logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

پرایس اکشن چیست

پرایس اکشن چیست
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله آموزشی از تاپ سایت 98 قصد داریم به سراغ پرایس اکشن برویم.

معامله گری بر اساس پرایس اکشن

معامله گری بر اساس پرایس اکشن یا رفتار قیمت ، روشی است که در آن تمام تصمیمات معاملاتی بر مبنای نمودار قیمت صورت می گیرد و هیچ اندیکاتور و اسیلاتوری برای شناسایی روند ، حمایت و مقاومت استفاده نمیشود.

نمودار قیمت منعکس کننده تفکرات معامله گران بزرگ و کوچک در طی یک دوره مشخص است.

علاقه مندان پرایس اکشن اعتقاد دارند تمامی رویدادها و خبرها و عوامل فاندامنتال ، کاتالیزورهای حرکت قیمت در بازار هستند اما ما برای موفقیت در بازار نیازی به آن نداریم.

پرایس اکشن

پرایس اکشن یک روش معامله گری در بازارهای مالی (ارز دیجیتال و بورس و فارکس) است که شامل تجزیه و تحلیل حرکت اساسی قیمت در طول زمان است و معامله گر تمرکزش بر رفتار قیمت است.

معامله گران و تریدرهای پرایس اکشن ، از اندیکاتورها استفاده نمی کنند(با اینکه اندیکاتورها گاهی کمک بزرگی به معامله گر می کند).

این مورد توسط بسیاری از معامله گران خرده فروش و معامله گران و مدیران صندوق های تامینی برای پیش بینی قیمت آینده بازار اوراق بهادار یا مالی مورد استفاده قرار می گیرد.

پرایس اکشن اساس تجزیه و تحلیل فنی سهام ، کالا یا نمودار دارایی های دیگر را تشکیل می دهد.

بسیاری از معامله گران کوتاه مدت به طور انحصاری برای تصمیم گیری در مورد معاملات، قیمت و روندها از آن استفاده می کنند.

با استفاده از گذشته قیمت و تجزیه و تحلیل گذشته ، می توان در مورد آینده تصمیم گرفت.

مهمترین ابزارهای پرایس اکشن

مهمترین ابزارهای پرایس اکشن ، همان مباحثی است که در تحلیل تکنیکال استفاده می شود یعنی کانال ، خطوط حمایت و مقاومت ، خط روند ، کندل خوانی ، الگوهای شمعی ، حجم معاملات و غیره.

تریدر پرایس اکشن

تریدر پرایس اکشن ، معامله گری است که استراتژی آن پرایس اکشن است یعنی بر اساس چارت ، نقاط حمایت و مقاومت ، حجم معامله ، کندل خوانی و غیره بازار را تحلیل و معامله می کند.

معامله گران در بازارهای مختلف از جمله بورس ، فارکس ، ارز دیجیتال ، طلا ، فیوچرز از این روش استفاده می کنند.

شاید نکته ای که مهم است زمانی شما می توانید از این روش استفاده نمایید که به درک درستی از بازار برسید. مفهوم کندل ها و تفکر بزرگان بازار را درک کنید که این مسئله به زمان نیاز دارد.

معامله گران price action از تاریخ گذشته حرکت قیمت بازار استفاده می کنند ، به طور معمول بر قیمت اخیر 3 تا 6 ماه گذشته تمرکز می کنند ، و تمرکز سبک تری بر سابقه قیمت دورتر دارند. این سابقه قیمت شامل نوسانات بالا و پایین در بازار و همچنین سطح حمایت و مقاومت است.

روش ساده پرایس اکشن

روش ساده پرایس اکشن، به این معنی است که هیچ شاخصی در نمودار معامله گران وجود ندارد و هیچ رویداد یا اخبار اقتصادی در تصمیم گیری های تجاری مورد استفاده قرار نمی گیرد.

تمرکز تنها بر عملکرد قیمت بازار است و اعتقاد در میان معامله گران این است که این قیمت، همه متغیرها (رویدادهای خبری ، داده های زیست محیطی و غیره) را تحت تأثیر قرار می دهد و بر بازار تأثیر می گذارد.

بنابراین ، مفهوم این است که تجزیه و تحلیل بازار و معامله از طریق قیمت آن بسیار ساده تر است ، نه اینکه بخواهیم متغیرهای مختلف را که هر روز بر بازار تأثیر می گذارد رمزگشایی و مرتب سازی کنم.

استراتژی پرایس اکشن

استراتژی پرایس اکشن استفاده از الگوها است که سرنخ های قدرتمندی را در مورد اینکه قیمت بالا یا پایین می رود را در اختیار معامله گران قرار می دهند.

نمودارهای زیر نمونه هایی از برخی از استراتژی های ساده معامله قیمت را نشان می دهد که می توانید برای تجارت در بازار استفاده کنید.

الگوی inside pattern

الگوی inside pattern یک الگوی دو نواری است که شامل نوار داخلی و میله قبلی است که معمولاً به عنوان "نوار مادر" نامیده می شود.

در تصویر زیر از این الگو استفاده شده است و چون روی خطوط حمایت بوده است باعث بالا رفتن قیمت شده است.

پرایس اکشن چیست

الگویPin Bar

الگویPin Bar  همان طور که در تصویر مشاهده می کنید قیمت به شدت افت کرده است ولی خریداران از آن حمایت کرده اند و این کندل شکل گرفته است.

این الگو برای معامله گران پرایس اکشن یک سیگنال خرید است.

این کندل دارای سایه بلند و بدنه کوچک است و اگر در خطوط حمایت دیده شود سیگنال خوبی برای خرید است.

پرایس اکشن چیست

امیدواریم با استفاده از این مقاله با پرایس اکشن یا رفتار قیمت آشنا شده باشید.

هدف ما آموزش پرایس اکشن نبود و قصد داشتیم شما با این روش معاملاتی آشنا شوید.

در بخش های بعد سراغ استراتژی و آموزش کامل پرایس اکشن می رویم.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.