logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

همه چیز در مورد اینتل

همه چیز در مورد اینتل
فرجام خانی کسب و کار

در این بخش از کسب و کار از تاپ سایت 98 قصد داریم همه چیز در مورد کمپانی اینتل را بررسی کنیم. اینتل یکی از شرکت های موفق دنیا می رویم.

مثبت ها

تعادل عالی بین کار و زندگی

فرصت برای کار کردن روی آخرین فناوری

منفی ها

محیط کاری رقابتی همراه با سیاست های کار

نتیجه ی نهایی

اینتل یک کمپانی فناوری پیشرو، همراه با محیط کاری بسیار انعطاف پذیر است.

کمپانی اینتل

کمپانی اینتل

کمپانی اینتل (intel) به عنوان یکی از بزرگترین کمپانی های تراشه کامپیوتر، تقریبا 90 درصد از بازار مربوط به ریز پردازنده ها را کنترل میکند زیرا به عنوان مغز کامپیوتر های خانگی، لپتاپ و کامپیوتر های سرور عمل می کند.

کمپانی اینتل بازار تراشه کامپیوتر های خانگی را از پردازشگر های x86 اولیه گرفته تا Pentiums و فناوری های هسته ی امروزه تحت سیطره خود داشته است.

همچنین اینتل تراشه ها را برای گوشی های هوشمند و تبلت ها و همچنین نیمه رسانا های متصل شده برای بازار های خودرو، پزشکی و صنعتی می سازد. این کمپانی تراشه های خود را ایجاد می کند و بیشتر آنها را در یکی از سیستم های تولید صنعت می سازد.

در حالیکه تراشه های کامپیوتر های خانگی بیشترین فروش ها را شامل می شوند، اما اینتل تمرکز و منابع خود را به تراشه ها برای مراکز داده که محاسبه ی ابری را تقویت می کنند، تغییر داده است.

کمپانی اینتل

عملکرد های اینتل

Client Computing Group از کمپانی اینتل، بخش پرکار این کمپانی و تولید کننده ی پول نقد است که بیش از نیمی از درآمد آن و بیش از 6 درصد از درآمد عملیاتی آن را ایجاد می کند.

این کسب و کار تراشه ها را برای لپتاپ ها، سیستم های 2 در 1، کامپیوتر خانگی، تبلت ها، گوشی های همراه، محصولات اتصال سیمی و وایرلس و اجزای ارتباط موبایل تولید می کند.

Data Center Group حدودا یک سوم درآمد اینتل را با تراشه ها برای پلتفرم های سرور و محصولات مرتبط که برای آن شرکت طراحی شده است، فضای ابری، دولت و بازار های زیرساخت ارتباطات ایجاد می کند.

The Internet of Things Group تراشه ها را برای دستگاه های متصل شده در خرده فروشی، حمل و نقل، بازار های صنعتی، ویدیو، ساختمان ها، شهر های کوچک و سایر بازار ها تولید می کند. 5 درصد از درآمد را شامل می شود.

گروه های Programmable Solutions و Non-Volatile Memory Solutions به همراه هم حدود 10 درصد از درآمد کمپانی را فراهم می کنند.

اینتل اکثر درآمد خود را در تسهیلات تولیدی خود می سازد که به این کمپانی اجازه می دهد روند کیفیت، سرعت و انعطاف پذیری را کنترل کند.

این کمپانی برای برخی ارتباطات، اتصال، شبکه سازی، رشته ی قابل برنامه نویسی و اجزای مموری، تولید را به شرکت های شخص ثالث برون سپاری می کند. اینتل مونتاژ و آزمایش را در کمپانی خود و از طریق پیمان کار ها انجام می دهد.

کمپانی اینتل

محدوده جغرافیایی اینتل

حال به محدوده جغرافیایی اینتل می رسیم.

کمپانی اینتل بیش از 150 مکان در جهان دارد با تسهیلات مونتاژ و آزمایش در چین، مالزی و ویتنام.

فروش ها به صورت جغرافیایی به خوبی توزیع شده اند که مشتریان در چین (از جمله هنگ کنگ) حدود یک چهارم از فروش های اینتل را شامل می شوند که پس از آنها سنگاپور و ایالات متحده قرار دارد که هر یک 20 درصد از فروش ها و مشتریان در تایوان 15 درصد از درآمد را شامل میشوند.

کمپانی اینتل

فروش و بازاریابی اینتل

حال به سراغ فروش و بازاریابی اینتل می رسیم.

اینتل عمدتا محصولات را به تولید کننده های تجهیزات اصلی (OEM ها) و تولید کننده های طراحی اصلی (ODM ها) می فروشد. علاوه بر این، محصولات اینتل به سازندگان تجهیزات صنعتی و ارتباطات فروخته می شوند.

مشتریان آن همچنین شامل افرادی می شوند که قطعات کامپیوتر خانگی و سایر محصولات را از طریق توزیع کننده، نمایندگی، خرده فروشی ها و کانال های OEM خریداری می کنند.

کانال های فروش نمایندگی جهانی اینتل در بر دارنده ی هزاران مشتری غیر مستقیم هستند که سازندگان سیستم هایی هستند که ریزپردازنده ها و سایر محصولات را از توزیع کننده ها خریداری می کنند.

سه مورد از بزرگترین مشتریان اینتل حدودا 40 درصد از درآمد آن را ایجاد می کنند. آنها Dell Technologies با بیش از 15 درصد از فروش ها، Lenovo Group و HP Inc. هر کدام با 10 درصد از فروش هستند.

کمپانی اینتل

عملکرد های مالی اینتل

اینتل درآمد رکورد کمپانی را در هر یک از سه سال گذشته طی کرده است زیرا درآمد را از محصولات مرتبط با کامپیوتر و فروش ها از خط تولید محصولات جدید تر برای مراکز داده و محاسبه ی ابری رشد داشته است.

در سال 2018 فروش ها به 70.8 میلیارد دلار رسید، 8.1 میلیارد دلار افزایش، 13 درصد افزایش نسبت به سال 2017 که ناشی از عوامل متعدد است، به ویژه تجارت مرتبط به داده ی اینتل. فروش های محصولات داده سال به سال 18 درصد رشد داشت و نیمی از درآمد کمپانی را در سال 2018 تشکیل داد تجارت Mobileye که در سال 2017 تحت تملک کمپانی اینتل در آمد، تقریبا 700 میلیون دلار فروش را اضافه کرد.

تجارت کامپیوتر خانگی باعث افزایش 9 درصد فروش بر اساس درخواست از تبلیغات، 2 در 1 و بازار های بازی  و همچنین نسبت بالاتری از بازار مودم شد.

سود اینتل به 21 میلیارد دلار در سال 2018 رسید، حدود 10.4 میلیارد دلار بیش تر از سال 2017. هزینه های عملیاتی این کمپانی 28 درصد از درآمد در سال 2018 بودند که در سال 2017، 36 درصد بودند و اینتل در سال 2018 نسبت به سال 2017 مالیات کمتری پرداخت آن هم زمانی که نرخ مالیات به علت قانون کار و کاهش مالیات، بالاتر بود.

صندوق های اینتل 3 میلیارد دلار را به صورت نقد و معادل های آن در سال 2018 داشتند، 400 میلیون دلار کمتر از سال 2017. عملیات ها 29.4 میلیارد دلار در سال 2018 ایجاد کردند، در حالیکه سرمایه گذاری و فعالیت های مالی به ترتیب از 11.2 میلیارد دلار و 18.6 میلیارد دلار استفاده کردند.

کمپانی اینتل

استراتژی اینتل

گرچه اینتل  سال 2016،2017 و 2018 فروش های بیشتری در تراشه های کامپیوتر خانگی داشت، اما درحال سرمایه گذاری در سایر زمینه هاست تا وابستگی به کامپیوتر خانگی را کاهش دهد. (اینتل همچنان با سهم 90 درصدی از بازار، تامین کننده ی غالب برای تراشه های کامپیوتر خانگی است).

اینتل در حال سرمایه گذاری در پردازشگر های مرتبط با داده و تامین کردن آنها برای بازار های در حال رشد، از جمله مراکز داده، محاسبه ی ابری، برقرار کننده های ارتباط 5G، هوش مصنوعی و رانندگی خودکار می باشد.

تصاحب Mobileye در سال 2017 باعث ایجاد موقعیتی عالی برای فراهم کردن فناوری برای خودرو های رانندگی خودکار شد.

فناوری سنسور Mobileye همراه با نیمه رسانا های اینتل، باعث شکل گیری یک رقیب ترسناک در توسعه ی وسایل نقلیه ی خودکار می شود. اینتل با BMW AG و Delphi Automotive همراه شده است تا فناوری خودرو های بدون راننده را ایجاد کند.

اینتل با درآمد 70 میلیارد دلاری سالانه، منابع بسیاری دارد. در سال 2017، نزدیک به 12 میلیارد دلار سرمایه گذاری بلند مدت داشت، که اکثر آن به تجهیزات و تسهیلات برای تولید تراشه های پیشرفته اختصاص یافت.

اینتل با چالش هایی از جانب سایر شرکت های نیمه رسانا که محصولات قدرتمندی را در بازار های در حال رشد ارائه می دهند، رو به رو است. تجارت تراشه Samsung Electronics در سال های اخیر رشد یافته است و کمپانی ها دوش به دوش برای عنوان بزرگترین تولید کننده ی تراشه رقابت می کنند.

AMD که یک رقیب دیرینه است، تراشه های با عملکرد بالا را با قیمت هایی منتشر کرده است که میتواند محصولات اینتل را به بهای کمتری بفروشد. NVIDIA در حال رشد سریع در تراشه های گرافیکی است که به خوبی برای کاربرد های هوش مصنوعی مناسب هستند.

کمپانی اینتل

ادغام ها و مالکیت های اینتل

اینتل توافق کرد تا Barefoot Networks را در سال 2019 خریداری کند تا محصولات خود را برای کاربرد های محاسبه ی ابری تقویت کند. Barefoot Networks تراشه هایی را می سازد که ارتباط را از طریق اترنت مدیریت می کند که برای اتصال کامپیوتر ها و سرور های متصل استفاده می شود.

محصولات Barefoot Networks شکافی را در پورتفوی اینتل پر می کند و میتواند به آن کمک کند تا به طور موثر با Broadcom، رتبه اول از چنین دستگاه هایی، رقابت کند. انتظار می رود این قرارداد در سه ماه ی سوم 2019 منعقد شود.

در سال 2019، اینتل Omnitek را تصاحب کرد، ارائه دهنده  ویدیو و دید برای پردازشگر های قابل برنامه نویسی که دید سفارشی و هوش مصنوعی را فراهم می کنند. شرایط این قرارداد افشا نشد.

اینتل Ineda Systems، یک کمپانی تراشه بدون ساخت، را در سال 2019 تصاحب کرد. تراشه های Ineda در رانندگی خودکار، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا استفاده می شوند.

این کمپانی در حیدر آباد هندوستان قرار دارد که اینتل برنامه دار مرکز توسعه ی فناوری را در آنجا قرار دهد.

اینتل در سال 2018 Netspeed Systems را تصاحب کرد که ابزار را برای طراحی دستگاه های سیستم بر تراشه (SoC) می سازد. اینتل یکی از شرکت های تراشه متعدد است که در کنار NVIDIA و Qualcomm به طور روز افزون مدار هایی را می سازد که عملکرد های متعددی را مدیریت می کند.

ابزار های Netspeed باعث افزایش سرعت SoC از طریق خودکار سازی می شوند. SoC به بخشی از Silicon Engineering Group تبدیل می شود.

اینتل در سال 2017 Mobileye را به ارزش بیش از 15 میلیارد دلار تصاحب کرد. Mobileye که در اسرائیل قرار دارد، سنسور ها و دوربین ها را برای وسایل نقلیه طراحی می کند.

این مالکیت باعث گسترش محصولات اینتل برای سازندگان وسایل نقلیه بدون راننده، فراتر از تراشه هایی که مغز این وسایل نقلیه هستند، می شود. فناوری های Mobileye، قابلیت های اساسی را فراهم می کند که خودرو های خودکار نیاز دارند به طور این داشته باشند.

تاریخچه ی کمپانی اینتل

بنیان گذاری اینتل، یکی از داستان های فوق العاده از سیلیکون ولی است. در سال 1968 سه مهندس از Fairchild Semiconductor، اینتل را در مونتن ویو، کالیفرنیا ساختند تا فناوری را برای تراشه های مبتنی بر سیلیون توسعه دهند (اینتل= Intel ترکیب integrated electronic، به معنای وسایل الکترونیکی یکپارچه است).

این سه نفر رابرت نویس (که در سال 1958 شرکت مدار یکپارچه را به وجود آورد)، گردن مور و اندی گروو هستند.

اینتل در ابتدا تراشه های مموری کامپیوتر، از جمله DRAMs (1970) و EPROMs (1971) را ارائه می کرد.

این موفقیت ها باعث فراهم شدن بودجه برای طراحی های ریز پردازنده ها شدند که صنعت وسایل الکترونیکی را دگرگون کردند. در سال 1971، اینتل ریزپردازنده ی 4004، که به عنوان "کامپیوتر قابل برنامه ریزی ریز رو یک تراشه" تبلیغ شد، معرفی کرد.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: vault

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.