logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

12 نکته جالب در مورد سامسونگ

12 نکته جالب در مورد سامسونگ
فرجام خانی کسب و کار

در این بخش از کسب و کار از تاپ سایت 98 قصد داریم 12 نکته جالب در مورد سامسونگ را بررسی کنیم. سامسونگ یکی از شرکت های موفق دنیا است.

کمپانی سامسونگ که یکی از غول های جهان در عرصه ی موبایل به شما می رود، خود را به امپراطوری وسایل الکترونیک و موبایل تبدیل کرده است، و این در حالی است که داستان آن از سال ها قبل آغاز می شود یعنی سال 1938. طی این سالها، این کمپانی تکامل شگفت انگیزی یافته و نوآوری را به بازار های بیشماری آورده است که موجب شده خدمات این کمپانی بسیار فراتر از موبایل و وسایل الکترونیک برود.

داستان سامسونگ فراز و فرود های بسیاری دارد. در این مقاله به نکته های جالبی در مورد این غول کره ای می پردازیم.

سامسونگ

لی بیونگ چول، بنیان گذار کمپانی سامسونگ (samsung) از همان ابتدا می دانست که چیزی را بنیان گذاری کرده که شروع چیز بسیار بزرگتری است.

انتخاب نام این کمپانی هم حاکی از همین جاه طلبی است. نام آن از کلمات کره ای sam (سه) و sung (ستاره) ساخته شده است و گفته شده نماد سه ستاره، در حقیقت بیانگر چیزی بزرگ، مهیب و قدرتمند است.

این ادعا برای یک شرکت تجاری که چهل نفر کارمند داشت و تولید و خرید و فروش ماکارونی را برعهده داشت، زیاد بود.

از آن زمان، سامسونگ خود را به عنوان چیزی بسیار بیشتر از تولید ماکارونی پیدا کرد که به نکته ی جالب دیگری منجر می شود.

بیش از 489000 نفر در سامسونگ کار می کنند

سامسونگ

تعداد کارمندان سامسونگ 489 هزار نفر می باشند.

همانطور که ممکن است اطلاع داشته باشید، سامسونگ چیزی بیش از تولید کننده ی موبایل و وسایل الکترونیک است.

گروه سامسونگ دارای 59 شرکت سهامی عام و 19 شرکت سهام خاص است که همگی عرضه اولیه خود را در بورس کره انجام داده اند.

این شرکت ها از ساخت و ساز گرفته تا خدمات مالی، کشتی سازی و حتی صنعت پزشکی را شامل می شوند. این کمپانی در مجموع بیش از 489000 نفر کارمند در 80 کشور دنیا دارد.

یک نکته ی جالب دیگر: بخش ساخت و ساز سامسونگ آسمان خراش برج خلیفه را در دوبی ساخت که بلند ترین ساختمان دنیاست و تا لحظه ی نوشتن این مقاله، 828 متر است.

گروه سامسونگ، بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی کره جنوبی است

سامسونگ

تعداد شرکت ها و کارمندانی که جزئی از گروه سامسونگ هستند را بیان کردیم.

تعداد تمامی آن شرکت های فرعی و تمامی آن کارمندان نشان دهنده ی این است که سامسونگ بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی کره ی جنوبی را تشکیل می دهد.

سی ان ان در سال 2017 عنوان کرد که منابع کلیِ گروه سامسونگ، 15 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد.

در بورس سهام کره، بیش از 20 درصد از ارزش بازاری آن بسته به شرکت های گروه سامسونگ است. بیش تر آن از یک شرکت می آیند، Samsung Electronics.

جاه طلبی سامسونگ در عرصه الکترونیک در سال 1970 با تلویزیون سیاه و سفید آغاز شد

سامسونگ

اولین محصول الکترونیکی که تاکنون توسط سامسونگ تولید شده است یک تلویزیون سیاه و سفید در سال 1970 بود.

این شرکت در دهه های بعد گسترش زیادی پیدا کرد و در سال 1986 با یک تلفن ماشین وارد بازی موبایل شد.

در حالی که تلاشهای اولیه تلویزیون سامسونگ با استقبال خوبی روبرو شد ، اولین تلفن ماشین از این شرکت با استقبال ضعیفی روبرو شد و فروخته شد.

لوگوی سامسونگ تنها سه مرتبه تغییر کرده است.

سامسونگ

در حالیکه لوگوی سامسونگ تا قبل از دهه ی 70 میلادی چندین مرتبه تغییر کرد، اما بعد از آن به ثبات رسید و تنها سه مرتبه تغییر کرد و لوگوی فعلی در سال 1993 تعیین شد.

شرکت Samsung Electronics در سال 1993 شروع به کار کرد.

سامسونگ

در حالیکه سامسونگ تا به امروز به مدت چندین دهه در صنعت موبایل و وسایل الکترونیک فعالیت داشته است، در سال 1993 بود که رئیس کمپانی سامسونگ لی کون هی که عکس او را در بالا مشاهده می کنید، فلسفه ی مدیریتی جدیدی را به کار گرفت که مشوق کیفیت به عنوان اصلی ترین هدف بود.

او کارمندان خود را تشویق کرد تا همه چیز را تغییر دهند جز خانواده های خود را. مرکز توسعه ی منابع انسانیِ سامسونگ برای ارتقای این ایده، آموزش های جدیدی را طراحی کرد و واحد های آموزشی را ایجاد کرد تا به این رشد حرفه ای کمک کند.

آن را به طور کامل درک نکردند تا سال 1995...

اینکه بگویید میخواهید روی کیفیت تمرکز کنید، با اینکه تمامی مراحل مهم را به زحمت طی کنید، اغلب دو چیز متفاوت هستند و بی شک این مسئله برای سامسونگ وجود داشت.

در سال  1995، کون هی لی بابت کیفیت محصولات خود و کمبود تغییرات در کمپانی خسته شد. برای به کرسی نشاندن حرف او، گوشی های بیشمار، تلویزیون ها، ماشین های فکس و سایر چیز ها روی هم انبار شدند.

لی و هیئت مدیره ش تمامی محصولات را نابود کردند، حتی تا این حد زیاده روی کردند که با پتک های سنگین مانیتور ها و کیس ها را شکستند.

لی این کار را جلوی چشم 2000 کارمند انجام داد. آن روز، بیش از 50 میلیون دلار سخت افزار نابود شد و در نهایت سامسونگ جدید متولد شد. در ادامه، عصر مدیریت جدید واقعا شروع شد که رشد سریع و موفقیت جهانی حاکی از این مسئله است که دهه ها بعد هم ادامه پیدا کرد.

طرفداران سامسونگ می توانند از لی و هیئت مدیره ش، و تمایل آنها برای انجام این آزمون و محصولات شرکت که امروزه تولید می شوند، تشکر کند.

از آن روز، آنها بی شک تعدادی از اولین ها را در صنعت الکترونیک خلق کرده اند.

اولین گوشی همراه CDMA

سامسونگ

گوشی سامسونگ SCH-100 در سال 1996 منتشر شد که اولین گوشی همراه بود که از فناوری CDMA استفاده می کرد.

اولین بودن برای استفاده از نمونه ای که بسیاری آن را محدود و رده پایین تر از GSM می دانند، چیزی نیست که افتخار خیلی زیادی داشته باشد.

در آن زمان، CDMA یک فناوری جدید بود و قبل از فناوری های 4G/LTE ، در حقیقت مزیت های زیادی نسبت به GSM داشت.

ممکن است دیگر چیز خاصی نباشد اما سامسونگ هنوز شایسته ی تقدیر است که تمایل داشته از نمونه جدید استفاده کند.

اولین گوشی ساعتی

سامسونگ

برخی از نوع های خانواده ی Gear به شما اجازه داده اند بدون گوشی همراه بتوانید پیامک بدهید یا حتی تماس بگیرید اما بازار گوشی های ساعتی بسیار زودتر شروع شد، و آن هم در سال 1999 بود. .

سامسونگ اولین پیشگام بود، و یکی از معدود شرکت هایی بود که ساعت هایی ساخت که دوبرابر یک گوشی بود- نام آن Samsung SPH-WP10 بود.

این گوشی ساعتیِ منحصر به فرد نه تنها میتوانست زمان را بگوید بلکه همچنین تا 90 دقیقه امکان تماس گرفتن را هم داشت.

پس از آن، باطری خالی می شد و باید آن را شارژ می کردید. صفحه ی آن ال سی دی تک رنگ مشکی بود و دکمه هایی برای کار کردن با منو وجود داشتند. حتی دستور های صدایی برای تماس با مخاطبان وجود داشت.

همانطور که انتظار می رفت، این دستگاه که شبیه به پیپ-بوی بود، از نظر فروش موفق نبود اما جالب است بدانید که روز های ساخت ساعت هوشمند سامسونگ، در حقیقت مدت ها قبل از خانواده Gear شروع شد.

سامسونگ مدت ها قبل تر از اندروید و Ios وارد حیطه ی گوشی هوشمند شد

سامسونگ

ممکن است سامسونگ اولین کمپانی نباشد که گوشی هوشمند ساخت اما یکی از اولین کمپانی هایی بود که به طور جدی در مورد این بازار عمل کرد و اولین گوشی PDA با نمایش رنگی در بازار آمریکا در سال 2001 را معرفی کرد.

این گوشی که SPH-i300 نامیده شد، برای شبکه ی Sprint طراحی شده بود و روی Palm OS راه اندازی شد که تمامی عملکرد های عادی PDA، به همراه تماس گرفتن را داشت.

بله، در حقیقت میتوان SPH-i300 را اولین حرکت سامسونگ به سمت ساختن گوشی هوشمند در بازار آمریکا در نظر گرفت. بی شک از آن زمان تا به امروز چیز های زیادی تغییر کرده اند.

برترین میزان فروش گوشی سامسونگ متعلق به E1100 است.

سامسونگ

پرفروش ترین گوشی همراه تاریخ سامسونگ ممکن است آن چیزی نباشد که شما فکرش را می کنید.

در حقیقت این عنوان به E1100 می رسد، یک گوشی از سال 2009. هنگامی که ساخت آن در سال 2012 به پایان رسید، سامسونگ 150 میلیون دستگاه از آن را فروخته بود.

این رکورد باعث می شود این دستگاه رتبه ی هشتم را در بین پرفروش ترین گوشی های تاریخ داشته باشد.

پرفروش ترین گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 4 است.

سامسونگ

دومین گوشی پرفروش سامسونگ، که رتبه ی 14 را در بین پرفروش ترین های تاریخ دارد، Galaxy S4 است که 80 میلیون از آن فروخته شد.

این پر فروش ترین گوشی هوشمند تاریخ سامسونگ است، پر فروش ترین گوشی مبتنی بر اندروید تاریخ است، و سومین گوشی پر فروش تاریخ گوشی های هوشمند است که آیفون 6 و 6 پلاس و نوکیا 5230 سیمبین مبتنی بر او اس جلوی آن هستند.

سامسونگ فرصت این را داشت تا اندروید او اس را خریداری کند اما تصمیم گرفت این کار را نکند

سامسونگ

سامسونگ فرصت داشت استارت‌آپ مربوط به این سیستم عامل را خریداری کند اما این کار را نکرد.

فرد وگولشتاین در کتاب خود با عنوان جنگ دو نفره: چطور اپل و گوگل وارد جنگ شدند و انقلابی را آغاز کردند، می نویسد که چطور در سال 2004، بنیان گذاران اندروید به دنبال پول بودند تا استارتاپ خود را ادامه دهند.

کل تیم هشت نفره ی اندروید به کره ی جنوبی پرواز کردند تا با 20 نفر از مدیران اجرایی سامسونگ ملاقات کنند. این تیم برنامه های خود برای طراحی او اس برای گوشی های موبایل را به مدیران سامسونگ نشان دادند.

با این حال، بنا بر گفته ی یکی از بنیان گذاران اندروید، اندی روبین، پاسخ فوری از جانب تیم سامسونگ به دنبال ارائه ی برنامه، سکوت مطلق بود.

سپس روبین گفت تیم سامسونگ بیان کرد که باور ندارد این استارت‌آپ کوچک بتواند این نوع سیستم عامل را ایجاد کند. روبین اضافه کرد، " آنها با خنده مرا از اتاق بیرون کردند".

تنها دو هفته بعد، در ابتدای 2005، روبین و تیم اندروید با گوگل به توافق رسیدند که گوگل تصمیم گرفت این استارتاپ را 50 میلیون دلار خریداری کند.

در ادامه، گوگل و اندروید، او اس را ایجاد کردند و به طور رسمی آن را در اکتبر 2008 راه اندازی کردند. احتمالا اگر تیم سامسونگ دست از خنده بر داشته بود و این استارت‌آپ را خریده بود، بر تجارت او اس حکومت می کرد.

چه طرفدار ساسونگ باشید چه نباشید، گذشته ی این کمپانی جالب است که موفقیت ها و شکست های متعددی را تجربه کرده است.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: androidauthority

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.