logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

استارت آپ چیست

استارت آپ چیست
فرجام خانی کسب و کار

در این بخش از کسب و کار به بحث استارت آپ چیست می پردازیم و توضیح می دهیم که هر شرکت استارتاپ نیست و مشخصات استارت آپ چیست و لزوما هر استارت آپ روی فناوری کار نمی کند.

در قرن بیست و یک، استارت آپ ها توجه همه را به خود جلب کرده اند. استارت آپ ها ما را احاطه کرده اند و اگر خبر ها را دنبال کنید احتمالا استارت آپ (startup) را گروهی از افراد تصور می کنید که در گاراژ خانه خود کسب و کار فوق العاده جدیدی را همراه با استراتژی تجاری عالی شروع کرده اند. اما اینگونه نیست. استارت آپ واقعی، بسیار متفاوت است.

استارت آپ چیست؟

یک ساختار کسب و کار است که نوآوری در هم گسیخته آن را تقویت می کند و ایجاد شده تا به وسیله ی ارائه  ی محصولات یا خدمات جدید تحت شرایط عدم قطعیت کامل، مشکلی را حل کند.

بسیاری از کارآفرینان و افراد با نفوذ تجارت، استارت آپ را به عنوان فرهنگ و ذهنیت ایجاد کسب و کار بر اساس ایده ی جدید برای حل مسائل مهم تعریف می کنند.

پاول گراهام، بنیان گذار وای کامبینیتر، این تعریف را ساده تر کرده است و آن را مرتبط با رشد دانسته است. بنا بر عقیده ی او:

شرکت استارت آپی باید بتواند سریعا رشد کند. اینکه یک شرکت تازه تاسیس شده باشد، آن را استارت آپ نمی کند. لزومی هم نیست شرکت استارت آپی روی فناوری کار کند یا بودجه سرمایه گذار خطر پذیر جذب کند. تنها مورد مهم، رشد است. هر چیزی دیگری در خصوص استارت آپ به رشد مربوط به می شود.

در نتیجه نکات مهم در مورد استارت آپ شامل موارد زیر می شوند:

رشد

پاول گراهام می گوید: تفاوت این است که چرا به شرکت هایی که طراحی شده اند تا سریعا رشد کنند، استارت آپ گفته می شود.

اگر همه ی شرکت ها مشابه بودند و برخی با شانس و برخی با تلاش بنیان گذاران به سرعت رشد می کردند، نیازی به کلمه ی جدا نداشتیم.

درمورد شرکت های موفق و کمتر موفق صحبت می کردیم. اما استارت آپ نسبت به کسب و کار های عادی مقوله ی جدایی است.

گوگل یک آرایشگاه نبود که بنیان گذاران آن به طور غیر طبیعی خوش شانس و سخت کوش باشند. گوگل از همان ابتدا متفاوت بود.

یک چیز دیگر که استارت آپ را از سایر کسب و کار ها متفاوت می کند، ارتباط بین محصول آنها و تقاضا است.

استارت آپ ها محصولاتی دارند که بازار دست نخورده ای را هدف قرار می دهند. کارآفرینان استارت آپ، استراتژی عالی برای ایجاد محصولی که بازار می خواهد را می دانند. این باعث رشد سریع می شود.

ساختار کسب و کار

استارت آپ یک نهاد کسب و کار رسمی است. هرگونه نهاد غیر رسمی، یک کار در حال رشد یا یک ایده است. استارت آپ دارای ساختار سازمانی است و تفاوتی ندارد که چقدر افق فکری دارد، چند کارمند دارد و چه مقدار سهم در میان سهامداران وجود دارد.

نوآوری

کسب و کار میتواند یک استارت آپ باشد اگر از طریق محصول یا خدمات، منابع جدیدی از استفاده را برای مشتریان آشکار کند. نوآوری به محصول یا خدمات ارائه شده محدود نمی شود. بسیاری از استارت آپ ها در زمینه محصول نوآوری نمی کنند اما آنها،

  • یک محصول موجود را از طریق کانال های نوآوری متفاوت فراهم می کنند (مثلا تجارت اینترنتی)
  • یک مدل تجاری مشابه را با ارزش افزوده طراحی می کنند
  • محصولات و خدمات موجود را متراکم می کنند
  • بازار های جدید را با محصولات یا خدمات موجود هدف قرار می دهند

عدم قطعیت

نوآوری یک روند پر خطر است. بسیاری عوامل درونی و بیرونی هستند که سرنوشت یک استارت آپ را تحت تاثیر قرار می دهند. از آنجایی که اکثر استارت آپ ها مدل کسب و کار خود را بر اساس تقاضای بازاری موجود نمی سازند، بقای آنها در دراز مدت، قطعی نیست.

حل مشکل

بافتی که در آن نوآوری رخ می دهد، چیزی است که استارت آپ را از کسب و کار های کوچک جدا می کند. آن مشکل می تواند موجود باشد یا القا شود.

چه چیزی استارت آپ نیست

بهترین راه برای اینکه مشخص کنید که استارت آپ چیست، این است که آن را با چیزی مقایسه کنید که استارت آپ نیست. در زیر میتواند رویکرد آموزشی برای دسته بندی چیزی که استارت آپ نیست را مشاهده کنید:

مدل کسب و کار

استارت آپ ها مدل های کسب و کار نا بالغ و غیر مرسومی دارند. تقاضا برای محصول آنها هنوز در مرحله ی پیدایش است، که مدل کسب و کار آنها را به کاری در حال پیشرفت تبدیل می کند که هنوز دامنه ای برای درآمد وجود دارد.

شرکت های بسیاری هستند که با مدل کسب و کار کپی شده یا به عنوان حق امتیاز شروع می کنند. این شرکت ها استارت آپ نیستند.

مرحله محصول

محصول یا خدماتی که استارت آپ با آن سر و کار دارد، هنوز در مرحله پیدایش یا معرفی است. بسیاری از شرکت در بازار با محصولات موجود کار می کنند. این شرکت ها استارت آپ در نظر گرفته نمی شوند مگر کانال های دیگری از کسب و کار را طراحی کنند.

تعداد کارمند

استارت آپ معمولا بیش از 100 کارمند ندارد. اما نمیتوان آن را به تنهایی یک عامل برای شناسایی استارت آپ دانست.

عمر کسب و کار

این یکی از بحث برانگیز ترین ویژگی های استارت آپ است. بر اساس دولت هندوستان، اگر شرکتی بیش از 5 سال از عمرش بگذرد، دیگر استارت آپ نیست.

درآمد

شرکتی که بیش از 20 میلیون درآمد دارد، استارت آپ نیست.

امیدواریم این مقاله برای شما کاربر عزیز تاپ سایت 98 مفید باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: feedough

تگ: استارتاپ

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.