logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به معرفی ارز دیجیتال لایت کوین (Litecoin) بپردازیم. در این مقاله در مورد آینده لایت کوین و قیمت آن ، تاریخچه ، مزایا ، امنیت ، استخراج و غیره صحبت خواهیم کرد.

لایت کوین (LTC) چیست؟ و تاریخچه آن

ارز دیجیتال لایت کوین ، یک ارز رمزنگاری شده است که برای ارائه پرداخت سریع ، امن و کم هزینه با استفاده از ویژگی های منحصر به فرد فناوری بلاک چین طراحی شده است.

این ارز رمزپایه بر اساس پروتکل بیت کوین (BTC) ایجاد شده است ، اما از نظر الگوریتم هش استفاده شده ، محدوده زمانی ، زمان تراکنش بلاک و چند عامل دیگر متفاوت است.

زمان بلوک Litecoin فقط 2.5 دقیقه و هزینه تراکنش بسیار کم است و آن را برای معاملات خرد و پرداخت های فروش مناسب می کند.

ارز دیجیتال لایت کوین (Litecoin) از طریق یک سرویس گیرنده منبع باز در GitHub در 7 اکتبر 2011 منتشر شد و شبکه لایت کوین Litecoin پنج روز بعد در 13 اکتبر 2011 فعال شد.

از آن به بعد ، هم در استفاده و هم در بین بازرگانان افزایش یافته است.

در بین ده ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار در بیشتر موارد وجود دارد.

این ارز رمزنگاری شده توسط چارلی لی ، کارمند سابق گوگل ، ایجاد شده است و قصد دارد Litecoin را به عنوان نسخه "بیت کوین" معرفی کند ، زیرا دارای ویژگی های بسیاری از بیت کوین است ، البته از نظر وزن.

موسسان Litecoin چه کسانی هستند؟

همانطور که قبلاً به آن پرداختیم ، Litecoin توسط چارلی لی ، یکی از پذیرندگان اولیه ارزهای رمزنگاری شده و در صنعت ارزهای رمزنگاری بسیار مورد توجه قرار گرفت ، تاسیس شد.

چارلی لی ، معروف به "Chocobo" ، یک استخراج کننده اولیه بیت کوین (Bitcoin miner) و دانشمند کامپیوتر است که مهندس نرم افزار سابق گوگل بود.

علاوه بر این ، چارلی لی در سال های 2015 تا 2017 نقش مهندسی را در Coinbase عهده دار بود قبل از اینکه به سایر مشاغل بپردازد.

امروز ، چارلی لی مدافع صریح ارزهای رمزنگاری شده و مدیر عامل بنیاد Litecoin است.

یک سازمان غیر انتفاعی که در کنار تیم توسعه Litecoin Core برای پیشبرد لایت کوین همکاری می کند.

علاوه بر لی ، بنیاد لایت کوین Litecoin همچنین شامل سه نفر دیگر در هیئت مدیره است: Xinxi Wang ، Alan Austin و Zing Yang .

مزایای ارز دیجیتال لایت کوین

بعد از بیت کوین ، لایت کوین دومین ارز رمزنگاری شده میباشد و بسیار محبوب است. این موفقیت را می توان تا حد زیادی به سادگی و مزایای مفید آن نسبت داد.

از ژانویه 2021 ، ارز دیجیتال لایت کوین، یکی از رایج ترین ارزهای رمزنگاری شده است و بیش از 2000 تاجر و فروشگاه در حال حاضر LTC را در سراسر جهان قبول می کنند.

مزیت اصلی آن سرعت و مقرون به صرفه بودن آن است. معاملات Litecoin معمولاً در چند دقیقه تأیید می شود و هزینه تراکنش تقریباً ناچیز است.

این امر آن را به جایگزینی جذاب برای بیت کوین در کشورهای در حال توسعه تبدیل می کند ، جایی که هزینه های تراکنش ممکن است عامل تعیین کننده ای برای پشتیبانی از ارزهای رمزنگاری شده باشد.

در اواخر سال 2020 ، Litecoin همچنین شاهد انتشار testnet MimbleWimble (MW) بود که برای آزمایش معاملات محرمانه مبتنی بر Mimblewimble در Litecoin استفاده می شود.

هنگامی که این ویژگی در شبکه اصلی در دسترس باشد ، کاربران Litecoin نیز از افزایش حریم خصوصی و قابلیت کارکرد بسیار برخوردار خواهند شد.

چند سکه Litecoin (LTC) در گردش است؟

مانند اکثر ارزهای رمزنگاری شده اثبات کار (POW) ، مقدار Litecoin در گردش با هر بلوک جدید استخراج شده به تدریج افزایش می یابد.

تا ژانویه 2021 ، 66.245 میلیون LTC قبلاً از مجموع حداکثر عرضه 84 میلیون استخراج شده است.

استخراج لایت کوین

بنیاد لایت کوین ، اخیراً تخمین زده است که بیش از 100 سال طول می کشد تا Litecoin به طور کامل استخراج شود (حدود سال 2140) - زیرا تعداد LTC استخراج شده در هر بلوک هر چهار سال به عنوان بخشی از برنامه نصف پاداش بلوک کاهش می یابد.

حدود 500،000 LTC در روز اول پس از استخراج بلوک LTC ایجاد شد و چارلی لی و احتمالاً سایر توسعه دهندگان اولیه Litecoin از اولین استخراج کنندگان بودند.

با وجود این ، به عنوان یک دارایی نسبتاً توزیع شده ، توسعه دهندگان Litecoin یا چارلی لی هیچ سود مستقیمی از عملکرد Litecoin دریافت نمی کنند ، به غیر از هر چیزی که ممکن است به عنوان بخشی از فرایند استخراج معمولی بدست آورند.

چگونه شبکه Litecoin امن است؟

به عنوان یک ارز رمزنگاری شده مبتنی بر بلاک چین ، لایت کوین فوق العاده ایمن می باشد ،که هک آن را عملاً غیرممکن می کند.

مانند بیت کوین و چندین ارز رمزنگاری شده دیگر ، Litecoin از الگوریتم اجماع PoW برای اطمینان از تأیید تراکنش ها به سرعت و بدون خطا استفاده می کند.

قدرت ترکیبی شبکه استخراج Litecoin از صرف هزینه های مضاعف و طیف وسیعی از حملات دیگر جلوگیری می کند ، در حالی که اطمینان حاصل می کند که شبکه 100 درصد به روز است.

از کجا می توانید Litecoin (LTC) بخرید؟

ارز دیجیتال لایت کوین یکی از معدود ارزهای رمزنگاری شده با طیف گسترده ای از جفت های معاملاتی فیات است و هنگام خرید لایت کوین با دلار آمریکا (دلار آمریکا) ، وون کره (KRW) ، یورو (یورو) و بیشتر قابل مبادله است. برخی از برجسته ترین صرافی ها جهت معامله و خرید لایت کوین عبارتند از Huobi Global ، Binance ، Coinbase Pro ، OKEx و Kraken.

آینده لایت کوین و قیمت آن

آینده ارز دیجیتال لایت کوین روشن است و با توجه به ویژگی های آن و محدود بودن استخراج ، می توان آنرا جزو بهترین رمزارزها دانست و تاکنون نیز رشد خوبی داشته است.

هم اکنون که در حال نوشتن این مقاله هستم رمزارز لایت کوین LTC ، 14مین رمزارز دنیاست که رتبه ای عالی میباشد.

برای مشاهده نمودار و قیمت روز ارز دیجیتال لایت کوین می توانید وارد سایت تریدینگ ویو و کوین مارکت کپ شوید.

تفاوت بیت کوین و لایت کوین

حال به تفاوت بیت کوین و لایت کوین می پردازیم.

به لایت کوین اصطلاحا نقره ارز دیجیتال می گویند.

لایت کوین با هدف حل مشکلات بیت کوین بوجود آمد.

تعداد کل بیت کوین های قابل استخراج 21 میلیون و لایت کوین 84 میلیون می باشد یعنی 4 برابر.

سرعت تراکنش و ساخت بلاک در لایت کوین بیشتر است.

هزینه تراکنش پایین باعث محبوبیت لایت کوین شده است و همین عامل باعث شده است افراد زیادی در فروشگاه اینترنتی خود نیز از آن استفاده نمایند.

ارز دیجیتال لایت کوین

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.