logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

اگر اکانت اینستاگرام هک شد، چطور آن را بازیابی کنیم؟

اگر اکانت اینستاگرام هک شد، چطور آن را بازیابی کنیم؟
فرجام خانی اینترنت

در این بخش از آموزش شبکه اجتماعی از تاپ سایت 98 به سراغ اگر اکانت اینستاگرام هک شد، چطور آن را بازیابی کنیم؟ می رویم.

هک شدن اکانت اینتساگرام هم مانند هک شدن سایر وبسایت های رسانه های اجتماعی چیز عجیب و غریب و غیر معمولی نیست. جرایم سایبری در چند سال اخیر رشد بسیار زیادی داشته اند.

چنین فعالیت هایی تنها با خلاقیت رشد پیدا کرده اند. مجرم ها از روش های قدیمیِ ثبت کلید های فشرده شده روی کیبورد و به کارگیری دیتابیس های رمز عبور فاش شده استفاده می کنند؛ البته اخیرا فیشینگ به یک روش رایج تبدیل شده است.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

اخیرا اکانت های کاربران اینستاگرام به وسیله ی پدیده ای روی پلتفرم به نام لیست بدنام ها هک شده است. اکانت های به خطر افتاده، بدون اجازه ی صاحب اکانت پیامی را به فالوور های آنها می فرستند و اعلام می کنند که در این لیست قرار گرفته اند و بعد از آن لینکی  وجود دارد.

همانند همه ی طرح های فیشینگ- این لینک کاربر را به صفحه ی ورود اینستاگرام تقلبی هدایت می کند. اگر نتوانید تشخیص دهید که آدرس اشتباه است، احتمال دارد اطلاعات مورد نیاز برای ورود را وارد کنید. به همین شکل، هکر اختیار اکانت شما را در دست می گیرد.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

با وجود اینکه چنین هک هایی ترسناک به نظر می رسند، اما کاربران میتوانند به سادگی از خود در مقابل این جرایم مراقبت کنند. حتی اگر قربانی شوند، خوشبختانه اینستاگرام روند هایی را کار گذاشته است که میتوان اکانت ها را بازیابی کرد.

در زیر راهنمای مفصلی در مورد تشخیص هک شدن اینستاگرام، واکنش نسبت به هک شدن و مراقبت از اکانت و امن کردن آن را مشاهده می کنید.

نشانه های هک شدن اینستاگرام شما

اغلب به سادگی میتوان تشخیص داد که اکانت شما هک شده است. گاهی اوقات هم خیلی ظریف و حرفه ای این کار انجام می شود. اگر هر یک از موارد زیر را مشاهده کردید، احتمالا در خطر هستید:

فعالیت های غیر عادی

یکی از ساده ترین راه ها، تشخیص عملکرد غیر از جانب شما در اکانت شماست. آیا ناگهان می بینید افرادی را فالو کرده اید که تا به حال ندیدید؟ آیا پیام های عجیب و غریب به دیگران ارسال کرده اید یا کامنت های گذاشته اید که هیچ اطلاعی از آنها ندارید؟

عملکرد های عجب و غریب از جانب شما، یکی از راه های ساده برای تشخیص هک شدن اینستاگرام است که دوستان شما هم میتوانند با دیدن چنین مواردی شما را آگاه کنند. هرچه زودتر متوجه شوید، سریعتر میتوانید اکانت خود را ایمن کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

اینستاگرام یک ویژگی دارد که کاربران میتوانند ردیابی کنند که ورود های قبلی آنها از کجا بوده است. این سوابق اطلاعات مفصلی در مورد ماه، روز، سال و هر دفعه که ورود کرده اید به شما نشان می دهد.

برای دیدن این قسمت در موبایل، روی منو در گوشه سمت راست بالای صفحه ی خود ضربه بزنید. Settings، Security و Access Data را انتخاب کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

پایین بیایید و به Account Activity برسید و روی زیر Logins، روی View All ضربه بزنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

این اقدام باید شما را به نمایش صفحه ای از تمامی سوابق مربوط به ورود های اکانت خود هدایت کند.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

برای دیدن این اطلاعات در دسکتاپ، آیکون چرخ دهنده را در کنار Edit Profile انتخاب کنید.

Privacy and Security را انتخاب کنید و تا Account Data پایین بیایید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

View Account Data را انتخاب کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

سپس در Account Activity،  زیر Logins، گزینه ی View All را انتخاب کنید که باید مانند آنچه در صفحه موبایل بود، عمل کند.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

همچنین میتوانید در سمت چپ Login Activity را انتخاب کنید تا مکان های تمامی ورود های قبلی خود را مشاهده کنید. این به شما کمک می کند هرگونه فعالیت مشکوک در محیط های خارجی یا غیر عادی را ردیابی کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

عکس های آپلود شده ای که شما نیستید

نیازی به گفتن نیست که وقتی ببینید عکس هایی در اکانت شما آپلود شده اند که شما آنها را آپلود نکرده اید، نشانه ی هک شدن است.

مدتی پیش جیسون موموا، بازیگر آکوامن قربانی هک شده بود؛ به این صورت که در فید و استوری های خود، لینک های به تسلا، پلی استیشن و محصولات اپل دید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

Bosslogic یکی از کسانی بود که این مورد را تشخیص داد و در توییتر آن را اعلام کرد. در حالیکه موموا به هیچ عنوان از این هک اطلاعی نداشت، پس از آن تمامی محتوای اسپم را از اکانت خود حذف کرد.

این به معنای این است که حتی سلبریتی های خیلی مشهور هم از دست جرایم سایبری در امان نیستند. هکر ها به راحتی میتوانند از فید شما استفاده کنند تا اسپم و روش های فیشینگ را توزیع کنند یا محتوای نامناسب بگذارند.

عدم توانایی برای ورود

در نهایت اگر متوجه شدید که نمیتوانید وارد اکانت خود شوید (حتی پس از اینکه چند مرتبه رمز عبور درست را وارد کردید)، اکانت شما هک شده است.

با این حال، این میتواند به علت فراموش کردن رمز عبور هم باشد. از آنجایی که هم موبایل و نسخه ی دسکتاپ به شما اجازه می دهند ورود خودکار داشته باشید، این احتمال وجود دارد که رمز عبور را زا اولین دفعه ای که وارد شده اید ، فراموش کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

اگر مورد دوم رخ داده بود، به سادگی زیر قسمت ورود اطلاعات ورود روی Get help signing in (یا در نسخه ی دسکتاپ روی لینک Forgot) ضربه بزنید. سپس اینستاگرام درخواست ایمیل می کند و مراحل بعدی را ارسال می کند تا رمز عبور خود را تغییر دهید و دوباره به اکانت خود دسترسی داشته باشید.

اگر هک شدیم، چه کار کنیم؟

هک شدن میتواند مثل کابوس باشد اما به معنای این نیست که همه چیز تمام شده است.

این پلتفرم به شما اجازه می دهد اکانت هک شده ی خود را بازیابی کنید. این ها روش های ساده ای هستند که گرچه در حالت های بسیار شدید ممکن است تضمینی برای بازگشت اکانت شما نباشند، اما موثر هستند و ارزش امتحان کردن دارند.

سناریو 1: آیا هنوز میتوانید وارد اکانت خود شوید؟

بهترین حالت در موقع هک شدن اکانت (حساب کاربری) اینستاگرام این است که بتوانید به صورت عادی وارد اکانت خود شوید. سپس میتوانید ایمیل و رمز عبور خود را تغییر دهید و اجازه ندهید هکر ها بیش از این پیش روی کنند.

برای تغییر رمز عبور، زیر Settings روی گزینه ی Security بزنید و  Password را انتخاب کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

این صفحه به شما اجازه می دهد یک رمزعبور جدید و قدرتمند برای اکانت خود انتخاب کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

اگر رمزعبور خود را فراموش کرده اید، میتوانید آن را از طریق فیسبوک هم تغییر دهید، البته به شرط اینکه به هم متصل باشند.

در نسخه ی دسکتاپ، آیکون چرخ دهنده را در پروفایل انتخاب کنید و روی Change Password کلیک کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

سپس اپلیکیشن از شما درخواست می کند تا رمز عبور قدیمی را وارد کنید و آن را به روز رسانی کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

در مورد موبایل، افرادی که رمزعبور خود را فراموش کرده اند میتوانند با انتخاب Forgot Password این کار را انجام دهند. اینستاگرام ایمیل یا نام کاربری را درخواست می کند و سپس ایمیل با یک لینک برای تغییر رمزعبور فعلی ارسال می کند.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

سناریو 2: اطلاعات ورود شما تغییر کرده اند

هکر نابکار به اکانت شما حمله می کند و تمامی کار ها برای منع دسترسی شما به اکانت را انجام می دهد که شامل تغییر رمزعبور و ایمیل می شود.

خوشبختانه همه چیز از دست نرفته است

راهنمای 1 برای اکانت هک شده- صندوق ورودی ایمیل ها را برای ایمیل های مربوط به اینستاگرام بررسی کنید

زمانی که در یک اکانت درخواست تغییر ایمیل می دهید، اینستاگرام به سرعت یک پیام تایید برای آدرس ایمیل اصلی ارسال می کند.

میتوان با برعکس کردن این تغییر از طریق لینک در پیام اینستاگرام، دسترسی هکر را به سادگی متوقف کرد. سپس میتوانید مراحل را در پیش بگیرید تا رمز عبور خود را تغییر دهید و اکانت خود را بازیابی کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

با این حال اگر نمیتوانید تغییر ایمیل را برعکس کنید، و رمز عبور درست را هم برای ورود ندارید، توصیه می شود اکانت خود را به اینستاگرام گزارش دهید.

راهنمای 2 برای اینستاگرام هک شده- از یک کد امنیت استفاده کنید

راه دیگر برای دستیابی به اکانت هم شده این است که درخواست کد امنیت بدهید. این هم به آدرس ایمیل و هم شماره تلفن شما به عنوان تایید هویت و مالکیت پروفایل ارسال می شود.

برای دستیابی به کد امنیت، به صفحه ی ورود اپلیکیشن بروید. روی Get help with signing in ضربه بزنید. سپس از شما درخواست می شود تا آدرس ایمیل، نام کاربری یا شماره تلفن خود را وارد کنید.

انتخاب کنید که آیا تمایل دارید کد به ایمیل شما ارسال شود یا پیامک شود.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

سپس یک کد شش رقمی ارسال می شود. آن را در صفحه وارد کنید، Next بزنید و بقیه ی دستورالعمل ها را دنبال کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

راهنمای 3 برای اکانت هک شده- گزارش دادن اکانت

اگر تمامی روش ها به بن بست خوردند، میتوانید اکانت را گزارش دهید.

در صفحه ی ورود Get help with signing in را انتخاب کنید و آدرس ایمیل خود را بنویسید و Next بزنید.

در انتهای لیست گزینه ها، Need more help را انتخاب کنید که شما را به صفحه ای می برد تا هرگونه درخواست از تیم اینستاگرام دارید، ثبت کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

گزینه ی My account was hacked را انتخاب کنید و ایمیل صحیح را وارد کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

هرگونه اطلاعات جزئی از موقعیت خود را که به تیم اینستاگرام کمک می کند وارد کنید و گزینه  ی  Submit request را بزنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

سپس باید از تیم امنیت اینستاگرام یک پاسخ خودکار دریافت کنید که از شما درخواست می کند هویت خود را تایید کنید. برای این کار، باید :

  • عکسی از خود بفرستید که کدی که اینستاگرام برای شما ارسال کرده است را با دست نوشته باشید و در دست نگه دارید، یا
  • ایمیل و اطلاعات تلفن که از آن برای ثبت اکانت و نوع دستگاهی که برای این کار استفاده می کردید را ارسال کنید.

سپس اینستاگرام دستورالعمل های بیشتری را بعد از دریافت تایید اعتبار دهی شما ارسال خواهد کرد. سپس میتوانید این مراحل را طی کنید تا به اکانت خود دسترسی پیدا کنید.

چطور مانع از هک شدن، شویم

خیلی خوب است که هنگام هک شدن از اقدامات امنیتی استفاده کنید اما نکته ی مهم تر این است که قبل از اینکه چنین چیزی رخ دهد، از روش های بازدارنده استفاده کنید.

امن نگه داشتن اکانت شما به یک سری کار های امنیتی بستگی دارد. همانطور که به کارگیری آنها آسان است، به آسانی هم فراموش می شوند. اگر میخواهید اکانت خود را هک شده نبینید، این سه راهنمایی مهم را در ذهن بسپارید:

به طور کامل از رمز عبور خود مراقبت کنید

سعی کنید رمزعبور امن و قدرتمند داشته باشید. بر اساس اینستاگرام، رمزعبور خوب از حروف، علائم نگارشی و حداقل 6 عدد تشکیل شده است؛ همچنین خیلی خوب است که رمزعبور شما، متفاوت از رمز عبور هایی باشد که در اینترنت استفاده می کنید.

همچنین توصیه می شود به طور منظم رمزعبور خود را تغییر دهید. گاهی اینستاگرام به شما اطلاع می دهد که بهتر است رمزعبور خود را تغییر دهید.

همچنین توصیه می شود رمزعبور خود را به دیگران ندهید. بسیار مهم است که یک حساب ایمیل امن داشته باشید. چون اینستاگرام اکثر اطلاعات را به ایمیل ارسال می کند.

در نهایت، زمانی که از دستگاه عمومی یا دستگاه فرد دیگری استفاده می کنید، همیشه مطمئن شوید که از پس از استفاده، از اینستاگرام به طور کامل خارج شده اید. هیچگاه گزینه ی Remember Me را تیک نزنید زیرا حتی بعد از اینکه از پنجره مرورگر خارج شدید هم شما را داخل اکانت نگه می دارد.

تایید هویت دو مرحله ای را فعال کنید

از روند تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام استفاده کنید تا روند ورود خود را بیشتر امن کنید. با فعال کردن این، شما باید هنگام ورود یک کد امیتی پیامکی را همراه با وارد کردن نام کاربری و رمزعبور، وارد کنید. این کد به شماره تلفن شخصی شما ارسال می شود و هک شد اکانت شما را بسیار دشوار تر می کند.

برای فعالسازی روند تایید هویت دو مرحله ای، دسته ی Security را در منوی Settings انتخاب کنید.

روی Two-Factor Authentication ضربه بزنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

سپس از شما درخواست می شود شیوه ی دلخواه روش امنیتی را انتخاب کنید- از طریق پیامک یا اپلیکیشن تایید هویت.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

سپس باید شماره تلفن خود را وارد کنید. یک کد امنیتی 6 رقمی ارسال می شود و باید آن کد را وارد کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

این به شما تایید هویت دو مرحله ای می دهد. هر زمانی که از دستگاهی وارد اکانت شوید که اینستاگرام آن را شناسایی نکند، باید کد مناسب را وارد کنید.

اجتناب از اپلیکیشن های مربوط به شرکت های دیگر

در نهایت از اپلیکیشن های فرعی استفاده نکنید.

در حالیکه برخی اپلیکیشن ها در میان جامعه ی اینستاگرام معروف شده اند، بهترین راه این است که از اپلیکیشن هایی که به طور صد درصد به آنها اعتماد ندارید، دور بمانید. برخی از آنها ممکن است اطلاعات شخصی شما را با دیگران به اشتراک بگذارند یا حتی از اطلاعات ورود شما استفاده کنند تا از طرف شما پست بگذارند.

برای دیدن تمامی اپلیکیشن های فرعی معتبر خود، در دسکتاپ اینستاگرام، پروفایل خود را مشاهده کنید. آیکون چرخ دنده را انتخاب کنید و روی Authorized Apps کلیک کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

سپس به صفحه ای هدایت می شوید که تمامی اپلیکیشن های معتبری که به اکانت شما دسترسی دارند را مشاهده می کنید. اگر هر یک از آنها مشکوک است؛ روی دکمه ی Authorized Apps کلیک کنید تا از شر آن خلاص شوید.

اجتناب از هک شدن با به کارگیری اقدامات امنیتی مناسب

هک شدن اکانت اینستاگرام تا زمانی که برای خود شما رخ دهد، میتواند خیلی دور از انتظار به نظر برسد.

با استفاده ی ایمن از اینستاگرام، اجازه ندهید هک شوید. در این راه، از اطلاعات شخصی خود مراقبت کنید و روش های امنیتی قدرتمند داشته باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: socialfollow

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.