logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

بهترین افزونه سئو وردپرس

بهترین افزونه سئو وردپرس
هدایت عباسی آموزش وردپرس

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم بهترین افزونه سئو وردپرس را معرفی کنیم همچنین نحوه نصب و کار با آن را توضیح دهیم.

بهترین افزونه سئو وردپرس چیست؟

اگر افزونه وردپرس یا plugin wordpress جستجو کنید هزاران افزونه یا پلاگین وردپرس وجود دارد. برای سئو ، امنیت یا هر کار دیگری پلاگین های متعددی وجود دارد اما تعداد محدودی موفق بوده اند.

بهترین افزونه سئو وردپرس ، یوآست سئو yoast seo است که دارای نسخه رایگان و پولی میباشد.

نسخه رایگان را می توانید در سایت وردپرس جستجو و دانلود کنید اما نسخه پریمیوم (yoast seo premium) را باید خریداری نمایید.

نیازی نیست هزینه آن را با دلار پیداخت کنید و هزینه زیادی بپردازید می توانید در سایت های ایرانی با هزینه ای ناچیز خریداری نمایید و در سایت خود نصب کنید.

یکی از سایت های فروش افزونه yoast seo ، سایت ژاکت است پس از خریداری و نصب حتی با استفاده از بروزرسان خودکار می توانید آن را آپدیت نمایید.

من در این سایت سئو را جستجو کردم و دو تا بهترین افزونه های سئو را در صفحه اول مشاهده کردم تعداد فروش yoast seo بیش از 18 هزار عدد میباشد ولی رنگ مث پرو (rank math pro) حدود 4 هزار فروش داشته است.

بهترین افزونه سئو وردپرس

باید در نظر داشته باشید تعداد زیادی افزونه سئو وجود دارد اما در این سایت فقط نسخه پولی و بهترین های آن را مشاهده می کنید.

در ادامه در مورد مزیت های یواست سئو صحبت خواهیم کرد.

سئو وردپرس

اگر وب سایت وردپرس دارید یا مدیریت می کنید ، Yoast SEO  افزونه ای است که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید. شاید قبلاً آن را نصب کرده اید اما نمی دانید از کجا شروع کنید - یا شاید با نگاه کردن به همه گزینه ها احساس ناتوانی می کنید.

روشهای مختلفی برای استفاده از افزونه Yoast وجود دارد.

افزونه Yoast SEO هر چند جادویی و درخشان است ، اما به تنهایی نمی تواند محتوای وب سایت شما را برای قابلیت جستجو بهینه کند.

بسیاری از صاحبان سایت های وردپرس Yoast SEO را دانلود و نصب می کنند و به سادگی آن را در مجموعه افزونه های خود قرار می دهند ، فقط منتظر می مانند و آرزو می کنند که بتواند برای آنها کار کند.

نگران نباشید - ما این راهنما را فقط برای شما ساخته ایم. ما قصد داریم نحوه استفاده از Yoast را برای بهبود قابلیت کشف و ارتباط وب سایت وردپرس به شما نشان دهیم . 

افزونه Yoast چیست؟

افزونه Yoast SEO یک افزونه وردپرس است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای وب سایت شما را پیدا کنند. این کار با تجزیه و تحلیل جنبه های محتوای وردپرس شما و ارائه پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهینه سازی آن برای قابلیت جستجو انجام می شود.

افزونه Yoast SEO فقط برای برنامه های وردپرس تجاری یا تجارت الکترونیکی در دسترس است متأسفانه ، Yoast  برای وب سایت هایی که در وردپرس نیستند در دسترس نیست.

Yoast SEO یکی از افزونه های برتر در وردپرس است . این بیش از ده سال است که وجود دارد و به معنای واقعی کلمه دارای میلیون ها نصب سایت فعال است. 

Yoast همچنین Yoast SEO Premium ، نسخه پیشرفته تر افزونه Yoast SEO را ارائه می دهد.

هزینه استفاده از Yoast SEO Premium یکبار نسبتاً مقرون به صرفه برای استفاده در یک وب سایت وردپرس است.  اگر دو یا چند وب سایت دارید ، می توانید با خرید عمده درصدی را ذخیره کنید.

حالا بیایید در مورد نحوه نصب و فعالسازی افزونه صحبت کنیم.

چه زمانی باید از افزونه Yoast استفاده کنید؟

همانطور که در بالا گفتم ، افزونه Yoast SEO کاربردها و اهداف زیادی دارد. در حالی که بهبود سئوی داخلی شما برای محتوای جدید و موجود وردپرس استفاده متداول از افزونه است ، تنها آن نیست. همچنین می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

نظارت بر مهارتهای نوشتاری ، گرامر و خوانایی کلی محتوا (و تیم شما).

بررسی و بهبود ظاهر صفحات شما هنگام اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی.

ایجاد یک ساختار قوی سایت با محتوای سنگ بنای و پیوند داخلی.

مشاهده عملکرد سایت شما در موتورهای جستجو و تعیین خطاهای خزیدن.

سازماندهی مسئولیت های تیم های SEO و محتوا با اختصاص بخش های مختلف افزونه به اعضای مختلف تیم.

تغییر ظاهر محتوای شما در SERP ها.

ویرایش مقدار زیادی محتوا به طور همزمان (با استفاده از ابزار ویرایشگر انبوه).

یادگیری مطالب جدید در مورد SEO ، کلمات کلیدی ، داده های ساختار یافته و موارد دیگر .

مزایای استفاده از افزونه Yoast

افزونه Yoast SEO بسیار عالی است . اگر هنوز متقاعد نشده اید که Yoast SEO چیزی است که شما و تیم شما باید از آن استفاده کنید ، بیایید مزایا را به سرعت خلاصه کنیم:

به جای گفتن "سلام ، SEO  خود را بهبود بخشید" ، Yoast  کار بسیار خوبی را انجام می دهد و دقیقاً به شما می گوید که چگونه این کار را در بخش های Readability Analysis و Focus Keyphrase Keywords  انجام دهید.

هنگام نوشتن ، تجزیه و تحلیل SEO خود را اجرا می کند . لازم نیست روی refresh کلیک کنید یا منتظر بمانید تا گزارش Yoast تکمیل شود.

تعداد زیادی راهنما در داخل افزونه موجود است که از طریق یک منوی کشویی ساده قابل دسترسی است ، بنابراین شما حتی مجبور نیستید صفحه وردپرس را که روی آن کار می کنید ترک کنید. 

استفاده از آن برای کاربران وردپرس با برنامه های Business یا Enterprise رایگان است. و اگر Yoast SEO Premium را می خواهید ، فقط باید هزینه یک بار نسبتاً کم برای هر سایت پرداخت کنید ، که اگر به صورت عمده خرید کنید حتی ارزانتر است.

این افزونه به شما امکان می دهد به راحتی URL های متعارف را اضافه کنید تا از محتوای تکراری جلوگیری کنید.

شما از محتواهای فوق العاده عمیق و تجزیه و تحلیل سئو لذت خواهید برد تا محتوای خود را تا حد ممکن مرتبط و قابل کشف کنید.

Yoast دقیقاً نحوه نمایش محتوای شما در SERP ها را به شما نشان می دهد. با Premium ، می توانید پیش نمایش های اجتماعی را نیز دریافت کنید.

با سهولت جهت یابی سایت خود را برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو بهبود بخشید.

Yoast SEO  واقعا یک راه حل SEO همه کاره است .

اکنون ، بیایید Yoast را با برخی دیگر از افزونه های SEO پیشرو در بازار مقایسه کنیم.

دانلود و نصب افزونه Yoast SEO پریمیوم

پس از خرید افزونه Yoast SEO پریمیوم ، در حساب کاربری خود می توانید آن را دانلود نمایید. توجه داشته باشید برای فعال سازی آن یک کد در اختیار شما قرار می دهند که هنگام نصب و فعال سازی باید آن را وارد نمایید و فقط می توانید برای یک سایت استفاده کنید.

اگر آن را فعال نکنید نمی توانید آن را آپدیت کنید بروزرسان خودکار ژاکت فقط افزونه هایی را آپدیت می کند که از ان سایت خریداری شده و کد فعال سازی را وارد کرده اید.

برای نصب Yoast SEO premium می توانید در بخش افزونه ها، روی دکمه افزودن کلیک کرده و فایل زیپ را وارد نمایید.

اما روش دیگر نصب این است که از طریق هاستینگ اقدام نمایید و فایل زیپ در پوشه plugin کپی کرده و آن را از حالت زیپ خارج کنید و به این صورت نصب انجام خواهد شد.

نصب افزونه Yoast SEO رایگان

چند راه برای نصب افزونه Yoast SEO وجود دارد (اگر قبلاً نصب نکرده اید).  شما می توانید نسخه رایگان را از روش زیر دانلود و نصب کنید. اما نسخه پریمیوم yoast را به روش دیگری می توانید نصب کنید که در ادامه توضیح خواهم داد.

در داشبورد وردپرس خود ، صفحه افزونه ها را باز کرده و در بالا روی افزودن جدید کلیک کنید .

افزونه Yoast SEO را جستجو کنید یا آن را در بخش محبوب جستجو کنید.

برای نصب افزونه Yoast SEO به سایت وردپرسی خود روی Install Now  کلیک کنید .

بهترین افزونه سئو وردپرس

پس از نصب ، روی فعال سازی کلیک کنید . سپس نشان Yoast به منوهای بالا و سمت چپ شما اضافه می شود.

بهترین افزونه سئو وردپرس

فعال کردن افزونه Yoast SEO

پس از نصب افزونه Yoast SEO ، بایستی وارد بخش افزونه ها شده و روی دکمه فعال سازی کلیک نمایید. پس از فعال شدن پنجره ای باز می شود و از شما می خواهد که تنظیمات را انجام دهید.

ما به شدت توصیه می کنیم که از طریق جادوگر پیکربندی Yoast اقدام نمایید یک فرایند ساده 12 مرحله ای را برای آماده سازی و پیکربندی وب سایت و تنظیمات Yoast برای SEO بهینه ارائه می دهد.

به این ترتیب افزونه Yoast SEO را نصب ، فعال و پیکربندی می کنید.

نحوه استفاده از افزونه Yoast SEO

به زبان ساده ، افزونه Yoast SEO فقط به اندازه شما کار می کند ، به این معنی که هرچه بیشتر با افزونه آشنا شوید و بر آن مسلط شوید ، سئوی وب سایت شما بهتر خواهد بود. من می گویم ارزش وقت گذاشتن و تلاش را دارد ، آیا موافق نیستید؟

این بخش به شما یک آموزش اولیه Yoast ارائه می دهد تا بتوانید نحوه حرکت در افزونه را هنگام ایجاد محتوای وب سایت خود بهتر درک کنید.

اولین و رایج ترین استفاده از Yoast برای سئوی داخلی است. برای مشاهده افزونه Yoast SEO ، یک پست جدید ایجاد کنید (یا یک پست قدیمی را باز کنید) در وردپرس. صفحه را پایین بیاورید و کادر Yoast SEO را که در زیر Visual Editor نمایش داده شده مشاهده کنید.

بهترین افزونه سئو وردپرس

در این کادر ، سه زبانه منو را مشاهده خواهید کرد: بهینه سازی محتوا ، اجتماعی و پیشرفته. هر کدام را با جزئیات مرور می کنیم.

بهترین افزونه سئو وردپرس

بهینه سازی محتوا

در برگه بهینه سازی محتوا ، چهار بخش اصلی را مشاهده خواهید کرد: پیش نمایش قطعه ، تجزیه و تحلیل خوانایی ، عبارت کلیدی تمرکز و محتویات سنگ بنا.

همچنین گزینه اضافه کردن کلمه کلیدی مرتبط را مشاهده خواهید کرد ، اما این ویژگی مختص کاربران Yoast SEO Premium است.

بیایید نگاهی به عملکرد هر بخش بیندازیم.

بخش Snippet Preview به شما نشان می دهد که محتوای شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs)  و اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی چگونه خواهد بود . برای بازکردن و ویرایش قطعه صفحه خود ، روی Snippet Preview  کلیک کنید . در اینجا چیزی است که می توانید تغییر دهید: 

عنوان SEO : عنوان وبلاگ یا صفحه وب شما. Yoast عنوان را بر اساس تنظیماتی که انتخاب کرده اید انتخاب می کند. می توانید با کلیک روی Insert snippet متغیر ، این تنظیمات را به روز کنید یا عنوان را در ویرایشگر قطعه تغییر دهید .

Slug : نشانی اینترنتی آن وبلاگ یا صفحه وب خاص. Yoast از عنوان برای ایجاد slug استفاده می کند ، اما می توانید آن را به چیزی کوتاهتر و شیرین تغییر دهید.

توضیحات متا: توضیح مختصری از وبلاگ یا صفحه وب شما در SERP ها و رسانه های اجتماعی نشان داده شده است. Yoast بر اساس تنظیماتی که انتخاب کرده اید ، قسمتی از محتوای شما را می کشد. مجدداً می توانید این تنظیمات را در ویرایشگر قطعه با کلیک روی متغیر درج قطعه تغییر دهید .

بخش تجزیه و تحلیل خوانایی "بررسی" محتوای شما توسط Yoast است. محتوای صفحه شما را از نظر خوانایی ، دستور زبان و طول تجزیه و تحلیل می کند .

Yoast این قسمت را هنگام نوشتن پر می کند ، بنابراین در صورت تغییر یا به روز رسانی محتوای خود ، نیازی به تجدید نظر یا بررسی مجدد آن ندارید.

بخش Focus Keyphrase جایی است که شما کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی را که می خواهید با آن وبلاگ یا صفحه وب خاص رتبه بندی کنید وارد می کنید. این قسمت مورد نیاز نیست ، اما ما به شدت توصیه می کنیم از این ویژگی استفاده کنید.

Yoast  این کلمه کلیدی را بر اساس محتوای شما تجزیه و تحلیل می کند و به شما می گوید کجا می توانید از کلمه کلیدی برای بهبود قابلیت کشف صفحه خود استفاده کنید .Yoastهمچنین پیوندهای ورودی و خروجی شما ، متن جایگزین تصویر و اطلاعات قطعه را نیز بررسی می کند.

توجه : اگر می خواهید Yoast مترادف ، جمع ، زمان گذشته و عبارات کلیدی مرتبط را تجزیه و تحلیل کند ،در Yoast SEO Premium میباشد.

 بخش محتوای سنگ بنای شما اجازه می دهد علامت گذاری کنید که آیا صفحه ای که می نویسید یا ویرایش می کنید "محتوای سنگ بنای" است یا خیر. این تنظیم باید برای مهمترین ، همیشه سبزترین و گسترده ترین مطالب وب سایت شما ، مانند راهنماهای نهایی ذخیره شود.

Yoast  از این تنظیم برای ایجاد پیوند داخلی وب سایت شما و در نهایت کشف مقالات شما در موتورهای جستجو استفاده می کند. علامت گذاری یک قطعه از محتوا به عنوان "محتوای سنگ بنای" نیز نحوه تحلیل و امتیازدهی Yoast به محتوای شما را تغییر می دهد.

شبکه اجتماعی

در زیر این برگه منو ، می توانید نحوه نمایش پست خود را هنگام اشتراک گذاری در فیس بوک ویرایش یا تغییر دهید. اگر نمی خواهید از عنوان پست ، توضیحات متا یا تصویر برجسته از محتوای اصلی وردپرس استفاده کنید ، می توانید این تنظیمات را در اینجا تغییر دهید.

همچنین می توانید پیش نمایش های Twitter و Pinterest خود را در تنظیمات Yoast SEO در قسمت Social  اضافه کنید .

پیشرفته

در زیر این آخرین برگه منو ، چند تنظیم مهم SEO برای صفحه خود پیدا خواهید کرد. در اینجا تجزیه سریع گزینه های شما آمده است:

به موتورهای جستجو اجازه می دهید این پست را در نتایج جستجو نشان دهند؟ اساساً ، این فقط می پرسد که آیا می خواهید آن صفحه خاص در SERP ها نشان داده شود یا خیر.

آیا موتورهای جستجو باید پیوندهای این پست را دنبال کنند؟ اینجاست که می توانید بگویید آیا می خواهید موتورهای جستجو به صفحاتی که در آن صفحه خاص به آنها لینک داده اید بک لینک بدهند یا نه.

ربات های متا پیشرفت کردند این بخش جایی است که می توانید هر روبات متای خاصی را برای آن صفحه مشخص کنید. این شامل noimageindex  است که از نمایه سازی تصاویر (ها) در SERP ها توسط موتورهای جستجو جلوگیری می کند. nosnippet ، که مانع از نمایش یک متن یا قطعه ویدیویی در SERP ها توسط موتورها می شود. یا noarchive ، که مانع از نمایش نسخه ذخیره شده صفحه در SERP توسط موتورها می شود.

URL  متعارف. این بخش جایی است که می توانید یک URL متعارف وارد کنید ، که یک URL ترجیحی است که به موتورهای جستجو کمک می کند وقتی صفحات متعدد URL را به اشتراک می گذارند بدانند چه صفحه ای را بکشند. اگر این قسمت را خالی بگذارید ، موتورهای جستجو به طور پیش فرض پیوند ثابت صفحه را نشان می دهند.

به این ترتیب است که از افزونه رایگان Yoast SEO برای بهبود سئوی داخلی خود هنگام ایجاد و ویرایش محتوای وردپرس خود استفاده می کنید!

از اینکه دقایقی را در کنار ما بودید از شما سپاسگذاریم.

امیدواریم مقاله برای شما مفید بوده باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.