logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

بایننس اسمارت چین

بایننس اسمارت چین
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در ایم مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به بحث بایننس اسمارت چین و بایننس چین بپردازیم و تفاوت آنها را بررسی نماییم.

بایننس چین

صرافی بایننس در سال 2017 تاسیس شد.

بایننس چین یک پروژه بلاک چینی است که در آوریل ۲۰۱۹ توسط صرافی بایننس عرضه شد. توکن بومی این بلاک چین بایننس کوین (BNB) نام دارد.

ابتدا bnb را بر روی شبکه اتریوم ایجاد کرد اما پس از مدتی شبکه Binance Chain راه اندازی شد و bnb به آن منتقل شد و عملا یک شبکه مستقل برای BNB  ایجاد گردید.

زمانی که bnb روی شبکه اتریوم بود توکن bnb محسوب می شد اما پس از انتقال به شبکه Binance Chain تبدیل به کوین می شود که اعتبار آن را بالا می رود.

بایننس دارای دو شبکه مجزا میباشد شبکه Binance Chain و شبکه  Binance Smart Chainیا BSC

شبکه Binance Chain ابتدا از قرارداد هوشمند پشتیبانی نمی کرد اما پس از راه اندازی شبکه هوشمند بایننس ( Binance Smart Chain) ، امکان پشتیبانی از قرارداد هوشمند نیز بوجود امد.

ارز دیجیتال – بایننس چین

بایننس اسمارت چین چیست

بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain ) یک پلتفرم جدید است که هدف آن کاهش هزینه های تراکنش و ایجاد فضایی برای ایجاد DApps و سایر محصولات DeFi است.

Binance Smart Chain (BSC) یک شبکه بلاک چین است که برای اجرای برنامه های هوشمند مبتنی بر قرارداد ساخته شده است. BSC به موازات Binance Chain اجرا می شود ، که به کاربران امکان می دهد از هر دو بهترین استفاده را ببرند: ظرفیت بالای تراکنش BC و قابلیت قرارداد هوشمند BSC.

علاوه بر این ، BSC ، ماشین مجازی اتریوم را پیاده سازی می کند ، که به آن اجازه می دهد برنامه های مبتنی بر اتریوم مانند MetaMask را اجرا کند.

هدف این پلتفرم این است که توسعه دهندگان بتوانند برنامه های غیرمتمرکز (DApps ) بسازند و به کاربران کمک کنند تا دارایی های دیجیتالی خود را با تاخیر کم و ظرفیت زیاد مدیریت کنند.

شبکه هوشمند بایننس در اوایل سال 2021 به دلیل ازدحام و کارمزد بالای اتریوم (که باعث شده توسعه دهندگان و سرمایه گذاران علاقه مند به دنبال گزینه های دیگر باشند ) جذب آن شوند.

شبکه هوشمند بایننس ، در حالی که به طور موازی با BC کار می کند ، یک بلاک چین مستقل است. این بدان معناست که حتی اگر BC فعالیت خود را متوقف کند ، BSC به عملکردهای فنی و تجاری خود ادامه می دهد.

قراردادهای هوشمند ، سازگار با اتریوم ، توسط BSC پشتیبانی می شوند. از طریق این ویژگی ، توسعه دهندگان می توانند DApps ، ابزارها و سایر اجزای اکوسیستم را بدون اصطکاک زیاد در شبکه BSC ایجاد یا منتقل کنند.

این پلتفرم بر اساس یک مدل اجماع اثبات سهام PoS) ) ، به طور خاص ، دارای اعتبار اثبات شده است. نماد بومی BSC ، بایننس کوین (BNB) ، می تواند برای امنیت شبکه و رای دادن به پروتکل های حاکمیت جامعه در نظر گرفته شود. مدل PoS آن همچنین به او امکان می دهد تا تراکنش ها را سریعتر پردازش کند و آن را بالاتر از شبکه هایی قرار دهد که هنوز سیستم های اثبات کامل کار (PoW ) را پیاده سازی می کنند.

کاربران می توانند ارزهای رمزپایه خود را بین BC و BSC بدون هیچ مشکلی جابجا کنند.

BSC برای دستیابی به اجماع شبکه و حفظ امنیت بلاک چین ، از PoS تفویض شده و اثبات اعتبار (PoA) استفاده می کند. PoA به دلیل توانایی خود در خنثی سازی 51 attacks حملات و همچنین تحمل خود در برابر حملات بیزانس شهرت دارد.

این مدل اجماعی به BSC اجازه می دهد بلوک را در 3 ثانیه ایجاد نماید. اگر بلوکی که توسط اعتبارسنج پیشنهاد شده است به زنجیره اضافه شود ، هزینه های معامله ایجاد شده در آن بلوک را به عنوان پاداش دریافت می کند.

برای ایمن سازی شبکه BSC ، حد نصاب اعتبارسنجی لازم است. بلاک چین دارای 21 اعتبارسنجی است که توسط سهامداران BNB هر 24 ساعت یکبار انتخاب می شوند. هر کسی می تواند برای انتخابات به عنوان اعتبارسنج نامزد شود ، اما فقط کسانی که متعلق به 21 گره با بالاترین ریسک هستند برای مجموعه اعتبارسنج بعدی انتخاب می شوند.

ارز دیجیتال – بایننس اسمارت چین

تفاوت شبکه Binance Chain و شبکه  Binance Smart Chain

اولین تفاوت شبکه Binance Chain و شبکه  Binance Smart Chainدر بحث قراردادهای هوشمند بود که در شبکه Binance Chain  پشتیبانی نمی شد اما در شبکه  Binance Smart Chainاز آن پشتیبانی شد.

دومین تفاوت شبکه Binance Chain با اتریوم سازگاری نداشت اما شبکه  Binance Smart Chainبا اتریوم سازگاری دارد.

شبکه Binance Chain ارتباطات بین زنجیره ای ندارد ولی شبکه هوشمند بایننس دارد.

ارز دیجیتال BNB

ارز دیجیتال BNB اکنون به عنوان ارز بومی بایننس چین شناخته شده و از آن برای انجام تراکنش‌های داخل شبکه و پرداخت کارمزدهای تراکنش‌ها در صرافی بایننس استفاده می‌شود.

بایننس هر سه ماه یک بار با توجه به حجم معاملات صرافی مقدار مشخصی از بایننس کوین‌ها را می‌سوزاند که در بالا رفتن قیمت آن تاثیرگذار است.

اسمارت چین بایننس ، پتانسیل پذیرفته شدن توسط پروژه‌های بلاک چینی و دیفای در سراسر جهان دارد.

علاوه بر توکن‌ سوزی BNB که موجودی این ارز دیجیتال را کاهش می‌دهد، زنجیره هوشمند هم تقاضا را برای خرید BNB افزایش می دهد که پتانسیل چند برابر شدن قیمت بایننس کوین را بالا می برد.

انتقال توکن از شبکه های دیگر به شبکه بایننس

برای انتقال توکن هایی که بر روی شبکه اتریوم یا ترون نگهداری می شوند به شبکه بایننس دو روش وجود دارد :

  1. صرافی بایننس
  2. Binance Bridge

کیف پول بایننس

صرافی بایننس ، یک کیف پول تحت وب برای شبکه بایننس و شبکه هوشمند بایننس ایجاد کرد. این کیف پول Binance Chain Wallet  نام دارد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: coinmarketcap

تگ: بایننس

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.