logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

تفاوت کسب و کار سرمایه گذاری پر خطر و استارتاپ

تفاوت کسب و کار سرمایه گذاری پر خطر و استارتاپ
فرجام خانی کسب و کار

در این مقاله از بخش کسب و کار از تاپ سایت 98 به سراغ  مبحث تفاوت میان کسب و کار سرمایه گذاری پر خطر و استارتاپ می رویم .

پاول گراهام، بنیان گذار وای کامبینیتر می گوید " استارتاپ در مقایسه با سرمایه گذاری های خطر پذیر، انتظار می رود نرخ رشد بین 5 تا 7 درصد هفتگی را در مراحل اولیه خود داشته باشد.

هنگامی که استارتاپ را میشنویم، چیزی که در ذهن تداعی میشود توسعه دهندگان بسیار جوانی است که لباس های جوان پسند پوشیده اند، نوشیدنی می نوشند، در جایی پرت، دفتر کار دارند، و در مورد تعطیلات آخر هفته با سرمایه گذاران خطر پذیر خود حرف می زنند.

در نتیجه وقتی میشنویم که استارتاپ با کسب و کار های کوچک مثل رستوران، کافه، آرایشگاه و کلینیک دندان پزشکی مرتبط است، تعجب می کنیم.

نکته ی مهم این است که یک استارتاپ در نحوه ی تفکر در مورد رشد، متفاوت است.

تفاوت های اساسی 1: این نهاد ها در مورد رشد چه فکری می کنند؟

استارتاپ عمدتا به این علت طراحی شده اند تا سریع رشد کنند، متفاوت از کسب و کار های سنتی هستند.

منظور از طراحی این است که چیزی دارند که میتوانند در بازار بسیار بزرگی بفروشند. اما این اتفاق برای بسیاری از کسب و کار ها رخ نمی دهد.

به طور کلی، برای راه اندازی یک کسب و کار نیازی به بازار بزرگ ندارید. تنها به یک بازار نیاز دارید و باید بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

به همین دلیل است که بسیاری از استارتاپ ها در حوزه فناوری هستند. کسب و کار های آنلاین بسیار راحت تر می توانند به بازار بزرگتر دست رسی داشته باشند زیرا آنها زمان و مکان ندارند.

افراد می توانند از شما خرید کنند یا از محصولات شما استفاده کنند، فارغ از اینکه شما بیدار باشد یا نه، در شهر باشید یا نه. استارتاپ ها محدود به این عوامل نیستند.

انجمن کسب و کار کوچک به طور خلاصه بیان می کند:

کلمه ی استارتاپ فراتر از شرکتی است که صرفا شروع به کار می کند. این واژه مربوط به کسب و کاری است که معمولا به سمت فناوری گرایش دارد و توانایی بسیار زیادی برای رشد دارد. استارتاپ ها چالش های منحصر به فردی دارند، به ویژه در خصوص حمایت مالی. به همین دلیل است که سرمایه گذاران به دنبال بیشترین توانایی بازدهی هستند در حالیکه ریسک های مربوط به آن را تعدیل می کند.

تمامی شرکت های فناوری بازار بسیار بزرگ ندارند. اگر نرم افزاری را که به زبان اروگوئه ای نوشته شده است برای معلم های مدرسه ی اروگوئه ای بفروشید، شما یک بازار دارید.

بنا بر گفته ی پاول گراهام، تفاوت میان گوگل و آرایشگاه این است که آرایشگاه گسترش نمی یابد.

برای اینکه به سرعت رشد کنید، باید چیزی تولید کنید که بتوانید آن را در بازار بسیار بزرگی بفروشید.

تفاوت اساسی 2: ارتباط با بودجه

استارتاپ جدا از طرف فکر متفاوت نسبت به رشد، به طور متفاوت نسبت به کسب و کار های کوچک به دنبال سرمایه گذاری مالی هستند.

استارتاپ به سرمایه هایی اتکا می کنند که از طریق موسسات سرمایه گذاری خطر پذیر یا سرمایه گذاران فرشته می آید، در حالیکه کسب و کار های کوچک ممکن است به وام ها تکیه کنند.

نکته ی جالب در مورد سرمایه گذاری خطر پذیر این است که تمایل دارند نقش فعال تری در شرکتی که از آن حمایت می کنند داشته باشند.

در حالیکه کسب و کار های کوچک ممکن است مجبور باشند به بانک هایی که از آنها وام گرفته اند گزارش دهند، استارتاپی که یک سرمایه گذار فرشته آن را حمایت می کند، کمک بیشتری دریافت می کند. آنها از سرمایه گذار توصیه و راهنمایی دریافت می کنند.

تفاوت 3: برنامه ریزی برای پایان یا استراتژی خروج

تیم بری می گوید " استارتاپ هایی که به دنبال شتابدهنده ها یا سرمایه گذاران خطر پذیر هستند، به استراتژی خروج نیاز دارند زیرا سرمایه گذاران آن را ملزم می دارند.

نکته ی مهم دیگر، چشم انداز برای کسب و کار است. اگر بدون استراتژی خروج به دنبال جذب سرمایه سرمایه گذار خطر پذیر هستید، احتمالا آن را به دست نمی آورید.

سرمایه گذاران خطر پذیر به استراتژی خروج نیاز دارند زیرا میخواهند بازدهی سرمایه خود را به حداکثر برسانند.

اگر میخواهید بعد از ده سال هنوز شرکت خود را داشته باشید، احتمالا باید تضمین کنید که آن برنامه خروج به شکل جریان درآمد مداوم می آید که به شما اجازه می دهد به سرمایه گذاران پول پرداخت کنید، یک عرضه عمومی اولیه به جای خرید سهام، یا استراتژی متفاوت. یا بودجه خودتان؛ وام یا امتیاز دولتی و غیر دولتی.

ایجاد "استراتژی خروج" مشکلی است که با کسب و کار خود نخواهید داشت مگر زمانی که آن را بزرگ کرده باشید یا تا زمانی که فکر خود را در مورد مالکیت کسب و کار تغییر دهید.

نکته ی قابل توجه این است که در یک کسب و کار سنتی، در ابتدای کار نیازی به استراتژی خروج ندارید.

شما به طور کلی مسئول آینده ی شرکت خود خواهید بود و این بستگی به این دارد که آیا برای ما بقی عمر خود آن را داشته باشید یا تصمیم بگیرید آن را بفروشید، ادغام کنید یا بر اساس بازار سهام راه اندازی کنید.

آیا یک کسب و کار برای شما مناسب است؟

با ظهور شتابدهنده ها و مرکز های رشد استارتاپ، قابلیت دسترسی برای مراحل اولیه ی استارتاپ، و این حقیقت که شرکت های بزرگ در هر جایی استارتاپ ها را میخرند بدون تمرکز بر نوآوری درونی، ممکن است بخواهید به جای کسب و کار سنتی، استارتاپ راه اندازی کنید.

در اینجا به چند نکته که نشان می دهد آیا استارتاپ نوع مناسبی از کسب و کار برای شماست، اشاره می کنیم.

دوست دارید سخت کار کنید و ادامه دهید

تا به حال واژه کارآفرین متخصص به گوشتان خورده است؟ اگر می دانید که خسته شده اید و میخواهید ببینید که ایده های شما ثمر می دهد، استارتاپ روش مناسبی است.

به طور طبیعی این به معنای این است که لازم است قدرتمند باشید و شدیدا کار کنید.

استارتاپ شما 5 سال عمر خواهد داشت و به شما بستگی دارد که کار کند و سریع کار کند.

اگر این برای شما مشکل است، میتوانید به سراغ هر کسب و کاری که میخواهید، بروید.

محصول یا خدمات شما بازار بزرگی دارد

اگر میخواهید سریع رشد کنید، باید بزرگ فکر کنید، یا همانطور که پاول گراهام می گوید، " باید بتوانید چیزی تولید کنید که بتوانید آن را در یک بازار بزرگ بفروشید. بازار بسیار بزرگ!

به همین دلیل است که استارتاپ های فناوری، معرف ترین استارتاپ ها هستند. به سادگی میتوان از طریق اینترنت، فارغ از زمان و مکان، به افراد دسترسی داشت. کافه ی محلی شما، چنین موقعیتی ندارد.

به راهنمایی و پول یک کارشناس علاقه دارید

همانطورکه  قبل تر بیان شد، شتابدهنده ها و مراکز رشد برای آنهایی که تا به حال کسب و کاری را شروع نکرده اند، یا آنهایی که احتمالا تا به حال استارتاپ شروع نکرده اند، عالی هستند.

اگر در مورد اینکه روی چه چیزی تمرکز کنید یا چطور به رشد سریع فکر کنید، این میتواند نقطه ای عالی برای شروع باشد. صد ها سازمان در سراسر کشور به وجود می آیند و من مطمئن هستم که میتوانید یکی نزدیک به خودتان پیدا کنید.

بلر گیسن بنیان گذار زامبیگ. کام تفاوت میان این دو را بیان می کند:

مرکز های رشد راهنمایی ها و توصیه ها را ارائه می کنند تا به رشد استارتاپ ها و موفقیت آنها در یک برنامه ی سازمان نیافته، با هدف مشخص کمک کنند.

شتابدهنده ها برنامه ی سازمان یافته ای را در مدت زمان کوتاه ارائه می کنند تا به رشد سریع در اندازه و ارزش کمپانی و آماده شدن برای هدف خاص کمک کنند، به ویژه برای جذب سرمایه.

ایده های جدید دارید

در جهان سرمایه گذاری خطر پذیر استارتاپ، ایده همه چیز است. امروزه بسیاری از شرکت ها دیگر به صورت درونی نوآوری نمی کنند و در عوض میلیون ها و یا میلیارد ها دلار هزینه می کنند تا استارتاپ هایی را تصاحب کنند که این کار را برای آنها انجام می دهند.

به همین دلیل است که بسیاری از بنیان گذاران یک استارتاپ را با استراتژی خروج راه اندازی می کنند که روی خرید سهم دیگران متمرکز است.

اگر فردی هستید که ایده های جدید دارید، استارتاپ گزینه ی مناسبی برای شماست.

نکته ی مفید

مشکل مربوط به استارتاپ اینترنتی این نیست که افراد بسیار زیادی مشغول راه اندازی شرکت هستند؛

مشکل این است که افراد بسیار زیادی همراه با آن نمی مانند.. هنگامی که این افراد شرکت را به طور یکجا می فروشند، حتی اگر به صورت خارق العاده ای ثروتمند شوند، آنها خود را بابت یکی از عالی ترین تجربه های زندگی گول می زنند.

بدون آن ممکن است هیچگاه متوجه نشوند ارزش آنها چقدر است یا  چگونه ثروت نوظهور را مد نظر قرار دهند.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.