logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

راهنمای آموزش تعمیرات موبایل - معرفی 35 ابزار تعمیرات موبایل

راهنمای آموزش تعمیرات موبایل - معرفی 35 ابزار تعمیرات موبایل
هدایت عباسی موبایل

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به بحث وسایل لازم برای تعمیرات موبایل بپردازیم. لیست کامل ابزارهای تعمیر موبایل و تبلت را به شما معرفی می کنیم و همچنین با کاربرد هر وسیله نیز آشنا خواهید شد.

چگونه تعمیر موبایل را یاد بگیرم؟

اولین دغدغه ای که خیلی از افراد دارند ، این است که چگونه تعمیرات موبایل را یاد بگیرم؟

برای این موضوع می توانید به موسسات موجود در سراسر کشور که تعمیرات موبایل را به صورت حضوری و با برگزاری کلاس ها انجام می دهند آموزش ببینید. خوبی این کلاس ها این است که شما را به سرعت وارد محیط تعمیرات می گذارند و برای تعمیرات دست به آچار می شوید.

اما فرصت کافی برای شرکت در کلاس های حضوری ندارید ، می توانید از منابع آنلاین موجود در دنیای وب استفاده کنید.

یکی از مراکزی که در این حوزه فعالیت خوبی داشته است فرادرس است و شما می توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه ، آموزش های آن را دریافت نموده و یادگیری را آغاز کنید.

برای شروع می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید که دارای هزینه ای ناچیز است:

آموزش آشنایی با سخت افزار موبایل و تبلت و عیب یابی آن ها – کلیک کنید.

می توانید از طریق آموزش آنلاین فرادرس تعمیرات موبایل را بیاموزید.

اگر از صفر با کلاس های حضوری شروع کنید به دلیل مدت محدود این کلاس ها نمی توانید نتیجه خوبی بدست آورید. بنده سال هاست که در زمینه آموزش فعال هستم و این روش، بهترین است.

لیست کامل ابزارهای تعمیر موبایل

تعمیر موبایل(تلفن همراه) یک کار دشوار است و اگر کسی می خواهد وارد این صنعت شود ، باید از ابزارهای تعمیر مورد نیاز برای تعمیر تلفن های هوشمند با هر مارک با کارآیی آگاهی کامل داشته باشد.

این ابزارهای تعمیر موبایل پرهزینه هستند و مبلغی یکجا سرمایه گذاری می کنند. بنابراین اگر به بلند مدت فکر می کنید ، روی این ابزارهای تعمیر موبایل سرمایه گذاری کنید و در حین سرمایه گذاری بهترین محصول موجود در بازار را انتخاب کنید. به دنبال گزینه ارزان تری نباشید زیرا تجهیزات ارزان تر برای مدت طولانی کار نمی کنند و نتیجه مورد انتظار را نمی دهند. بنابراین بهتر است کمی گران قیمت و مارک دار را انتخاب کنید زیرا برای پول ارزش دارد.

نکته دیگری که همه باید هنگام خرید یک کیت ابزار تعمیر موبایل به خاطر بسپارند این است که تلفن های هوشمند بسیار حساس هستند و بیشتر قسمت های داخل هر گوشی هوشمند نسبت به ESD یا Static Electricity بسیار حساس هستند. بنابراین ، خرید ابزارهای تعمیر ایمن ESD برای گوشی های هوشمند بسیار مهم است. در اینجا لیست کاملی از ابزارهای تعمیر موبایل و ابزارهای تعمیر iPhone را مشاهده می کنید. اکثر این ابزارها را می توان از آمازون خریداری کرد.

1- آهن لحیم کاری

برای لحیم کاری اجزای کوچک مانند خازن ، مقاومت ، دیود ، ترانزیستور ، تنظیم کننده ، بلندگو ، میکروفون ، صفحه نمایش و غیره می توانید ESD-Safe بخرید.

برای تعمیر موبایل لحیم کاری 50 وات بهترین انتخاب است. برای چسبندگی بهتر آهن لحیم کاری را در دست بگیرید وگرنه ممکن است دست خود را بسوزانید.

آهن لحیم کاری باید گزینه ای برای انتخاب انواع و اشکال مختلف نوک یا قطعات لحیم کاری داشته باشد. هاکو و ولر دو تولیدکننده آهن آلات لحیم کاری در جهان هستند.

وسایل و لوازم تعمیرات موبایل

2- دارنده/پایه PCB

PCB به معنی برد مدار چاپی است. از پایه یا نگهدارنده PCB برای نگهداری PCB هر تلفن در زمان لحیم کاری یا تعمیر استفاده می شود. این یک چسبندگی مناسب روی PCB ایجاد می کند که هنگام تعمیر یا لحیم کاری حرکت نمی کند و کیفیت کار را افزایش می دهد.

این یک تجهیزات بسیار مهم برای کار صحیح است ، بنابراین یک نگهدارنده PCB با کیفیت خوب بخرید و بسیاری از دارنده های PCB خوب را با قیمت پایین تهیه کنید.

3- سیم لحیم

برای لحیم کاری اجزای الکترونیکی IC یا jumper بیشترین لحیم کاری سیم شامل 60:40 یا 63:37 جیره قلع و سرب است.

در حال حاضر برخی از شرکت ها سیم لحیم بدون سرب را که عمدتا ترکیبی از قلع ، نقره و مس است در نسبت 96.5: 3.0: 0.5 می فروشند. برای تعمیر تلفن همراه شما به سیم لحیم 0.5 میلیمتری نیاز دارید.

4- سیم جامپر

این یک سیم مسی نازک با روکش است که برای پرش از یک نقطه شروع می شود و سپس روی خط بعدی تلفن همراه در حین تعمیر شروع می کند.

بسیاری از افراد برای رسیدگی به مسائل متعدد اقدامات لازم را برای تعمیر همه کاره با استفاده از بلوز انجام می دهند.

5- شار لحیم کاری

جریان لحیم کاری برای تمیز کردن مسیر و پایه PCB یا پین قطعات الکترونیکی هنگام لحیم کاری است. فلوکس قبل از لحیم کاری برای حذف هرگونه اکسید یا آلودگی در اتصالات لحیم کاری اعمال می شود. شار کیفیت لحیم کاری را افزایش می دهد. شار لحیم کاری با کیفیت خوب در بازار موجود است.

6- چسباندن شار

این نیز در هنگام لحیم کاری استفاده می شود. شار بالا به صورت مایع است و این به شکل خمیر است.

7- چسب لحیم کاری

خمیر لحیم کاری عمدتا برای ریبلینگ IC ها استفاده می شود. به صورت خمیری است نه مایع و نه جامد.

8- مولتی متر

مولتی متر برای کشف مسائل ، بررسی مسیر و قطعات استفاده می شود. به طور مداوم یک مولتی متر پیشرفته ESD-Safe با کیفیت مناسب برای کارهای تعمیراتی قابل حمل خریداری کنید.

9- دمنده هوای گرم

به همین ترتیب SMD (سطح نصب دستگاه) چارچوب تجدید نظر شده و چارچوب تعمیر SMD نامیده می شود. دارای کنترل مستقیم یا نظارت بر دما و جریان یا هوای گرم است. به طور مداوم یک دمنده هوای گرم با کیفیت مناسب ESD-Safe خریداری کنید.

10- ایستگاه لحیم کاری

ایستگاه لحیم کاری به دو قسمت ایستگاه و آهن لحیم کاری تقسیم می شود. بسته به نیاز حرارتی ، ایستگاه لحیم کاری می تواند دمای کار لحیم کاری را کنترل کند.

می توانید لحیم کاری جداگانه بخرید یا ایستگاه لحیم کاری را بخرید. لحیم کاری با ایستگاه لحیم کاری وصل می شود بنابراین کار لحیم کاری بسیار آسانتر و سریعتر از آهن لحیم کاری سنتی می شود.

هنگام خرید ایستگاه لحیم کاری برای تعمیر تلفن همراه ، همیشه باید یک مدل ESD-Safe (Antistatic) را انتخاب کنید.

Hakko و Weller دو مارک مشهور جهان هستند که بهترین ابزار لحیم کاری را تولید می کنند. ایستگاه لحیم کاری کامل یکی از مهمترین ابزارهای تعمیر موبایل یا تلفن های هوشمند است. پس با دقت بخرید.

وسایل و لوازم تعمیرات موبایل

11- لامپ ذره بین

برای مشاهده چشم انداز بزرگ PCB تلفن همراه استفاده می شود. اکثر لامپ های ذره بین دارای نور متصل هستند. چراغ های بزرگنمایی در تقویت های مختلف قابل دسترسی هستند ، به عنوان مثال ، 3x ، 4x ، 5x ، 10x ، 50x و غیره.

12- کیت BGA

BGA به معنی آرایه شبکه ای است. کیت BGA برای ریبال و تعمیر IC های نوع توپ استفاده می شود.

13- پاک کننده اولتراسونیک

از آن برای تمیز کردن PCB تلفن همراه و قطعات الکترونیکی استفاده می شود.

14- تقویت کننده باتری

تقویت کننده باتری قدرت باتری تلفن همراه را افزایش می دهد.

15- منبع تغذیه نامتناوب

منبع تغذیه DC (جریان مستقیم) تنظیم شده برای تأمین جریان DC به تلفن همراه استفاده می شود. عمدتا منبع تغذیه DC توسط تعمیرکار برای روشن کردن تلفن همراه بدون باتری استفاده می شود.

16- قلم مو

برس های تمیز کننده ایمن برای ESD بخرید زیرا برای تمیز کردن PCB تلفن همراه هنگام تعمیر استفاده می شود.

17- تیغه برش

این یک چیز مهم است زیرا از آن برای حذف لمینت از سیم جامپر استفاده می شود. همچنین می تواند برای چندین هدف دیگر استفاده شود. این یک تجهیزات کوچک اما مفید است.

18- نقطه برش

همچنین برای برش استفاده می شود و کیت ضروری است.

19- PCB Cleaner /Thinner

تمیز کننده یا تمیز کننده PCB برای تمیز کردن PCB تلفن همراه استفاده می شود. معروف ترین پاک کننده PCB که به عنوان بخشی از تعمیر تلفن همراه استفاده می شود IPA یا ایزوپروپیل الکل است. خرید پاک کننده PCB با کیفیت بسیار مهم است زیرا پاک کننده های PCB با کیفیت پایین می تواند به برد آسیب برساند.

20- موچین

هنگام انجام لحیم کاری یا لحیم زدن این موچین ها برای نگهداری قطعات الکترونیکی ، IC ها ، سیم جامپر و غیره ضروری هستند.

21- پیچ گوشتی دقیق

این دستگاه برای تخلیه و تعمیر پیچ ها هنگام جمع آوری و پوشاندن تلفن همراه استفاده می شود. پیچ گوشتی های دقیق اندازه T4 ، T5 ، T6 و ابرو برای اکثر کارهای تعمیر همه کاره مفید هستند.

22- بازکن موبایل

امروزه اکثر تلفن های هوشمند جمع و جور هستند و قطعات غیر قابل جابجایی دارند. از این دستگاه ها برای بازکردن بدنه تلفن های همراه استفاده می شود.

23- کیت پیچ گوشتی

دارای چند پیچ ​​گوشتی با اشکال و اندازه های مختلف برای استتار و جمع آوری یک تلفن قابل حمل است. Aven Tools تولید کننده ، صادر کننده و ارائه دهنده طیف گسترده ای از دستگاه ها و جعبه ابزار است.

24- سیم جوش

سیم Desolder برای حذف لحیم کاری اضافی از قطعه PCB استفاده می شود. Chemtronics تولید کننده و تامین کننده سیم Desoldering در جهان مشهور است.

25- IRDA یا ایستگاه کاری مادون قرمز

این دستگاه مانند دمنده هوای گرم است. فقط کنتراست این است که از طریق مادون قرمز گرم می شود. این فوق العاده دقیق است و دقیقاً در جاهایی که لازم است در این راستا گرم نگه می دارد و به قطعات الکترونیکی مجاور روی PCB آسیب نمی رساند.

26- میکروسکوپ

برای مشاهده چشم انداز تقویت شده PCB یا قطعات الکترونیکی استفاده می شود. اینها در گزینه های مختلف زوم قابل دسترسی هستند. لنزهای بزرگنمایی متعدد نیز می توانند با رایانه یا صفحه نمایش مرتبط باشند.

27- تستر LCD

برای بررسی اینکه صفحه LCD تلفن معیوب است یا خیر استفاده می شود.

28- تست جعبه JIG

این ابزار برای تجزیه و تحلیل و کشف عیب یا ایراد در تلفن همراه استفاده می شود. این تلفن همراه را تشویق به کار و ظرفیت به طور منظم در خارج از قاب خود می کند. این تست و بررسی ولتاژ و سایر آزمایش ها بر روی PCB تمرکز می کند. این کلمات اساسی آن را قادر می سازد به تلفن قابل حمل برای کار بدون باتری.

29- برش بینی

در برش واقعی استفاده می شود. شما باید این را در جعبه ابزار داشته باشید.

وسایل و لوازم تعمیرات موبایل

30- تمیز کردن اسفنج

این وسیله برای تمیز کردن نوک آهن لحیم کاری هنگام لحیم کاری استفاده می شود.

31- تست کننده باتری

تستر باتری برای آزمایش و تجزیه و تحلیل وضعیت یا وضعیت باتری تلفن همراه استفاده می شود.

32- مچ بند

در مچ دست فردی که در حال تعمیر تلفن همراه است کار می کند. با این کار ، بار استاتیک را آزاد یا زمین می کند تا PCB یا قطعات الکترونیکی از هرگونه آسیب جلوگیری کند.

33- دستکش آنتی استاتیک و پیش بند

پوشیدن دستکش و پیش بند ESD-Safe هنگام تعمیر تلفن هوشمند برای جلوگیری از بارگذاری استاتیک PCB و قطعات الکترونیکی بسیار مهم است.

34- تشک آنتی استاتیک

روی میز یا میز کار که تعمیر همه کاره به پایان رسیده است چیده یا قرار می گیرد. گره با استفاده از یک رشته استقرار یا سیم ثابت معمولی ، پایه گذاری شده است. این امر علاوه بر آسیب ناشی از الکتریسیته تولید شده از طریق اصطکاک ، از آسیب جلوگیری می کند.

35- جاذب دود

این دستگاه به عنوان یک فن خروجی عمل می کند که به فیلتر کردن دود ناشی از لحیم کاری و لحیم کاری کمک می کند. برای آیفون به برخی از ابزارهای تعمیر ویژه نسبت به تلفن های هوشمند نیاز دارید. اگر می خواهید iPhone را تعمیر کنید ، باید این ابزارهای کوچک را در جعبه ابزار خود داشته باشید. این لیست است .

معرفی منابع آموزش تعمیرات موبایل به صورت آنلاین

یکی از بهترین روش های شروع یادگیری در زمینه آموزش تعمیرات موبایل استفاده از منابع آنلاین در این حوزه است.

اگر قصد شما استفاده از منابع آنلاین است ، پیشنهاد ما استفاده از آموزش های فرادرس است. فرادرس به عنوان بزرگترین دانشگاه آنلاین کشور ، آموزش های متنوعی در زمینه های متفاوت دانشگاهی و کسب مهارت دارد.

در حوزه تعمیرات موبایل نیز آموزش های خوب ارائه داده است که سرفصل های جامعی از آنچه باید فراگرفت را شامل می شود.

برای مشاهده آموزش ها و دریافت آنها می توانید وارد لینک های زیر شوید:

آموزش آشنایی با سخت افزار موبایل و تبلت - کلیک کنید 

آموزش رایگان عملیات تخصصی موبایل  - کلیک کنید

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: techyuga

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.