logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

حل مشکل قطعی صدا در ویندوز 10

حل مشکل قطعی صدا در ویندوز 10
هدایت عباسی آموزش ویندوز

در این بخش از آموزش ویندوز از تاپ سایت 98 به سراغ حل مشکل قطعی صدا در ویندوز 10 می رویم.

آیا ویندوز 10 صدا ندارد؟ می دانیم وقتی صدا شما کار نمی کند چقدر ناامید کننده است. در این مقاله هفت راه حل سریع و آسان برای رفع صدای شما در ویندوز 10 ارائه شده است.

نحوه رفع صدای قطع شده در ویندوز 10

در این قسمت نحوه رفع صدای قطع شده در ویندوز 10 را بررسی می کنیم.

تنظیمات صدا خود را بررسی کنید

حل مشکل قطعی صدا در ویندوز 10

ابتدا ساده ترین که می تواند باعث قطعی صدا شود را بررسی کنید. احتمال دارد به طور تصادفی صدا را قطع کرده اید - این کار به راحتی انجام می شود.

اول این مسائل را بررسی کنید:

  کابل ها

  شاخه ها

  اتصالات بلندگو

  اتصالات هدفون

  سایر اتصالات صوتی

اگر ویندوز 10 هنوز صدا ندارد ، ادامه دهید.

درایور کارت صدا را به عقب برگردانید یا مجدداً نصب کنید

درایورها همیشه سعی می کنند مشکلات احتمالی را حل کنند. . از آنجا که ویندوز 10 کنترل بروزرسانی های درایور را کنترل می کند ، گاهی اوقات سیستم شما با پیکربندی اشتباه درایور مواجه می شود.

در روزهای ابتدایی ویندوز 10 (خصوصاً پیروی از چرخه بروزرسانی از ویندوز 7 ، 8 و 8.1) بروزرسانی های درایور باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شد. مایکروسافت از آن زمان تا کنون روند به روزرسانی درایور را بسیار بهبود بخشیده است و تولید کنندگان اکنون درگیر اکوسیستم ویندوز 10 هستند.

به همین ترتیب ، درایورهای جدید به جای تلاش برای ایجاد یک درایور قدیمی ویندوز 7 ، 8 یا 8.1 برای ویندوز 10 پیکربندی شده اند.

ویندوز 10 برای مبارزه با یک درایور جنجالی چند گزینه را به ما می دهد. اول ، ما می توانیم سعی کنیم دوباره آنرا به آخرین تنظیمات خوب برگردانیم. بر روی دکمه Start راست کلیک کرده ، گزینه Manager Manager  را انتخاب کرده و درایور صدا خود را کلیک راست کرده ، Properties  را انتخاب کرده و در تب Driver مرور کنید. در صورت وجود گزینه Roll Back Driver را فشار دهید و ویندوز 10 روند را آغاز می کند.

حل مشکل قطعی صدا در ویندوز 10

اگر مانند تصویر بالا گزینه ای برای بازگشت درایور ندارید ، باید درایور را به روزرسانی یا مجدداً نصب کنید.

از آنجا که ما با مشکلات درایور کارت صدا سروکار داریم ، به دنبال نصب مجدد باشید. این باعث می شود درایور خراب در طی فرایند از بین برود ، و به جای آن درایور کارت صدا به درستی نصب شود و مشکل حل شود.

قبل از ادامه نصب ، اطمینان حاصل کنید که نسخه جدید تولید کننده درایور را دارید. شما می توانید آنها را مستقیماً از طریق وب سایت صادر کننده سخت افزار یا در برخی موارد از طریق سایت های معتبر دیگر دانلود کنید.

در همان برگه Properties باید گزینه Uninstall  کلیک کنید و پنجره تأیید حذف نصب دستگاه را مشاهده خواهید کرد. بسته به صادر کننده درایور ، این پنجره ممکن است حاوی گزینه ای برای حذف نرم افزار درایور برای این دستگاه باشد. در این صورت آن را علامت بزنید و OK را بزنید.

حل مشکل قطعی صدا در ویندوز 10

پس از پاک کردن درایورها ، سیستم خود را مجدداً راه اندازی کرده و درایور جدید را نصب کنید.

آپدیت کردن IDT High Definition Audio CODEC

برخی از سیستم ها ممکن است با CODEC Audio Definition High Definition با مشکل مواجه شوند. این را می توان با به روزرسانی درایور دستی حل کرد که به ما امکان می دهد درایور صوتی را که می خواهیم از آن استفاده کنیم انتخاب کنیم.

روی منوی Start راست کلیک کرده و Device Manager را انتخاب کنید. بخش Sound ، بازی های ویدیویی و کنترل ها (Sound, video games and controllers) را گسترش دهید. اگر IDT High Definition Audio CODEC  را مشاهده کردید ، راست کلیک کرده و گزینه Update Driver Software  را انتخاب کنید.

در پانل بعدی ، از BROWSE برای پیدا کردن نرم افزار درایور استفاده کنید و درایور را از لیست درایورها انتخاب کنید.  این به ما امکان می دهد از بین هر درایوری که از قبل روی سیستم ما نصب شده باشد ، انتخاب کنیم.

حل مشکل قطعی صدا در ویندوز 10

در زیر Model ، High Definition Audio Device را انتخاب کنید ، سپس Next ، و سپس Yes را دنبال کنید. برای اعمال تغییرات ممکن است لازم باشد سیستم خود را مجدداً راه اندازی کنید.

حل Realtek Audio

Realtek  به طور مداوم در پست های انجمن در مورد مشکل صدا در ویندوز بحث می کنند. من شخصاً درایورهای Realtek را تجربه نکرده ام ، در زیر چند راه حل برای حل مشکل صدا در ویندوز 10 بررسی می کنیم.

درایورهای Wi-Fi را تازه کنید

یک راه حل بر روی غیرفعال کردن درایورهای Realtek WLAN ، حذف و نصب مجدد آخرین نسخه متمرکز شده است - حتی اگر شما جدیدترین نسخه را نصب کرده باشید.

ابتدا به وب سایت Realtek مراجعه کرده و آخرین نسخه قابل اجرا را برای سیستم خود دانلود کنید. روی منوی Start راست کلیک کرده و Device Manager را انتخاب کرده و درایورهای Realtek Wireless LAN خود را مرور کنید. راست کلیک کنید و حذف کنید. اکنون به پرونده ای که دانلود کرده اید بروید ، پوشه را استخراج کنید ، روی setup.exe دابل کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. پس از نصب باید سیستم خود را دوباره راه اندازی کنید.

غیرفعال کردن Audio Enhancements

پیشرفت های بعدی Windows 10 Enhancements Audio هستند.

Audio Enhancements شامل بسته هایی است به منظور سخت افزار صدای کامپیوتر شما بخوبی کار کند.

در منوی start در بخش جستجو تایپ کنید Sound ، و بر روی گزینه Sound Control Panel کلیک کنید. در کادر جدیدی که باز می شود ، روی دستگاه پیش فرض راست کلیک کرده و Properties  را انتخاب کنید. روی برگه Enhancements کلیک کنید ، و چک کنیدDisable all enhancements ، آنها را غیرفعال کنید ، و Apply کنید. (اینگونه است که بین دستگاه های صوتی پیش فرض جابجا می شوید.) با چند دستگاه مشکل دارید؟ روند کار را برای هر لیست تکرار کنید.

ری استارت Audio Services

ویندوز همیشه خوب کار نمی کند و بعضی اوقات اشتباه می کند.

در قسمت جستجوی منوی Start ، کلمه Services  را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

به پایین Windows Audio بروید. اگر به هر دلیلی سرویس متوقف شده باشد ، صدای سیستم شما به درستی کار نمی کند.

با دوبار کلیک کردن و انتخاب Start آن را مجدداً راه اندازی کنید. در حالی که اینجا هستید ، نوع راه اندازی سرویس را دو باره بررسی کنید.

خدمات صوتی باید بطور پیش فرض روی Automatic تنظیم شود. اگر هر چیز دیگری است - خودکار (شروع با تأخیر) ، دستی یا غیرفعال - آن را به عقب تغییر دهید.

در اینجا سه روش دیگر وجود دارد که می توانید از منوی Windows Services برای استفاده مناسب استفاده کنید.

عیب یابی صوتی را امتحان کنید

همچنین می توانید از built-in audio troubleshooter استفاده کنید و به ویندوز 10 امکان می دهید مشکلات خاص خود را شناسایی و برطرف کند.

اگر قبلاً از عیب یابی های داخلی مایکروسافت (inbuilt Microsoft troubleshooters) استفاده کرده اید ، می دانید که آنها همیشه همه چیز را نمی گیرند ، اما ارزش امتحان را دارد.

به صفحه Control Panel  و Troubleshooting  و Troubleshoot audio playback بروید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

آیا قطعی صدا در ویندوز 10 حل شد؟

ما برخی از رایج ترین مشکلات صوتی ویندوز 10 را پوشش داده ایم و امیدوارم که بتوانید یک بار دیگر دنیای شگفت انگیز را در استریو بشنوید.

ویندوز 10 با استفاده از بروزرسانی ، حذف ، نصب مجدد و برگرداندن درایور به شما کمک می کند تا مشکل قطعی صدا را حل کنید.

با ابزارهای عیب یابی ویندوز می توانید بسیاری از مشکلات را حل کنید.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: makeuseof

تگ: ویندوز 10

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.

  • کامنت ناشناس

    2022-08-06 12:34:54

    سلام خسته نباشید. من مشکلی در خصوص این داریور دارم. در اصل من میخوام درایوری به نام Realtek که برای کارت صدا هستش رو نصب کنم. همه چیز به خوبی نصب میشه ولی بعد چند دقیقه پیغامی به نام Your PC needs to be restarted to finish setting up this device: Conexant Samrt Audio HD میده که مربوط به این هستش که ویندوز خودش اومده و دوباره این درایور صدا رو نصب کرده و برای اتمام نصبش نیاز به ری استارت داره. من باید دقیقا چیکار کنم تا کلا این درایور از روی ویندوزم حذف بشه و دیگه هم نیاد؟ لطفا کمکم کنید خیلی نیاز دارم. ممنون.