logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

همه چیز در مورد هواوی huawei

همه چیز در مورد هواوی huawei
فرجام خانی کسب و کار

در این بخش از کسب و کار از تاپ سایت 98 قصد داریم به شرکت و کمپانی هواوی (huawei) بپردازیم و در مقاله همه چیز در مورد هواوی مباحث جالبی را در مورد این کمپانی چینی بگوییم. هواوی چیست؟ مالک هواوی کیست؟ چه چیزی را به جهان ارائه می کند؟

هواوی چیست؟

هواوی که در سال 1987 بنیان گذاری شد، یک فراهم کننده ی جهانی پیشرو در زمینه ی زیر ساخت فناوری ارتباطات و اطلاعات و دستگاه های هوشمند است.

این شرکت هدف دارد خدمات دیجیتال را به تمامی اشخاص، خانه ها و سازمان ها ببرد تا جهانی کاملا آگاه و متصل را بسازد. تقریبا 194000 کارمند دارد و در بیش از 170 کشور و منطقه کار می کند و به بیش از سه میلیارد نفر در جهان خدمات ارائه می کند.

محصولات، راه حل ها و دستگاه های هواوی هم رقابتی هستند و هم ایمن. از طریق همکاری با شرکا، بیشترین ارزش را برای مشتریان به وجود می آورند، برای ارائه ی قدرت به مردم کار می کنند، جهت بهتر کردن زندگی خانگی کار می کنند و نوآوری را در تمامی سازمان ها وارد می کنند. نوآوری در هواوی روی نیاز های مشتری متمرکز است.

روی تحقیقات پایه ای، پیشرفت های فناوری و محصولات جدید سرمایه گذاری می کنند.

مالک هواوی کیست؟

هواوی یک شرکت خصوصی است که به طور کامل متعلق به کارمندانش است. در آن یک طرح سهامداری کارمندان وجود دارد که 96768 کارمند سهامدار هستند.

این طرح محدود به کارمندان است. هی آژانس دولتی یا سازمان خارجی سهام هواوی را ندارد.

چه کسی هواوی را مدیریت و کنترل می کند؟

کارمندان سهامدار 115 نماینده را انتخاب می کنند تا کمیسیون نمایندگان را تشکیل دهند.

این کمیسیون رئیس هیئت مدیره و 16 نفر هیئت مدیره را انتخاب می کنند. هیئت مدیره 4 نفر معاول و سه مدیر اجرایی را انتخاب می کنند. سه معاون به صورت چرخشی ریاست شرکت را بر عهده می گیرند.

هیئت مدیره وظیفه ی تصمیم گیری برای استراتژی ها، مدیریت عملیات ها را بر عهده می گیرد و بالاترین گروهی است که مسئولیت استراتژی، مدیریت و رضایت مشتری را برعهده دارد.

همچنین در مورد توزیع سود، افزایش سرمایه و انتخابات اعضای هیئت مدیره و هیئت نظارت، تصمیم گیری می کند.

هواوی با چه کسی کار می کند؟

از لحاظ خارج از شرکت، بر مشتریان تکیه می کند. آنها کانون توجه شرکت هستند و این شرکت با محصولات جدید، برای آنها ارزش ایجاد می کند. از لحاظ داخلی، بر کارمندان فداکار تکیه می کنند. فداکاری هسته ی اصلی اصول اخلاقی کار است. در هواوی، کسانی که تاثیر بیشتری دارند، درآمد بیشتری دارند.

با ذی نفعمان، از جمله تامین کننده ها، شرکا، سازمان های صنعتی، جوامع منبع باز، سازمان های استاندارد، دانشگاه ها و موسسات تحقیق در تمامی نقاط جهان کار می کنند تا موفقیت بیشتری کسب کنند. در این راه، میتواند فناوری را توسعه ببخشند و صنعت را رشد دهند.

هواوی فرصت های کارمندی محلی را ایجاد می کند، مالیات ها را می پردازد و از تمامی قوانین مربوط به کشور هایی که در آن کار می کند، پیروی می کند.

محصولات و خدمات هواوی

حال به بحث محصولات و خدمات هواوی می رسیم.

ارزش را برای مشتریان خود ایجاد می کند. همراه با شرکا، نوآوری و تجهیزات شبکه ی امن را به مشتریان ارائه می کند.

محصولات زیرساخت فناوری امن و انعطاف پذیر را به مشتریان ارائه می کند. به علاوه، خدمات ابری مورد اعتماد، امن و با ثبات را در اختیار کاربران قرار می دهد.

با وجود گوشی ها و دستگاه های هوشمند، سعی در ارتقای تجربه ی دیجیتال افراد در زندگی و کار دارد.

عملیات های شبکه با ثبات و امن را تضمین می کند. از سال 2018 حریم خصوصی و امنیت سایبری را اولویت اول قرار داده است.

طی سه دهه فعالیت، 1500 شبکه در 170 کشور ساخته است. بیش از سه میلیارد نفر را در جهان به هم متصل کرده است.

ارتقای صنعت را رواج می دهد. هواوی از پذیرا بودن، همکاری و موفقیت حمایت می کند. از طریق نوآوری های مشترک با مشتریان و شرکا، ارزش فناوری ارتباطات و اطلاعات را گسترش داده است تا محیط صنعتی قدرتمندی را شکل دهد.

هواوی عضو فعالی از 400 سازمان استاندارد، هم پیمانان صنعتی و انجمن های منبع باز است که جهت ارتقای استاندارد ها و موفقیت کار می کند.

هواوی تلاش کرده تا فاصله ها را کاهش دهد و مکان هایی مانند مدار قطب شمال و کوه اورست را متصل کند.

این شرکت کاملا نسبت به اهمیت ارتباطات از راه دور در موقعیت های اورژانسی اطلاع دارد. با توجه  به ابولا در آفریقا، آلودگی هسته ای که به علت سونامی ژاپن رخ داد، و زلزله ی مهیب در شیجوان چین، هواوی در مناطق این فجایع کار می کند تا شبکه های ارتباطی را باز گرداند و عملیات قابل اعتماد مربوط به تجهیزات ارتباطات ضروری را تضمین کند.

هواوی پلتفرم های رشد قدرتمند را برای افراد فداکار فراهم می کند. القای فداکاری یکی از ارزش های اصلی هواوی است و خود را به شکل های مختلف نشان می دهد.

کارمندان و مدیران را براساس تاثیرشان و مسئولیتشان ارزیابی می کند. یک پلتفرم توسعه ی جهانی برای تیم خود فراهم می کند تا کارمندان جوان بتوانند کار خود را سرعت ببخشند.

در این راه، این امکان را برای 100000 نفر از افراد هواوی فراهم می کند تا بازدهی بسیار زیادی داشته باشند و تجربه ی زندگی فوق العاده ای کسب کنند.

ارزش ها

طی سی سال گذشته، هواوی تمرکز استواری داشته، میان بر ها و فرصت های ساده که مطابق با کسب و کار هسته ی آن نبوده را رد کرده است.

با رویکردی عملی نسبت به هر چیزی، روی تلاش تمرکز کرده و روی صبر سرمایه گذاری کرده است تا پیشرفت های فناوری را شکل دهد.

این تمرکز استراتژیک، انعکاسی از ارزش های هسته ای آن است: مشتری محور بودن، القای فداکاری، سخت کوشی و رشد.

آیا میتوانید در هواوی چین سرمایه گذاری کنید؟

رن ژنگفی، فردی که قبلا افسر ارتش آزادی بخش خلق بود، هواوی را در 1987 بنیان گذاری کرد. از آن زمان، این شرکت چینی به یکی از بزرگترین تولید کننده های گوشی هوشمند در کنار اپل و سامسونگ قرار گرفته است.

این کمپانی همچنین وسایل الکترونیکی، زیرساخت و تجهیزات ارتباطات را می سازد. همچنین با 120 میلیارد دلار درآمد در سال 2019، به یک غول چند ملیتی تبدیل شده است.

علی رغم رشد چشمگیر، هواوی یک نهاد خصوصی که کاملا به کارمندان تعلق دارد باقی مانده است.

این به معنای این است که این کمپانی در هیچ بازار عمومی مبادله نشده است و افراد جز کارمندان فعلی نمیتوانند در آن سرمایه گذاری کنند.

علی رغم این موضوع، ممکن است سرمایه گذاران بخواهند در این تولید کننده ی گوشی هوشمند سرمایه گذاری کنند.

هواوی در کجا تجارت انجام می دهد؟

علاوه بر گوشی های هوشمند، هواوی خدمات و شبکه های ارتباطات از راه دور می سازد و راه حل هایی برای مشتریان فراهم می کند.

از سال 2019، هواوی بیش از 190000 کارمند در 170 کشور دارد. بخش زیادی از کسب و کار خود را در چین و اروپا، خاور میانه، آفریقا و آسیا-اقیانوسیه انجام می دهد.

موارد مهم

  • هواوی یک شرکت چند ملیتی است که تجهیزات ارتباطات و الکترونیک می سازد.
  • علی رغم رشد چشمگیر، این شرکت کاملا متعلق به کارمندان است و هیچگاه عرضه عمومی نشده است.
  • هواوی با آمریکا به مشکل خورده است زیرا مقامات آمریکا مشکوک شدند که دولت چین به طور فعال در کسب و کار این شرکت دخالت دارد.
  • به استثنای آمریکا، هواوی به رشد سریع خود در جهان ادامه می دهد.
  • در حال حاضر این شرکت قصد ندارد عرضه اولیه ای را ارائه کند.

طی چند سال اخیر، شک جهانی در مورد هواوی افزایش یافته است، به خصوص پس از گزارش کنگره ای در سال 2012 که به خط امنیتیِ استفاده از تجهیزات این شرکت تاکید کرد.

علاوه بر این، در حالیکه این شرکت ادعا می کند 100 درصد متعلق به کارمندان است، مقامات آمریکا مشکوک هستند که دولت چین و حزب کمونیست در آن فعالیت می کند.

یک قانون چینی که شرکت های چینی را ملزم می دارد تا به شبکه ی اطلاعات ملی کمک کنند و در سال 2019 تصویب شد، به این نگرانی ها افزود.

بسیاری از شرکت ها استفاده از محصولات هواوی را متوقف کرده اند. در ژانویه 2018، شرکت AT&T  و Verison استفاده از محصولات هواوی در شبکه ی خود را متوقف کردند؛ در آگوست، استرالیا تصمیم گرفت از فناوری این شرکت استفاده نکند زیرا شبکه ی موبایل 5g کشور خود را می سازد؛ در نوامبر، نیوزیلند Spark، یکی از بزرگترین شرکت های ارتباطات از راه دور کشور را از استفاده از محصولات هواوی در شبکه ی 5g منع کرد.

علی رغم این موانع دولتی، هواوی هنوز می تواند با شرکت های خصوصی در این کشور ها معامله کند.

در دسامبر 2010، مقامات کانادایی منگ وانژو، رئیس مالی هواوی و دختر بنیان گذار این کمپانی را به درخواست دولت آمریکا دستگیر کردند.

در ژانویه 2019، مقامات دولت آمریکا یک دادخواست رسمی برای خروج او، اتهام به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران، تنظیم کردند.

همچنین آمریکا هواوی را از انجام تجارت با شرکت های آمریکایی به علت نقض تحریم ها، منع کرد.

در ژانویه 2019، تحریم ها علیه هواوی را به عنوان بخشی از مذاکرات جنگ تجاری چین-آمریکا افزایش داد.

با این وجود، هواوی اعلام کرد که 600 شغل را در سانتا کلارا، کالیفرنیا بر می دارد و در دسامبر 2019 تصمیم گرفت تا ان مرکز را به کانادا منتقل کند.

هواوی چگونه کسب درآمد می کند؟

کمپانی هواوی در بخش حمل و نقل، سرمایه گذاری و مشتری فعالیت می کند. از آنجایی که این شرکت عمومی نیست و در هیچ بازار سهامی مبادله نمی شود، نیازی ندارد مدارک را به کمیسیون بورس ارائه کند.

این کمپانی در گزارش سالانه ی خود در سال 2018 اعلام کرد که درآمد آن 107 میلیارد دلار است و 19.5 درصد بیش از سال قبل. سود 25 درصد رشد داشت.

این شرکت گفت که بیش از 200 میلیون گوشی هوشمند را در سال 2018 فروخت که رشد خیره کننده ای نسبت به 3 میلیون در سال 2010 است.

هواوی گزارش داد که تجارت در چین 19 درصد در سال 2018 رشد داشت. در آسیا و اقیانوسیه 15 درصد، و بقیه بازار های بزرگ 24.2 درصد، در حالیکه در آمریکا، کوچکترین بازار آن، 7 درصد کاهش یافت و این کاهش برای دومین سال پیاپی بود.

چرا نمیتوانید در هواوی سرمایه گذاری کنید؟

هواوی یک شرکت خصوصی است که متعلق به کارمندان چین است و هرکسی که برای این کشور در خارج از چین کار می کند، نمیتواند سهام این کمپانی را خریداری کند.

سهامداران این شرکت اعتراف می کنند که ساختار شرکت را درک نمی کنند و اطلاعات به روزی در مورد دارایی خود ندارند و قدرت رای هم ندارند.

اعضای اتحادیه ی 33 نفری، 9 کاندید را برای شرکت در جلسه ی سهامداران سالانه انتخاب می کنند.

سهامداران پرداخت های جداگانه ای دریافت می کنند و میتوانند براساس عملکرد خود پاداش بگیرند. حقوق آنها به طور سالیانه بررسی می شود.

در سال 2014 از مدیریت ارشد هواوی خواسته شد تا شرکت را در بازار سهام ثبت کند اما این ایده رد شد.

با این حال ممکن است در سال های آینده، در صورتی که شرکت نیاز به سرمایه گذاری اضافی داشته باشد، این کار انجام گیرد. این احتمال وجود ندارد که هواوی در آمریکا ثبت سهام شود، یکی به دلیل ارتباط ضعیفی که با این کشور دارد و دوم به علت افزایش اتهامی که از فناوری های خود برای جاسوسی کاربران استفاده می کند.

برای دریافت سهام ای شرکت باید در شنژن، چین کارمند این شرکت شوید و باید کاری کنید مدیریت باور کند جاسوس نیستید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: huawei

تگ: هواوی

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.