logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

بهترین زبان برنامه نویسی

بهترین زبان برنامه نویسی
هدایت عباسی برنامه نویسی

در این بخش از برنامه نویسی به معرفی بهترین زبان برنامه نویسی 2018 می پردازیم. این مقاله از تاپ سایت 98 می باشد.

اگر شما در زمینه توسعه نرم افزار جدید هستید، سخت ترین قسمت برنامه نویسی یادگیری، تصمیم گیری در مورد شروع به کار است.

صدها زبان برنامه نویسی در استفاده گسترده وجود دارد، هر کدام با پیچیدگی های خاص و ویژگی های خاص خود.

خبر خوب این است که وقتی سفر خود را به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار آغاز می کنید، شروع به کشف کردن زبان برنامه نویسی برای شما، منافع و اهداف شغلی خود خواهید کرد.
زبان های برنامه نویسی مختلف برای مقاصد مختلف مناسب تر هستند. قبل از انتخاب زبان مناسب، باید سوالاتی مانند:
    چه نوع پروژه هایی را می خواهید در آن کار کنید؟
    آیا شما یک رشته ریاضیات و منطق دارید که ممکن است به شما در یادگیری کمک کند؟
    آیا میخواهید یک زبان سطح بالا را بیاموزید که کمی انعطافپذیرتر باشد و مفاهیم خاصی را به دست آورده باشد یا اینکه شما احساس راحتی میکنید به یک زبان سطح پایینتر که دارای انتزاع کمتر است و نزدیک به سختافزاری است؟
    اگر شما علاقه مند به توسعه وب هستید، آیا ترجیح می دهید که در قسمت جلویی یا انتهای صفحه کار کنید؟
    آیا میخواهید بیگانه باشید، توسط یک شرکت معتبر استخدام شده یا با راه اندازی کار کنید؟ یا فقط سعی می کنید در کار فعلی خود کارآمدتر باشید؟

در لیست زیر، ما برای بهترین و پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی برای بسیاری از موارد رایج مورد استفاده قرار می گیریم، از جمله توسعه وب، توسعه تلفن همراه، توسعه بازی و موارد دیگر.

در پایان این مقاله، شما یک تصویر واضح از اینکه کدام زبان برنامه نویسی می تواند به تقویت حرفه شما در سال جاری و فراتر از آن کمک کند داشته باشد.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

این روزها هر توسعه دهنده نرم افزار از جاوا اسکریپت به نوعی استفاده می کند.

براساس نظر سنجی Stack Overflow 2018 ، جاوا اسکریپت محبوب ترین و بهترین زبان برنامه نویسی در میان توسعه دهندگان برای سال ششم در یک ردیف است.

تقریبا 70 درصد از پاسخ دهندگان بررسی کرده اند که در سال گذشته جاوااسکریپت را استفاده کرده اند.

همراه با HTML و CSS، جاوا اسکریپت برای توسعه وب به جلو نیاز دارد.

اکثر سایت های محبوب وب، از فیس بوک و توییتر به Gmail و یوتیوب، به جاوا اسکریپت برای ایجاد صفحات وب تعاملی و به صورت پویا نمایش محتوای به کاربران متکی هستند.

علاوه بر "جاوا اسکریپت" خالص، تعدادی از کتابخانه ها و چارچوب هایی نیز برای توسعه ی جاوا اسکریپت وجود دارد.

برخی از محبوبترین چارچوبها عبارتند از Angular، React، Vue، Ember و jQuery .

توسعه دهندگان حرفه ای جاوا اسکریپت به احتمال زیاد به یک یا چند مورد از این تجربه نیاز دارند.
اگر چه جاوا اسکریپت عمدتا یک زبان جلویی است که در مرورگر اجرا می شود، می توان از طریق Node.js از طرف سرور نیز برای ایجاد برنامه های کاربردی شبکه مقیاس پذیر استفاده کرد. Node.js سازگار با لینوکس، SunOS، Mac OS X و ویندوز است.
از آنجا که جاوا اسکریپت یک فرمت انعطاف پذیر است و در همه مرورگرهای اصلی کار می کند، این یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای مبتدیان است.

 سویفت (Swift)

اگر شما محصولات اپل و برنامه های کاربردی تلفن همراه را علاقه مند می کنید، Swift جای خوبی برای شروع است. زبان Swift یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است.

در ابتدا توسط Apple در سال 2014 اعلام شد، Swift یک زبان برنامه نویسی نسبتا جدید است که برای توسعه برنامه های iOS و MacOS استفاده می شود. براساس گزارشهاSwift  به سرعت در حال افزایش است، و در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب ترین زبان ها رتبه بندی شده است.
توسعه دهندگان از Swift برای ایجاد برنامه های قدرتمند، با کارایی بالا، iOS واقعی، macOS  و لینوکس استفاده می کنند.

Swift برای اشکال زدایی ، سریع تر، ساده تر و آسان تر از Objective-C پیشین خود است.

در حال حاضر توسعه برنامه iOS، Objective-C در حال حاضر از نظر توسعه دهندگان بسیار مهم است.

مهارت های برنامه نویسی Swift توسعه سرمایه گذاری عاقلانه برای مهندسان نرم افزار مشتاق است.

 iOS نه تنها iOS را بر روی هر آی فون و آی پد اجرا می کند، بلکه پایه ای برای سیستم عامل های دیگر مانند watchOS (برای ساعت های اپل) و tvOS (برای تلویزیون های اپل) است.

جاوا

جاوا، یک زبان عمومی، بیش از 20 سال در جهان برنامه نویسی کامپیوتر بوده است. کلید محبوبیت آن فلسفه "نوشتن یک بار، اجرا در هر نقطه" است.

از لحاظ تئوری، شما می توانید نرم افزار جاوا را روی هر دستگاه بنویسید، آن را به کد دستگاه کم حجم وارد کنید، و سپس آن را بر روی هر پلتفرمی که با یک ماشین مجازی جاوا (JVM) مجهز شده است، اجرا کنید.

این به این معنی است که جاوا بسیار سازگار است.
جاوا همچنین مبنایی برای سیستم عامل اندروید و رایج ترین زبان برای توسعه برنامه های اندروید است.

این زبان نیز توسط شرکت ها مورد توجه قرار گرفته است.

جاوا زبان مشترک برای مبتدیان برای یادگیری است، و آن را در بسیاری از دوره های برنامه نویسی مقدماتی استفاده می شود.
جاوا برای برنامه نویسانی که به دنبال یک زبان انعطاف پذیر، مدولار هستند و بازار کار خوبی داشته باشد مناسب است.

C و C++ 

زبانC  یک زبان برنامه نویسی مدرسه قدیمی است که هنوز زنده است و ابتدا در دهه 1970 معرفی شد و تأثیر قدرتمندی روی چشم انداز برنامه نویسی کامپیوتر داشت.
ده ها زبان در خانواده C وجود دارد که از C گرفته شده یا به شدت تحت تأثیر نحو، ساختار و پارادایم آنها قرار گرفته است.

این شامل چندین زبان اشاره شده در این مقاله، از جمله Java، Objective-C و C# است.
از آنجا که به شما اجازه می دهد تا به کارهای داخلی کامپیوتر نزدیک شوید، C انتخاب محبوب برای ساخت برنامه های کاربردی با کارایی بالا است.

زبان  C اساس سیستم عامل لینوکس است و اغلب برای برنامه نویسی سیستم های جاسازی شده استفاده می شود.
یکی از جانشینان اصلی  C، زبان برنامه نویسی C ++ است.

زبان  C ++ بر روی C ساخته شده است، که بسیاری از مزایای آن را به ارمغان می آورد، اما C ++ یک زبان شی گرا است و بنابراین در هنگام توسعه برنامه های سطح بالاتر گزینه ای بهتر است.

 C ++ انتخاب خاصی برای گرافیک کامپیوتری، بازی های ویدئویی و واقعیت مجازی است.

 پایتون

اغلب گفته می شود که نحو Python روشن، بصری و تقریبا انگلیسی است، که مانند Java، آن را انتخاب محبوب برای مبتدیان می کند.
همچنین مانند جاوا، پایتون دارای انواع برنامه های کاربردی است که در هنگام انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای مورد استفاده شما یک گزینه متنوع و قدرتمند است.

برای مثال، اگر شما علاقه مند به توسعه وب پس از پایان، برای مثال، چارچوب Django منبع باز، نوشته شده در پایتون، محبوب است، آسان برای یادگیری و ویژگی های غنی است.

جانگا در توسعه برخی از سایت های محبوب مانند موزیلا، Instagram و Spotify مورد استفاده قرار گرفته است.
پایتون دارای بسته هایی مانند NumPy و SciPy است که معمولا در زمینه محاسبات علمی، ریاضیات و مهندسی استفاده می شود.

دیگر کتابخانه های پایتون مانند TensorFlow، PyTorch، scikit-learn و OpenCV برای ساخت برنامه ها در علوم داده، یادگیری ماشین، پردازش تصویر و دید رایانه استفاده می شود. برنامه های علمی و داده های پایتون آن را انتخاب خوبی برای آکادمیک تمایل دارند.

PHP

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای توسعه دهندگان وب PHP است. این زبان برنامه نویسی سمت سرور 83 درصد از وب سایت ها را تأمین می کند و یک ابزار حیاتی برای غول های فناوری مانند فیس بوک، ویکیپدیا و یاهو است.

پی اچ پی نیز به خاطر نقش آن در سیستم مدیریت محتوای وردپرس محبوب است، که باعث می شود توسعه وبسایت برای توده ها قابل دسترسی باشد.
پی اچ پی می تواند در سیستم های وب قالب جاسازی شده و یا برای افزایش قابلیت های صفحات وب HTML استفاده شود.

همچنین داده ها را از طریق پایگاه داده های پرس و جو مانند MySQL و PostgreSQL انتقال می دهد.
همانطور که در جاوا اسکریپت نیز صادق است، وب سایت ها برای اهداف مختلف از PHP استفاده می کنند، از جمله جمع آوری و تایید اطلاعات فرم، ایجاد کوکی ها و نمایش محتوای پویا و تصاویر. همانند جاوا اسکریپت، PHP چندین چارچوب مانند Laravel و Drupal را ارائه می دهد که به توسعه دهندگان کمک می کند برنامه های کاربردی را سریع تر ساخته و آنها را قوی تر، مقیاس پذیر و امن تر کند.
اگر میخواهید به عنوان یک توسعه دهنده وب مستقل کار کنید، پی اچ پی یک زبان عملی برای یادگیری است.

با بیش از 75 میلیون وبسایت که در حال اجرا وردپرس هستند، همیشه نیاز به توسعه دهندگان وجود دارد که می توانند پلاگین سفارشی پی اچ پی و پشتیبانی فنی ارائه دهند.

روبی (Ruby)

Ruby یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی است که معمولا برای توسعه وب استفاده می شود. به طور خاص، آن را به عنوان پایه ای برای چارچوب نرم افزار محبوب Ruby on Rails استفاده می شود.
مبتدی ها اغلب به Ruby گرایش دارند زیرا دارای یکی از محبوب ترین و مفید ترین کاربر های جامعه می باشد.
علاوه بر جامعه فعال و نحو صریح آن، روبی نیز زبان خوب است که به لطف ارتباط آن با کسب و کارهای بزرگ فناوری، انتخاب می شود.

توییتر، Airbnb، بلومبرگ، Shopify و تعداد زیادی دیگر از راه اندازی همه وب سایت های خود را با استفاده از Ruby on Rails در برخی موارد ساخته شده است.

C#

زبان برنامه نویسی C#  یک زبان عمومی شیء گرا است که بر مبنای C ساخته شده است. در اصل توسط مایکروسافت به عنوان بخشی از چارچوب .NET آن برای ساختن برنامه های ویندوز طراحی شده است.
همانطور که Swift زبان انتخابی برای برنامه های iOS است، C #  زبان برنامه نویسی برجسته ای برای ساخت برنامه های کاربردی بومی برای سیستم عامل های مایکروسافت است.

 C# از نحو استفاده می کند که مشابه سایر زبان های مشتق شده C مانند C ++ است، بنابراین اگر شما از یک زبان دیگر در خانواده C آمده اید، آسان است.
C#  نه تنها توسعه برنامه های مایکروسافت است، بلکه توسعه دهندگان زبان موبایل نیز برای ساخت برنامه های متقابل پلتفرم در پلت فرم Xamarin استفاده می کنند.

به جای نوشتن برنامه iOS خود در Swift و برنامه Android خود در جاوا، که دو بار کار است، می توانید یک برنامه واحد را با استفاده از Xamarin و C # بنویسید و به طور همزمان برای هر دو سیستم عامل بکار ببرید.

Rust

زبان برنامه نویسی Rust کمی پایین تر از زبانهای دیگر در این فهرست است، اما این بدان معنا نیست که یک زبان با ارزش برای یادگیری نیست.

بررسی Surveys Stack 2018 در سال 2018 نشان داد که Rust دوست برنامه نویسی در میان توسعه دهندگان برای سومین سال متوالی بود و 78 درصد از توسعه دهندگان Rust اعلام کرد که می خواهند با آن کار کنند.
مزایای Rust به این معنی است که دیگر شرکت های فن آوری های بزرگ مانند Dropbox و Coursera در حال استفاده از آن در داخل هستند.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.