logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

الگوهای مثلث و استراتژی آن در تحلیل تکنیکال و ارز دیجیتال

الگوهای مثلث و استراتژی آن در تحلیل تکنیکال و ارز دیجیتال
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به الگوی مثلث بپردازیم. الگوهای مثلث صعودی  و نزولی و متقارن، همراه با استراتژی ، مشخص کردن تارگت و حدضرر، با استفاده از این الگو می توانیم سود خوبی از بازارهای مالی داشته باشیم. این آموزش برای تمامی بازارهای مالی از جمله ارز دیجیتال ، فارکس و بورس ایران مفید است.

الگوی مثلث (Triangle patterns) یک ابزار تحلیل تکنیکال رایج است. برای هر معامله گر مهم است که الگوهای موجود در بازار را تشخیص دهد . 

الگوها در جستجوی معامله گران برای تشخیص روندها و پیش بینی نتایج قیمت آینده حیاتی هستند تا بتوانند با موفقیت و سود بیشتری معامله کنند. 

الگوهای مثلثی از آن جهت اهمیت دارند که به تداوم بازار صعودی یا نزولی کمک می کند. آنها همچنین می توانند یک معامله گر را در تشخیص تغییر روند بازار کمک کنند.

سه نوع الگوی مثلث وجود دارد: صعودی ، نزولی و متقارن. تصویر زیر هر سه را نشان می دهد. 

هنگامی که تفکیک هر الگو را می خوانید ، می توانید از این تصویر به عنوان یک نقطه مرجع استفاده کنید ، یک ابزار تجسم مفید که می توانید از آن برای به دست آوردن تصویری ذهنی از ظاهر هر الگو استفاده کنید. و در اینجا توضیح کوتاه الگوهای مثلث است:

  • مثلث صعودی یک شکل صعودی است که پیش بینی شکست صعودی را دارد.
  • مثلث نزولی یک شکل نزولی است که شکست پایین را پیش بینی می کند.
  • مثلث های متقارن ، که در آن قیمت ها بطور فزاینده ای باریک می شوند ، ممکن است با یک شکست در هر دو طرف - بالا یا پایین دنبال شود.

الگوهای مثلث

الگوهای مثلث صعودی 

الگوهای مثلث صعودی(Ascending Triangle Patterns ) ، صعودی هستند ، به این معنی که نشان می دهد با تکمیل الگو ، قیمت ارز دیجیتال به احتمال زیاد بالاتر می رود. 

معمولا روند ، صعودی است قیمت مدتی در محدوده مثلث حرکت می کند، سپس از طرف بالا شکسته می شود و به حرکت صعودی خود ادامه می دهد. توجه کنید خیلی از مواقع شکست با موفقیت انجام نمی شود و شاید دوباره به مثلث برگردد و شکست ناقص انجام شود پس منتظر تایید شکست باشید.

این الگو با دو خط روند ایجاد می شود. اولین خط روند صاف در امتداد بالای مثلث است و به عنوان یک نقطه مقاومت عمل می کند که پس از شکست موفقیت آمیز قیمت از بالای آن ، روند صعودی از سر گرفته میشود و ادامه پیدا می کند.

خط روند دوم - خط پایینی مثلث که حمایت قیمت را نشان می دهد - خط صعودی است که توسط مجموعه ای از پایین ترین سطح ها شکل گرفته است. همان طور که در تصویر می بینید فشار خریدارن هر بار بیشتر میشود و اجازه نمی دهد فروشندگان بتوانند قیمت را پایین ببرند.

 تفسیر اساسی این است که این الگو نشان می دهد که هر بار که فروشندگان سعی می کنند قیمت ها را پایین بیاورند ، موفقیت آنها کمتر می شود.

الگوی مثلث صعودی شکل می گیرد که قیمت ارز دیجیتال بین دو خط عقب و جلو می رود. قیمت ها به بالاترین حد خود می رسند ، که به ناچار با مقاومت روبرو می شود که با فروش ارز دیجیتال منجر به کاهش قیمت می شود.  قیمت پس از رسیدن به مقاومت با فشار فروش همراه میشود و پس از مدتی دوباره خریداران وارد بازار میشوند.

اگرچه ممکن است قیمت چندین بار نتواند بر مقاومت غلبه کند ، اما این امر منجر به افزایش قدرت فروشندگان نمی شود ، همانطور که گواه این واقعیت است که هر فروش پس از برخورد با مقاومت در سطح بالاتری نسبت به فروش قبلی ضعیف تر میشود.

در نهایت ، قیمت از مقاومت صعودی عبور می کند و در یک روند صعودی ادامه می یابد. در بسیاری از موارد ، قیمت در حال حاضر در روند صعودی کلی قرار دارد و الگوی مثلث صعودی به عنوان الگوی تثبیت و تداوم در نظر گرفته می شود. 

استراتژی الگوی مثلث صعودی و حد ضرر

از آنجا که مثلث صعودی یک الگوی صعودی است ، توجه دقیق به خط صعود حمایتی مهم است زیرا نشان می دهد خرس ها (فروشندگان) به تدریج از بازار خارج می شوند. گاوها (یا خریداران) می توانند قیمت را از سطح مقاومتی که در خط بالای مثلث نشان داده شده ، عبور دهند.

به عنوان یک معامله گر ، عاقلانه است که قبل از شکستن قیمت ها از خط مقاومت ، در مورد ورود به بازار محتاط باشید ، زیرا ممکن است این الگو به طور کامل شکل نگرفته یا با حرکت به سوی نزول نقض شود شکست ها در خیلی موارد نقض می شوند و موفق نیستند.

با انتظار برای شکست موفقیت آمیز ، ریسک کمتری وجود دارد. سپس خریداران می توانند به طور منطقی سفارشات حد ضرر را در پایین الگوی مثلث قرار دهند.

در تصویر زیر استراتژی الگوی مثلث صعودی را مشاهده می کنید به این صورت که با شکست ، فاصله عمودی بین خط روند بالا و پایین مثلث را اندازه گیری کرده و تارگت را روی آن قرار دهیم.

حد ضرر را نیز در پایین مقاومت قرار می دهیم و مشاهده می کنید که سود ما چند برابر ضرر ما خواهد بود.

الگوهای مثلث

استفاده از الگوهای مثلث نزولی 

بر اساس نام آن ، نباید تعجب کرد که یک الگوی مثلث نزولی دقیقاً برعکس الگویی است که ما در مورد آن بحث کردیم. 

این الگوی مثلث سیگنال نزولی (Descending Triangle Patterns ) را به معامله گران ارائه می دهد و نشان می دهد که با تکمیل الگو ، قیمت همچنان پایین می آید. 

دوباره ، دو خط روند الگو را تشکیل می دهند ، اما در این مورد ، خط پایینی صاف است و نقش حمایت را بازی می کند ، در حالی که خط مقاومت بالا به سمت پایین شیب دارد.

همانطور که یک مثلث صعودی اغلب یک الگوی ادامه ای است که در یک روند صعودی کلی شکل می گیرد ، به همین ترتیب یک مثلث نزولی یک الگوی ادامه متداول است که در یک روند نزولی شکل می گیرد. 

اگر در یک روند صعودی بلندمدت ظاهر شود ، معمولاً به عنوان سیگنال تغییر احتمالی بازار و تغییر روند تلقی می شود. این الگو زمانی ایجاد می شود که قیمت ارز دیجیتال کاهش می یابد اما سپس از خط حمایت خارج می شود و افزایش می یابد. 

با این حال ، هر تلاشی برای افزایش قیمتها نسبت به قبل موفقیت آمیزتر است و در نهایت ، فروشندگان کنترل بازار را در دست می گیرند و قیمت ها را به پایین ترین سطح حمایت کننده مثلث می رسانند. این عمل نشان دهنده الگوی مثلث نزولی است که قیمت ها در حال کاهش است. معامله گران می توانند در زمان شکست نزولی بفروشند.

استفاده از الگوهای مثلث متقارن 

معامله گران و تحلیلگران بازار معمولاً مثلث های متقارن (SYMMETRICAL TRIANGLES) را به عنوان الگوهای تلفیقی در نظر می گیرند که ممکن است تداوم روند موجود یا برگشت روند را پیش بینی کند.

این الگوی مثلث به صورت صعودی تدریجی خطوط حمایت و خطوط نزولی مقاومت با کوچک شدن محدوده معاملات یک ارز دیجیتال تشکیل می شود. 

به طور معمول ، قیمت رمزارز بین دو خط روند رفت و برگشت می کند و به سمت راس مثلث حرکت می کند و در نهایت در یک جهت یا طرف دیگر شکسته می شود و یک روند پایدار را تشکیل می دهد.

توجه نمایید هر چه به نوک قله مثلث نزدیک تر میشوید احتمال شکست بیشتر میشود اما توجه کنید با یک شکست وارد بازار نشوید چون در مثلث متقارن گاهی چندبار شکست ناقص اتفاق می افتد.

مثلث متقارن را می توان نقطه شروع همه تغییرات الگوی مثلث دانست. همانطور که از نامش پیداست ، پس از ترسیم دو خط روند همگرا بر روی یک نمودار ، می توان یک مثلث را مشاهده کرد.

تفاوت بین الگوهای متقارن و سایر مثلث ها در این است که مثلث متقارن یک الگوی خنثی است و به هیچ جهت متمایل نمی شود. در حالی که مثلث به خودی خود خنثی است ، اما همچنان جهت روند فعلی را ترجیح می دهد و معامله گران به دنبال شکست در جهت روند هستند.

استراتژی معاملات مثلث متقارن

مثلث ها یک روش اندازه گیری موثر برای معاملات شکست ارائه می دهند و این تکنیک را می توان بر سایر تغییرات نیز تطبیق داد و به کار برد.

نمودار زیر مثلث متقارن را نشان می دهد. هنگامی که قیمت از مثلث متقارن خارج شد ، فاصله عمودی بین خط روند بالا و پایین را می توان اندازه گیری کرد و برای پیش بینی هدف مناسب استفاده کرد قیمت به همین اندازه می تواند حرکت کند و به شما سود برساند.

الگوهای مثلث

توجه به این نکته ضروری است که یافتن مثلث کامل متقارن بسیار نادر است و معامله گران نباید برای اعتبار بخشیدن به الگوهای ناقص عجله داشته باشند.

جمع بندی 

در پایان ، مانند هر شاخص فنی ، استفاده موفقیت آمیز از الگوهای مثلث واقعاً به صبر و دقت لازم می انجامد. در حالی که این سه الگوی مثلثی به سمت سیگنال ها و نشانه های خاصی گرایش دارند ، مهم این است که هوشیار بمانید و به خاطر داشته باشید که بازار به دلیل قابل پیش بینی بودن شناخته نمی شود و می تواند به سرعت مسیرها را تغییر دهد. 

به همین دلیل است که معامله گران منطقی که به شکل یک الگوی مثلث در حال شکل گیری هستند ، قبل از اتخاذ موقعیت جدید در بازار منتظر تأیید شکست هستند.

شکست های ناقص را فراموش نکنید در موارد زیادی شکست ناقص است و دوباره به مثلث برمی گردد.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید باشد.

پیشنهاد ما : دوره رایگان ارز دیجیتال تاپ سایت 98

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.