logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

کمپانی پپسی را بشناسیم

کمپانی پپسی را بشناسیم
فرجام خانی کسب و کار

در این بخش از کسب و کار از تاپ سایت 98 قصد داریم کمپانی پپسی را بشناسیم . پپسی (pepsi) یکی از شرکت های موفق دنیا می رویم.

مثبت ها

یک برند معروف با حضور جهانی

رزومه ی عالی

منفی ها

سیاست های شرکتی

در برخی موقعیت ها ساعت کاری طولانی وجود دارد

نتیجه گیری نهایی

پپسی‌ یک برند جهانی معروف است که کار کردن در آن عالی می باشد.

کمپانی پپسی

کمپانی پپسی‌

کمپانی پپسی با رقیب ابدی خود، کمپانی کوکا کولا بر سر تصاحب عنوان بزرگترین فروشنده ی نوشیدنی غیر الکلی جنگ دارد.

برند های نوشیدنی پپسی‌کو از جمله Pepsi, Mountain Dew, Tropicana, Gatorade و  آب Aquafina می باشند.

این کمپانی همچنین Frito-Lay را تحت مالکیت خود دارد که برترین سازنده ی اسنک است و محصولات آن Lay، Ruffles، Doritos و  Cheetos هستند.

واحد Quaker Foods حبوبات صبحانه، Rice-A-Roni، و ظروف صبحانه ی Near East درست می کند.

محصولات پپسی در بیش از 200 کشور موجود هستند، اما ایالات متحده تقریبا 60 درصد از کل فروش را شامل می شود.

کمپانی پپسی تقریبا نیمی از کارخانه های بطری سازی خود و تسهیلات توزیع را راه اندازی می کند.

کمپانی پپسی

عملکرد های پپسی

حضور تاثیرگذار پپسی‌ بر پایه ی دامنه ی گسترده ای از برند های بسیار بزرگ است که هر یکی از آنها بیش از 1 میلیارد دلار سالانه فروش ایجاد می کنند.

تقریبا 300 کارخانه ی تولید، فرایند و بطری سازی در سطح جهان این کسب و کار را پشتیبانی می کنند.

عملکرد ها در 6 واحد تجاری سازماندهی شده اند: North America Beverages (NAB); Frito-Lay North America (FLNA); Quaker Foods North America (QFNA); Latin America; Europe Sub-Saharan Africa (ESSA); و Asia, Middle East and North Africa (AMENA).

NAB که حدود یک سوم فروش ها را شامل می شود، کنسانتره میوه ها، دستگاه های شربت سازی و محصولات نهایی را تولید می کند و می فروشد.

برند ها شامل Pepsi, Gatorade, Mountain Dew, Aquafina, Diet Pepsi, Diet Mountain Dew, Tropicana و Sierra Mist می شوند.

همچنین چای و قهوه های آماده نوشیدن را همراه با آنیلور و استارباکس تولید می کند و مجوز دهی تولید از شرکت Dr Pepper و Dole Food دارد.

FLNA، حدود یک چهارم از فروش ها را در بر می گیرد و شامل برند های اسنک می شود از جمله Lay's, Doritos, Cheetos, Tostitos, Fritos و Ruffles که آنها را به توزیع کننده ها و خرده فروش های مستقل می فروشد.

این کمپانی در یک سرمایه گذاری اشتراکی با Strauss Group، محصولات Sabra dips and spreads را تهیه می کند و میفروشد.

QFNA حدود 5 درصد از فروش ها را در بر می گیرد و شامل تهیه و توزیع حبوبات، برنج، پاستا و سایر محصولات برند شده می شود.

محصولات شامل آرد جو دو سر، جو پوست کنده، رشته برنج، اسنک گرانولا با برند Quaker و گرانولا بار با برند Quaker Chewy. همچنین شربت ها و ترکیب های Aunt Jemima، حبوبات Life و ظروف غذای Rice-A-Roni را تولید می کند و میفروشد.

ESSA حدود 20 درصد از فروش ها را در بر میگرد و شامل تولید و فروش نوشیدنی های غیر الکلی و برند های اسنک در اروپا و آفریقا می شود.

فعالیت های اضافی شامل بازاریابی و توزیع محصولات لبنی شامل Chudo, Agusha و Domik v Derevne می شوند.

آمریکای لاتین و AMENA هر دو 10 درصد از فروش ها را شامل می شود و اسنک ها و نوشابه های کمپانی پپسی‌ را در منطقه تهیه، بازاریابی و توزیع می کند.

برند های ویژه ی منطقه شامل Toddy, Manzanita Sol, H2oh (آمریکای لاتین) و Kurkure و Chipsys (AMENA) می شوند.

کمپانی پپسی

محدوده ی جغرافیایی کمپانی

ایالات متحده بیش از 55 درصد از فروش های شرکت پپسی‌ را تشکیل می دهد و بازار های بین المللی مهم برای این کمپانی شامل روسیه، مکزیک، کانادا و بریتانیا می شوند.

کمپانی پپسی‌ همچنین در ظهور و توسعه ی بازار ها به ویژه چین، هند، آفریقا و خاور میانه فعال است.

فروش ها و بازاریابی کمپانی

کمپانی پپسی‌ برای ارتقای محصولات خود از ترکیبی از جایزه های فروش، تخفیف، تبلیغات و سایر فعالیت های بازاریابی استفاده می کند. هزینه های تبلیغات در سال 2017 و 2018 چهار میلیارد دلار بودند.

مشتریان پپسی‌ شامل توزیع کننده های عمده فروش، فروشگاه های خوار و بار فروشی، فروشگاه های بزرگ، فروشگاه های عضویتی، بطری سازی های مستقل معتبر و توزیع کننده های سرویس غذا شامل مدرسه ها، استادیوم ها و رستوران ها می شود.

اسنک ها، نوشابه ها و سایر محصولات این کمپانی از طریق تحویل مستقیم، انبار مشتری و شبکه های توزیع وارد بازار می شوند.

والمارت یکی از بزرگترین مشتریان است که تقریبا 15 درصد از فروش های کلی و 20 درصد از فروش های آمریکای شمالی پپسی‌کو را شامل می شود.

5 خرده فروشی برتر که مشتری پپشی‌کو هستند، یک سوم درآمد خالص این کمپانی را در آمریکای شمالی رقم می زنند.

کمپانی پپسی

درآمد پپسی

پس از سقوط 66.7 به 62.8 میلیارد دلار در سال 2014 و 2016، درآمد کلی پپسی‌ به آرامی دوباره صعود کرده است. درآمد خالص طی 5 سال گذشته کمی نوسان  بیشتری داشته است.

در سال 2018، این کمپانی فروش های 64.7 میلیارد دلار را گزارش داد که 2 درصد بالاتر از سال قبل بود. رشد عمدتا به علت Frito-Lay آمریکای شمالی بود که به نحوه های مختلف رشد کرد و Doritos و Europe Sub-Saharan Africa که در آلمان، لهستان و هلند هم از نظر نوشابه و هم اسنک رشد کرد.

فروش ها در Quaker Foods North America and Asia, Middle East و بخش آمریکای شمالی هر دو در سال 2018 کاهش یافتند.

درآمد خالص در آن سال تقریبا سه برابر 2017 بود، 12.5 میلیارد دلار که به علت اعمال قانون مشاغل و کاهش مالیات در سال 2017 بود.

پول نقد در سال 2018، 10.8 میلیارد دلار بود، افزایش 112 میلیون دلاری نسبت به سال پیش. پول نقد از عملیات ها نقش 9.4 میلیارد دلاری در صندوق ها داشت، در حالیکه فعالیت های سرمایه گذاری 4.6 میلیارد دلار دیگ اضافه کردند، عمدتا از سر رسید های سرمایه گذاری کوتاه مدت.

فعالیت های مالی از 13.8 میلیارد دلار برای پرداخت بدهی طولانی مدت، سود سهام به سهامداران و بازخرید سهام استفاده کردند.

کمپانی پپسی

استراتژی پپسی

استراتژی رشد پپسی‌ بر چند کلمه متمرکز است: سریعتر، قدرتمند تر، بهتر. اما واقعا این استراتژی چه معنایی برای یک غول نوشابه و اسنک دارد؟

واژه سریعتر برای این کمپانی به معنای سرمایه گذاری در رشد عالی ( از جمله مستحکم کردن کسب و کار های اساسی آمریکای شمالی)، ایجاد دامنه ی محصولات مصرف کننده محور با ابداع و مدرن سازی ، و تسریع در گسترش بین المللی.

ایده ی پپسی‌ در مورد قدرتمند تر، متمرکز بر صرفه جویی در هزینه ها، مقیاس و فرهنگ عملکرد بالا و بهتر کردن قابلیت های اصلی است. در آخر، میخواهد با استفاده از مواد تشکیل دهنده ی  سالم تر در محصولات و پذیرش کار های مزرعه داری پیشرفته، ذخیره آب و کاهش دور ریختن پلاستیک، بهتر باشد.

این کمپانی از این تلاش ها به طور طبیعی با راه اندازی محصولاتی مانند محصولات کم کالری Everyday Nutrition و آب بطری شده ی LIFEWTR؛ ابتکار های بسته بندی فرعی برای برند های bubly, Aquafina و سایر برند ها؛ و فناوری و ابتکار های داده برای ارتقای زنجیره ی تامین و هدف گذاری مشتری در سایر حوزه ها حمایت می کند. پپسی‌کو کمپانی ها را به نحوی استراتژیک خریداری می کند. 

کمپانی پپسی

ادغام ها و مالکیت های پپسی

کمپانی پپسی‌ در حالی که دامنه ی محصولات سالم تر خود را گسترش می دهد، در اوایل 2019 CytoSport  را از Hormel Foods به قیمت 465 میلیون دلار خریداری کرد. این معامله Muscle Milk و شیک های پروتئین، بارها و پودر های Evolve را به خط تولید آن اضافه کرد.

بعد تر در همان سال، موافقت کرد که Pioneer Food Group، یک شرکت محصولات مصرفی آفریقای جنوبی که برند های آن شامل Weet-Bix, Liqui Fruit Juice و نان Sasko می شوند را به قیمت 1.7 میلیارد دلار خریداری کند.

این تصاحب باعث تقویت حضور پپسی‌کو در آفریقای جنوبی و آفریقای حاشیه ی صحرا می شود.

در اواخر 2018، این کمپانی SodaStream ، یک شرکت اسرائیلی که دستگاه کربن کردن نوشیدنی خانگی را تهیه می کند، خریداری کرد. این معامله 3.2 میلیارد دلار بود و  پپسی‌کو را مستقیما به خانه های مشتریان برد.

تاریخچه ی کمپانی پپسی

حال تاریخچه ی کمپانی پپسی را بررسی می کنیم.

کالب برادهام داروشناس در سال 1898 در نیو برن، کالیفرنیا، پپسی را ابداع کرد. او نام نوشیدنی جدید را پپسی کولا گذاشت (ادعا می کرد که سو هاضمه را درمان می کند) و در سال 1903 این نام تجاری را ثبت کرد.

دونالد کندال، که در سال 1963 رئیس پپسی کولا شد، توجه شرکت را به افراد جوان معطوف کرد (نسل پپسی). در سال 1964 مونتن دیو را تصاحب کرد و در سال 1965 ، زمانی که فریتو‌لی را تصاحب کرد، پپسی‌کو شد.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: vault

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.