logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

10 استارت آپ موفق هندی الهام بخش

10 استارت آپ موفق هندی الهام بخش
فرجام خانی موفقیت

در این مقاله قصد داریم 10 استارت آپ موفق هندی الهام بخش را معرفی کنیم. این داستان ها می تواند برای عزیزانی که قصد راه اندازی استارتاپ و موفقیت در آن دارند مفید باشد.

آنها ایده ای در ذهن داشتند، کار عادی خود را رها کردند. به سختی روی ایده ی خود کار کردند و تاریخ ساز شدند.

نسل جدیدی از استارت آپ ها در هند ظهور کرده اند که حضور آنها علاوه بر داخل کشور، به صورت جهانی هم احساس می شود. آنها داستان های الهام بخشی از انسان هایی هستند که راه خود را با تلاش هموار کردند.

حال در بخش موفقیت تاپ سایت 98 به معرفی استارتاپ های موفق هندی می پردازیم.

Make My Trip

ایده ی دیپ کالرا، یک فارغ التحصیل از موسسه ی مدیریت هندوستان احمد آباد، Make My Trip، طی سال ها، صنعت سفر را دگرگون کرد.

در اصل در سال 2000 در بازار آمریکا راه اندازی شد تا نیاز هندی های غیر شهروند برای سفر های هندوستان-آمریکا را برآورده کند.

در سال 2005 در هندوستان راه اندازی شد، که با بلیط های پرواز شروع شد. پس از چند سال، Make My Trip در بورس NASDAQ قرار گرفت و در سال بعد سه شرکت را تصاحب کرد. به صورت جهانی شناخته شد و جوایز بی شماری دریافت کرد.

Flipkart

همه آن را می شناسند! Flipkart چند سال قبل در هندوستان موفقیت بزرگی کسب کرد. ساچین و بینی بنسال، دو تن از فارغ التحصیل های  موسسه فناوری هندوستان، که قبلا با آمازون کار کرده بودند، مفهوم مشابهی را در بازار هندوستان راه اندازی کردند.

آنها در سال 2007 با کتاب شروع کردند و در حال حاضر همه چیز می فروشند، از جواهرات گرفته تا سی دی و غیره.

Flipkart.com با ارزش 11 میلیارد دلار، جزو 5 استارت آپ میلیارد دلاری جهانی شد.

Zomato

Zomato که در سال 2008 راه اندازی شد، عالی بود. بیش از 331200 رستوران را در 19 کشور پوشش می دهد. به عنوان Foodiebay.com شروع کرد و طی دو سال به عنوان آینده دار ترین شرکت اینترنتی هندوستان نام گرفت. دو سال بعدغ، شهرت بی المللی پیدا کرد.

دیپیندر گویال و پینکاج چادا، دو بنیان گذار آن، همیشه می خواستند راه خود را ایجاد کنند، راهی همراه با مشکلات خاص خودش. Zomato در ابتدا سرمایه ای نداشت و رشد ان به طرز وحشتناکی آهسته بود. با این حال، به یک باره همه چیز تغییر کرد و Zomato را به چیزی که هست تبدیل کرد.

redBus

redBus در سال 2006 شروع به کار کرد و  به طرز خارق العاده ای رشد کرد. رزرو بلیط اتوبوس آنلاین و وبسایت رزرو هتل، به علت ایده ی آسان تر کردن رزرو بلیط، بسیار موفق شد.

فانیندرا و سودهاکار و چاران، کارفرینان از موسسه علوم و فناوری بیرلا، پیلانی، این ایده را زمانی که یکی از آنها، یعنی فیناندرا نتوانست بلیط اتوبوس گیر بیاورد و نتوانست برود خانه، دادند.

همه ی آنها در آن زمان برای  یک شرکت چند ملیتی کار می کردند. این ریسک خیلی بزرگی برای آنها بود که بخواهند redBus.in را راه اندازی کنند. اما آن ریسک، به خوبی جواب داد.

Housing.com

یک موتور جستجو گر املاک مبتنی بر بمبئی به نام Housing.com، به وسیله ی دوازده فارغ التحصیل از موسسه علوم و  فناوری با ایده ی شفافیت در بازار املاک، بنیان گذاری شد.

نکته ی قابل توجه در مورد آن، نرخ رشد فوق العاده ی آن است. دو سال پیش بنیان گذاری شد و جوابی که گرفتند عالی است. علی رغم بسیاری از مشکلات، این استارت آپ توانست موفقیت های بسیاری کسب کند. از زمان بنیان گذاری آن در سال 2012، توانست 4 سری پول جذب کند.

InMobi

InMobi که در سال 2007 بنیان گذاری شد، یک غول شبکه ی تبلیغات موبایلی است که نتیجه ی تخصص کارآفرینی و ایده ی جدید بود.

ناوین تواری، یک فارغ التحصیل از دانشکده ی کسب و کار هاروارد، که قبلا برای McKinsey کار کرده بود، میخواست چیزی بسازد که به خودش تعلق داشته باشد. قبل از موفقیت، مشکلات خاص خودش را داشت.

از آنجایی که به صورت بین المللی کار می کرد، افراد مطمئن نبودند که یک شرکت هندی بتواند موفق شود.

علی رغم مشکلات، استقبال خیلی خوبی از آن شد؛ اکنون یکی از بزرگترین شبکه های تبلیغات موبایل در چین است. رشد آن از یک استارت آپ تا یک شرکت چند ملیتی ، الهام بخش است.

FreeCharge

FreeCharge به عنوان یک وبسایت کسب و کار اینترنتی، در سال 2010 به وسیله ی کونال شاه و سندیپ تاندون بنیان گذاری شد.

شارژ دوباره ی موبایل را با ارائه ی ارزش برابر به مشتریان به شکل کوپون های خرده فروشی، رایگان کرده است.

این یک وضعیت برد برد برای مشتری و خرده فروش است. مانند هر استارت آپ دیگری، مشکلات زیادی بر سر راه آن وجود داشت . به طور مثال برخی فکر می کردند واقعی نیست و زیاد آن را جدی نمی گرفتند.

با این حال بر مشکلات خود غلبه کرد و با شرکت های تولیدی مختلفی ماند سونی پیکچرز، YRF و UTV همکاری می کند.

Ola Cabs

به لطف Ola Cabs، اکنون مسافرت با تاکسی هزینه کمتری نسبت به مسافرت با سه چرخه ها دارد.

بهاویش آگروال و آنکیت بهاتی که ان را بنیان گذاری کردند، فارغ التحصیل های موسسه علم و فناوری بودند و قبل از این کار، در یک شرکت چند ملیتی کار می کردند.

این ایده پس از اینکه در یک تعطیلات آخر هفته، یک ماشین اجاره ای برای بهاویش جالب نبود، شکل گرفت.

او میخواست شفافیت و راحتی را برای مصرف کننده ها به وجود آورد. سل پیش در اکتبر، Ola Cabs با ارزش 1 میلیارد دلار، حدود 210 میلیون دلار سرمایه جذب کرد و با این کار به دسته ی با ارزش ترین استارت آپ های کشور ملحق شد.

Teach For India

Teach For India ، یک سازمان غیر انتفاعی تحت جنبش جهانی Teach For All، با هدف فراهم کردن تحصیلات عالی برای تمامی کودکان، کار خود را آغاز کرد. در سال 2007 توسط شاهین میستری بنیان گذاری شد.

این استارت آپ یک انجمنی دارد که در آن همکاران فارغ التحصیل و حرفه ای های جوان را برای خدمت تمام وقت در مدارس با درآمد پایین به مدت دو سال، استخدام می کند. امروزه این سازمان در 7 شهر  حضور دارد.

Make A Difference (MAD)

MAD طی یک دهه فعالیت، شعار " همیشه باور داشته باش"، را اثبات کرده است. رهبران جوان را بر انگیخته می کند تا شکاف نابرابری تحصیلی را پر کنند. بنیان گذاران آن جیتین سی ندومالا، گلوریا بنی و سوجیت آبراهام وارکی، در سال 2005 تصمیم گرفتند از خانه ی یک کودک در کوچین بازدید کنند و کمی وقت در آنجا بگذرانند. کودکانی که در آنجا بودند با استعداد بودند.

آنها به زودی با کودکان وقت بیشتری گذراندند. و داستان MAD از اینجا شروع شد.

آنها برنامه های مختلفی دارند که در ان داوطلبان مختلف استخدام می شوند تا به بچه های محروم درس بدهند. اکنون نزدیک به 2100 داوطلب به 5200 کودک در سراسر هندوستان درس می دهند. این سازمان به علت فعالیت های موفقیت آمیز خود در جهان مشهور شده است.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: entrepreneurship

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.