logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

آموزش تصویری تغییر فونت پیش فرض در ورد

آموزش تصویری تغییر فونت پیش فرض در ورد
هدایت عباسی آموزش word

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به آموزش تصویری تغییر فونت پیش فرض در ورد بپردازیم. مطمئنا برای شما نیز پیش آمده است که بخواهید دائما فونت ورد را تغییر دهید کاری کلافه کننده است ما به شما یاد می دهیم چگون در عرض دو دقیقه برای همیشه از شر این مشکل راحت شوید.

آموزش تصویری تغییر فونت فارسی پیش فرض در ورد

حال به سراغ آموزش تصویری تغییر فونت فارسی پیش فرض در ورد می رویم.

به تب Home در ورد بروید. در بخش Font گوشه سمت راست (مطابق تصویر زیر) کلیک کنید کلید میانبر Ctrl+D نیز برای همین مورد می باشد.

روی مربع کوچک Font کلیک کنید. کادر زیر باز می شود.

تغییر فونت پیش فرض در ورد

در بخش complex scripts و بخش Font نام فونت فارسی مورد نظر را انتخاب نمایید من IRANSansWeb را انتخاب می کنم. احتمالا در ورد شما نباشد می توانید یکی از فونت های فارسی خود را انتخاب نمایید مثلا B koodak یا هر فونت دلخواه را انتخاب کنید.

نکته : دقت کنید در لیست نام فونت مشخص نیست حتما نام فونت را دقیق بدانید و آن را وارد کنید در صورتی که صحیح تایپ کنید و حروف کوچک و بزرگ را رعایت نمایید فونت نمایان می شود و می توانید انتخاب کنید.

اگر فونت فارسی ندارید این مقاله را ببینید: اضافه کردن فونت فارسی به ورد

تغییر فونت پیش فرض در ورد

حال در قسمت Font style می توانید مشخص کنید که Regular باشد یا Bold توپر.هر فونت چند ویژگی دارد باید یکی را انتخاب نمایید. Regular  بهترین گزینه است چون فونت توپر یا ایتالیک در جاهای خاصی استفاده می شود و معنی خاصی می دهد.

Regular یعنی فونت معمولی

Bold یعنی فونت توپر

Italic یعنی فونت ایتالیک یا کج

در قسمت size اندازه فونت را مشخص کنید.

حال در قسمت پایین روی دکمه save as Default کلیک کنید.کادری باز می شود.

دو گزینه دارد:

گزینه اول This document only یعنی فقط روی همین فایل اعمال کن.

گزینه مهمتر All document based on the normal .dotm template می باشد اگر این گزینه را انتخاب کنید روی همه فایل ها اعمال می شود. من این گزینه را انتخاب می کنم تا تنظیمات روی همه فایل های ورد اعمال شود.

تغییر فونت پیش فرض در ورد

تمام شد به همین راحتی از این پس فونت با نوع و سایز مشخص شده روی همه فایل های ورد اعمال می شود ورد خود را ببندید و باز کنید چیزی تایپ کنید متوجه خواهید شد بدون هیچ تنظیمی فونت با نوع و سایز مشخص اعمال شده است.

توجه : من همزمان این مراحل را تست کرده و بدون هیچ مشکلی انجام شد. باید هر بار که ورد را باز می کنید فونت ها تنظیم شده باشند فقط دقت کنید حتما ابتدا کلمه ای تایپ کنید و بعد فونت را چک کنید.

افزودن فونت فارسی به ورد

ورد بصورت پیش فرض فونت فارسی زیبایی ندارد حتما باید چندین فونت زیبا را دانلود و در پوشه Font ویندوز کپی کنید تا به ورد و دیگر نرم افزارها اضافه شود.

ما قبلا چندین فونت فارسی زیبا را در یک پوشه آماده کرده ایم و همچنین آموزش افزودن آن به ویندوز و ورد را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

در توضیحات بالا لینک آن را قرار داده ایم.

قبل از تنظیم فونت پیش فرض ورد

پیشنهاد می کنم قبل از تنظیم فونت پیش فرض ورد ، حتما فونت های فارسی را به ورد اضافه کرده باشید چون ورد ، فونت های فارسی زیادی ندارد.

در صورتی که فونت فارسی موجود است حتما متنی را تایپ کنید فونت مناسب را تست و پیدا کنید در انتها شروع به تنظیم فونت پیش فرض کنید چون در هنگام تغییر ، نام در لیست مشاهده نمی شود و می بایست نام فونت فارسی دلخواه را بدانید.

آموزش تصویری تغییر فونت انگلیسی پیش فرض در ورد

حال به سراغ آموزش تصویری تغییر فونت انگلیسی پیش فرض در ورد می رویم.

برای این کار کلیدهای ctrl+D را بزنید یا همان مراحل بالا را انجام دهید یعنی از تب Home گزینه Font و مربع کوچک.

حال در بخش Latin text می توانید فونت انگلیسی محبوب خود را انتخاب نمایید ، سایز و نوع فونت را نیز مشخص کنید و در انتها روی کلید save as Default را کلیک کنید و روی گزینه All document based کلیک کنید و تایید نمایید.

این گزینه در تمامی نسخه های ورد (2019 ، 2016 ، 2013 و 2010 ) وجود دارد.

امیدواریم این مقاله برای شما کاربران عزیز مفید بوده باشد.

از شما سپاسگذاریم که دقایقی را در کنار ما بودید.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: تاپ سایت 98

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.