logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

ووکامرس چیست | فروشگاه ساز ووکامرس

ووکامرس چیست | فروشگاه ساز ووکامرس
هدایت عباسی آموزش وردپرس

در این مقاله از تاپ سایت 98 به بحث در مورد فروشگاه ساز ووکامرس می پردازیم. به شما توضیح می دهیم که آیا ووکامرس را انتخاب کنید و دارای چه ویژگی هایی است. ووکامرس چیست ؟ و چرا باید از ووکامرس استفاده کرد؟ ووکامرس چگونه کار می کند ؟ و نحوه راه اندازی آن را توضیح می دهیم.

سالانه هزاران فروشگاه اینترنتی در جهان ساخته می شود در ابتدا باید برنامه نویسان حرفه ای ، این کاررا انجام دادند و سایت های فرشگاهی طراحی می کردند ولی با محبوب شدن وردپرس ، پای یک افزونه وردپرس به میان آمد که برای بیشتر افراد مفید بود و نیاز خیلی از افراد مرتفع می کرد و آن فروشگاه ساز ووکامرس بود. ووکامرس یک افزونه وردپرس است که با استفاده از آن می توانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرد.

از WooCommerce در بیش از 2 میلیون فروشگاه اینترنتی در سراسر جهان استفاده می شود. این پلاگین ، کاملا نعطاف پذیر و پرقدرت است و یک انتخاب عالی برای افرادی است که می خواهند با هزینه کم ، سایت خود را را اندازی کنند.

ووکامرس چیست؟

ووکامرس (WooCommerce) یک افزونه فروشگاه ساز وردپرس است که برای ایجاد و مدیریت فروشگاه آنلاین بکار می رود و با دارای قسمت های مهمی چون موجودی و مالیات ، پرداخت امن و ادغام حمل و نقل است.

ووکامرس در ایران بسیار استفاده می شود و جزو محبوب ترین و پراستفاده ترین افزونه ها است و براحتی می تواند برای فروشگاه های کوچک و متوسط استفاده شود.

چرا باید از ووکامرس استفاده کرد؟

WooCommerce  بسیاری از ویژگی های مفید مانند ردیابی سفارش ، تعامل با مشتری ، به روز رسانی وضعیت تحویل ، مدیریت موجودی و موارد دیگر را ارائه می دهد. 

با بیش از 27 میلیون دانلود تا به امروز ، WooCommerce از کل فروشگاه های وردپرس را تأمین می کند. درجه سختی ووکامرس پایین است. استفاده از آن برای دارندگان سایت مبتدی آسان است.

WooCommerce  محبوب ترین و بدون شک بهترین افزونه تجارت الکترونیک برای وردپرس است و ادغام آن به شما این امکان را می دهد که هم ارزش SEO خوبی داشته باشید و هم قابلیت تجارت الکترونیکی را نسبت به سایر سیستم های تجارت الکترونیک را بیشتر است.

تاریخچه ووکامرس

اکنون که می دانید ووکامرس چیست ، بیایید نگاهی به تاریخچه آن بیندازیم. در سال 2011 ، دو توسعه دهنده مایک جولی و جیمز کاستر WooCommerce را پس از کار بر روی ماکت افزونه تجارت الکترونیکی Jigoshop منتشر کردند. در سال 2015 ، WooCommerce  و افزونه خواهر و برادر آن WooThemes  هر دو توسط Automattic ، شرکت مادر وردپرس خریداری شد.

هنگامی که وردپرس و ووکامرس به یکدیگر پیوستند ، این تنها باعث پیشرفت WooCommerce شد. امروزه Automattic همچنان توسعه دهنده فعال ووکامرس است و این افزونه را به ارتفاعات جدیدی می رساند.

ووکامرس چگونه کار می کند ؟

ووکامرسWooCommerce  یک افزونه رایگان است. این به شما امکان می دهد یک وب سایت وردپرس را به یک فروشگاه تجارت الکترونیک تبدیل کنید.

WooCommerce با عملکردهای سایت وردپرس شما کاملاً سازگار است. این به شما امکان می دهد محصولات ، سبد خرید و گزینه های پرداخت را اضافه کنید.

اکنون که به نحوه عملکرد WooCommerce پرداخته ایم ، بیایید نگاهی به روند نصب بیاندازیم.

نحوه راه اندازی فروشگاه ووکامرس

سهولت نصب ووکامرس شاید همان چیزی باشد که بسیاری از صاحبان سایت می پرسند "ووکامرس چیست؟" فرایند چهار مرحله ای ساده است: به داشبورد وردپرس خود بروید ،به بخش افزونه ها بروید ، روی افزودن افزونه کلیک کنید. در بخش جستجو تایپ کنید WooCommerce  و پس از پیدا کردن آن، روی دکمه install یا نصب کلیک کنید تا افزونه ووکامرس نصب شود.

ووکامرس چیست

بعد از نصب ، روی فعال سازی کلیک کنید، سپس ، جادوگر راه اندازی مراحل سریع و آسان ایجاد فروشگاه آنلاین شما را راهنمایی می کند.

نکته: بعد از نصب قالب وردپرس، افزونه های مورد نیاز نیز با آن نصب می شود به همین دلیل اگر قصد راه اندازی سایت را دارید ، پس از خرید و نصب قالب ، می توانید در بخش افزونه ها ، چک کنید چه پلاگین هایی نصب شده است و اگر ووکامرس نصب شده بود ، کافی است آن را آپدیت کنید(اگر نیاز به بروزرسانی داشت).

چرا WooCommerce را برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب می کنید؟

افزونه های فروشگاه ساز زیادی برای انتخاب وجود دارد ، پس چرا WooCommerce را انتخاب کنید؟ به زبان ساده ، ووکامرس به صاحبان سایت های وردپرس سازگاری ، انعطاف پذیری و سهولت استفاده را ارائه می دهد. 

اما بیایید کمی بیشتر در مورد مزایای ووکامرس صحبت کنیم. در اینجا 10 دلیل برای استفاده از WooCommerce  برای فروشگاه آنلاین خود آورده شده است.

1- قیمت ووکامرس

هنگامی که یک شما قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید، قیمت به احتمال زیاد عامل اصلی آن است. برنامه های فروشگاه ساز از رایگان تا هزاران دلار در سال متغیر است ، اما این تفاوت قیمت لزوماً به قابلیت برنامه مربوط نمی شود. بنابراین ، اولین دلیل برای انتخاب WooCommerce که ما برجسته می کنیم این است که استفاده از آن رایگان است. یعنی افزونه فروشگاه ساز ووکامرس رایگان است.

WooCommerce با برنامه های تجارت الکترونیک سازمانی قابل رقابت است ، اما به دلیل رایگان بودن ، هر کسب و کار یا کارآفرینی می تواند بدون نیاز به تعهد به قراردادهای پشتیبانی گران قیمت یا مجوزهای نرم افزاری اختصاصی از قابلیت های آن استفاده کند.

باید توجه داشته باشید که برخی از برنامه های شخص ثالث برای پرداخت با WooCommerce و سایر برنامه های افزودنی ممکن است هزینه داشته باشند ، اما این به خود WooCommerce هدایت نمی شود.

2- ووکامرس مدولار است

ووکامرس چیست

برای درک واقعی ووکامرس ، باید چارچوب مدولار آن را بررسی کنیم. درست مانند وردپرس ، WooCommerce  شامل مجموعه ای غنی از ویژگی ها است که می توان با افزودن افزونه ها آن را گسترش داد.  تعدا زیادی قالب و افزونه مخصوص ووکامرس ساخته شده است.

خرده فروشان که از WooCommerce استفاده می کنند دو بار از این مدولار استفاده می کنند: آنها به هزاران افزونه و تم وردپرس و همچنین صدها افزونه مخصوص تجارت الکترونیک که فقط برای WooCommerce  ساخته شده اند دسترسی دارند.

نبوغ یک سیستم ماژولار این است که به پرورش جامعه ای از توسعه دهندگان که برای افزودن قابلیت های خاص برنامه های افزودنی ایجاد می کنند ، کمک می کند ، چیزی که با برنامه های یکپارچه امکان پذیر نیست. با افزونه های مناسب ، راه اندازی یک فروشگاه ووکامرس می تواند بستر تجارت الکترونیکی مناسب برای هر خرده فروش باشد.

این افزونه ها ممکن است عملکرد خود را در زمینه حمل و نقل ، پرداخت ، نحوه رسیدگی به محصولات و موارد دیگر افزایش دهند. خود ووکامرس هنگام استفاده از فروشگاه خود چندین پلاگین اضافی را توسعه داده و توصیه می کند.

3- کامرس وردپرس است؟

"اما آیا ووکامرس فقط در وردپرس است؟"
این بدان معناست که چون ووکامرس توسط برنامه اصلی خود محدود شده است ، نمی تواند به خوبی یک برنامه تجارت الکترونیک هدفمند باشد؟

در حقیقت ، پیوند بین وردپرس و افزونه WooCommerce در واقع از مزایای WooCommerce است. وردپرس بسیار محبوب است زیرا انعطاف پذیر و کاربردی است. میلیون ها کسب و کار استفاده از وردپرس را انتخاب می کنند زیرا بهترین پایه را برای سایت های آنها فراهم می کند. 

این سریع ، ایمن و آسان برای استفاده است. سازگاری بین قالب های موجود وردپرس شما و تم های WooCommerce یکپارچگی بسیار روان را ایجاد می کند.

ووکامرس تمام قدرت و قابلیت وردپرس را به ارث برده و از آن برای ایجاد یک تجربه تجارت الکترونیک در سطح جهانی برای خرده فروشان و مشتریان آنها استفاده می کند.

ووکامرس چیست

4-  از ووکامرس می توان برای فروش هر چیزی استفاده کرد

یک راه سرگرم کننده دیگر برای پاسخ به کسی که می پرسد "ووکامرس چیست؟" - این راهی برای فروش هر چیزی است.

ووکامرس بسیار انعطاف پذیر است. اگر می خواهید چیزی را بفروشید ، می توانید آن را با ووکامرس بفروشید. این شامل محصولات فیزیکی ، محصولات دیجیتال ، اشتراک ، قرار ملاقات و موارد دیگر است. 

این که آیا قصد فروش یک محصول دیجیتالی یا تعداد زیادی از محصولات فیزیکی را دارید ، WooCommerce  چاقوی ارتش تجارت الکترونیک سوئیس است.

ووکامرس چیست

5- ووکامرس دارای یک انجمن توسعه دهنده پر جنب و جوش است

ووکامرس و وردپرس هر دو منبع باز هستند ، به این معنی که خرده فروشان در تغییر یا افزودن ویژگی های اصلی ، ساخت برنامه های افزودنی جدید و ایجاد تم های سفارشی آزاد هستند. 

برای برخی از برنامه های تجارت الکترونیکی کمتر محبوب ، یافتن توسعه دهندگان قادر به انجام این کار دشوار است و اگر بتوانید توسعه دهنده ای پیدا کنید ، استخدام آنها گران است.

مزیت ووکامرس در اینجا این است که خرده فروشان از تعداد زیادی توسعه دهندگان و متخصصان ووکامرس سود می برند. اگر نیاز به تغییر در فروشگاه WooCommerce خود دارید ، پیدا کردن فردی که کار را برای شما انجام دهد کار سختی نخواهد بود و بعلاوه ، استفاده گسترده و شبکه توسعه دهندگان ، دستیابی به امنیت مطلوب ووکامرس را بسیار آسان تر می کند.

ووکامرس چیست

6- ووکامرس شامل تجزیه و تحلیل قدرتمند است

راه دیگری برای پرداختن به سوال"ووکامرس چگونه کار می کند؟"  از طریق تجزیه و تحلیل است تجزیه و تحلیل داخلی مزیت دیگر ووکامرس است ، زیرا هرچه بیشتر در مورد مشتریان خود و نحوه تعامل آنها با فروشگاه و محصولات آن بدانید ، بهتر است.

ووکامرس مجموعه ای گسترده از تجزیه و تحلیل ها را ارائه می دهد که در رابط کاربری واضح و بصری نمایش داده می شوند. 

علاوه بر این ، ادغام WooCommerce با خدمات تجزیه و تحلیل خارجی مانند Google Analytics با برنامه های افزودنی ساده است.

7- ووکامرس با تجارت شما رشد می کند

هنگام انتخاب یک برنامه فروشگاه ساز ، ایده خوبی است که به آینده تجارت خود فکر کنید. ممکن است در حال حاضر کوچک باشد ، اما با گذشت زمان رشد می کند و باید برنامه ای را انتخاب کنید که بتواند بدون ایجاد پیچیدگی زیاد در روزهای اولیه از یک فروشگاه شلوغ پشتیبانی کند.

یکی از مزایای ووکامرس این است که از فروشگاه های کوچک تا بزرگ پشتیبانی می کند . این می تواند از چند محصول تا هزاران محصول و از تعداد انگشت شماری از خریداران در روز به صدها خریدار در ثانیه برسد. 

با رشد وب سایت WooCommerce شما ، عملکرد فروشگاه آنلاین شما نیز افزایش می یابد.

ووکامرس چیست

8- ووکامرس مدیریت محتوا در سطح جهانی را ارائه می دهد

همانطور که از یک برنامه فروشگاه ساز مبتنی بر محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان (CMS)  انتظار دارید ، ووکامرس در مورد محتوا بی اهمیت نیست.

محتوا بخش مهمی از بازاریابی تجارت الکترونیک ، بهینه سازی فروش و بهینه سازی موتورهای جستجو است. 

وردپرس و ووکامرس گزینه های مختلفی برای مدیریت محتوا از جمله وبلاگ نویسی ، صفحات فرود ، بازاریابی ایمیلی و توضیحات محصول را ارائه می دهند. 

افزونه های SEO سازگار با WooCommerce مانند Yoast WooCommerce SEO  بهینه سازی محتوای خود را برای خرده فروشان برای جستجو آسان می کند.

9- ووکامرس WooCommerce سریع است

وردپرس و ووکامرس می توانند یک تجارت الکترونیک سریع و پاسخگو را برای فروشگاه های آنلاین در هر اندازه ارائه دهند. این مزیت اصلی ووکامرس WooCommerce است.

همچنین می توانید فروشگاه ووکامرس خود را با ترکیب آن با میزبانی WooCommerce بهینه سازی شده برای عملکرد که به طور خاص برای به حداکثر رساندن عملکرد طراحی شده است ، افزایش دهید. 

10- ووکامرس برای فروش ساخته شده است

یکی دیگر از مزایای ووکامرس WooCommerce این است که برای فروش طراحی شده است. این شامل همه چیزهایی است که یک خرده فروش تجارت الکترونیک جدید برای راه اندازی و راه اندازی نیاز دارد:

بیش از 100 درگاه پرداخت که می توانند به راحتی با فروشگاه شما ادغام شوند.

چندین روش حمل و نقل WooCommerce با مناطق حمل و نقل و کلاسهای حمل و نقل قابل تنظیم .

یک پشتوانه بصری برای مدیریت سهام ، بازپرداخت ، مدیریت سفارشات ، مدیریت ایمیل و سایر مواردی که برای مدیریت کارآمد فروشگاه تجارت الکترونیکی خود به آن نیاز دارید.

از بین هزاران تم رایگان و ممتاز WooCommerce با قابلیت تنظیم و سازگار با موبایل انتخاب کنید یا یک تم سفارشی بسازید تا ظاهری منحصر به فرد به فروشگاه خود ببخشید.

چرا ووکامرس را انتخاب می کنیم؟

به طور خلاصه ، زیرا ووکامرس یک راه حل تجارت الکترونیکی کامل ارائه می دهد که سریع ، آسان برای استفاده و می تواند با نیازهای تجارت الکترونیک شما سازگار باشد.

بنابراین ، WooCommerce  چیست؟ این بهترین راه برای توسعه سایت تجارت الکترونیک شما به عنوان کاربر وردپرس است.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.