logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

همه چیز در مورد کمپانی اوراکل

همه چیز در مورد کمپانی اوراکل
فرجام خانی کسب و کار

در این بخش از کسب و کار از تاپ سایت 98 قصد داریم همه چیز در مورد کمپانی اوراکل را بررسی کنیم. اوراکل یکی از شرکت های موفق دنیا می رویم.

مثبت ها

استعداد های فراوان و فناوری عالی

مزیت های مطلوب

برنامه ریزی کار انعطاف پذیر

نکات منفی

فرهنگ شرکتی سلطه جو

افزایش حقوق کند

ارتقا به سختی

نتیجه گیری نهایی

غیر ممکن است بتوان 108000 کارمند را بر سر چیزی موافق کرد، اما اکثر افراد می گویند اوراکل مکان خوبی برای کسب تجربه و کسب درآمد است.

کمپانی اوراکل

کمپانی اوراکل

کمپانی اوراکل (oracle) پیش بینی می کند که آینده ی محاسبه در فضای ابری است.

کمپانی اوراکل نرم افزار شرکتی دامنه ی گسترده ای از اپلیکیشن ها و پلتفرم های مبتنی بر فضای ابری و همچنین سخت افزار و خدمات را برای کمک به کمپانی ها برای ارتقای پردازش های آنها ارائه می کند.

اپلیکیشن های اوراکل حول برنامه ریزی منابع شرکت، مدیریت داده، مدیریت روابط مشتری، توسعه ی کاربرد و همکاری و مدیریت زنجیره ی تامین می باشد.

اوراکل (Oracle) در سال های اخیر به شدت از طریق خریداری شرکت های دیگر گسترش یافته که به ساختن محصولات ابری آن کمک کرده است.

محصول اصلی کمپانی Oracle Database بوده است، که یکی از معروف ترین محصولات دیتابیس شرکتی است. بیش از نیمی از درآمد از مشتریان بین المللی به وجود می آیند.

کمپانی اوراکل

عملکرد های اوراکل

تجارت مجوز دهی و فضای ابریِ اوراکل بیش از 80 درصد از فروش های آن را شکل می دهد. این کمپانی به طور سنتی اپلیکیشن ها را به طور مستقیم فروخت که در کامپیوتر های مشتریان در دفتر های آنها بارگذاری شد.

برند های نرم افزار مستقیم این کمپانی عبارت اند از: Siebel، PeopleSoft and JD Edwards و Oracle E-Business Suite.

اوراکل محصولات خود را به محیط های محاسباتی ابری انتقال می دهد که مشتریان می توانند از طریق مکان ها و دستگاه های متعدد به برنامه ها دسترسی داشته باشند. برنامه های ابری این کمپانی شامل Oracle Human Capital Management (HCM) Cloud, Oracle Enterprise Resource Planning (ERP) Cloud, Oracle Customer Experience (CX) Cloud, Oracle Supply Chain Management (SCM) Cloud, و Oracle Data Cloud می شوند. Autonomous Database یک نرم افزار ابری است که قابلیت یادگیری ماشینی دارد.

حدود 1 درصد از فروش های اوراکل از تجارت سخت افزار می آید که شامل کامپیوتر ها و خدمات و نرم افزار های مرتبط و خدمات مشاوره آن می شود.

محصولات شامل Oracle Engineered Systems و برخی از سرور های مرکز داده و شرکت و محصولات ذخیره می شوند.

همچنین اوراکل خدماتی را ارائه می کند که به مشتریان کمک می کند تجارت های خود را از محیط های ابری با نرم افزار به عنوان سرویس و زیرساخت به عنوان سرویس راه اندازی کنند. این کسب و کار ها کمتر از 10 درصد از درآمد اوراکل را شامل می شوند.

محدوده ی جغرافیایی اوراکل

دفتر مرکزی اوراکل در روود سیتی، کالیفرنیا قرار دارد و تسهیلات را در آمریکا، از جمله در هیلزبورو، ارگان و خارج از کشور مدیریت می کند.

مشتریان اوراکل از نظر جغرافیایی به طور گسترده توزیع شده اند.

مشتریان در ایالات متحده 45 درصد از فروش ها را تشکیل می دهند. سایر کشور هایی که فروش در آنها صورت می گیرد، بریتانیا، ژاپن، کانادا و آلمان، هر کدام 5 درصد یا کمتر را شامل می شوند. 170 کشور دیگر که مشتریان اوراکل هستند بیش از 35 درصد از فروش های این کمپانی را تشکیل می دهند.

فروش ها و بازاریابی اوراکل

اوراکل از کانال های مستقیم و غیر مستقیم از جمله توزیع کننده های مستقل و نمایندگی های ارزش افزوده برای بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خود استفاده می کند.

کمپانی هایی که شامل شبکه ی کانال غیر مستقیم اوراکل می شوند، اعضای Oracle Partner Network هستند.

این کمپانی 430000 مشتری در صنعت های مختلف از جمله شرکت های هوایی و دفاعی، خودرو، مالی، فناوری، تولید، نفت و گاز، خرده فروشی، ارتباطات از راه دور و تسهیلات اساسی دارد.

درآمد اوراکل

پس از سال ها درآمد نامطلوب، فروش های کمپانی اوراکل در سه سال اخیر رشد کردند، گرچه رشد در سال 2019 کمتر از 1 درصد بود.

در سال 2019، درآمد اوراکل 123 میلیون دلار رشد به 39.5 میلیون دلار رسید.

این کمپانی 2 درصد افزایش در فروش های مجوز دهی و ابری داشت اما فروش ها در درآمد های سخت افزاری و خدمات سال به سال به ترتیب 7 و 5 درصد کاهش داشتند. فروش ها در منطقه ی آمریکا و آسیا 1 درصد رشد داشت اما در منطقه  ی اوراسیا 1 درصد افت داشت.

درآمد خالص در سال 2019 به 11.1 میلیارد دلار رسید که در 2018، 3.6 میلیارد دلار بود. تفاوت، صورت مالیات پایین تر به علت قانون مشاغل و کاهش مالیات های ایالات متحده بود.

صندوق های اوراکل 20.5 میلیارد دلار پول نقد در سال 2019 داشتند که در سال 2018، 21.6 میلیارد دلار بود.

فعالیت های عملیاتی 14.5 میلیارد دلار در سال 2019 ایجاد کردند و فعالیت های سرمایه گذاری 26.5 میلیارد دلار فراهم کردند، در حالیکه فعالیت هالی مالی از 42 میلیارد دلار ( از جمله 36 میلیارد دلار در بازخرید سهام) استفاده کردند.

با وجود بیش از 56 میلیارد دلار بدهی کلی، اوراکل باید جریان پول نقد کافی برای تسویه بدهی تولید کند. عدم انجام این کار میتواند باعث محدود شدن پولی که کمپانی برای عملیات ها و مالکیت ها دارد شود و مانع از قرض گرفتن بیشتر شود.

استراتژی اوراکل

رشد فروش برای اوراکل کند بوده است زیرا تلاش کرده تا محصولات محاسبه ی ابری خود را گسترش دهد.

رشد درآمد این کمپانی طی 8 سال اخیر به طور میانگین سالانه کمی بیشتر از 1 درصد بوده است. فروش های برخی از سیستم های میراث اوراکل کاهش یافته اند، در حالیکه فروش های سیستم های ابری افزایش یافته اند.

اوراکل محصولات ابری خود را اکثرا از طریق خریداری شرکت های دیگر ساخته است. قابل توجه ترین مورد تصاحب NetSuite بود که نرم افزار برنامه ریزی منبع شرکتی  (ERP)  مبتنی بر فضای بری را ارائه می دهد. سیستم های (ERP) این بازار را پیش میبرند.

اوراکل همچنین دسته ی جدیدی از محصولات مبتنی استراتژی ابری خودکار را ارائه می کند. شامل دامنه محصولات مبتنی بر فضای ابری می شود که از یادگیری ماشینی برای حفظ خود و کاهش خطای انسانی استفاده می کنند.

سیستم عامل خودکار کمپانی در سال 2019 معرفی شد و به دنبال محصول دیتابیس خودکار آن در سال قبل بود.

در حالیکه اوراکل و مایکروسافت در خدمات محاسبه ی ابری باهم رقیب هستند، اما تشخیص دادند که مشتریان آنها از محصولات یکدیگر استفاده می کنند که این امر منجر به این شد که این دو کمپانی، شراکتی را برای یکپارچه کردنِ Oracle Digital Assistant با Microsoft Teams برقرار کنند که به مشتریان Microsoft 365 امکان دسترسی به Oracle Cloud Applications از طریق هوش مصنوعی محاوره ای می دهد.

در حالیکه اوراکل رقیب کمپانی هایی مانند SAP, Salesforce و Workday در تجارت نرم افزار ها است، اما سرمایه گذاری آن در محاسبه ی ابری با رقیب های ترسناکی رو به رو می شود که شامل Amazon Web Services، Azure از مایکروسافت و گوگل می شود.

ادغام ها و مالکیت های اوراکل

در سال 2019 اوراکل Brazil-based Oxygen Systems را تصاحب کرد تا ردپای خود را در برزیل گسترش دهد و کسب و کار را با تجارت های کوچک و متوسط در این کشور گسترش دهد. Oxygen، شاخه ی جدا شده ای از Sonda ، یکپارچه کننده ی آی تی در شیلی، نرم افزار برنامه ریزی منبع شرکتی Netsuite مربوط به اوراکل را برای کسب و کار های متوسط و کوچک بومی سازی می کند.

تصاحب های اخیر اوراکل باعث گسترش پورتفوی ابری آن شده است. در اواخر سال 2018، اوراکل توافق کرد تا goBalto را خریداری کند که خدمات ابری را برای آزمایش های آزمایشگاهی در صنعت داروسازی فراهم می کند.

فناوری هایی که به وسیله ی goBalto که در سانفرانسیسکو قرار دارد ایجاد می شوند، به وسیله ی خودکار کردنِ وظیفه ی دستی، باعث تسریع آزمایش های آزمایشگاهی می شوند.

اوراکل در سال 2018، Aconex را به ارزش 1.2 میلیارد دلار خریداری کرد که یک ارائه دهنده ی استرالیایِی ابزار های اشتراکی مبتنی بر وب برای صنعت ساخت و ساز است.

حدود 80000 سازمان از Aconex برای مدیریت بیش از 1 تریلیون دلار در پروژه هایی در 70 کشور مختلف استفاده کرده اند. این تصاحب، یک جنبه ی دیگر به محصولات ابری اوراکل اضافه کرد.

سایر تصاحب ها در سال 2018 شامل Zenedge که سیستم های آی تی را امن می کند و از طریق فضای ابری، روی نرم افزار یا محیط های هاست ترکیبی گسترش یافته است؛ Vocado که برنامه های کاربردی کمک کننده ی مالی را برای موسسات آموزش عالی فراهم میکند؛ SparklineData که پلتفرم تحلیل را ارائه می کند؛ Grapeshot، ارائه دهنده ی امنیت برند و خدمات بافتی پیش مزایده؛ و DataScience.com که دسترسی فردی به ابزار های منبع باز، داده و منابع محاسبه را فراهم می کند، می شود.

اوراکل در سال 2017 Apiary را تصاحب کرد که رابط کاربری برنامه نویسی برنامه کاربردی را ارائه می کند، Moat که از داده ها و تحلیل ها برای گسترش رسانه برای فروشنده ها و منتشر کننده ها استفاده می کند؛ و Wercker، یک پلتفرم یکپارچه برای توسعه و تحویل اپلیکیشن. 

کمپانی اوراکل

تاریخچه ی کمپانی اوراکل

حال به تاریخچه ی کمپانی اوراکل می رسیم.

لری الیسون، رابرت ماینر، بروس اسکات و ادوارد اوتس در سال 1977 System Development Laboratories را بنیان گذاری کردند تا یک سیستم مدیریت دیتابیس بر اساس مشخصات نظری منتشر شده در IBM ایجاد کنند.

الیسون در دانشگاه شیکاگو فیزیک خوانده بود اما در سال 1960 آنجا را ترک کرد تا راه خود را در سیلیون ولی پیدا کند.

او بخشی از تیمی بود که اولین چارچوب اصلی سازگار با IBM را ایجاد کرد. ماینر، یک برنامه نویس باتجربه، ایجاد کننده ی اصلی مدیر دیتابیس اوراکل بود، که قادر بود روی بسیاری از برند های کامپیوتر راه اندازی شود و در سال 1979 معرفی شد. این کمپانی نام خود را آن سال به Relational Software تغییر داد.

در سال 1983، این کمپانی نام خود را یک مرتبه دیگر تغییر داد و آن را اوراکل گذاشت تا خود را بیشتر با محصولات اصلی خودش هم راستا کند.

اوراکل در سال 1986 عمومی شد و طی دو سال، 36 درصد از بازار دیتابیس کامپیوتر Uncle Sam را داشت. همچنین نرم افزار مدیریت مالی، گرافیک و مدیریت منابع انسانی را اضافه کرد.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: vault

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.