logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

CMS چیست

CMS چیست
هدایت عباسی طراحی سایت

کلمات اختصاری زیادی در دنیای تجارت وجود دارد که می توانید آنها را مستقیم نگه دارید. SEO ، CRM ، SERP ، CDN و CMS تنها چند مورد مهم هستند.

CMS از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا بیش از نیمی از همه وب سایت ها با یک وب سایت ساخته می شوند. پس آن چیست؟

CMS مخفف سیستم مدیریت محتوا است . همچنین ممکن است راه حلی باشد که به دنبال آن هستید تا به سرعت یک وب سایت با دانش و منابع فنی محدود ایجاد کنید.

در این پست ، ما تعریف می کنیم که CMS چیست و چگونه کار می کند. سپس نحوه استفاده از CMS  برای مدیریت زیرساخت های سایت خود را بررسی می کنیم تا بتوانید بر ایجاد محتوای هیجان انگیز و لذت بخش که منجر به تبدیل و هدایت بیشتر می شود تمرکز کنید.

ما با نگاهی به برخی از محبوب ترین سیستم عامل های CMS در بازار ، کار خود را به پایان می رسانیم. بیایید شروع کنیم.

CMS ، مخفف سیستم مدیریت محتوا ، یک نرم افزار کاربردی است که به کاربران امکان می دهد وب سایت را بدون نیاز به کدگذاری از ابتدا ، و یا اصلاً نحوه کد نویسی ، ایجاد و مدیریت کنند.

با استفاده از CMS ، می توانید محتوا را در یک رابط کاربر پسند ایجاد ، مدیریت ، اصلاح و منتشر کنید. شما می توانید با دانلود یا خرید قالب ها و افزونه ها ، به جای کد نویسی ، طراحی و عملکرد سایت خود را سفارشی کنید. شما می توانید چندین کاربر را در پشت ابزار مشابه داشته باشید و خیلی بیشتر.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه یک نرم افزار همه این کارها را انجام می دهد. برای پاسخ به این سوال ، بیایید نگاه دقیق تری به نحوه عملکرد CMS داشته باشیم.

CMS چگونه کار می کند

برای درک نحوه عملکرد CMS ، ابتدا باید بدانید که ساختن یک سایت از ابتدا چگونه است.

شما برای افزودن متن ، تصاویر ، نوارهای ناوبری و سایر اجزای سازنده یک سایت با HTML شروع می کنید. سپس CSS را به سبک آن عناصر اضافه کنید تا با ظاهر و احساس منحصر به فرد مارک شما مطابقت داشته باشد.

شما باید با نوشتن جاوا اسکریپت کار خود را برای افزودن قابلیت های پیشرفته تر به سایت خود ، مانند CTA های کشویی ، به پایان برسانید . سپس باید این فایل HTML را در سرور خود بارگذاری کنید تا در پایگاه داده شما ذخیره شود.

هر زمان که می خواهید تغییراتی ایجاد کنید - حتی موارد ساده مانند به روز رسانی محتوا - باید فایل ها را از سرور بارگیری کرده ، آنها را باز کرده و کد HTML را با دست تغییر دهید. سپس قبل از بارگذاری مجدد فایل ها به سرور ، مطمئن شوید که هیچ پیوند یا چیز دیگری را خراب نکرده اید.

پیچیده به نظر می رسد ، بله؟ برای توسعه دهندگان و سایر کاربران پیشرفته ای که در زمینه توسعه وب سایت تجربه دارند ، ساختن یک سایت از ابتدا ممکن است ایده آل باشد. اما برای کسانی که مهارت برنامه نویسی یا زمان و منابع لازم برای ساختن یک سایت از ابتدا و حفظ آن را ندارند ، می توانند از CMS استفاده کنند. بیایید در مورد چگونگی صحبت کنیم.

نحوه استفاده از CMS

CMS از دو بخش اصلی تشکیل شده است: یک برنامه مدیریت محتوا (CMA) و یک برنامه تحویل محتوا (CDA). در مجموع ، این برنامه ها اساساً تمام کد ، پرس و جوهای پایگاه داده و زیرساخت را در قسمت پشتی اداره می کنند تا بتوانید بر قسمت جلویی سایت خود تمرکز کنید.

به عنوان مثال ، به جای شروع با یک صفحه HTML خالی ، ویرایشگر محتوا را باز می کنید و قادر خواهید بود متن پررنگ کنید ، پیوندها و CTA ها را اضافه کنید و با کشیدن و رها کردن برخی ماژول ها یا کلیک بر روی چند دکمه به جای نوشتن ، تصاویر و جداول را وارد کنید. خارج HTML، CSS و جاوا اسکریپت . 

در اینجا نگاهی به نحوه ایجاد یک پست وبلاگ با استفاده از وردپرس می بینید.

برای ایجاد تغییرات دیگر در سایت خود ، مانند تغییر ساختار پیوند ثابت یا نصب افزونه، کافی است به قسمت مناسب در پنل مدیریت خود بروید. این CMA در عمل است: همه این تغییرات در یک رابط بصری انجام می شود که کد را از شما ، کاربر نهایی پنهان می کند.

پس از اتمام اعمال تغییرات ، CDA محتوای وارد شده در CMA را می گیرد ، کد را جمع آوری می کند ، آن را برای بازدیدکنندگان اصلی خود نمایش می دهد و ذخیره می کند. 

این بدان معناست که وقتی می خواهید یک پست وبلاگ جدید منتشر کنید ، به عنوان مثال ، فقط باید دکمه انتشار را به جای بارگذاری صفحه به صورت دستی در سرور خود فشار دهید.

اکنون که فهمیده ایم CMS چیست ، چگونه کار می کند و چگونه از آن استفاده می کنیم ، بیایید مزایای استفاده از یکی را نسبت به ایجاد یک سایت از ابتدا یا استفاده از ابزار دیگر ایجاد وب سایت بررسی کنیم.

چرا به CMS نیاز دارید؟

ما قبلاً به برخی از مزایای استفاده از CMS اشاره کرده ایم ، اما اجازه دهید راههای خاصی را بررسی کنیم که می تواند بر روند راه اندازی ، بهره وری تیم و دید آنلاین شما تأثیر بگذارد.

1. بدون دانش برنامه نویسی، سایت طراحی می کنید

سیستم های CMS با امکان ایجاد وب سایت بدون برنامه نویسی و سایر کاربران در طراحی سایت ، انقلابی در طراحی وب ایجاد کردند. دیگر روزگار اتکا به توسعه دهندگان وب و طراحان برای ایجاد حضور آنلاین در کسب و کار شما سپری نشده است.

شما می توانید محتوا را ایجاد و مدیریت کنید ، طراحی سایت خود را سفارشی کنید و افزونه هایی را برای افزودن عملکرد به سایت خود نصب کنید - همه بدون کد نویسی .

توجه به این نکته ضروری است که اکثر سیستم عامل ها به شما این امکان را می دهند که برای کنترل دقیق تر سایت خود نیز کد سفارشی اضافه کنید.

در نتیجه ، کاربران با منابع فنی محدود و زمان هنوز می توانند یک وب سایت قدرتمند برای تجارت خود بسازند.

2. همکاری آسان

چندین کاربر می توانند به طور همزمان در پشت CMS دسترسی داشته باشند و کار کنند. این بدان معناست که در هر روز ، بازاریابان شما می توانند محتوا تولید کنند ، متخصصان فناوری اطلاعات شما پروتکل های امنیتی را اجرا می کنند و توسعه دهندگان شما کد سفارشی را به موضوع شما اضافه می کنند. در حقیقت ، همه آنها می توانند در یک صفحه فرود کار کنند.

به طور خلاصه ، CMS می تواند به بهبود گردش کار و بهره وری در تیم شما کمک کند.

3. ویژگی ها و افزونه SEO

سیستم عامل های CMS ویژگی های داخلی و افزونه هایی را برای کمک به شما در بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو ارائه می دهند.

با استفاده از ابزارهای داخلی یا شخص ثالث ، می توانید:

عنوان صفحات و توضیحات متا را سفارشی کنید

ساختارهای URL مناسب SEO را انتخاب کنید

ایجاد نقشه سایت XML

اضافه کردن متن جایگزین تصویر

ایجاد 301 تغییر مسیر

زمان بارگذاری صفحه را بهینه کنید

پیاده سازی این بهترین شیوه ها به بهبود شانس شما برای رتبه بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجوی بزرگ کمک می کند.

4. قالب های از پیش طراحی شده

اکثر سیستم عامل های CMS مانند وردپرس دارای مجموعه ای از قالب های از پیش طراحی شده هستند که می توانید از آنها برای سفارشی سازی سریع ظاهر سایت خود استفاده کنید. آنها همچنین می توانند بر رفتار سایت شما تأثیر بگذارند.

به عنوان مثال ، انتخاب یک قالب پاسخگو ، بدون نیاز به نوشتن دسته ای از کد ، از سایت شما در هر دستگاهی خوب به نظر می رسد . قالبها نه تنها در زمان طراحی شما قبل از راه اندازی سایت شما صرفه جویی می کنند ، بلکه می توانند طراحی وب سایت را بسیار سریعتر و ساده تر در مسیر انجام دهند.

5. به روز رسانی ساده

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، CMS به شما این امکان را می دهد که تغییرات سریعتر و آسانتری در سایت خود ایجاد کنید ، از به روزرسانیهای عمده ، مانند طراحی مجدد وب سایت ، تا به روزرسانیهای جزئی ، مانند تغییر تصویر در صفحه اصلی خود. به جای استخدام یک توسعه دهنده مستقل یا تلاش برای ویرایش کد خود ، می توانید به داشبورد CMS خود بروید و محتوای وب سایت خود را ویرایش و ویرایش کنید. این به شما امکان می دهد محتوای خود را پویا و مرتبط نگه دارید.

اگر سایت شما در حال رشد است ، ممکن است برای برآوردن نیازهای خود به CMS ارتقا دهید. می توانید جستجوی خود را با بررسی چند مورد از بهترین سیستم های CMS در زیر شروع کنید.

بهترین CMS ها

CMS Hub

WordPress

Joomla

Drupal

Magento

Webflow

Ghost

Sitecore

بیایید هشت نمونه پلت فرم CMS محبوب را باز کنیم تا دریابیم کدام یک برای نیازهای وب سایت شما مناسب ترین است.

CMS Hub

با استفاده از CMS Hub، می توانید وب سایت هایی ایجاد کنید که امن ، قدرتمند و بهینه برای موتورهای جستجو هستند.

با استفاده از این بستر متصل همه جانبه ، می توانید بر اساس داده های CRM HubSpot خود محتوای شخصی برای بازدیدکنندگان ایجاد کنید ، قالب ها و سبک های سفارشی ایجاد کنید ، آزمایشات A/B را بر روی محتوای چند زبانه اجرا کنید ، با خیال راحت دوباره طراحی و راه اندازی مجدد صفحات وب را مشاهده کنید تجزیه و تحلیل عملکرد و موارد دیگر.

با ترکیب سهولت استفاده و انعطاف پذیری ، این CMS اختصاصی برای مشاغل با تیم های مختلف بازاریاب ، توسعه دهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات که به دنبال رشد هستند ، ایده آل است.

درباره گزینه های سفارشی سازی CMS Hub ، پشتیبانی چند زبانه ، داشبوردهای گزارش و موارد دیگر بیشتر بدانید.

 وردپرس

وردپرس مهمترین CMS در ایران است .وردپرس یک پلتفرم خود میزبان است که میلیون ها سایت را قادر می سازد. شما می توانید به راحتی و به سرعت یک سایت وردپرس  با استفاده از ویرایشگر Gutenberg بسازید  و سپس آن را با هر یک از هزاران افزونه وردپرس و تم موجود در فهرست رسمی وردپرس یا سایر سایت های شخص ثالث سفارشی کنید .

آیا می خواهید فرم ها و چت زنده را به سایت خود اضافه کنید ؟ موضوعی می خواهید که به همراه سازنده بصری داخلی و آزمایش تقسیم شده باشد ؟ با استفاده از افزونه ها و موضوعاتی مانند این ، می توانید یک تجربه منحصر به فرد خاص برای نام تجاری خود ایجاد کنید.

cms چیست

 جوملا

صاحبان سایت که به دنبال عملکردهای بیشتری هستند که مستقیماً در پلت فرم ساخته شده اند ، ممکن است جایگزین وردپرس مانند جوملا را امتحان کنند .

مانند وردپرس ، جوملا یک CMS منبع باز است. آنچه جوملا را متمایز می کند پشتیبانی چند زبانه داخلی و گزینه های پیشرفته مدیریت کاربر و محتوا است که آن را برای عضویت ، اجتماع و سایت های شبکه های اجتماعی ایده آل می کند. به عنوان مثال ، UIDAI یک وب سایت چند زبانه است که توسط جوملا طراحی شده است. 

cms چیست

دروپال

دروپال یک CMS بسیار انعطاف پذیر است که توسط شرکت های بزرگ و سازمان های دولتی مانند ناسا مورد استقبال قرار می گیرد. در حالی که برای استفاده کامل از قدرت این پلت فرم به تجربه توسعه وب نیاز خواهید داشت ، لازم نیست از ابتدا شروع کنید.

علاوه بر ویژگی های خارج از جعبه ، می توانید از بین 44000 ماژول موجود در فهرست آن و هزاران موضوع رایگان در مخزن موضوع آن را انتخاب کنید تا یک سایت پیچیده ایجاد کنید که حجم زیادی از داده ها و ترافیک سنگین را مدیریت می کند ، مانند دانشگاه راش وب سایت مرکز پزشکی 

cms چیست

Magento

نسخه میزبان Magento، معروف به Magento OpenSource ، مانند دروپال دنیای تجارت الکترونیک است. این برنامه بسیار انعطاف پذیر و ایمن است ، اما یادگیری و استفاده از تمام قابلیت ها و برنامه های افزودنی آن دشوار است.

با Magento ، می توانید چندین فروشگاه را مدیریت کنید ، از چندین ارائه دهنده حمل و نقل در سراسر جهان استفاده کنید و در کشورها ، زبان ها و ارزهای مختلف - همه در یک داشبورد واحد ، معامله کنید.

بنابراین ، اگر زمان و منابع لازم برای سرمایه گذاری در راه اندازی و نگهداری را دارید ، می توانید یک فروشگاه آنلاین با موجودی عظیم محصولات و دسترسی جهانی ایجاد کنید.

cms چیست

Webflow

Webflow یک سیستم مدیریت محتوای "بصری" است که برای پر کردن شکاف بازار برای طراحان وب که می خواهند بر ایجاد و سفارشی سازی سایتها بدون نگرانی در مورد میزبانی ، امنیت یا عملکرد تمرکز کنند ، طراحی شده است.

با Webflow ، می توانید با یکی از صدها قالب از پیش ساخته شده شروع کنید یا با استفاده از Webflow Designer  که در زیر نشان داده شده است ، از ابتدا شروع کنید.

همچنین می توانید عملکرد سایت خود را از طریق ادغام شخص ثالث یا جاسازی کد HTML گسترش دهید. از آنجا که نیاز به حداقل دانش HTML ، CSS  و طراحی وب دارد ، Webflow برای طراحان یا آژانس های مستقل مناسب است.

Ghost

اگر به دنبال CMS ساده تر و سبک تری هستید که مختص وبلاگ نویسی باشد ، Ghost یک گزینه عالی است.

 Ghost یک CMS بدون سر است ، بدین معنی که بدن آن (مخزن محتوا) از سر آن (لایه ارائه) جدا شده است.

اساساً ، این به شما امکان می دهد محتوا را ایجاد و مدیریت کنید و سپس آن محتوا را از طریق API های Node.js (یا ابزار پیش فرض دیگری که ترجیح می دهید) به هر پلتفرم و کانال ، از ساعت های هوشمند گرفته تا هدست های واقعیت مجازی ارائه دهید.

Ghost با ویرایشگر بصری و ابزارهای SEO داخلی ، برای وبلاگ نویسان و مبتدیانی که می خواهند سایتی اساسی ایجاد و مدیریت کنند ، جذاب است.

cms چیست

Sitecore

Sitecore  یک CMS بدون سر در سطح شرکت است که به شما امکان می دهد وب سایت های شخصی ، ایمیل ها ، پست های رسانه های اجتماعی و تجربیات تلفن همراه را ایجاد و ارائه دهید.

شما می توانید از ویرایشگر WYSIWYG آن با قابلیت کشیدن و رها کردن ، قوانین شخصی سازی مبتنی بر جلسه و دستگاه و ابزارهای چند زبانه برای ایجاد محتوای خود و ارائه محتوایی که مطابق با علایق ، زبان و دستگاه کاربران شما بهینه شده است ، استفاده کنید. و به لطف معماری بدون سر Sitecore ، می توانید این تجربیات مربوط به مشتریان را در چندین کانال ، از جمله وب ، اجتماعی ، صدا ، محل فروش و موارد دیگر ارائه دهید.

این CMS به بیش از 130،000 وب سایت در صنایع مختلف اعم از ورزش تا بانک و مسافرت و غیره قدرت می دهد. برخی از بزرگترین مارک های آن عبارتند از American Express ، ASOS ، و Volvo Cars.

cms چیست

از CMS برای ساختن سایت خود استفاده کنید 

استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد و مدیریت سایت شما می تواند به مرور زمان به رشد شما کمک کند. CMS نه تنها تمام محتوای وب شما را در یک مکان ذخیره می کند ، بلکه از همکاری بین تیم ها پشتیبانی می کند ، به روز رسانی سریع و آسان را امکان پذیر می کند و قالب ها و افزونه ها را برای سفارشی سازی سایت شما ارائه می دهد.

بهترین CMS در ایران کدام است؟

شاید اولین سوالی که هنگام شروع کار با یک CMS پیش می آید این است که بهترین CMS در ایران کدام است؟

برای این سوال باید بگویم آن است که بهترین پشتیبانی از آن شود. در ایران وردپرس دارای بیشترین پشتیبانی ، قالب و افزونه است.

امیدواریم این مقاله از تاپ سایت 98 برای شما عزیزان مفید باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: blog.hubspot.com

تگ: cms

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.