logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

آیا واتساپ امن است؟

آیا واتساپ امن است؟
هدایت عباسی اینترنت

در این بخش از آموزش اینترنت به بحث امنیت واتساپ که یکی از شبکه های اجتماعی مهم است و بیش از یک میلیارد نفر از آن استفاده می کنند می پردازیم. آیا واتساپ امن است؟ ما قصد داریم به شما بگوییم که ایا واتساپ امن است یا خیر ؟ دلایل آن را هم بگوییم.

حریم خصوصی و امنیت در DNA ما جریان دارد.

ار روز نخست، ما واتساپ را ساختیم تا شما بتوانید با دوستان خود در ارتباط باشید، هنگام وقوع بلایای طبیعی اطلاعات حیاتی رد و بدل کنید، با اعضای جدا از خانواده ارتباط مجدد برقرار کنید، یا در جستجوی زندگی بهتر باشید.

بعضی از مهمترین لحظه های شما از طریق اپلیکیشن واتساپ (whatsapp) به اشتراک گذاشته می شود، و به همین دلیل ما خود رمز گذاری سرتاسری پیامها را ساختیم. هنگام رمز گذاری سرتاسری، پیامها، عکسها، فیلمها، پیامهای صوتی، اسناد و تماسها ی شما محافظت شده اند تا به دستهای نا باب نیفتند.

امنیت به طور پیش فرض

رمز گذاری سرتاسری واتساپ وقتی امکان دارد که شما و کسانیکه به آنها پیام می دهید روی واتساپ باشید.

بسیاری از برنامه های پیام رسان، پیام های شما را فقط یک طرفه و بین شما و خودشان رمز گذاری می کنند، اما در رمز گذاری سرتاسری واتساپ فقط شما و طرف دیگر مکالمه می توانید آنچه ارسال می شود را بخوانید، و نه هیچکس دیگر در این میان، حتی واتساپ قادر به خواندن آن نیست.

این به علت آن است که پیامهای شما با یک قفل محافظت شده اند، و فقط شما و گیرنده پیام شما کلید مخصوص باز کردن این قفل و خواندن آنها را دارد.

برای حفاظت بیشتر، هر پیامی که ارسال می کنید قفل و کلید خودش را دارد. همه اینها به طور اتوماتیک اتفاق می افتد: نیازی به انجام تنظیمات خاص یا چت مخفی برای امن بودن پیامهایتان نیست.

به رایگان صحبت کنید

تماس واتساپ به شما امکان می دهد با خویشان و دوستان خود، حتی اگر در کشور دیگری باشند، به رایگان صحبت کنید. درست مانند پیامهایتان، تماس واتساپ نیز رمز گذاری سرتاسری شده است و واتساپ و طرفهای ثالث قادر به شنیدن آنها نیستند.

تماس واتساپ به شما امکان می دهد با خویشان و دوستان خود، حتی اگر در کشور دیگری باشند، به رایگان صحبت کنید. درست مانند پیامهایتان، تماس واتساپ نیز رمز گذاری سرتاسری شده است و واتساپ و طرفهای ثالث قادر به شنیدن آنها نیستند.

پیامهایی که با شما می مانند

پیامهای شما باید همیشه در دسترس شما باشند. به همین دلیل واتساپ پیامهای شما را پس از تحویل در سرور های ما ذخیره نمی کند، و رمز گذاری سرتاسری یعنی واتساپ و طرفهای ثالث به هر حال نمی توانند آنها را بخوانند.

خودتان ببینید

واتساپ به شما امکان می دهد چک کنید آیا تماسها و پیامهای شما رمز گذاری سرتاسری شده اند یا خیر. کافیست در صفحه اطلاعات مخاطب یا گروه شاخص آن را ببینید.

جزئیات را بدانید

رمز گذاری سرتاسری واتساپ با همکاری Open Whisper Systems تهیه شده است.

امیدواریم این آموزش از تاپ سایت 98 برای شما مفید باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.