logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

وردپرس چیست؟ | کاربرد وردپرس

وردپرس چیست؟ | کاربرد وردپرس
هدایت عباسی آموزش وردپرس

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به شما توضیح کاملی در مورد وردپرس بدهیم. با مطالعه این مقاله متوجه خواهد شد که وردپرس چیست؟ چه کاربردی دارد؟ امن است یا خیر ؟ در مورد سئو ، هاست و دامنه ، قالب و افزونه وردپرس، ssl و امنیت صحبت خواهیم کرد.

راهنمای ایجاد وب سایت وردپرس

بیاموزید که چگونه وب سایت خود را بر روی وردپرس بسازید و نکات و ترفندهایی را بیاموزید که به شما در افزایش تجربه کاربر و افزایش تبدیل کمک می کند.

تصور ایجاد وب سایت شخصی شما ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد.

حتی ممکن است فکر کنید که این کار برای هیچ کس غیر از توسعه دهنده یا شخصی که سابقه طراحی وب دارد غیرممکن است.

خوب ، من یک خبر خوب برای شما دارم، نرم افزاری وجود دارد که استفاده از آن بسیار آسان است ، تقریباً هر کسی می تواند با موفقیت یک وب سایت منحصر به فرد و حرفه ای برای کسب و کار ، وبلاگ یا نمونه کارها ایجاد کند. به آن وردپرس می گویند.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به شما امکان میزبانی و ساخت وب سایت را می دهد. وردپرس شامل معماری افزونه و سیستم قالب است ، بنابراین می توانید هر وب سایتی را متناسب با کسب و کار ، وبلاگ ، نمونه کارها یا فروشگاه آنلاین خود سفارشی کنید.

این راهنمای نهایی یک فرایند اساسی گام به گام برای ایجاد وب سایت وردپرس خود و همچنین لیستی از نکات و ترفندهایی را که هنگام کار با وردپرس باید به خاطر بسپارید ، پوشش می دهد.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است و می توانید سایت خود را با آن و بدون کدنویسی طراحی نمایید.

با وردپرس و قالب های جذابی که هم اکنون وجود دارد امکان طراحی و ساخت هر سایتی وجود دارد.

شما می توانید سایت فروشگاهی ، خبری، شخصی و غیره را با آن ایجاد نمایید.

برای این کار باید قالب مناسب ، افزونه های ضروری، دامنه و هاست را خریداری نمایید سپس شروع به طراحی سایت نمایید.

در ضمن بعضی قالب ها و افزونه ها رایگان هستند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

نحوه ایجاد یک سایت با وردپرس

برای ایجاد یک سایت با وردپرس ابتدا باید دامنه ای را خریداری نمایید نام دامنه مانند topsite98.com . پسوندهای مختلفی برای سایت وجود دارد شما بر اساس حوزه ای که کار می کنید آن را انتخاب می کنید پسوندهای مختلفی مانند ir , com , net و غیره.

درچند سال اخیر پسوندهای مختلفی اضافه شده است.

حال به بحث هاست می رسیم هاست فضایی است که وردپرس و فایل های شما باید روی آن ذخیره شود و باید آن را خریداری نمایید.

هنگام خرید هاست ، گزینه های مختلفی مانند cpu , ram و فضای میزبانی و غیره را خواهید دید و بر اساس نیاز خود باید هاستی را خریداری نمایید.

پس از خرید هاست و دامنه ، باید وردپرس را در آن نصب کرد و سپس قالب و افزونه ها را به آن اضافه کرد تا سایت تکیمل گردد.

قالب وردپرس چیست؟

به عنوان یک کاربر جدید وردپرس ، ممکن است از سفارشی سازی سایت خود هیجان زده باشید.

حتی ممکن است تصویری ذهنی از اینکه سایت نهایی شما چگونه خواهد بود داشته باشید. با این حال ، اگر فاقد تجربه طراحی یا کد نویسی هستید ، تحقق چشم انداز شما ممکن است یک کار دلهره آور باشد.

خوشبختانه ، قالب وردپرس ، یکی از ویژگی های ذاتی و مفید وردپرس هستند آنها به شما امکان می دهند ظاهر سایت خود را سفارشی کرده و حتی عملکردهای بیشتری را نیز در خود جای دهید.

در حقیقت ، با موضوع مناسب ، می توانید سایت خود را با مشخصات دقیق خود (در بسیاری موارد) بدون نیاز به کد نویسی یا طراحی سفارشی کنید.

در هنگام خرید قالب سایت وردپرسی ، دسته بندی های زیادی را مشاهده خواهید کرد که شما را در انتخاب تم ، راهنمایی خواهد کرد.

به سایت ژاکت به آدرس zhaket.com بروید در این سایت ، قالب های وردپرسی را خواهید دید و می توانید قالب مناسب را خریداری نمایید.

وردپرس چیست

در تصویر بالا بخش قالب وردپرس ، من روی قالب فروشگاهی کلیک کردم شما در تصویر آنها را مشاهده می کنید.

همچنین می توانید بر اساس قیمت ، پرفروش ترین و غیره آنها را جستجو کنید.

در منو بالا نیز مشاهده می کنید قالب های فروشگاهی ، دانلودی ، خبری ، شخصی ، چندمنظوره ، آموزشی ، آگهی وجود دارد که انتخاب شما را راحت تر می کند.

افزونه وردپرس چیست؟

اگر شما بخواهید سایت خود را سفارش سازی کنید ، بخش خاصی را به آن اضافه کنید ، امنیت سایت را بالا ببرید ، سرعت سایت را بالا ببرید ، برای همه این کارها نیاز به کدنویسی یا کار خاصی نیست کافی است افزونه وردپرس را نصب کنید خودش این کارها را انجام می دهد.

افزونه نرم افزاری است که شامل مجموعه ای از توابع است که می تواند به وب سایت وردپرس اضافه شود. آنها می توانند عملکرد را گسترش دهند یا ویژگی های جدیدی را به وب سایت های وردپرس شما اضافه کنند.

افزونه های وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده اند و یکپارچه با وردپرس ادغام می شوند.

در انجمن وردپرس ، ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: "افزونه ای برای آن وجود دارد". آنها افزودن ویژگی ها به وب سایت خود را بدون اطلاع از یک خط کد برای کاربران آسان تر می کنند.

هزاران افزونه وردپرس به صورت رایگان در فهرست افزونه های رسمی وردپرس موجود است. گذشته از افزونه های رایگان ، تعداد زیادی نرم افزار تجاری شگفت انگیز از شرکت ها و توسعه دهندگان وجود دارد که می توانید از سایت ژاکت یا دیگر سایت ها خریداری نمایید.

وردپرس چیست

در سایت ژاکت ، در منوها گزینه افزونه وردپرس را کلیک کنید افزونه یا پلاگین های مختلفی را مشاهده می کنید. توجه کنید نباید هر افزونه ای را نصب کرد فقط افزونه های ضروری.

هزاران افزونه وردپرس وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص دارند. تعدادی از افزونه ها ضروری هستند و مابقی را فقط زمانی که لازم است نصب می کنیم.

در تصویر بالا می توانید افزونه دلخواه را بر اساس پرفروش ترین یا قیمت آن پیدا کنید.

هاست چیست؟

میزبانی وب چیست؟ میزبانی وب سرویسی است که به سازمان ها و افراد اجازه می دهد وب سایت یا صفحه وب را روی اینترنت ارسال کنند.

میزبان وب یا ارائه دهنده خدمات میزبانی وب ، شغلی است که فناوری ها و خدمات مورد نیاز وب سایت یا صفحه وب را برای مشاهده در اینترنت ارائه می دهد. وب سایت ها در رایانه های خاصی به نام سرور میزبانی ذخیره می شوند.

وقتی کاربران اینترنت می خواهند وب سایت شما را مشاهده کنند ، تنها کاری که باید انجام دهند این است که آدرس یا دامنه وب سایت شما را در مرورگر خود تایپ کنند. سپس رایانه آنها به سرور شما متصل می شود و صفحات وب شما از طریق مرورگر به آنها تحویل داده می شود.

اطلاعات شما و وردپرس بر روی هاست ذخیره می شود.

میزبانی وب چگونه کار می کند؟

به طور خلاصه ، شرکت ها، خدمات و فناوری هایی را برای میزبانی وب سایت های شما در اینترنت اجاره می دهند. پس از انتخاب نام دامنه و خرید هاست ، وب سایت شما در اینترنت قابل دسترسی است.

هنگامی که از خدمات میزبانی وب استفاده می کنید ، میزبان وب شما مسئول اطمینان از روشن بودن سرور شما است. نه تنها این ، بلکه وظیفه میزبان است که از هرگونه نقض امنیتی جلوگیری کرده و همه فایل ها ، اطلاعات و پایگاه های داده شما را روی سرور ذخیره کند.

دامنه یا دامین چیست؟

دامنه آدرس سایت شماست. هنگام مراجعه به آدرس یا نام اینترنت ، دامنه یا نام دامنه محل وب سایت است.

به عنوان مثال ، نام دامنه "google.com" به آدرس IP 216.58.216.164 اشاره می کند. به طور کلی ، به خاطر سپردن یک نام آسان تر از یک رشته طولانی از اعداد است. یک نام دامنه شامل حداکثر شصت و سه کاراکتر ، با حداقل یک کاراکتر است و بعد از پروتکل در URL وارد می شود.

پس از خرید هاست و دامنه آنها را بهم متصل می کنیم و زمانی که کاربر آدرس سایت شما وارد می کند ، قالب سایت و محتوا را مشاهده می کنند.

Ssl چیست؟

Secure Sockets Layer (SSL) گسترده ترین پروتکل رمزنگاری بود که قبل از موفقیت در TLS (Transport Layer Security) در سال 1999 موفق به ایجاد امنیت در ارتباطات اینترنتی شده بود.

مردم هنوز از این نوع فناوری به عنوان "SSL" یاد می کنند.

SSL یک کانال امن بین دو دستگاه یا دستگاهی که از طریق اینترنت یا یک شبکه داخلی کار می کنند ، فراهم می کند. یک مثال رایج زمانی است که از SSL برای ایمن سازی ارتباط بین مرورگر وب و سرور وب استفاده می شود. این آدرس وب سایت را از HTTP به HTTPS تبدیل می کند ، که "S" به معنای "امن" است.

HTTP ناامن است و در معرض حملات استراق سمع قرار می گیرد زیرا داده هایی که از مرورگر وب به سرور وب یا بین سایر نقاط پایانی منتقل می شوند ، در متن ساده منتقل می شوند. این بدان معناست که هکرها می توانند داده های حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری و ورود به حساب را رهگیری و مشاهده کنند. وقتی داده ها از طریق مرورگر با استفاده از HTTPS ارسال یا ارسال می شوند ، SSL اطمینان می دهد که چنین اطلاعاتی رمزگذاری شده و از رهگیری ایمن هستند.

برای بالا بردم امنیت مشتری سایت باید ssl را خریداری و روی سایت نصب کنید.

نگران نباشید آموزش همه این موارد در اینترنت وجود دارد و ما نیز در "تاپ سایت 98 " آموزش های زیادی در مورد وردپرس آماده کرده ایم.

دانلود وردپرس

برای دانلود وردپرس می بایست به وبسایت fa.wordpress.org/download یا wp-persian.com استفاده نمایید.

در بخش دانلود ، دکمه ای وجود دارد با عنوان "دریافت نگارش" که با کلیک روی ان می توانید وردپرس فارسی را دانلود نمایید.

وردپرس چیست

وردپرس را می توانید هم در کامپیوتر نصب کنید و هم در هاستی که خرید کرده اید.

برای استفاده و نصب در کامپیوتر به نرم افزاری بنام Xampp  نیاز دارید که می توانید بصورت رایگان دانلود نمایید.

نصب وردپرس فارسی

برای نصب وردپرس فارسی میبایست ابتدا نرم افزار xampp را نصب نمایید و آن را اجرا کنید.

این بخش در تاپ سایت 98 و آموزش وردپرس بصورت تصویری وجود دارد می توانید مشاهده نمایید:

آموزش نصب وردپرس روی ویندوز

نصب وردپرس روی هاست

برای نصب وردپرس روی هاست ، چند روش وجود دارد:

نصب قالب سایت که وردپرس نیز با آن نصب می شود که متداول است.

نصب از طریق هاست و ابزارهای آن

نصب بصورت دستی توسط شما

در 3 روش بالا ، بهترین روش نصب قالب سایت است که همزمان وردپرس نصب می شود و می توانید آن را بروزرسانی کنید تا جدیدترین وردپرس روی آن نصب شود.

نکته ای که گاهی شما را دچار مشکل می کند نسخه php است. وردپرس های جدید روی نسخه های جدیدتر php نصب می شوند.

اگر با چنین خطایی مواجه شدید می توانید به هاستینگ (جایی که هاست را خریده اید) تیکت بزنید تا نسخه php هاست را ارتقا دهند. معمولا هزینه ای دریافت نمی شود یا در تنظیمات احتمالا گزینه ای برای ارتقا وجود داشته باشد بستگی به تنظیمات هاستینگ دارد.

آیا وردپرس امن است؟

وردپرس ، تا کنون ، محبوب ترین روش برای ایجاد یک وب سایت است. این محبوبیت عوارض جانبی تأسف برانگیزی دارد زیرا سایت های وردپرس را تبدیل به یک هدف آبدار برای بازیگران مخرب در سراسر جهان می کند و شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا وردپرس به اندازه کافی امن است که بتواند این حملات را مدیریت کند.

اول-چند خبر بد: هر ساله ، صدها هزار سایت وردپرس و همچنین سایت های تجارت الکترونیک هک می شوند.

تلخ به نظر می رسد ، درست است؟ خوب ... نه ، زیرا خبرهای خوبی نیز وجود دارد:

هکرها به دلیل آسیب پذیری در آخرین نرم افزار اصلی وردپرس وارد نمی شوند. در عوض ، اکثر سایت ها از مسائل کاملاً قابل پیشگیری ، مانند به روز نکردن موارد یا استفاده از گذرواژه های ناامن ، هک می شوند.

در نتیجه ، به سوال "آیا وردپرس امن است؟" نیاز به کمی تفاوت دارد برای انجام این کار ، ما قصد داریم چند زاویه مختلف را پوشش دهیم:

آماری از نحوه هک شدن سایت های وردپرس ، بنابراین می فهمید که آسیب پذیری های امنیتی در کجا هستند.

چگونه تیم اصلی وردپرس مسائل امنیتی را بررسی می کند ، بنابراین می دانید چه کسی مسئول و امنیت آنها چیست.

اگر وردپرس هنگام پیروی از بهترین روش ها ایمن است ، بنابراین می دانید که آیا وب سایت شما ایمن خواهد بود یا خیر.

نحوه هک شدن سایت های وردپرس (توسط داده ها)

خوب ، می دانید که سالانه تعداد زیادی از سایت های وردپرس هک می شوند. اما… چگونه اتفاق می افتد؟ آیا این یک مشکل جهانی وردپرس است؟ یا از اقدامات آن مدیران وب ناشی می شود؟

در اینجا آمده است که چرا اکثر سایت های وردپرس با توجه به داده هایی که داریم هک می شوند…

وردپرس قدیمی و آپدیت نشده

در اینجا یک همبستگی شگفت انگیز از گزارش وب سایت هک شده Sucuri در سال 2017 وجود دارد.

از بین همه سایتهای هک شده وردپرس که Sucuri مورد بررسی قرار داده بود ، 39.3 درصد از آنها در زمان حادثه از ورژن های قدیمی وردپرس استفاده می کردند و آپدیت نبودند.

وردپرس چیست

بنابراین بلافاصله ، می توانید رابطه بسیار نزدیکی بین هک شدن و استفاده از نرم افزارهای قدیمی مشاهده کنید. با این حال ، این به طور قطع بیش از 61 improvement نسبت به سال 2016 بهبود یافته است.

با توجه به پایگاه داده آسیب پذیری WPScan ، ~ 74 of از آسیب پذیری های شناخته شده آنها در نرم افزار اصلی وردپرس است. اما نکته اصلی اینجاست - نسخه هایی که بیشترین آسیب پذیری را دارند در وردپرس 3.X باز می گردند:

وردپرس چیست

اما - متأسفانه - تنها 62 درصد از سایت های وردپرس آخرین نسخه را اجرا می کنند ، به همین دلیل بسیاری از سایت ها هنوز در برابر این سوء استفاده ها آسیب های غیرضروری دارند:

وردپرس چیست

استفاده از وردپرس بر اساس نسخه

استفاده از وردپرس بر اساس نسخه (منبع تصویر: WordPress.org)

در نهایت ، شما می توانید این اتصال را با آسیب پذیری اصلی WordPress REST API از فوریه 2017 که صدها هزار سایت در آن خراب شده بودند ، بار دیگر مشاهده کنید.

وردپرس 4.7.1 شامل آسیب پذیری های متعددی بود که در نهایت برای از بین بردن آن سایت ها استفاده شد. اما… چند هفته قبل از استفاده از آسیب پذیری ها ، وردپرس 4.7.2 برای رفع همه این آسیب پذیری ها منتشر شد.

همه صاحبان سایت های وردپرس که وصله های امنیتی خودکار را غیرفعال نکرده اند یا در غیر این صورت به سرعت به وردپرس 4.7.2 به روز کرده اند ، ایمن هستند. اما کسانی که به روزرسانی را اعمال نکردند ، نبودند.

آماده به کار: تیم امنیتی وردپرس در رفع سریع مشکلات نرم افزار اصلی وردپرس کار بزرگی انجام می دهد. اگر به سرعت همه به روزرسانی های امنیتی را اعمال کنید ، بعید است که سایت شما در نتیجه آسیب پذیری های اصلی دچار مشکل شود. اما اگر این کار را نکنید ، هنگامی که یک اکسپلویت به طبیعت می رسد ، ریسک می کنید.

افزونه ها یا قالب های قدیمی وردپرس

یکی از چیزهایی که مردم در مورد وردپرس دوست دارند ، مجموعه گیج کننده افزونه ها و تم های موجود است. از زمان نگارش این مقاله ، بیش از 56000 مخزن وردپرس وجود دارد و هزاران مورد برتر دیگر در سراسر وب پراکنده شده اند.

در حالی که همه این گزینه ها برای گسترش سایت شما عالی هستند ، هر افزونه یک دروازه بالقوه جدید برای یک هکر است و در حالی که اکثر توسعه دهندگان وردپرس استانداردهای کد را رعایت می کنند و هرگونه به روزرسانی را که مشخص می شود وصله می کنند ، هنوز چند مشکل احتمالی وجود دارد:

یک افزونه یا موضوع دارای آسیب پذیری است و چون به اندازه نرم افزار اصلی وردپرس به آن توجه نمی شود ، این آسیب پذیری شناسایی نمی شود.

توسعه دهنده کار بر روی برنامه افزودنی را متوقف کرده است اما مردم هنوز از آن استفاده می کنند.

توسعه دهنده به سرعت این مشکل را برطرف می کند ، اما مردم به روز نمی کنند.

بنابراین مسئله چقدر بزرگ است؟

خوب ، در یک نظرسنجی از Wordfence در مورد صاحبان وب سایت های هک شده ، بیش از 60 درصد از صاحبان وب سایت هایی که می دانستند چگونه هکر از نحوه دسترسی به آن مطلع شده است ، آن را به آسیب پذیری افزونه یا موضوع نسبت داده اند.

وردپرس چیست

Wordfence نظرسنجی وب سایت را هک کرد (منبع تصویر: Wordfence)

به همین ترتیب ، در گزارش Sucuri 2016 ، فقط 3 افزونه بیش از 15 درصد از وب سایت های هک شده را تشکیل می دهند.

وردپرس چیست

Sucuri لیست افزونه ها را هک کرد

آسیب پذیری های آن افزونه ها مدت ها پیش وصله شده بود، صاحبان سایت فقط افزونه را برای محافظت از سایت خود به روز نکرده بودند.

آماده به کار: موضوعات و افزونه های وردپرس یک علامت wild را معرفی می کند و می تواند سایت شما را به روی بازیگران مخرب باز کند. با این حال ، بسیاری از این خطرات را می توان با پیروی از بهترین شیوه ها کاهش داد. برنامه های افزودنی خود را به روز نگه دارید و فقط برنامه های افزودنی را از منابع معتبر نصب کنید.

ما همچنین باید به این باشگاه های GPL اشاره کنیم که ممکن است در اینترنت مشاهده کنید و در آنها می توانید هرگونه افزونه یا تم برتر وردپرس را تنها با چند دلار دریافت کنید. در حالی که وردپرس تحت GPL مجوز دارد ، که عالی است و یکی از دلایلی که ما آن را دوست داریم ، خریدار باید مراقب باشد. گاهی اوقات به این افزونه های nulled نیز گفته می شود اینها نسخه اصلی قالب یا افزونه نیستند.

خرید افزونه ها از باشگاه های GPL به این معنی است که به شخصی اعتماد دارید که در بسیاری از مواقع پشتیبانی نمی کند.

دریافت به روز رسانی افزونه (update) از توسعه دهنده امن ترین راه است.

سئو چیست و رابطه وردپرس با گوگل

اگر یکی از افزونه های سئو وردپرس را نصب کنید و اصول سئو را رعایت کنید نتیجه خوبی خواهد داشت.

اگر به ساختن یک وب سایت (یا طراحی مجدد یک سایت موجود) فکر می کنید ، یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که همه آن صفحات جدید در بالای نتایج جستجوی Google ظاهر شوند.

استفاده از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت (CMS) یکی از بهترین روش ها برای این کار است.

اما آیا دوستی سئو وردپرس به این معنی است که بهترین CMS برای SEO است؟

چرا وردپرس برای سئو خوب است؟

گوگل و دیگر موتورهای جستجو در واقع اهمیتی برای وب سایت شما از CMS ندارند.

جان مولر ، تحلیلگر گرایش مدیران وب سایت گوگل ، می گوید الگوریتم های گوگل CMS را به عنوان بخشی از رتبه بندی خود در نظر نمی گیرند ، اما وردپرس یک انتخاب عالی برای SEO است.

در حالی که ممکن است گوگل اهمیتی ندهد که CMS را برای ساخت و نگهداری سایت خود انتخاب می کنید ، اما به نتیجه همه کارهای SEO شما اهمیت می دهد. یا به طور خاص ، گوگل اهمیت می دهد که صفحات وب سایت شما چقدر در دسترس و مفید هستند.

وردپرس CMS است که ایجاد صفحات وب قابل دسترس و مفید را، تسهیل می کند و برای SEO گزینه ای مناسب است.

Wordpress.org  در مقابل  WordPress.com

تفاوت بین WordPress.org و WordPress.com به این بستگی دارد که چه کسی در واقع میزبان وب سایت شما است.

شما از طریق ارائه دهنده میزبانی شخص ثالث وب سایت یا وبلاگ خود را در WordPress.org  میزبانی می کنید. همچنین باید نرم افزار وردپرس خود را بارگیری کرده ، نام دامنه را در سایت شخص ثالث خریداری کرده و سرور خود را مدیریت کنید. این یک تجربه عملی تر از WordPress.com است.

WordPress.com  میزبانی وب سایت شما را برای شما ارائه می دهد . همچنین نیازی به بارگیری نرم افزار یا مدیریت سرور ندارید.  اگر WordPress.com را انتخاب می کنید ، آدرس وب سایت شما به این شکل خواهد بود.

: www.mywebsite.wordpress.com  با این حال ، شما می توانید حساب WordPress.com خود را ارتقا دهید و یک دامنه سفارشی را از ارائه دهنده شخص ثالث خریداری کنید

به این معنی که آدرس اینترنتی شما به این شکل خواهد بودwww.mywebsite.com

نحوه انتخاب بین WordPress.org یا  WordPress.com

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا WordPress.org یا WordPress.com تناسب بهتری خواهند داشت؟ بیایید چند مورد دیگر از مزایا و معایب هر دو گزینه را مرور کنیم ، بنابراین می توانید یک تصمیم آگاهانه بگیرید.

اگر می خواهید قدرت کامل سفارشی سازی و کنترل وب سایت خود را داشته باشید ، Wordpress.org  ایده آل است. با این حال ، مسئولیت های بیشتری بر عهده مدیریت وب سایت WordPress.org  است. 

شما باید نام دامنه خود را خریداری کرده و تنظیم کنید ، افزونه ها و موضوع را بارگذاری و نصب کنید ، کد وب سایت خود را ویرایش کنید و امنیت وب سایت خود را مدیریت کنید. 

WordPress.org  برای استفاده رایگان است ، اما برای هر چیز دیگری که برای داشتن یک وب سایت وجود دارد باید هزینه کنید.

WordPress.com  ترجیح داده می شود اگر به دنبال یک گزینه همه کاره هستید که بیشترین کار سخت را برای شما انجام داده است. 

شما هرگز نیازی به مدیریت سرور خود ، پرداخت هزینه میزبانی خود یا خرید دامنه ندارید. 

همچنین تعدادی گزینه سفارشی سازی وجود دارد که با برنامه WordPress.com ارائه می شود تا به شما کمک کند وب سایت خود را آنطور که می خواهید به نظر برسید.

WordPress.com  دارای نسخه رایگان و پولی است. اگر از نسخه رایگان استفاده کنید ، نمی توانید هیچ تم یا افزونه سفارشی را بارگذاری کنید ، و یک زیر دامنه وردپرس خواهید داشت. 

با این حال ، همیشه گزینه ای برای پرداخت هزینه ارتقاء حق بیمه و سایر برنامه هایی وجود دارد که امکانات و کنترل بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد ، و همچنین گزینه ای برای خرید دامنه سفارشی از طریق سایت شخص ثالث وجود دارد.

آموزش کامل وردپرس

برای مشاهده آموزش کامل وردپرس کلیک کنید: آموزش وردپرس

از اینکه دقایقی را در کنار ما بودید از شما سپاسگذاریم.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: kinsta

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.