logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

داستان کوتاهی در مورد مایکروسافت

داستان کوتاهی در مورد مایکروسافت
فرجام خانی کسب و کار

در این بخش از کسب و کار از تاپ سایت 98 به سراغ داستان کوتاهی در مورد مایکروسافت ، یکی از شرکت های موفق دنیا می رویم.

کل جریان از دو نفر عشق کامپیوتر شروع شد که از کودکی با هم دوست بودند.

کمپانی مایکروسافت یک کمپانی فناوری آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در ردموند، واشنگتن است و در حوزه ی ابداع، تولید، صدور مجوز مربوط به کالا ها و خدمات مرتبط با کامپیوتر فعالیت می کند. پس از اینکه سال 1975 توسط دو دوست که از زمان کودکی با هم دوست بودند، ایجاد شد، در سال 1976 در نیو مکزیکو ثبت شد.

دو دیوانه ی کامپیوتر

قبل از اینکه پاول آلن و بیل گیتس مایکروسافت را به صورت مشترک بنیان گذاری کردند، در زمانه ای عاشق کامپیوتر بودند که دسترسی به کامپیوتر دشوار بود.

آلن و گیتس حتی سر کلاس های دبیرستان غیبت می کردند تا در اتاق کامپیوتر مدرسه نفس بکشند و زندگی کنند.

در نهایت کامپیوتر مدرسه را هک کردند و دستگیر شدند اما به جای اینکه اخراج شوند، به آنها پیشنهاد شد در ازای اینکه به ارتقای عملکرد کامپیوتر مدرسه کمک کنند، زمان نامحدود استفاده از کامپیوتر به آنها تعلق خواهد گرفت.

گیتس و آلن به کمک شریک خود پاول گیلبرت، کمپانی کوچک خود، Traf-O-Data را راه اندازی کردند، در حالیکه در دبیرستان بودند و یک کامپیوتر را به شهر سیاتل برای محاسبه ی ترافیک شهری فروختند.

مایکروسافت بیل گیتس

بیل گیتس، ترک تحصیل کننده ی هاروارد

بیل گیتس در سال 1973 سیاتل را ترک کرد تا به عنوان دانشجوی دوره ی آمادگی برای رشته حقوق در دانشگاه هاروارد تحصیل کند.

با این حال، عشق اول او هیچگاه از سرش بیرون نرفت چون اکثر وقت خود را در مرکز کامپیوتر هاروارد میگذراند و همانجا بود که مهارت های برنامه نویسی خود را ارتقا می داد.

کمی بعد، آلن هم به بوستون نقل مکان کرد و به عنوان برنامه نویس کار می کرد.

در همین زمان سعی می کرد گیتس را متقاعد کند هاروارد را ترک کند تا بتوانند با هم به طور تمام وقت روی پروژه ها کار کنند. گیتس سردرگم بود و نمیدانست چه کاری انجام دهد اما سرنوشت مشخص بود.

تولد مایکروسافت

در ژانویه 1975، آلن مقاله ای را در مجله ی Popular Electronics در مورد ریز کامپیوتر های Altair 8800 خواند و آن را به بیل گیتس نشان داد.

گیتس با MITS، سازندگان Altair تماس گرفت و به آنها پیشنهاد کرد که با همکاری آلن یک نسخه ی جدید از زبان برنامه نویسی بیسیک برای Altair بنویسد.

پس از گذشت 8 هفته، آلن و گیتس برنامه خود را به MITS نشان دادند که قبول کرد این محصول را با نام Altair BASIC توزیع کند و بفروشد.

این معامله الهام بخش گیتس و آلن بود تا شرکت نرم افزاری خود را تاسیس کنند. در نتیجه، مایکروسافت در چهارم آوریل 1975 در آلبوکرکی، شهری در نیومکزیو شروع شد و گیتس اولین مدیر عامل بود.

نام مایکروسافت از کجا آمد؟

در 29 ژولای 1975، گیتس از نام مایکرو-سافت که آلن آن را پیشنهاد داده بود، در نامه ای به آلن استفاده کرد که به شراکت آن دو اشاره داشت.

این نام، واژه ی مرکبی از (microcomputer) ریز کامپیوتر  و نرم افزار (software) با وزیر خارجه ی نیومکزیو در 26 نوامبر 1976 ثبت شد.

کمتر از یکسال بعد، در آگوست 1977، این کمپانی اولین دفتر بین المللی خود را افتتاح کرد. این شعبه در ژاپن قرار داشت و ASCII Microsoft نامیده می شد.

در سال 1979، این کمپانی به شهر بلویو در واشنگتن منتقل شد و دو سال بعد، با نام Microsoft Inc ثبت شد. گیتس رئیس شرکت و رئیس هیئت مدیره بود، آلن معاون اجرایی بود.

تاریخچه ی محصولات مایکروسافت

در این بخش تاریخچه ی محصولات مایکروسافت را بررسی می کنیم.

سیستم های عامل مایکروسافت

سیستم عامل، یک نرم افزار اساسی است که به کامپیوتر اجازه می دهد عملکرد داشته باشد. اولین محصول سیستم عامل مایکروسافت که به طور عمومی منتشر شد، نسخه ای از Unix بود و Xenix نامیده می شد که در سال 1980 منتشر شد. Xenix بعد تر به عنوان پایه ای برای اولین پردازشگر کلمه - Multi-Tool Word-، مقدمه ای برای Microsoft Word استفاده شد.

اولین سیستم عامل مایکروسافت که موفقیت بسیاری کسب کرد MS-DOS بود که در سال 1981 برای شرکت IBM نوشته شد و بر اساس سیستم عامل تیم پترسون QDOS بود. گیتس در معامله قرن مجوز MS-DOS را به IBM داد اما حقوق خود در مورد نرم افزار را حفظ کرد. در نتیجه، گیتس به خاطر مایکروسافت ثروتمند شد که به کمپانی فروش نرم افزار بزرگی تبدیل شده بود.

موس مایکروسافت

موس مایکروسافت در دوم می 1983 منتشر شد.

ویندوز

همچنین در سال 1983، فوق العاده ترین دستاورد مایکروسافت منتشر شد. سیستم عامل  Microsoft Windows یک رابط کاربری گرافیکی جدید و محیط چند وظیفه ای برای کامپیوتر های IBM داشت. در سال 1986، این شرکت سهامی عام شد. این موفقیت به معنای این بود که گیتس در سن 31 سالگی میلیاردر شد.

مایکروسافت آفیس

1989، سال Microsoft Office بود، بسته ی نرم افزاری که همان طور که از اسمش پیداست، مجموعه ای از برنامه ها برای استفاده در یک دفتر کار است. این بسته ی نرم افزاری که امروز هنوز از آن استفاده می شود، شامل پردازشگر کلمه، صفحه گسترده، برنامه ی ارسال ایمیل، نرم افزار ارائه ی تجاری و چیز های دیگر می باشد.

اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت در سال 1995، ویندوز 95 را منتشر کرد که شامل فناوری هایی برای اتصال به اینترنت، از جمله پشتیبانی داخلی برای شبکه ی دایل آپ، TCP/IP و مرورگر وب Internet Explorer 1.0 می شد.

ایکس باکس

در سال 2001، مایکروسافت اولین واحد بازی خود، سیستم Xbox را معرفی کرد. Xbox رقابت تنگاتنگی را با پلی استیشن سونی داشت و در نهایت، مایکروسافت به خاطر نسخه های بعد تر، آن ایکس باکس اصلی را متوقف کرد.

مایکروسافت سرفیس

در سال 2012، مایکروسافت اولین گام خود به بازار سخت افزار رایانه ای را با معرفی تبلت های سرفیس انجام داد که با ویندوز آر تی و ویندوز 8 پرو کار می کند.

 

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.