته شده اند را تولید کرده است، از جمله کادیلاک، شورولت، ال کامینو، مالیبو و کاماور. این غول خودروسازی در سال 2009، 6 هفته در گیر ورشکستگی بود.

در سال 2011 به دو شرکت، General Motors و Motors Liquidation تقسیم شد. Motors Liquidation در سال 2011 قسمت زیادی از دارایی ها خود را فروخت که شامل 90 درصد منطقه های صنعتی می شد که راه را برای سهام داران اوراق قرضه ی جی ام هموار کرد تا سهام را در شرکت جدید داشته باشند.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.