logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

همه چیز در مورد کمپانی اپل

همه چیز در مورد کمپانی اپل
فرجام خانی کسب و کار

در این بخش از کسب و کار از تاپ سایت 98 قصد داریم همه چیز در مورد کمپانی اپل را بررسی کنیم. اپل یکی از شرکت های موفق دنیا می رویم.

مثبت ها

کار کردن برای یک برند عالی که به تاثیرگذاری روی زندگی روزانه ی افراد کمک می کند

کار کردن با بهترین ها و باهوش ترین افراد

منفی ها

برخی کارمندان می گویند ارتقا و یافتن کار می تواند در آن چالش برانگیز باشد

فشار منفی روی موضوعات زنجیره ی تامین در چین و جاهای دیگر

فرهنگ کمال گرایی

نتیجه ی نهایی

شما انتخاب نمی کنید که برای اپل کار کنید؛ این کمپانی شما را انتخاب می کند. اپل به عنوان یکی از مطلوب ترین کمپانی ها برای کار شناخته می شود.

اپل apple

کمپانی اپل

از Siri بپرسید موفق ترین کمپانی جهان را نام ببر و احتمال پاسخ این است: اپل (apple). و این کاملا بی طرفانه است.

کمپانی اپل به طور مداوم جزو شرکت هایی است که سود، درآمد، ارزش بازاری و رضایت مشتری بالایی دارد.

در سال 2018 به یک بار به ارزش بازاری 1 تریلیون دلار رسید. آیفون در یازدهمین سال خود، ده ها میلیارد دلار درآمد و سود به وجود آورده است.

سایر محصولات و خدمات معروف اپل شامل کامپیوتر های Mac و تبلت های iPad ، iTunes، App store و Apple Music می باشند.

اپل به عنوان یک کمپانی مشتری محور، با Accenture, General Electric و IBM  مشارکت می کند تا حضور خود در بازار سرمایه گذاری را پر رنگ تر کند. تقریبا 60 درصد از درآمد، از خارج از آمریکا به دست می آید.

اپل apple

عملکرد های اپل

در این بخش به عملکرد های اپل می پردازیم.

اپل 60 درصد از فروش های خود را به خاطر آیفون دارد، در حالیکه سایر محصولات سخت افزاری، مانند iPad و کامپیوتر ها و لپتاپ های Mac حدود 10 درصد از فروش ها را شامل می شوند.

خدمات که شامل App Store, iCloud, Apple Music و پرداخت موبایلی Apple Pay می شوند، دومین تولید کننده ی درآمد است که 15 درصد از درآمد را تامین می کند.

بخش Other Products که شامل AppleWatch و HomePod می شود، مابقی فروش ها را در بر می گیرند.

محصولات سخت افزاری اپل تا حد زیادی تکمیل کننده ی نرم افزار کمپانی هستند که باعث می شود دستگاه های آن به آسانی کار کنند اما از برخی جنبه ها باعث محدود شدن مشتریان بالقوه می شود و میتواند باعث دلسردی کاربرانی شود که تمایل دارند به محصولات شخص ثالث بیشتری دسترسی داشته باشند، از جمله سخت افزار. سیستم عامل کمپانی برای موبایل iOS ، برای کامپیوتر ها MacOS، برای ساعت Apple WatchOS  و برای تلویزیون اپل، tvOS می باشد.

کمپانی اپل در اصل سالی یک مرتبه به روز رسانی های نسلی سیستم عامل های خود را منتشر می کند.

اپل در حقیقت تمامی پژوهش ها و پیشرفت ها را در آمریکا اجرا می کند.

از لحاظ تولید، این کمپانی تمامی تولید ها را به طور اساسی به پیمان کار هایی که عمدتا در آسیا (چین، کرده و ژاپن) هستند برون سپاری می کند، در حالی که برخی اجزای Mac در ایالات متحده و در ایرلند ساخته می شوند.

اپل apple

حضور جغرافیایی اپل

حال حضور جغرافیایی اپل را بررسی می کنیم.

کمپانی اپل که در کاپرتینو، کالیفرنیا قرار دارد، 40 درصد از فروش های خود را در بازارهای آمریکا انجام می دهد، که شامل ایالات متحده می شود اما چین و اروپا به ترتیب یک چهارم و یک پنجم درآمد را به وجود می آورند.

این کمپانی بیش از 500 فروشگاه خرده فروشی اپل در ایالات متحده و کشور های دیگر دارد. استرالیا، چین، کانادا و بریتانیا شامل بزرگترین بازار های اپل خارج از آمریکا می شوند.

اپل apple

فروش ها و بازاریابی اپل

حال به بحث فروش ها و بازاریابی اپل می رسیم.

شرکت اپل محصولات خود را در فروشگاه های خود و در وبسایت خود و همچنین از طریق نیروی فروش مستقیم به فروش می رساند.

علاوه بر این، این کمپانی از طریق کانال های غیر مستقیم، از جمله خرده فروش های شخص ثالث مانند Best Buy، توزیع کننده ها و اپراتور های شبکه مثل Verizon, AT&T, Sprint و T-Mobile محصولات خود را توزیع می کند.

کانال های غیر مستقیم، حدود 70 درصد از درآمد اپل را شامل می شوند.

اپل apple

درآمد و فروش اپل

معروفیت آیفون در دهه ی گذشته، باعث روانه شدن درآمد و رشد دریافتی ها شده است.

درآمد ها و دریافتی ها در سال 2016 با فروش های ضعیف تر آیفون کاهش یافت. در سال 2017 و 2018 رشد دوباره ادامه یافت.

در سال 2018، درآمد اپل 16 درصد افزایش یافت و به 265.6 رسید، حدود 36 میلیارد دلار بیشتر از درآمد سال 2017.

فروش آیفون (18 درصد افزایش)، خدمات (24 درصد افزایش) و محصولات دیگر (35 درصد افزایش) باعث این افزایش شدند.

گروه های iPad و Mac  به ترتیب 2 درصد و 1 درصد در سال 2018 نسبت به 2017 کاهش داشتند.

درآمد بالاتر آیفون به وسیله ی قیمت های بالاتری که کمپانی برای مدل هایی که در سال 2017 منتشر کرد، بود؛ در سال 2018،  966000 واحد بیشتر از 2017 فروخت.

کمپانی اپل در بخش Services، درآمد مجوز دهی و اپ استور بالاتری داشت. افزایش های فروش در منطقه های جغرافیایی با نرخ رشد کلی مطابقت داشت، بجز 23 درصد افزایش در ژاپن.

سود اپل در سال 2018، نسبت به 48.3 میلیارد دلار در سال 2017،  23 درصد بالا رفت و به  59.5 میلیارد رسید، به طوریکه اکثر هزینه ها را در سطح سال 2017، به عنوان درصد فروش حفظ کرد.

صندوق های کمپانی 237.1 میلیارد را به صورت نقد، معادل ها و اوراق قرضه کوتاه مدت در سال 2018، در مقابل 268.9 میلیارد دلار در سال 2017 بود.

عملیات ها 77 میلیارد دلار را به صورت نقد ایجاد کردند و فعالیت های سرمایه گذاری حدود 16 میلیارد دلار را فراهم کردند، در حالیکه فعالیت های مالی حدود 88 میلیارد دلار استفاده کردند.

اپل apple

استراتژی اپل

اپل دو اولویت و استراتژی دارد: حفظ شهرت آیفون و یافتن و ارائه ی یک محصول جدید که جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

در سال 2018 اپل دسته ی دیگری از آیفون ها را روانه بازار کرد که شامل iPhone XS و XS Max می شود. آنها روی یک چیپ طراحی شده توسط اپل کار می کنند که از یادگیری ماشینی برای مدیریت عکس ها، بازی، واقعیت افزوده و سایر عملکرد ها و ویژگی ها استفاده می کنند.  هزینه ی آن 1000 دلار و بالاتر است.

بخش های Services و Other Products عملکرد خوبی را در سال 2018 برای اپل داشتند. بخش Services که شامل Apple Music, the App Store و Apple Pay می شود، در سال 2018 نسبت به سال2017  حدود 24 درصد رشد داشت و درصد بیشتری از فروشهای کلی را نسبت به بخش iPad و Mac داشت. 

کمپانی اپل همچنین HomePod را معرفی کرد، ورود آن به مسابقه ی کمک کننده ی دیجیتال خانه شد، در مقابل Alexa از آمازون و Google Home متعلق به گوگل. HomePod حدودا 350 دلار است، در حالی که محصولات رقبا کمتر از 200 دلار است اما این محصول بر اساس اپل، صدای بهتری دارد. 

درآمد از دیگر محصولات (Other Products ) ، ( یعنی HomePod, Apple Watch و Apple TV) سال به سال 35 درصد رشد دارد. این کمپانی نام این بخش را به Wearables, Home and Accessories تغییر داد.

اپل طی گزارش مالی در سال 2019 اعلام کرد که دیگر تعداد گوشی ها، کامپیوتر ها و تبلت های فروخته شده را اعلام نخواهد کرد و در عوض برای نشان دادن عملکرد خود به رقم فروش ها تکیه خواهد کرد.

AR سازمانی است که برای حل اولویت دوم، یعنی ابداع تشکیل شده است. قابلیت های AR در آخرین نسخه های AR  باعث می شود سیستم عامل مربوطه به بزرگترین پلتفرم برا واقعیت افزوده تبدیل شود. 

توسعه دهندگان بیش از 1000 اپلیکیشن را با ویژگی های AR ایجاد کرده اند. AR میتواند برای کاربران گوشی های همراه اطلاعاتی از جمله اینکه کجا هستند و چه کاری انجام می دهند را فراهم کند. 

تاریخچه ی اختراع در این کمپانی باعث شده است رسانه، تحلیلگران و مشتریان به طور مرتب انتظار محصولات بزرگی را از اپل داشته باشند. زمانی که اپل نتواند این انتظار را برآورده کند، ناامید می شوند.

اپل در جستجو برای افزایش حضور خود در شرکت ها، با IBM, Salesforce, Accenture و General Electric  شراکت برقرار کرده است تا استفاده های تجاری را برای iPhone و iPad توسعه دهد.

اپل با وجود IBM یک MobileFirst برای اپلیکیشن iOS ایجاد کرده است و حدود 240 قرارداد را با شرکت ها امضا کرده است. همچنین محصولاتی مانند Watson متعلق به IBM و فناوری های فضای ابری را توسعه داده است.

اپل با Salesforce و توسعه دهندگان کار می کند تا اپلیکیشن های اصلی آنها را برای محصولات Salesforce بسازد.

اپل همچنین با اپلیکیشن ها و دستگاه هایی که برای خلبانان، سرویس مشتری و حفظ و نگهداری طراحی کرده است، به خطوط هوایی حمله ور شده است. اپل ادعا می کند که 450 خط هوایی دستگاه های iOS را پذیرفته اند.

اپل برای توسعه ی محصولات و خدمات جدید پول دارد. در انتهای 2018، 237 میلیارد دلار به صورت نقد، معادل آن و اوراق قرضه ی کوتاه مدت دارد.

کمپانی اپل به سهامداران وعده داده است که پول نقد را از بازخرید و سود سهام به آنها باز خواهد گرداند و هنوز باید پول کافی برای پژوهش و توسعه و تولید داشته باشد.

 ادغام ها و مالکیت های اپل

در سال 2019 اپل موافقت کرد که سهم اکثریت مودم گوشی هوشمند اینتل را به ارزش 1 میلیارد دلار خریداری کند.

این قرارداد شامل 2200 نفر کارمند اینتل و امتیاز انحصاری 17000 فناوری وایرلس نیز می شود.

این مالکیت به اپل امکان کنترل بر توسعه ی چیپ های مودم برای گوشی های هوشمند 5G خود را فراهم می کند.

اپل از چیپ هایQualcomm استفاده می کرده است و بر اساس توافقنامه ای با Qualcomm ، این کار را تا 6 سال انجام خواهد داد.

این به اپل زمان کافی خواهد داد تا روی چیپ های خودش کار کند. قرارداد اینتل انتظار می رود انتهای 2019 به اتمام برسد.

اپل در سال 2018 مالکیت های متعددی را به دست آورد تا بخش هایی از تجارت خود را تقویت کند و گسترش دهد.

اپل اکثر سخت افزار هایی که برق را در آیفون ها و اپل واچ ها مدیریت می کند طی قراردادی با Dialog Semiconductor به ارزش 600 میلیون دلار به درون کمپانی خود آورد. Dialog  از زمانی که آیفون توسط اپل معرفی شد، مدار های یکپارچه ی مدیریت برق (PMIC) را تامین می کرده است.

در این قرارداد، اپل 300 میلیون دلار بابت تیم مهندسی 300 نفره ی Dialog که روی PMIC های اپل کار می کنند، امتیاز PMIC و دفتر ها در بریتانیا، آلمان و ایتالیا پرداخت کرد. 300 میلیون دلار دیگر بابت تامین سه ساله ی PMIC و سایر چیپ بود.

برنامه های اپل برای محصولات واقعیت مجازی و افزوده، زمانی که این کمپانی Akonia Holographics، یک شرکت خصوصی در لانگمونت، کولورادو را خریداری کرد، پیشرفت داشت.

فناوری لنز های هولوگرامیِ این کمپانی میتواند برای توسعه ی شیشه ی دوربین هایی که اطلاعات را به بیننده نشان می دهد، استفاده شود. این قرار داد میتواند باعث پیشرفت تلاش های اپل برای توسعه ی خط تولید مربوط به فناوری واقعیت افزوده شود.

اپل در معامله ی دیگری در سال 2018، مالکیت خود بر Shazam، اپلیکیشن شناسایی موسیقی برای گوشی های هوشمند را متوقف کرد.

زمانی که کاربر حین پخش موسیقی، اپلیکیشن Shazam را باز می کند، این اپلیکیشن خواننده و آهنگ را شناسایی می کند.

شرکت Shazam که در بریتانیا قرار دارد، از سال 2012 آغاز به کار کرده است و یک ارائه ی اولیه در اپ استور اپل بود که از آن زمان بیش از یک میلیارد مرتبه دانلود شده است.

همچنین در سال 2018، اپل Texture را به دست آورد که اشتراک های دیجیتال را برای 200 مجله با اشتراک ماهیانه ارائه می کند.

این مالکیت باعث پیشرفت بخش خدمات اپل شد که شامل Apple Music می شود. مجله هایی که در Texture ، که نتفلیکس مجله ها نامیده شده است، موجود هستند، شامل New Yorker, Men's Health, Time, Rolling Stone, Real Simple و Cosmopolitan می شوند.

سایر مالکیت های 2018 شامل Platoon می شد، یک توسعه دهنده ی ابزار های تحلیلی برای فراهم کردن برچسب های ضبط عملکرد برای آهنگساز ها که برای مدیریت استفاده می شود و Silk Labs که هوش مصنوعی را برای کمک کننده های دیجیتال توسعه می دهد، تا HomePod و Siri را توسعه دهد.

اپل apple

تاریخچه کمپانی اپل

حال به تاریخچه کمپانی اپل می رسیم.

استیو جابز و استیو وزنیاک که دانشگاه را ترک کرده بودند، اپل را در سال 1976 در سانتا کلارا ولی در کالیفرنیا بنیان گذاری کردند.

بعد از اولین فروش های جابز، سفارش 50 واحد دریافت شد، آن دو نفر اپل 1 را در گاراژ ساختند و بدون مانیتور، کیبورد یا کیس فروختند.

تقاضا باعث شد استیو جابز متقاعد شود که بازار مشخصی برای کامپیوتر های کوچک  و نام کمپانی (اشاره به کار جابز در مزرعه ای در ایالت ارگان) و ظاهر کاربر پسند آن کامپیوتر و احساسی که آن را از بقیه جدا می کرد، وجود دارد.

اپل apple

مکینتاش مربوط به این کمپانی در اواسط دهه ی 1980 سر و صدای زیادی به پا کرد که به علت تبلیغات Super Bowl در سال 1984 بود. کمپانی که رشد کرد، جابز را از آنجا بیرون کردند. اپل هیچگاه به فروش های کلیِ رایانه ی IBM  نرسید اما یک وجهه ی فرهنگی و آسانی برای کار داشت که باعث شد پای آن به صنعت آموزش، نشر و سایر صنعت های خلاق باز شود.

در دهه ی 1990، عده ای از مدیرعامل ها از استراتژی های مختلف استفاده کردند تا فروش را افزایش دهند، از جمله مجوز دهیِ فناوری شرکت به شخص های ثالث برای تولید مشابه های اپل. این استراتژی هیچگاه موفق نشد.

جابز اواخر دهه ی 90، زمانی که اپل در آستانه ی ورشکستگی بود دوباره بازگشت.

او تخفیف زیادی برای سهام محصولات مانده ی کمپانی داد و دسته ی جذابی از کامپیوتر های مکینتاش را معرفی کرد.

سپس پخش کننده ی موسیقی iPod آمد که باعث شکل گیری آیفون شد، که به یکی از موفق ترین محصولات جهان تبدیل شد و بعد هم تبلت های iPad روی کار آمدند.

بیش از 2 میلیارد دستگاه که از سیستم عامل گوشی اپل استفاده می گنند، تا به حال فروخته شده اند.

در حالی که فروش آیفون به خاطر دستگاه های اندروید سرکوب شده است، اما هزینه های اپل بابت مزایای اضافیِ محصولات، فروش ها را بیشتر کرده است و سود را به وجود آورده است.

جابز در سال 2011 به علت سرطان پانکراس در گذشت. تیم کوک، جانشن او، از آن زمان مدیریت کمپانی را برعهده دارد.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.