logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

تبدیل متن ورد به pdf

تبدیل متن ورد به pdf
هدایت عباسی آموزش word

آموزش ویدئویی تبدیل متن ورد به pdf

در این آموزش ویدئویی با تبدیل ورد به pdf آشنا می شویم و روش های مختلف تبدیل را می آموزیم. از طریق نرم افزار ورد و بصورت آنلاین می توانیم تبدیل را انجام دهیم و مشکلی برای متون فارسی وجود ندارد.

چنانچه مشکلی در اجرای فیلم دارید از مرورگر فایرفاکس استفاده نمایید یا روی لینک زیر کلیک نمایید.

مشاهده یا دانلود فیلم بالا

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم چندین روش تبدیل متن ورد به pdf به وسیله مایکروسافت ورد ،روش های آنلاین و بدون نصب برنامه ، نرم افزارهای دیگر به شما آموزش دهیم.

آموزش تبدیل متن ورد به pdf

برای تبدیل متن ورد به pdf من یک راه ساده و کاربردی را به شما آموزش می دهم. این راه ساده ترین روشی است که بدون هیچ دردسر بتوانید فایل های ورد را به pdf تبدیل کنید.

نرم افزار ورد می تواند فایل را با پسوندها و فرمت های مختلفی ذخیره کند و هر کدام برای جای مناسبی کاربرد دارد پسوند پیش فرض ورد docx است اما در لیست پسوندهای مختلفی وجود دارد یکی از آنها pdf است شما می توانید هنگام ذخیره فایل ورد ، فرمت pdf را انتخاب نمایید و به سادگی و بدون هیچ دردسری ، این کار را انجام دهید.

پس از تایپ متن و آماده شدن سند از منوی File گزینه save as را انتخاب نمایید.روی دکمه browse کلیک کنید.

 پی دی اف

در بخش file name نام دلخواه را وارد کنید و سپس در بخش save as type نوع فایل را pdf انتخاب نمایید.

 پی دی اف

پس از ذخیره کردن، فایل pdf با برنامه پیش فرض باز می شود اگر برنامه ای برای اجرای فایل نباشد با مرورگر کروم یا فایرفاکس یا مرورگر پیش فرض باز می شود.

تبدیل متن ورد به pdf  با مایکروسافت ورد

در قسمت بالا یک روش تبدیل متن ورد به pdf را معرفی کردیم. حال روش دیگری را برای این کار معرفی می کنیم و به آموزش تصویری آن می پردازیم.

یکی برنامه برای ساخت و تبدیل متن به pdf ، مایکروسافت ورد است که در مجموعه آفیس است.

نرم افزار ورد از منوی استارت ویندوز اجرا نمایید متن را در آن تایپ کنید یا می توانید یک فایل docx را باز کنید که دارای متن فارسی یا انگلیسی باشد تفاوتی نمی کند.

حال به منوی File  و گزینه Print بروید گزینه Print در اصل برای چاپ کردن متن است اما ما می توانیم برای ساخت pdf نیز از آن استفاده کنیم.

دانلود نرم افزار پی دی اف ساز

در بخش Printer گزینه Microsoft Print to PDF را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Print که در تصویر علامت گذاری شده است کلیک کنید.

صفحه ای باز می شود و از شما آدرس ذخیره سازی فایل و نام آن را می پرسد.

نامی برای آن مشخص کنید آدرس فایل را نیز ، یکی از درایوها یا صفحه دسکتاپ مشخص کنید حال روی دکمه کلیک کنید تا فایل pdf ساخته شود. به همین راحتی می توانید فایل ورد را به pdf تبدیل کنید.

باز کردن فایل pdf

برای اجرا و باز کردن فایل pdf می توانید از نرم افزار acrobat reader یا adobe reader استفاده نمایید.

برای دانلود این دو نرم افزار می توانید از سایت های ایرانی استفاده کنید.

کار کردن با این دو نرم افزار بسیار راحت است. برای باز کردن فایل pdf کافی است از منوی file روی open کلیک کنید.

تبدیل متن ورد به pdf آنلاین

اگر Word ندارید ، اما نیاز دارید که سندی را که شخصی برای شما ارسال کرده است به PDF تبدیل کنید ، چند گزینه دارید یکی از انها استفاده از سایت هایی است که برای تبدیل فایل ورد به pdf وجود دارد.

سایت های زیادی وجود دارد که امکان تبدیل اسناد ورد را به PDF به صورت رایگان ارائه می دهند.

ما سایت   online2pdf.comو freepdfconvert.com را توصیه می کنیم. این دو سایت امن است ، سریع کار می کند و حتی در قالب بندی اندک نیز کار بسیار خوبی را در اسناد Word انجام می دهد.

اگر فقط نیاز دارید سند گاه به گاه Word را به PDF تبدیل کنید ، واقعاً رایگان است. یک اشتراک پولی دارای ویژگی های اضافی مانند تبدیل نامحدود (چندین سند همزمان) و قابلیت تبدیل انواع بیشتری از فایل ها است که به اکانت پولی آن نیاز نخواهید داشت.

من این دو سایت را چک کردم و برای تبدیل متن ورد به pdf بصورت آنلاین مناسب بودند و با متن فارسی نیز هیچ مشکلی نداشتند.

روش های دیگر تبدیل متن ورد به pdf

Google Drive: می توانید یک سند Word را در Google Drive بارگذاری کنید ، آن را به عنوان سند Google ذخیره کنید و سپس آن را به PDF تبدیل کنید. اگر یک سند ساده و عمدتا متنی Word بدون قالب بندی زیاد (و اگر قبلاً حساب Google دارید) به اندازه کافی خوب کار می کند.

LibreOffice: LibreOffice یک برنامه آفیس رایگان و منبع باز است که بسیاری از ویژگی های مشابه Microsoft Office را ارائه می دهد. حتی می توانید اسناد Microsoft Word را باز کرده و آنها را به PDF تبدیل کنید.

در مقاله روبرو نیز در مورد ساخت فایل pdf توضحات بیشتری وجود دارد: دانلود نرم افزار پی دی اف ساز

از اینکه دقایقی را در کنار ما بودید از شما سپاسگذاریم.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: howtogeek

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.